PDA

View Full Version : Luchtrooster dashboard


Bastiaan77
20-12-2020, 17:21
Hallo allen,

Ik heb een defect luchtrooster in het dashboard zitten. Kan iemand mij helpen waar ik dit zou kunnen bestellen....? Ik heb de dealer al gevraagd en die zegt dat dit onderdeel niet los leverbaar is..:(

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/8/0/0/Dashboard.jpg

ar1g3
20-12-2020, 20:18
Defect? Stuk, of er komt geen lucht meer uit?
Als de dealer zegt dat het niet leverbaar is gok ik dat het deel van het dash is, dan kan je mss wel op de sloop een ander dash halen en de roostertjes overzetten. Zal wel vastgelijmd of gelast (plastic) zijn.

Maar als het is dat er geen lucht meer uit komt moet je ergens anders de oorzaak zoeken.

Bastiaan77
20-12-2020, 22:44
Het rooster is gebroken maar werkt nog wel. Het rooster zit vast met een aantal weerhaakjes. Het is dus wel een los onderdeel.

Sloop of demonteer bedrijven zijn dan idd de beste mogelijkheden. Ik heb al een aantal belletjes gedaan en wat mailtjes rondgestuurd maar tot dusver nog geen succes. Vandaar hier de vraag in de hoop dat iemand een goede tip heeft.

Overigens is lijmen geen optie omdat er een stukje weg is.

ar1g3
21-12-2020, 00:05
Ok dat maakt het vervangen dan wel een pak simpeler!

Ik heb het eens nagekeken (voor een touran 2e generatie) en kan ook niet direct een onderdeelnr vinden voor dat roostertje, de dealer hield je dus niet voor de gek. Dan ga je inderdaad moeten zoeken naar schadewagens en sloperijen.

Bastiaan77
21-12-2020, 18:44
Dank voor het nakijken, ik heb al wat reacties van slopers. Helaas tot op heden nog geen succes....

Bastiaan77
10-04-2021, 18:49
Gisteren bij een demontagebedrijf geweest en daar een luchtrooster gekocht. Kosten €50. Probleem opgelost.

Dank voor jullie reacties.