PDA

View Full Version : Lakschade door slijptol vonken, vliegroest


Sven-GTI
09-02-2016, 11:21
Een goede vriend van me heeft schade aan zijn vrijwel nieuwe (1 jaar oude) auto opgelopen. Dit is gebeurt toen hij voor zijn werk bij een bedrijf was. Hier is in de buurt van zijn auto veel geslepen en de vonken zijn tegen zijn auto gekomen.

Het is een witte auto die nu aan 1 kant bedekt is met superkleine zwarte puntjes (lak is ook helemaal ruw nu) en dit is gaan roesten binnen een paar dagen..

Probleem is dat dit bedrijf hier moeilijk over doet qua verzekering aangezien het volledige terrein 'betreden op eigen risico' is. Iets wat je heel vaak ziet bij grote bedrijven om zichzelf in te dekken...


Stel dat hij er nu niet uit gaat komen met dit bedrijf, wat zijn dan de opties? Opnieuw spuiten of is er een mogelijkheid om dit eruit te polijsten?


Hij is wel allrisk verzekerd, maar die verzekering geeft al aan dat hij het beter met dat bedrijf kan oplossing anders ben je je eigen risico ook kwijt en ook no-claim..

Bluepower
09-02-2016, 11:39
eerst ff kijken of het met die roest-oplossers van Monello oid weg te halen is... Vaak zit het alleen in de blanke lak laag en is het grotendeels al weg te poetsen..
https://www.carclean.nl/product/Monello/Non_Ferro_met_verbeterde_sprayer_500ml_MNF0105_102671

Crosne
09-02-2016, 12:09
Idd eerst iets van een roest oplosser (D-Con, Iron-X whatever), mocht dat niet werken, dan kleien en polijsten, zo heb ik al meerdere auto's gered.

Sven-GTI
09-02-2016, 12:23
Thanks voor de snelle antwoorden! Dit geeft me weer hoop :D

En tevens weer wat bijgeleerd :thumbup: Ik was echt bang dat de auto opnieuw gespoten moest worden.

indewarre
18-05-2016, 18:27
Huh wat een slechte verzekering. :eek: zeker zo'n internet verzekering of unive.

stapper
18-05-2016, 19:27
Maar k zou toch erg snel zijn als die puntjes al aan het roesten zijn

vwjopie
18-05-2016, 20:09
Laatst nog een witte C3 van een jaar oud laten doen in Den Haag was weer helemaal netjes geworden.
Koste € 275,- ex. Verzekering heeft gewoon keurig betaald en kon verhaald worden bij het bedrijf wat het veroorzaakt heeft.

Sven-GTI
24-05-2016, 14:30
Huh wat een slechte verzekering. :eek: zeker zo'n internet verzekering of unive.

Hoezo dan?

Als ik allrisk verzekerd ben ik en ga schade claimen aan m'n auto, dan zak ik in schaal + ik moet eigen risico betalen. Dat is vrijwel bij iedere verzekeringsmaatschappij zo of je moet een heeeeele hoge maandpremie hebben.

Zijn verzekering adviseerde om het via de verzekering van dat bedrijf te regelen (daar is het immers gebeurt) om zo die nadelen te vermijden zoals zakken in schaal en het betalen van eigen risico. Dat bedrijf wilde hier echter niets van weten. Er staat duidelijk aangeven dat die plaats 'betreden op eigen risico' is. Ook staat overal aangegeven dat zij niet aansprakelijk zijn voor eventuele schade.


Daarom had ik ook de vraag op het forum gepost of dit eventueel zelf op te lossen is. Dat leek me namelijk een stuk goedkoper :D

De auto is inmiddels gepoetst met eerder genoemde tips en is weer als nieuw! :thumbup:

Sven-GTI
24-05-2016, 14:34
Laatst nog een witte C3 van een jaar oud laten doen in Den Haag was weer helemaal netjes geworden.
Koste € 275,- ex. Verzekering heeft gewoon keurig betaald en kon verhaald worden bij het bedrijf wat het veroorzaakt heeft.

Dat is in dit geval al een probleem. Hij zag deze schade pas thuis (het zat aan de bijrijderskant). Wel achteraf terug naar dat bedrijf maar die blijven hard volhouden dat deze schade daar niet is gebeurd. Dus dan wordt het een welles/nietes verhaal.

Als hij het gelijk had opgemerkt en foto's had gemaakt sta je uiteraard een stuk sterker. Maar nu is het een beetje jou verhaal tegen hun verhaal... Jij eist, dus jij bewijst.