PDA

View Full Version : sensoren G60


Fahrvergnugen
12-10-2005, 12:55
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een G60 motor met computer en draadboom van een Passat 4x4 gekocht.

op internet heb ik een schema van de motorbedrading gevonden en op deze manier heb ik het een en ander aan kunnen sluiten (hier stond de watertemp. sensor niet op).

maar nu blijkt dit niet compleet te zijn; nl. op de water aansluiting op de kop (tussen de bougies) zitten 2 sensoren waarvan er nu maar 1 is aangesloten, en ook de oliedruk (2.St) en olietemp.sensoren zitten nu niet aangesloten.

heeft er iemand een beschrijving hoe het een en ander moet worden aangesloten, en kan mij iemand vertellen wat de functie van de sensoren en drukschakelaars is (alle bedrading van de digifant heb ik aangesloten, wat er nu niet aangesloten is is dat alleen voor mijn meters?)

is de drukmeting/schakelaar waar een benzineslang op zit voor het schakelen van de pomp? (tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk?)

alvast bedankt.
Paul.

MelG60
12-10-2005, 16:14
http://www.volksforum.com/albums/browseimages.php?do=member&imageuser=275

Linkje naar mijn album heb er twee schema's opgezet hoop dat je er wat aan hebt.

vwleusden
12-10-2005, 17:31
anders kan je contact opnemen met Ron

www.xs4all.nl/~valo

Jeroentjuh
12-10-2005, 18:08
Die sensor op je benzine gallery is voor de naloopregeling...

Fahrvergnugen
12-10-2005, 18:26
http://www.volksforum.com/albums/browseimages.php?do=member&imageuser=275

Linkje naar mijn album heb er twee schema's opgezet hoop dat je er wat aan hebt.

Bedankt, is een mooi schema iets soortgelijks had ik al, maar waar is de 2e watertemp.(zwarte) sensor? en dienen de overige (niet afgebeelde) sensoren alleen voor mijn meters?

Rallye-VR6t
13-10-2005, 12:20
Bedankt, is een mooi schema iets soortgelijks had ik al, maar waar is de 2e watertemp.(zwarte) sensor? en dienen de overige (niet afgebeelde) sensoren alleen voor mijn meters?


Leuk he dat je een schema eens maakt, en dat een firma er zijn naam onder zet!
Dit schema heb ik volgens mij al eens 5 jaar terug gemaakt.
Het schema gaat alleen over de motor.
De 2e water sensor is voor de aanduiding van je metertje in je cockpit.
Staat dus los van de motor en daarom ook niet aangeduid in het schema.


:chair:

Fahrvergnugen
13-10-2005, 12:24
Leuk he dat je een schema eens maakt, en dat een firma er zijn naam onder zet!
Dit schema heb ik volgens mij al eens 5 jaar terug gemaakt.
Het schema gaat alleen over de motor.
De 2e water sensor is voor de aanduiding van je metertje in je cockpit.
Staat dus los van de motor en daarom ook niet aangeduid in het schema.


:chair:

als jij zelf schema's maakt, dan kun je waarschijnlijk mijn vragen ook wel beantwoorden? :D

Marcski
13-10-2005, 12:39
Leuk he dat je een schema eens maakt, en dat een firma er zijn naam onder zet!

Nooit van copyright gehoord? ;)

Rallye-VR6t
13-10-2005, 12:45
Hallo,

maar nu blijkt dit niet compleet te zijn; nl. op de water aansluiting op de kop (tussen de bougies) zitten 2 sensoren waarvan er nu maar 1 is aangesloten, en ook de oliedruk (2.St) en olietemp.sensoren zitten nu niet aangesloten.

is de drukmeting/schakelaar waar een benzineslang op zit voor het schakelen van de pomp? (tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk?)

alvast bedankt.
Paul.

Ja de zwarte sensor op de kop is voor je meter in je dashboard.
Deze kun je vervangen door je huidige als de waarde niet overeenkomt.
Als de bouwvorm anders is, even een verloopdopje maken.

Voor de oliedruk geldt hetzelfde, in je kop is de lagedruk meting, op je filterhuis is de hoge druk meting.
Verschilt amper met je huidige motor, in jouw geval, gewoon de stekkers van je huidige motor overzetten.

De drukmetingschakelaar die op je benzine rail zit.
-langverhaal kort houden, die kan je gewoon weg laten.
en je benzine rail afblinden.

Fahrvergnugen
13-10-2005, 12:50
Ja de zwarte sensor op de kop is voor je meter in je dashboard.
Deze kun je vervangen door je huidige als de waarde niet overeenkomt.
Als de bouwvorm anders is, even een verloopdopje maken.

Voor de oliedruk geldt hetzelfde, in je kop is de lagedruk meting, op je filterhuis is de hoge druk meting.
Verschilt amper met je huidige motor, in jouw geval, gewoon de stekkers van je huidige motor overzetten.

De drukmetingschakelaar die op je benzine rail zit.
-langverhaal kort houden, die kan je gewoon weg laten.
en je benzine rail afblinden.

kijk hier kan ik iets mee, ik zat erover te denken om ook het benzinetank ontluchtingsysteem te laten vervallen, heb je hier toevallig ervaring mee?

misschien ook een tekeningetje van het benzineleidingverloop (ansluitingen) liggen?

Alvast bedankt voor de info.

Rallye-VR6t
13-10-2005, 15:19
kijk hier kan ik iets mee, ik zat erover te denken om ook het benzinetank ontluchtingsysteem te laten vervallen, heb je hier toevallig ervaring mee?

misschien ook een tekeningetje van het benzineleidingverloop (ansluitingen) liggen?

Alvast bedankt voor de info.

Je kunt het allemaal laten vervalen, maar dan moet je tank wel een ontluchting hebben. En een retourleiding natuurlijk.
Ik weet het van de T2/3 niet hoe dat geregeld is.

Fahrvergnugen
13-10-2005, 15:25
Je kunt het allemaal laten vervalen, maar dan moet je tank wel een ontluchting hebben. En een retourleiding natuurlijk.
Ik weet het van de T2/3 niet hoe dat geregeld is.

Ontluchting zit er natuurlijk wel op, een retourleiding maak ik er zelf op.

ik vroeg mij af hoet het een en ander op de motor zit aangesloten.
welke aansluiting gebruik ik voor toevoer en welke is de retour, of maakt het niets uit?
hoe regelt hij de brandstofdruk?

Bedankt. ;)

Rallye-VR6t
14-10-2005, 16:33
Ontluchting zit er natuurlijk wel op, een retourleiding maak ik er zelf op.

ik vroeg mij af hoet het een en ander op de motor zit aangesloten.
welke aansluiting gebruik ik voor toevoer en welke is de retour, of maakt het niets uit?
hoe regelt hij de brandstofdruk?

Bedankt. ;)


Eigenlijk is het vrij eenvoudig, de druk wordt door je brandstofpomp geleverd.
(oude golf GTI pomp is een aanrader! 5bar)
Dan zit op je brandstofrail, een drukregelaar die de druk terug brengt naar 3bar.
Op de drukregelaar zet je de toevoer (goh simpel eigenlijk he!)
En het plastic buisje de afvoer, als je naar de brandstofrail kijkt is het eenvoudig.

Let er dus op dat je een dikke brandstofpomp pakt!
Dus zoek een gti op en sloop de handel eronder vandaan.
INCL drukaccumulator.

Fahrvergnugen
16-10-2005, 16:51
Eigenlijk is het vrij eenvoudig, de druk wordt door je brandstofpomp geleverd.
(oude golf GTI pomp is een aanrader! 5bar)
Dan zit op je brandstofrail, een drukregelaar die de druk terug brengt naar 3bar.
Op de drukregelaar zet je de toevoer (goh simpel eigenlijk he!)
En het plastic buisje de afvoer, als je naar de brandstofrail kijkt is het eenvoudig.

Let er dus op dat je een dikke brandstofpomp pakt!
Dus zoek een gti op en sloop de handel eronder vandaan.
INCL drukaccumulator.


bedankt,

met deze info moet ik het af kunnen werken. :D