PDA

View Full Version : Golf R MkVI - tankprobleem


Bunecarera
04-12-2017, 16:40
Hoi,

sinds een paar dagen heb ik een probleem bij het tanken bij mijn Golf 6 R.
Het pistool slaagt namelijk onmiddellijk af.
Ondertussen bij 4 verschillende stations geprobeerd, bij alle 4 hetzelfde probleem.
Het pistool slaagt af alsof de tank vol is terwijl hij halfvol is. Daar ben ik 100% zeker van.

Ik heb al op allerlei verschillende manieren geprobeerd te tanken. Diep er in, niet zo diep, draaien, minder hard knijpen,... Niets helpt.

Iemand dit al eens voor gehad? Of oplossing.

In de garage zeggen ze enkel tank vervangen. Is een grapje van +-800€ minstens.

thx

SciroccomTDI
04-12-2017, 18:01
Tankontluchting is verstopt, zou ik zeggen.. Heb ik nu ook met de geleende Jetta, zwaar irritant.

Bunecarera
04-12-2017, 18:45
Enig idee hoe te repareren?

SciroccomTDI
04-12-2017, 19:45
nou, het komt dus neer op het ontstoppen of vervangen van de ontluchtingsslangen.

Ontstoppen zou eventueel met alles ingebouwd met de compressor kunnen, als je geluk hebt. Blaas je weliswaar rotzooi de tank in, maar goed.. daar zijn filters voor.

Het probleem is.. als het slangetje los raakt door de druk, dan moet de tank er alsnog onder uit...

Bunecarera
05-12-2017, 14:39
Raar maar waar, maar ik heb zonet de tank kunnen volgooien...
Zonder problemen, zonder afspringen.

Enige dat ik gedaan heb, was het waterafvoergaatje onder de tankopening proper gemaakt en mijn auto nogmaals op de krik gezet.
Ik had namelijk vorige week mijn winterbanden erop gelegd en was geëindigd met de linkerachterband.
Dus nu rechts achteraan nogmaals omhoog gekrikt en laten zakken.

Geen idee of het er iets mee te maken heeft of kan hebben, maar toch frappant. Hopen nu dat het probleem weg blijft...