PDA

View Full Version : Golf 3 verbruikt opeens veel


lieke
07-06-2016, 18:08
Hallo,

Ik heb een golf 3 die sinds korte tijd van 1 op 16 naar verbruik 1 op 11 is gegaan.

Inmiddels is de olie, bougies, bougiecabels, luchtfilter vervangen zonder resultaat. De gerage zegt dat aan de uitstoot van de auto ook niks geks af te lezen was.

Heeft iemand nog andere ideen. Ik hoorde van iemand met een andere auto dat als je een chip hebt een foutmelding daarin kan zorgen voor hoger verbruik.
Maar de grote vraag is heeft mijn auto die en zo ja hoe kun je die resetten?

Ik heb een golf 3 1.6 benzine.

Ik hoop dat hier iemand is met een gouden tip, want ben er eigenlijk nog echt niet klaar voor om deze heerlijke auto weg te gaan doen.

Liefs,
Lieke

SciroccomTDI
07-06-2016, 18:39
Zijn er misschien andere banden op gekomen?

Laat de uitlijning ook controlleren.. stel, het onderstel heeft een tikje gehad, dan kun je nu ongunstige sporing hebben of zo, wat ook negatief aan het verbruik bijdraagt.

Johan1982MK1
07-06-2016, 19:27
Misschien een temperatuur sensor oid niet goed?
Alle vacuumslanfen Ok?

Joey96
07-06-2016, 21:40
Lambda kapot?

Laat je auto even uitlezen?

lieke
08-06-2016, 08:08
Er zitten geen nieuwe banden onder mijn auto.
De temperatuur geeft zoals altijd rond de 90 aan, kan het dan alsnog zijn dat hij kapot is.

Wat is de lambda? En ik zal het advies volgen om hem uit te laten lezen, maar de vraag is of dat kan omdat ik niet weet of deze auto dat heeft.

Ik zal hem laten uitlezen.

Groet,
Lieke Servais

R-oy
08-06-2016, 08:36
Een lambda is een sensor die gemonteerd zit bij de uitlaat. Deze stuurt gegevens naar de motor en regelt het benzine / lucht mengsel. Als deze een storing geeft loopt de motor niet goed en verbruikt de auto ineens veel meer.

bramvw
08-06-2016, 16:24
Voetpakking inspuiteenheid/"carburateur" kapot. met draaiende motor de inspuiteenheid heen en weer bewegen, slaat de motor af dan is die kapot.