PDA

View Full Version : hoeveel verschillende maten de connectie tussen dop & dopsleutel zijn er


Golfzilla
13-10-2005, 20:36
tja lastig uitleggen maar hoeveel maten zijn er om een dop op een dopsleutel (ratel) te zetten???


half duims etc etc???

had een doppenset en werkte altijd goed, maar heb sinds net een nieuwe doppenset bij gekocht met andere ratels en de doppen die daarbij zitten passen niet op de dopsleutel die ik al had en andersom ook niet

ik heb 1 kleine ratel en 2 grote ratels maar de doppen pas net onderling op mekaar.

zijn er 3 maten dan ofzo en welke??? ben benieuwd (hopelijk heeft niet elke fabriekant eigen maten daarvoor anders is da wel lastig met losse doppen bijkopen)

Rallye-VR6t
14-10-2005, 16:35
tja lastig uitleggen maar hoeveel maten zijn er om een dop op een dopsleutel (ratel) te zetten???


half duims etc etc???

had een doppenset en werkte altijd goed, maar heb sinds net een nieuwe doppenset bij gekocht met andere ratels en de doppen die daarbij zitten passen niet op de dopsleutel die ik al had en andersom ook niet

ik heb 1 kleine ratel en 2 grote ratels maar de doppen pas net onderling op mekaar.

zijn er 3 maten dan ofzo en welke??? ben benieuwd (hopelijk heeft niet elke fabriekant eigen maten daarvoor anders is da wel lastig met losse doppen bijkopen)


Je hebt eigenlijk 4 maten.
1/4 3/8 1/2 en 1duims.

Er zal vast nog groter zijn, maar die heb je een golfje niet nodig. :)

Rallyegolf20vt
14-10-2005, 20:08
Je bent 3/4 vergeten gti-1 g60

Rallye-VR6t
14-10-2005, 20:16
Je bent 3/4 vergeten gti-1 g60


Dat jij dat nog net weer moet opmerken.... :chair:

:woowoo:
:)

Marco
15-10-2005, 19:33
Zelfs van n hakki bakki merk zou t moeten passen, houden zich toch wel altijd aan de maten. Of t verstandig is dat te kopen is n 2e :)