PDA

View Full Version : Verschil achterbumper Golf 5 en 6 variant?


arno Derby
30-11-2015, 14:45
Mensen,

Ik heb op mijn golf 5 variant schade zitten. Nou ben ik opzoek naar een achterbumper. Deze zijn voor een golf 5 wat lastig te vinden maar golf 6 kan ik wel vinden.
Wat zijn de verschillen? Voor mijn gevoel is de carrosserie nagenoeg het zelfde op de facelift na.
Zit er verschil in de bevestigings-punten? of is het echt een compleet andere bumper?

Bedankt alvast!

Gr Arno

Martyn
30-11-2015, 21:24
Kan me bijna niet voorstellen dat het niet zou passen, aangezien de golf 5 en 6 variant het zelfde zijn aan de achterzijde hier is nooit wat gewijzigd met de facelift naar de 6, enkel de onderlippen kan wat verschil in zitten ivm uitlaat uitsparingen.

Maar 100 procent weet ik niet maar zou zelf de gok wel durven nemen, als je zeker wilt zijn zou je even onderdeel nummers moeten vergelijken ?

The_Maxx
30-11-2015, 22:47
Onderdeelnummers van de bumper zelf zouden gelijk zijn. Onderlip kan verschil in zitten, ligt eraan welke er onder zit.
vergeleken 2007 en 2011

onderdeelnummer bumper: 1K9807417B voor beide jaren.

arno Derby
30-11-2015, 23:04
:thumbup: bedankt jongens, Ik ga gewoon voor een golf 6 bumper dan.
Die onderrand van de mijne is nog heel dus mocht dat het verschil maken kan ik hem nog over zetten. Voor mijn gevoel is ook alles het zelfde maar er word wel een specifieke golf 5 en golf 6 bumper aangeboden daarom begon ik me af te vragen wat de verschillen zouden kunnen zijn.