PDA

View Full Version : Benzine-bek


stufenheckfahrer
08-10-2005, 00:48
Ik ben bezig met met nieuwste nieuwe auto, een Polo Jeton uit 1990.
De auto heeft ruim een half jaar stil gestaan, buiten.
De startmotor was kaduuk, dus die heb ik vervangen.
Er zat geen radiator meer in dus ik heb er een bijna nieuwe ingezet.
De tank was schoon leeg, daar heb ik 5 liter benzine ingedaan. Maar starten doet ie niet! Als ik de leidingen los maak vanaf de tank naar de pomp komt er niks uit!! Als ik er op blaas voel ik geen weerstand, en hoor ik geborrel in de tank! Als ik er op zuig komt er wel benzine, maar het is maar een klein beetje, en het blijft ook niet lopen. De pomp zelf werkt hoorbaar/voelbaar en bouwt zelfs een beetje luchtdruk op als de slangen er af zijn.

Moet ik de benzineleiding ontluchten aan de voorkant, of moet ik eerst de tank flink vol doen, zodat er al wat valdruk ontstaat?

Bij voorbaat dank voor het meedenken, ik spoel intussen de benzinesmaak even weg met een lekker biertje :D

Greetz Ron

Don
08-10-2005, 07:34
Vanavond zal je genoeg kunnen spoelen :D


Ik zou de compressor op de slang zetten rechtstreeks naar de tank toe.

En dan..... :rock:

serge pot
08-10-2005, 14:03
denk dat je pomp vervuild cq stuk is

sjampoo
08-10-2005, 14:37
Filter zal niet verstopt zijn: Dan zou je tegendruk hebben

Dus inderdaad: pomp defect, of opvoerpomp defect.

Opvoerpomp vind je IN de tank: onder je achterbank.
Drukpomp hangt onder de auto.

Probeer anders een de aanvoerslang naar de drukpomp los te maken (bijv onder de achterbank, en aan te sluiten op een vat benzine: Dat ie dus niet zelf hoeft aan te zuigen...

stufenheckfahrer
10-10-2005, 17:41
Inderdaad, de pomp in de tank is naar zn grootje.

Thnx voor het meedenken allemaal :cool:

Greetz Ron

sjampoo
10-10-2005, 20:03
ff een nieuwe unit scoren op de sloop, en klaar is klara :)

Veul plezier verder!

CYa @ polo86c.nl ?

stufenheckfahrer
12-10-2005, 18:35
owkee, pomp vervangen. Die doet het zo goed dat de slang tussen de twee pompen de druk niet aankan, oftewel, die is poreus ;)

Maarruh het motortje heeft al een beetje gelopen, kreeg te weinig sprit dus hij sloeg af maar liep redelijk mooi rond voor zo ver mogelijk.

Meer dan een half jaar stil (buiten), twee ton op de teller en toch lopen zonder bijgeluiden :) Topkwaliteit!

I´ll'keep you posted :cool:

Greetz Ron