PDA

View Full Version : M-TDI pomp gebouwd, start niet!


fishman
09-03-2016, 14:19
Zoals de titel al doet vermoeden, krijg ik mijn blok met M-TDI niet aan de praat. Ik heb een 5 cilinder TDI uit een Volvo/Audi gebruikt. De pomp is van een Rover 2.0TD, met de interne onderdelen van de Volvo pomp. Ik heb de timing gezet op 1mm pre TDC. Vervolgens alles ontlucht en gepoogd te starten. Helaas alleen een beetje rook, maar wil niet aan slaan.
Ik heb alles tig keer gechecked, maar krijg hem niet aan de praat. Iemand tips?

golffan
09-03-2016, 22:34
Heb je van de laatste injector de wortelmoer even losgedraaid tot de diesel er uitspoot? Om er zeker van te zijn dat hij diesel krijgt. Verder kun je mischien de roetschroef dieper indraaien al zou dat het verschil niet mogen maken tussen starten of niet mischien als hij echt te arm staat.

fishman
10-03-2016, 10:12
Hij loopt inmiddels. Een fanatieke monteur had zijn eigen merktekens op de pomppulley gezet. Stond op cil 3

fishman
28-04-2016, 11:29
Nu het volgende probleem: Hij wil niet meer uit. Stopselenoid werkte prima met de elektrische pomp, Voor de zekerheid ook een andere stopselenoid geprobeerd. Veertje iets uitgerekt, maar niets helpt. Motor gaat wel beroerd lopen, maar slaat niet af... wie weet raad.

SciroccomTDI
28-04-2016, 12:06
Je druk is te hoog, of de timing alsnog verkeerd. De druk is te hoog vanwege te weinig afstand tussen plunjer en de kop, en die wordt ingesteld door shims. Ik weet niet precies hoe, maar in theorie zit dat zo.

fishman
28-04-2016, 12:09
Je druk is te hoog, of de timing alsnog verkeerd. De druk is te hoog vanwege te weinig afstand tussen plunjer en de kop, en die wordt ingesteld door shims. Ik weet niet precies hoe, maar in theorie zit dat zo.
De stopselenoid sluit toch de gehele toevoer naar de kop af? of zie ik dat verkeerd? Verder loopt hij prima.