PDA

View Full Version : golf 1 gti start warm niet


frank6892
24-05-2016, 18:07
golf 1 gti 1.6

Ik heb een golf 1 gti 1.6 eg motor met kjet

Auto start warm met geen mogelijkheid.

Met remmenreiniger in spuiten wil ie na 2 keer weer aanslaan. Omdat de auto gekeurd moest worden heb ik even de koudstart injector met een schakelaar aangestuurd, zodat die ook warm in spuit.. Hierbij start hij warm dus weer.

Maargoed, dit is niet zoals het hoort en wil ik graag weten hoe dit op te lossen. Het lijkt er dus op dat de motor dus geen brandstof krijgt, ook na lang doorstarten werkt hij niet. Pas als hij echt afgekoeld is start hij direct..


Ik kan even geen logische verklaring bedenken waarom de auto warm niet wil gaan starten.

:screwy: :screwy: iemand een idee?

gr

Stefan2
24-05-2016, 21:34
Vacuumlock ik had dat ook en na vervanging van de drukaccumulator was het euvel verholpen.

yal
25-05-2016, 09:02
Ik zou eerst je brandstof opbrengst en daarna de verschillende drukken meten.
Als het systeem druk verliest gaat starten ook zeer moeizaam.

Mijn mk1 GTI verloor ooit druk op het schroefje achterop de druk accumulator.

frank6892
25-05-2016, 12:39
Beste optie is dus oom het gewoon even door te laten meten door een specialist?

Ik heb zelf het idee dat de enige oplossing is om gewoon lukraak wat onderdelen aan te schaffen zonder deze speciale apparatuur.

yuli
25-05-2016, 15:33
Zelfs al ga je het verbeteren dan kan het probleem op warme dagen of met lange ritten na pauzes gewoon blijven.

De oplossing die je zelf hebt gemaakt is echt niet gek, werd heel veel gedaan.
Of met een druk knop de pomp even handmatig kunnen schakelen. Heb je het digifant effect

frank6892
25-05-2016, 18:17
Het vreemde, vind ik waardoor dit kan ontstaan.. Ik kan nieuwe pomp, accumulator en injectoren bestellen in de hoop dat het goed is.

Maar wat kan nou de oorzaak zijn dat hij warm niet start en koud wel..

Of in welke richting kan ik gaan zoeken..

Johan1982MK1
25-05-2016, 18:52
Wat dus al genoemd is, de drukaccumulator en de brandstof druk (in de verdeler). Deze moet goed zijn anders start hij warm niet of slecht.
Met het bedienen van de koudstartinjector slaat hij wel snel aan omdat hij dan direct brandstof de inlaat inspuit.
Controleren dus en controleer ook of je nergens druk verliest. De k jet motoren krijgen pas spanning op de pomp als de dynamo draait en zet niet eerst het systeem onder druk bij het inschakelen van het contact, dus als je ergens druk verliest of te weinig druk hebt dan Moet de motor sws eerst al een aantal slagen draaien en dan begint de pomp pas te lopen en druk opbte bouwen.

frank6892
25-05-2016, 19:40
Thnx.

Wat gebeurd er dan zodra de motor warm is dat de drukaccumulator niet meer functioneerd? Zit toch helemaal niet in de buurt van een warmtebron?

Brandstofdruk zal ik dus even moeten laten meten!

yal
26-05-2016, 09:41
@Johan1982MK1 , dit geld alleen voor de mk1 GTI met K-jet.

De mk2 16v KR bouwt wel degelijk druk op zodra het contact wordt aangezet.

@frank6892 , de drukaccumulator is om restdruk in het systeem te houden.
Ik denk dat er ergens een klein brandstof lekje is waardoor je druk verliest.

Wat ook kan is dat een injector blijft druppelen en dat je daardoor druk verliest.
Dit kan je controleren door de injectoren te verwijderen.

yuli
26-05-2016, 11:08
De hitte van de motor en onder je auto van de uitlaat en warmte straling van het plaatwerk is genoeg om de benzine in de leidingen om te zetten van vloeistof naar gas. Is er genoeg gas dan kun je vapor lock krijgen; [url]http://technisch-specialist.nl/index.php/technische-en-natuurkundige-begrippen/145-vapour-lock[url]

Dit proces gebeurd ongeacht met of zonder druk accumulator.
De druk accumulator is een soort van terugslag klep met een veer. Dus het stukje leiding tussen accumulator en benzinedrukregelaar in de spinnekop wordt de benzine op druk gehouden. Dit werd gedaan omdat de K-jet op een hoge druk functioneerd en het te lang duurt voordat de pomp de leidingen terug op druk kan brengen. Bij een goede werking van de druk accumulator als je de toevoer loshaalt bij de spinnekop spuit de benzine eruit.

golf fahrer
26-05-2016, 11:38
Bij mij was het met de drukaccumulator opgelost.
Zou die toch eens nakijken.

frank6892
26-05-2016, 16:06
Super bedankt,

Gezien de prijs van dit product a 180 euro is mijn vraag kan het onderdeel ook schoongemaakt worden oid? Of is kapot->kapot

Verder klinkt de vapour lock mij goed in de oren, gezien het feit hij met wat extra brandstof wel wil starten.

Gezien de prijsklasse van dit probleem heb ik dus twee opties, of voor de zekerheid doorlaten meten, of bij iemand een accumulator lenen om uit te sluiten of dit het probleem is.

Polo1w
26-05-2016, 22:29
Of je brandstpfpomprelais ff paar seconden doorverbinden, en dan starten.
Wel in de "normaal niet starten situatie" hè.
Dan weet je of het wèl werkt als het systeem goed op druk is.

heinz74
27-05-2016, 15:55
dat vapourlock..hebben ze bij hoge buitentemperaturen allemaal wel..
de meeste starten na een paar seconden even jengelen dan weer wel..waarna hij even slecht loopt ,stotteren en alles
als de systeemdruk wegvalt bij warme motor heb je het probleem waar jij het over hebt..
je moet dan echt heel lang doorstarten..bijna een minuut ofzo..
ik heb er ooit ook mee liggen kloten ,en toen bleek het ook niet meer dan een ringetje of de bout van de leiding op de pomp te zijn (weet niet meer wat ,was 1999-2000)..
ik denk persoonlijk dat het de accumulater niet hoeft te zijn..
als je een lekkende verstuiver(s) hebt 'dieselt' hij meestal ook nog na als je bij warm weer en warme motor het contact afzet..
pist hij ook zijn bougies nat,waardoor hij daarna weer slecht start..
het zijn en blijven gevoelige oude systemen..erg gevoelig voor vacuumlekkages ,en nog maar weinig 'echte' monteurs hebben er kaas van gegeten
een goed Bosch service punt had/heeft de spullen ervoor om de opbrengst van de injectoren ,systeem(restdruk) etc te meten..
dat is eigenlijk de enige goede remedie..uitgaand van een lekvrij systeem.. geen roest en water in de tank (vulnek)..
en dan nog loopt een Kjet nooit zo mooi als een Digifant motor ..
voor hobby sleutelaars ,is het dikwijls onderdelen uitwisselen om te kijken wat werkt...of niet..
ik had vroeger dozen vol met injectiesystemen..echter door het liggen gaat het uiteindelijk toch uitdrogen en vastzitten..
veel succes...

yuli
28-05-2016, 07:20
Sluit me bij Heinz aan. Ik had vroeger meer spinnenkoppen en luchtwegers liggen dan mijn vriendin schoenen heeft en die heeft er veel.

Polo1w
28-05-2016, 18:28
Ik heb 10 jaar lang een Scirocco dx gehad, waarvan de laatste 4 jaar gestald/3x per jaar mee gereden, en heb er nooit één enkel probleem mee gehad.
Toch een dikke ton bijgereden, in een tijd waarin ik voornamelijk volgasssss ging😂
Ben blijkbaar de enige hier die de kjet een prima systeem vind👍🏻

heinz74
28-05-2016, 20:24
zeg ik niet..jij (en een hoop anderen)..zullen er best blij mee zijn
totdat het feest over is..en hij bovenstaande of andere onzin begint te vertonen..
nu ben jij zelf monteur geloof ik ,dus voor jou is het nog wat anders..
bij mijn vorige baas werkten wij voor de VW dealer,dus kende ik een paar monteurs ,waarvan 1 uitsluitend aan duurdere Audi's en Golfjes-Passats etc mocht werken..
dus had ik iets, wist hij het wel
helaas is Lau..alweer 10 jaar met pensioen...snap je?
begin maar eens onder oudere monteurs over het werken aan Kugelfischer ..das net zo..
als ik heden weer een Golf 1 GTI zou rijden ,gooide ik het Kjet blok op een europallet in de schuur
ging er een 1,8T of ABF in..mocht ooit iemand hem dan weer koste wat kost origineel over willen nemen, kregen ze heel die troep er gewoon bij..(wel de pallet retour a.u.b)
moesten ze maar zien wat ze er mee doen..

frank6892
30-05-2016, 10:04
Zo gelukkig een stapje verder!

Probleem is zowel koud als warmstart!

Koud start hij natuurlijk doordat de koudstart injector ook inspuit.....

Vervolgens getest/gedaan

Acuumulator vervangen zonder succes. Toen ben ik verder weer effe terug gegaan naar de basics, wat gebeurd er nu..

Injectoren spuiten niet in bij koude/warme motor

Oke goed om te weten dat ze niet in spuiten maar wat nu?? Dit kan komen door 1 ding. Luchtweger gaat niet ver genoeg omhoog. Handmatig indrukken spuiten de injectoren met starten! Oke, nu kan de oorzaak vacuum en/of luchtweger/spinnekop zijn.

Vervolgens heb ik de co schroef omhoog gedraaid totdat die bijspuit en jawel! hij start en spuit uitzichzelf bij. maaaaarrr Nu staat de co vervolgens veel te hoog, pluimen zwarte rook komt uit de uitlaat.

Probleem/oplossing: Vacuum is toch niet goed?? Luchtweger is kapot en of spinnekop is kapot. Iets anders wat ik kan testen of gewoon een andere luchtweger/spinnekpot gebruiken. Kan ik het vacuum testen/doormeten, hoeveel moet dit zijn?

Gemeten compressie ciinders is +- 10 bar.

Jel Golf 2 GTI
30-05-2016, 11:40
Veel succes met dit uit te zoeken, K-jet werkt fantastisch
(als het goed werkt :D )

Heb ook deze problemen gehad en ben begonnen met opvoerpomp in tank te vervangen, uiteindelijk ben ik stap per stap verder gegaan en bleek dat mijn tank vuil bevatte.

Waardoor door de jaren heen alles vervuild was geraakt.

NU ben ik zover dat ik een nieuwe opvoerpomp , druk accumulator, filter , hogedrukpomp , injectors , warmtedraairegeling en spinnekop heb gestoken. :thumbup:

Koste een hoop maar ik kan er nu hopelijk weer 30 jaar tegen.

Je moet ook rekenen dat dat spul ondertussen meestal rond de 30 jaar en ouder is :D :thumbup:

frank6892
30-05-2016, 13:11
Zal allemaal wel meevallen;)

Auto loopt als een tierelier en klinkt lekker raw.

Enige probleem is dus het inspuiten van de injectoren bij starten

Zoals ik het probleem zie ligt mijn probleem enkel en alleen bij het opentrekken van de luchtweger. Dit doet hij onvoldoende om net geen brandstof in te kunnen spuiten.

Optrekken van luchtweger word enkel en alleen gedaan door het vacuum, zoals ik het interpreteer. Andere probleem kan natuurlijk een kromme luchtweger/kromme co schroef oid zijn, waardoor het plunjer net niet genoeg open word gegooid bij opstarten van de auto.

Johan1982MK1
30-05-2016, 13:50
Als die klep krom is blijft hij stationair ook niet goed lopen.. Zal wel een kleinigheidje zijn. Bij het begin beginnen.

frank6892
30-05-2016, 18:00
liijkt mij ook een kleinigheidje,

Bij 2 slagen co open spuiten ze wel in namelijk...

vagg freak
31-05-2016, 13:12
Is je brandstofdruk goed meen tussen 5 en 7 bar
Is af te stellen mits je pomp nog goed is

Sjoes 85
03-06-2016, 21:02
Als je handmatig de vacuumklep beweegt en er gaat wel benzine naar de leidingen zou je ook nog ff kunnen checken of bij stationair toerental de gasklep wel voldoende open staat, als die te dicht staat en hij zuigt te weinig lucht, krijg je ook dat de klep niet of slecht open gaat op t vacuüm en dus moeilijk start. Als je bij warme start zelf het gaspedaal indrukt, start ie dan wel? Dat wil dan ook wel eens helpen. Maar gezien alles wat je al geprobeerd hebt, zal je dat ook wel gedaan hebben neem ik aan.
Een gereviseerde spinnenkop heb je er zo op, maar ja das duur he..
Hoe is t met je tank? Zit er rotzooi in? Heb je alle filters al vervangen? Wellicht dat vuil in je spinnenkop de bewegingen die de delen maken soms blokkeert.

frank6892
06-06-2016, 09:34
Met gas open maakt niet zo heel veel uit eigenlijk.. start dan nog niet zover ik me kan herrineren.

Ik denk dat er een vacuumlek op het gasklep zit. Als ik bovenopspuit bij het gaskabel mechanisme, gaat die iets hoger in toeren lopen. Misschien dat daar het probleem nog zit. Ik kon alleen het werkelijke lekken niet echt plaatsten waar het zou moeten zitten. Ik ga dus even een andere gasklep proberen.

Het lijkt mij nog steeds iets heel kleins te zijn zoiets als dit.

Zoals eerder vermeld, co schroef 2 slagen verder open en hij start en spuit gewoon in. Dit is natuurlijk te veel om fatsoenlijk mee te rijden.

GJ007
07-06-2016, 23:32
Rij ook met veel plezier met kjet,
Zonder accumulator, laat de pomp gewoon paar talen draaien voor starten. Kan geloof ik wel met een g2 relais.

Co moet helemaal dicht, en dan 2,5 slagen open als basis; heb zelf een breedband gemonteerd om het in de gaten te houden, ook tbv van behoud vw blok. Bij sommige toerentallen / snelheden is iets meer gas of iets liften verschil tussen een goeie en wat aan de arme kant (lambda) het verschil.

En ja; als het werkt is het mooi, maar het is een lastig systeem om te testen. Pik eens een haynes op; staan een aantal zaken in beschreven wat je kan testen.

Succes

frank6892
08-06-2016, 07:16
Ja idd, ik weet precies wat je bedoeld.

Misschien toch maar het koud start geheel kunnen schakelen.

Nu is het zo dat hij alleen inspuit met rondgaan van de startmotor (ook met warme motor.) maar met warme motor is dit net te weinig om hem rond te laten gaan.

Ipc kan ik hem ook zo schakelen dat hij in blijft spuiten tot ik zelf de schakelaar uitzet.