PDA

View Full Version : uitboren


Dré88
12-05-2015, 18:30
hey manne,

weet iemand een goei adres voor het laten uitboren en honen van mijn blok. aangezien ge in belgië genen engineswap moogt uitvoeren...dacht ik van hem uit te boren, nokkenas + tandwiel en spruitstuk te veranderen. de prijs van de nokkenas en spruitstuk heb ik al kunnen bemachtigen. maar heeft iemand een idee wat het uitboren mij zal kosten? want als het totaal meer is dan de prijs van een goed occasie GTI'tje. dan is het miss de moeite niet. :)

cheers!

Etino
12-05-2015, 20:44
Als je te veel gaat honen, kom je er niet onderuit dat je nieuwe overmaatse zuigers moet gaan monteren.
Hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59862) hebben ze het een en ander al besproken, zul je zien dat honen niet goedkoop is en de extra kosten die erbij komen al helemaal niet.

Wat is exact de reden dat je voor meer CC's wilt gaan, en welke motor heb je nu?

Sven-GTI
12-05-2015, 20:48
Wat wil gaat je aardig wat kosten ben ik bang ;)

Je bedoelt je blok opboren tot een grotere diameter? Dat betekent dus ook nieuwe zuigers.
Andere nokkenas, ander spruitstuk, als het blok helemaal uit elkaar is geweest voor het boren reviseer je hier ook gelijk het grootste gedeelte van.

Na zulke ingrijpende veranderingen zal je auto ook opnieuw afgesteld moeten worden (chip op maat)

Met al deze aanpassingen zul je al snel meer dan 2000 euro moeten wegtellen. En zoveel extra pk's zou ik daar niet van verwachten.

Voor dat geld vind je al makkelijk een 2ehands GTI, dan ben je een stuk beter af denk ik zo.

Dré88
12-05-2015, 21:35
No stress manne, had een 1.4i. Vond beetje te plat, maar heb net een 1.8 op de kop kunne tikke voor een heel aangename prijs. (eindelijk servo!!!!) Volledig in orde, buite dat ene puntje waar alle golfjes van die tijd last van hebben: nl corrosie onder de rechter dorpel aan het verstevigingspunt. Nu iemand vinden die dat kan oppassen. Enige tips altijd welkom! ;) alsook tips om deze blok nog beetje meer te geven. Kan nl altijd beter denk ik dan. :)

Cheers

Sven-GTI
12-05-2015, 21:48
Een 1.8 is al een hele vooruitgang :D

Etino
12-05-2015, 21:59
Ligt eraan, heb je de 75pk of de 90pk versie?
75pk versie kan je wat oppeppen met 90pk spullen, geloof als je de 90pk kop erop zet icm. met de 90pk ecu en spruitstukken dat je dan 90pk hebt of er dicht tegenaan zit.
Dat is eigenlijk het enige wat je goedkoop kan doen en wat niet opvalt bij de keuring.

Dré88
12-05-2015, 22:27
Heb de 90pk :) idd vooruitgang verzekerd...zie je gelijk wnr je de capeau opentrekt. :p haha dus wat kan ik dan best doen om nog meer te krijgen?