PDA

View Full Version : Vrachtwagen chauffeurs !


Pages : [1] 2

w3zl01d
21-10-2005, 00:35
GVD lopen die vracht wagen chauffeurs me de hele tijd te bumper kleven word je niet goed van ik ga maar 85 en harder niet !
maar die gasten willen 5 minuten eerder op de zaak zijn wat maakt dat allemaal uit 5 minuten later kan er ook nog wel bij toch ?

of als je op een snel weg van links naar rechts invoegt kan je dood leuk niet meer naar de rechter baan omdat die gewone personen auto's je allemaal van rechts in halen en vervolgens mensen je van achter weer zitten te bumperen !

ik steek altijd gewoon me middel vinger uit het raam weten ze volgende keer dat ze niet moeten fokken met Air cooled rijders !




wat doen jullie met irritante mensen op de weg ? :rolleyes:

Dasher
21-10-2005, 05:54
Als ik op de motor onderweg ben, gebruik ik die slome busjes vaak als chicane.

En 85 op jouw teller is vaak 75 op en geijkte tachograaf.............. ;) Bedenk wel even dat zonder die vrachtwagens jouw onderdeeltjes bijvvorbeeld met de bakfiets uit Duitsland moeten komen. ;)

krukab
21-10-2005, 06:18
85 op de grote weg ?? :eek:

we wonen hier in Nederland hoor, niet in één of ander derde wereldland,
waar de omstandigheden het niet toelaten om harder dan 85 km/u te rijden !! :mad:

Of je moet met een 1943 type166 onderweg zijn, maar dat denk ik niet ;)

sjampoo
21-10-2005, 07:21
Met vingers zwaaien doe ik ook vaak in het verkeer...

maar dan wel met alle 5 tegelijk.... Ik weet niet hoor: maar volgens mij ben jij nog veel gefrustreerder dan al die vrachtwagens achter je...

Chill Bro.. dacht dat luchtkoelers altijd zo koel waren?

w3zl01d
21-10-2005, 07:37
hahaha

Tim Spijlbus `61
21-10-2005, 08:19
rust kan je redden!!!

en als iemand een middel vinger naar mij uitsteekt ben ik nog eerder geneigd om ff op zijn bumber te gaan zitten...

Dat vind ik het irritante van het verkeer tegenwoordig het is allemaall zo aggressief, en dan vallen de vrachtwagen chauffeurs echt wel mee als je het vergelijkt met de rest.

En 85 = inderdaad een km of 75 / 80 en dat is echt een beetje langzaam op de nederlands snelweg van tegenwoordig!!

Brammutjuh
21-10-2005, 08:25
Als ik in je profiel zie dat je T2 + Kever rijdt, dan vraag ik me ook sterk af waarom je zo strak op 85 km/u blijft hangen?? Heb nooit T2 gereden, maar die kunnen volgens mij zeker harder.
Vanuit de Keverhoek kan ik zeggen dat zelfs met 30pk 90 a 100 km/u geen probleem is! Zelfs een brilkever kan dit prima halen (heb er achter gereden op de Autobahn in Duitsland).
Eventueel als je een originele spijlbus (T1) hebt kan ik me voorstellen dat je met 85 km/u aardig aan de top zit. Een 1200'tje in zo'n bus heeft het echt zwaar op die snelheid. Maar bij dat soort busjes hebben vrachtwagenchauffeurs er vaak wel begrip voor (heb ik van een vriend die hetzelfde 'probleem' heeft).

Grtz,
Bram.

arnus71
21-10-2005, 08:29
Tja, ik had vanochtend ook zo'n debiele SUV achter me, koplampen in mijn nek en GEEN afstand houden. Ik reed links, kon naar rechts, maar ging echt super langzaam rijden gewoon om hem/haar te irriteren... en het was gelukt! Die SUF ging al toeterend rechts inhalen en ik was er vanaf! Heerlijk. :D

krukab
21-10-2005, 08:38
Op keversite was een tijdje geleden zo'n zelfde topic, of ben jij dat soms ?? (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=7584&highlight=vrachtwagens) :rolleyes:


Ik reed links, kon naar rechts,
Waarom doe je dat dan niet gewoon ?? :mad:

LRR
21-10-2005, 08:39
Tot 10 tellen !!!!!!!!!! Helpt echt.................

En ja, er van uitgaande dat de gemiddelde vrachtwagen toch gauw 92 of 93 kan volgas, dan zou ik mijn "cruise-snelheid" gewoon met 10 km/h verhogen als ik jou was.

Dan heb je lekker ook geen stress meer !!!!!!!!!

Keep your head (lees: air) cool, dude !!!!!!!!!


Grtz........... LRR

Ps: Vrachtwagenchauffeurs moeten hun centen ook verdienen he !! En de een is wat vriendelijker als de ander, maar ja...............

Matheo
21-10-2005, 08:42
mijn broertje heeft een kever 1200tje en zelfs die kan gewoon 120 rijden op de snelweg.. mijn ma rijdt altijd 100 op de snelweg omdat ze niet harder durft, dat vindt ik dan nog net gaan. maar 80/85 op de snelweg is echt gevaarlijk! je bent toch niet bejaard? en je middelvinger opsteken zou je ook niet moeten doen bij mij :chair: en ik ben nog niet eens het stereotype GTi rijder (die gasten met MOHpetjes die altijd midden in de auto hangen, hand op 12 uur, andere op de handrem :D )

Rico
21-10-2005, 08:43
hm, ik heb toch echt een keer maar 60 gereden op de snelweg, harder wilde hij niet....

maar moet wel toegeven dat ik windkracht 8 tegen had. :)

ene, middelvinger naar andere bestuurders? jij hebt wel een heel erg kort lontje :D :D :D

Jasper Ovaal
21-10-2005, 08:55
ben verleden jaar Budel met 75 A 80 km per uur er naartoe gereden vanaf haarlem. Enige vingers die ik gaf en kreeg waren toch de duimpjes.
De motor was niet goed afgesteld hadden we toen geen tijd meer voor.

kevers kunnen makkelijk de 100 halen geen probleem, ook de oudjes.


85 km per uur dagelijks.? alleen als de bestuurder ook die leeftijd heeft.
anders gas met dat ding. :tongue:

Brammutjuh
21-10-2005, 08:56
Ik reed links, kon naar rechts, maar ging echt super langzaam rijden gewoon om hem/haar te irriteren... en het was gelukt!

Dat is natuurlijk vragen om problemen... Wees maar trots op jezelf dat je zo het gehele verkeer in gevaar gebracht hebt.... :mad: Ik heb een hekel aan die sticker-actie, maar "I love rechtsrijden" zorgt voor een hoooooop minder frustratie op de weg: minder linkshangers = minder bumperklevers :cool:

Op keversite was een tijdje geleden zo'n zelfde topic, of ben jij dat soms ?? (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=7584&highlight=vrachtwagens) :rolleyes:


Nee, dat is hij niet. Diegene die die topic gestart heeft ken ik.

Grtz,
Bram.

Brammutjuh
21-10-2005, 08:57
kevers kunnen makkelijk de 100 halen geen probleem, ook de oudjes.

85 km per uur dagelijks.? alleen als de bestuurder ook die leeftijd heeft.
anders gas met dat ding. :tongue:

Mee eens :D

arnus71
21-10-2005, 09:10
Dat is natuurlijk vragen om problemen... Wees maar trots op jezelf dat je zo het gehele verkeer in gevaar gebracht hebt.... :mad:
Je kent het hele verhaal niet, dit was een typische SUF rijder, mij afsnijden, etc. Dus wat mij betreft verdiende hij wat gepest. Maar irritatie met SUF rijders hoort niet in deze topic... dus hou ik er over op! :D

wakebus-m
21-10-2005, 09:11
best vaag jah dat die maar 85 gaat, mijn bus die gaat al 100 met een 1300 motor, maar jah. Ik hou er ook niet van als mensen op me bumper zitten, omdat ik zelf een grote fan ben van afstand houden. omdat je zoiezo een langere remweg hebt met trommelremmen.....en je hebt een 3mm kreukelzone voorin...

Gr. michiel

Bruders
21-10-2005, 09:12
gewoon wat meer gasgeven kul!!!!

En over die stickers van I love...
Ik heb er 2 weken geleden ff vier laten maken met "I love bumperkleven"...deze zitten op mn daily t3 camper waar ik altijd 90-95 mee rijdt...en heb ze er vaak ophangen op mn bumper, en geeft toch een duidelijke boodschap...
greetz..Vic..

krukab
21-10-2005, 09:13
jullie zouden allebei een dikke prent moeten krijgen !! :tongue:

De suf rijder voor bumperkleven, en jij voor het verkeer in gevaar brengen en onnodig links rijden.
En ik weet wel wie de hoogste bekeuring verdient !! :mad:

arnus71
21-10-2005, 09:22
jullie zouden allebei een dikke prent moeten krijgen !! :tongue:

De suf rijder voor bumperkleven, en jij voor het verkeer in gevaar brengen en onnodig links rijden.
En ik weet wel wie de hoogste bekeuring verdient !! :mad:
Het verkeer in gevaar brengen? Het was een weg waar je 70 mag, ik reed denk ik, eh, 70! Dusse, viel wel mee volgens mij. Was geen snelweg, dat is inderdaad niet verantwoord.

Christiaan
21-10-2005, 09:29
Heerlijke discussie....

Lekker afgezaagd, maar verbeter de wereld, begin met jezelf. Zit voor mijn werk veel op de weg, ruim 50.000 km per jaar, doe dat al een paar jaar. Ik maak me echt niet meer druk om een vrachtwagen die gaat inhalen, een bumperklever of wat dan ook. Je hebt alleen jezelf ermee......

Neill_s
21-10-2005, 09:32
Ik rijd met m'n kever dagelijks 100/110 (op de klok). Zelfs met 100 komen er nog wel eens vrachtwagens dichtbij of voorbij... De meeste moeite had ik in het begin met inhalen, maaar je moet je gewoon niet laten intimideren, ik denk altijd maar zo, zonder mijn kever was jou (massaproduct) auto er niet geweest...;)

Griffin
21-10-2005, 09:49
oi, 85 is langzaam op de snelweg hoor... is t snelheidsverschil zo groot man.

Maar bij bumperklevers zwaai ik meestal ook gewoon vriendelijk glimlachend terug, zo daag ik niemand uit maar meestal zijn de gezichten goud waard :)

LRR
21-10-2005, 09:50
Heerlijke discussie....

Lekker afgezaagd, maar verbeter de wereld, begin met jezelf. Zit voor mijn werk veel op de weg, ruim 50.000 km per jaar, doe dat al een paar jaar. Ik maak me echt niet meer druk om een vrachtwagen die gaat inhalen, een bumperklever of wat dan ook. Je hebt alleen jezelf ermee......



Fijne woorden kerel !!!!!!!!!!!!!

wakebus-m
21-10-2005, 10:08
Fijne woorden kerel !!!!!!!!!!!!!

kijk dat je op bumpers gaat rijden en je eigen leven in gevaar brengt door op de snelweg dat te gaan doen ok......maar niet bij mij want ik wil geen ongeluk :rolleyes:

Gr. michiel

vwspijlbus
21-10-2005, 10:45
Verbeter de wereld, begin met jezelf.
Helemaal mee eens.

Toby
21-10-2005, 10:59
ik heb alleen een hekel aan gasten die keihard op je af komen stormen,
als jij aan het inhalen ben!
net alsof alleen hun mogen in halen.
als ik er langs ben ga ik gewoon direct weer naar rechts.

vaak is het zo als ze hard op je af komen rijden en dan beginnen met kleven dat ze er voorbij zijn en na 50 meter weer op de volgende auto stuiten?!?!

dit zie je ook veel bij file vorming.
begint de file langzaam op te lossen geven ze gelijk een dot gas!
en willen ze er gelijk langs!
of als de matrix borden uit gaan geven ze ook gelijk gas.
raar volk.
net zoals die mensen tussen de files door gaan slalommen
van baan naar baan! zodat alle auto's daar achter steeds op de remmen trappen.

vage lui die begrijpen het toch niet helemaal. :confused: :confused:

en ik ben nog niet eens het stereotype GTi rijder (die gasten met MOHpetjes die altijd midden in de auto hangen, hand op 12 uur, andere op de handrem :D )

haha als ik dat zie lig ik echt altijd 56 uur vlak van het lachen!
hahaha man kom uit je rol!!!!!!!

vwcrewcab
21-10-2005, 11:50
Ik rij ook altijd maar iets harder dan de vrachtwagens :redface: (als het niet te hard waait), maar dat is omdat ik niet op vol toeren wil rijden, moet nog een toerenteller installeren (kweet ook nie hoeveel toeren verstandig i som te ijrden), soms duurt het dan ook heel lang voor ik een vrachtwagen heb ingehaald, maar toch moet iedereen lachen :woowoo: die minuten achter je heeft gezeten en dat is ook voor de vrachtwagens die ik inhaal of die mij inhalen :D

w3zl01d
21-10-2005, 11:54
uh ik houd me bussie graag nog een paar jaar op de weg ik ga niet vol gas omdat die gasten op tijd moeten zijn en het is volgens mij wel beter als je rustig rij met je auto en niet lopen planken!
en wat iedereen zegt COOL CHILL ja dat doe ik ook daarom rij ik lekker chill rustig !
me bus kan max 120 ....
90 is dan ook wel mn hoogste senlheid die ik rijd aangezien je minimaal 80 moet op snelwegen

krukab
21-10-2005, 12:12
90 is dan ook wel mn hoogste senlheid die ik rijd aangezien je minimaal 80 moet op snelwegen

Damn, jij zou opnieuw je rijbewijs moeten gaan halen, of alleen op zondag (http://www.klachtenboek.nl/zondagsrijderboek.html) moeten gaan rijden !!

Jasper Ovaal
21-10-2005, 12:19
jij bent toevallig niet degene met deze sticker achterop??
http://www.acw.be/regioantwerpen/images/activiteiten/Graag%20traag/graag%20traag-affiche%20kl.jpg

:woowoo:

of ff een sticker laten maken

My other car is A Scootmobiel
http://www.kolkman-floors.nl/images/acties%20en%20nieuws/scootmobiel.jpg

Brazen
21-10-2005, 12:31
Vraag me af wie zich aan wie irriteert. :confused: als je ook zo sloom op een tweebaansweg rijdt ben jij een van de figuren waar ik niet zo goed tegen kan.
http://www.fcherent.com/images/Moppen/fotos/rij_snel.jpg
http://www.fcherent.com/images/Moppen/fotos/rij_traag.jpg

ploon
21-10-2005, 12:47
uh ik houd me bussie graag nog een paar jaar op de weg ik ga niet vol gas
als je zo langzaam blijft rijden heb je volgens mij meer risico op een ongeluk dan met een km of 10/15 per uur harder!!
die blokjes zijn er op gemaakt dat ze de hele dag vol gas rijden, dus gewoon dat pedaal op de vloer leggen!

vwcrewcab
21-10-2005, 12:50
Volgens mij leverd deze topic niet helemaal op wat W3ZL01D gehoopt had (behalve de discussie dan) :tongue: :D

robertjan007
21-10-2005, 12:56
ik zal ff mee helpen!!!
WAT IS ER MIS MET VRACHTWAGENCHAUFEURS???
Ik ben er ook een! Een 3 of 4 kilometer snelheids verschil op een rit van 3000km
levert wel een wat anders op als 5 min tijdsverschil en ik kan het weten want ik haal ook in waar ik het MAG, dus hou 's op met zeuren want hoe afgezaagd het ook klinkt wij brengen wel jou spulletjes rond!!! LOL

JK Le Mans
21-10-2005, 13:07
is niet te hopen dat jij mijn spullen rond brengt robbie :D:D:D:D:D

Pedaalemmer
21-10-2005, 13:49
vrachtwagenchauffeurs die andere inhalen moeten ze een nekshot geven.

Zeker hier op de a59 is het een ramp...je hebt maar 2 banen en teveel verkeer..dan kun je als vrachtwagenchauffeur niet maken om in te halen met een paar kilometer verschil..waarom niet?

Kijk eens in je spiegel en aanschouw de file die je veroorzaakt...meeste chauffeurs rijden heel stoer 90km/h maar dat is nog steeds 30 km/h verschil met het personen auto verkeer:(

Lexo
21-10-2005, 13:50
Damn, jij zou opnieuw je rijbewijs moeten gaan halen, of alleen op zondag (http://www.klachtenboek.nl/zondagsrijderboek.html) moeten gaan rijden !!


of jij, want de minimale snelheid is namelijk 60km/h...

lowrider
21-10-2005, 14:08
okee als je 80 rijd okee maar blijf dan wel op de rechterbaan .en als je zo nodig moet inhalen doe dat dan wanneer dat echt kan ( dwz als de weg 1 km achter je vrij is van verkeer)
Je weet dat je in een langzame bus of kever rijd(voor het verkeer van nu dan), houd daar dan rekening mee.
En wat dat inhalen van vrachtwagens betreft dat vind ik ook irritant maar ik kan het van de truckers wel begrijpen , ze rijden het liefst met het gas op de plank .
Ooit wel is op een landbouwtrekker gereden ? Daar rij je nl ook volgas mee op de openbare weg als dat kan . Hoogst lastig om steeds je voet niet geheel op de vloer te kunnen trappen.

En inhalen met 80 op de snelweg is LEVENSGEVAARLIJK.
Kheb het ook wel eens als ik met mn BMW 150 rijd en een of andere druif moet zonodig met 80 in gaan halen als je bijna voorbij komt.
Toen ik me C rijbewijs haalde is mij geleerd dat je nooit anderen moet hinderen in het verkeer > doe je dus wel als je met 80 inhaalt.

Griffin
21-10-2005, 14:35
JIJ mag ook op herhaling! Nogmaals, een minimum snelheid op de snelwegen geld al lang niet meer!

klopt, er bestaat geen minimum snelheid. maar je mag de rest van t verkeer niet hinderen... lastig dus.
Met n aanhanger mag je ook niet harder dan 80, dus blijkbaar wordt dat niet als hindelijk gezien.
En t kan nooit zo erg zijn als die poolse trabant waar ik ooit bijna bovenop ben gereden... 50 (SERIEUS) op de snelweg en GEEN verlichting :mad: ... en ik voegde in met 130... zijn we t hier overeens dat dat echt te langzaam is?

Griffin
21-10-2005, 14:37
en t was midden in de nacht, dus dat ie geen verlichting had was wel n cruciaal puntje zeg maar :rolleyes:

Zestienkleppen
21-10-2005, 14:49
Dei regel is jaaaaaaren geleden al afgeschaft (het was 70 overigens). ;)

Inderdaad:

Minimumsnelheden

Het is verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/uur kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/uur geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/uur als de rest 120 km/uur rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), wordt beboet wegens gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de WegenVerkeersWet.

robertjan007
21-10-2005, 14:55
leuk zo'n discussie... nou dat van dat nekschot vind ik wel een beetje erg belachelijk,
Kijk ik haal wel in maar doe dat niet in de spits ofzo zodat je een hele stoet achter je hebt. Als het rustig is daarintgen doe ik het wel wat een ander daar van vind moet hij lekker zelf weten!

Griffin
21-10-2005, 14:59
@ zestienkleppen

ja zoiets zei ik ook al dacht ik, dat je niemand mag hinderen.

Benji
21-10-2005, 15:11
Je moet zelf eens meegaan in een vrachtwagen, dan kom je er wel achter hoe het is als ze zo langzaam voor je rijden!

sjampoo
21-10-2005, 15:18
Gaaaap.

Een brommobiel op de snelweg, das pas eng! (jup: Seen it, Been there: ding stond bijkans stil, maar wel netjes midden op de rechterbaan he!)

80 rijden waar 120 is toegestaan: moet je zelf weten. zo gevaarlijk is 't niet. Maar ga je dan niet lopen ergeren aan vrachtwagens die op je bumper hangen: Gold er een inhaalverbod ofzo? Waarom kwam ie niet gewoon voorbij? Geef een streepje gas erbij en klaar is klara.

Heb je er ondanks genoeg van? Pak lekker de provinciale weg: Rijd je met 80 niemand in de weg!

klaas
21-10-2005, 21:43
is er niet een minister die binnenkort de gehele randstad naar 80 km per uur wil hebben??
van mij mag het, ik rij ook met mijn ijsbus vaak geen 100, en moet zeggen dat ik tot nu toe meer positieve dan negatieve reakties krijg van de mensen om mij heen, logisch hebben ze weer eens wat om naar te kijken als ze voorbij jakkeren
in mijn campertje mocht ik ook altijd graag te langzaam rijden( lees 80-90), tenslotte: omdat iedereen 140 wil rijden hoef ik dat toch niet te doen?
relax, het gaat meer om je gedrag dan om je snelheid ,denk ik en daarbij geld zeker kijk altijd of je het andere verkeer niet hindert en we leven allemaal lang en gelukkig :D

vwbullit
21-10-2005, 22:36
wat een discussie zeg.

Als ik mijn mening mag geven en niemand aan ga spreken .

Snelweg is gewoon 120.
Kun je dat niet halen tegenwoordig.
1 Koop een andere auto erbij.
2 rij binnendoor
3 doe er een aanhanger achter dan mag je 80.


EN ik erger me soms ook aan vrachtwagen chaufeurs maar niet iedereen is het zelfde.
Zijn ook goeie jongens bij.
En hun moeten wel op de rand rijden vanwege dat alles uitgeknepen is.

EN wie zei dat hij met de motor de beslebusjes als chicane gebruikte!!!!!!
Niet bij mij doen...
Ten eerste rij ik altijd flink door. druk druk druk.
Wil voor iedereen plaats maken noem maar op.

Verder een topic die meer uitloopt op verschillen van mening tot ruzie.

Waarom met je spijlbus door de weeks op de drukke wegen.
ZOu ik zonde vinden.
Vind prachtige busjes netals de kever.
Thuis hebben we er ook 5. in onderdelen en 1 hele mooie bordoux rooie die is gestolen.

Geven en nemen in het verkeer.
IS moeilijk ik weet het.

eindeloze discussie.

Tommy
21-10-2005, 22:44
Je rijdt niet alleen op de weg toch? Dus houd graag rekening met anderen... Als het druk is, of ik passeer auto's die aanzienlijk langzamer rijden, dan pas ik mijn snelheid aan... Als iemand om me heen wil(en dat kun je meestal al aan zien komen als je wat beter in je spiegels kijkt ;) ) Dan maak je ruimte, desnoods houd je even in, ga je achter een ander rijden, maar ik rem liever iets af om iemand voorbij te laten, dan dat ie laatste nippertje remt en dicht achter me blijft hangen.... Heb je zelf in de hand dus...

Daarnaast zijn er nogal wat mensen die hun brood verdienen op de weg, of gebruikmakend van de weg... Ik heb best begrip voor inhalende vrachtwagens... En er zijn ook zat chaffeurs die even inhouden als het lang duurt, omdat het snelheidsverschil niet groot is... Dingen zijn nu eenmaal meestal begrensd, dus even wat doortrappen is er dan niet bij.

Maar ik vind het dus ook behoorlijk storend als iemand met de mogelijkheid om gewoon met de stroom mee te rijden gaat lopen opstoppen... Je kunt je wel een beetje aanpassen, anders pas je je route maar aan zoals al wordt geadviseerd. Neem je maar provinciale wegen...

Wat mij betreft mag voor deze mensen het openbaar vervoer gratis... Gaat even snel ;)

Polle van Jut
22-10-2005, 01:37
man,man,man,ikrij met de moto,auto,vrachtwagen,en met die van ons!'tzal altijd wel iets zijn!Moto:te snel,Auto:te snel,Vrachtwagen:te snel,te traag,in iemand zijn gat,die van ons:al jaren goe?!
Denk eens na en relativeer!We leven niet alleen op de wereld!Er gebeuren vee l ongelukken ,maar de keren dat het net geen ongeval is !? die hoop is nog veel groter!

BE NICE,tegen iedereen!!!!Polle

sjef
22-10-2005, 06:51
Wat klagen jullie nou? Ik zou al blij zijn als ik die snelheden haal tegenwoordig met al die files

Dasher
22-10-2005, 07:47
EN wie zei dat hij met de motor de beslebusjes als chicane gebruikte!!!!!!
Niet bij mij doen...
Ten eerste rij ik altijd flink door. druk druk druk.
Wil voor iedereen plaats maken noem maar op.


Geven en nemen in het verkeer.
IS moeilijk ik weet het.

eindeloze discussie.

Dat was ik die vaak langzame busjes als chicane gebruik als ik op de motor rijd....................En niet bij jou doen? Je bent hopelijk toch niet zo'n stakker die met zijn auto een motor eruit probeert te rijden?
;)

Zoals je zelf al zegt beetje geven en beetje nemen :hug:

paultje
22-10-2005, 09:00
wat een discussie zeg.

Als ik mijn mening mag geven en niemand aan ga spreken .

Snelweg is gewoon 120.
Kun je dat niet halen tegenwoordig.
1 Koop een andere auto erbij.
2 rij binnendoor
3 doe er een aanhanger achter dan mag je 80.


duzz...
ik rijd bijna nooit harder als 100.. terwijl m'n auto rustig 200 loopt.. je hoeft toch zeker geen 120 te rijden?.. wat hebt dat nou voor zin?? Op het ene stuk mag je 120 dan weer 100 dan weer 120 .. dan weer 90.. dan weer 100.. dan weer 80..

dus ik rij altijd 100.. scheelt een hoop benzine, is beter voor je blokkie, verminderd de stres wat weer goed voor je hart is en ervoor zorgt dat jij én je auto langer meegaan! :tounge: :icon_spin

steven16v
22-10-2005, 09:10
Je bent hopelijk toch niet zo'n stakker die met zijn auto een motor eruit probeert te rijden?

Zulke lui heb je er ook bij zitten joh, daar heb ik pas een hekel aan. En als ze het proberen, en je kan het redden, gewoon ff met je voetje het spiegeltje aan tikken van die auto.

vwcrewcab
22-10-2005, 12:32
Daarnaast zijn er nogal wat mensen die hun brood verdienen op de weg, of gebruikmakend van de weg... Ik heb best begrip voor inhalende vrachtwagens... En er zijn ook zat chaffeurs die even inhouden als het lang duurt, omdat het snelheidsverschil niet groot is... Dingen zijn nu eenmaal meestal begrensd, dus even wat doortrappen is er dan niet bij.



Eigenlijk zouden die vrachtwagens ook een soort "powerboost" moeten hebben, net als bij A1gp. Ff een klein beetje meer por om er voorbij te komen!

Voor de rest respect voor het groten deel van de vrachtwagen chaufs die hele dagen op de drukke wegen zitten.

vwbullit
22-10-2005, 19:08
Dat was ik die vaak langzame busjes als chicane gebruik als ik op de motor rijd....................En niet bij jou doen? Je bent hopelijk toch niet zo'n stakker die met zijn auto een motor eruit probeert te rijden?
;)

Zoals je zelf al zegt beetje geven en beetje nemen :hug:



nee helemaal niet hoor.
Maar heb wel is mee gemaakt dat hij of zij dusdanig aan het chicanen is wat mega gevaarlijke situaties opleverd.
Slalommen of bruut afsnijden.
Wie dat doet ga ik gewoon achterna en doe zelfde terug.

Ik slalom ook er tussendoor.
En iedereen maak fouten

WAT IK AL ZEI
Geven en nemen.

Ik snap gewoon niet waarom je als een slak moet rijden als je lekker door kan rijden.

EN als je het gevoel heb dat je bij 120 je auto naar de knoppen rijd hmmmmm lekker veel vertrouwen.

Ik val en spreek niemand aan nog maals.

Je heb rotzakken in het verkeer ben ik mee eens.
Maar ook goeie.
Het ging immers ook om die vrachtwagen bestuurders.

vwbullit
22-10-2005, 19:11
Zulke lui heb je er ook bij zitten joh, daar heb ik pas een hekel aan. En als ze het proberen, en je kan het redden, gewoon ff met je voetje het spiegeltje aan tikken van die auto.



ben ik het mee eens.
Dat is wat ik bedoelde me afsnijden.

Nogmaals eindeloze discussie.
Maar ja zo blijf je bezig hahah

:rock:

Dienjo
22-10-2005, 19:51
Ik rijd al 3 jaar elke dag 60km met mijn t2tje.
Ik kom bijna nooit boven de 85 uit.
Heb echt nog nooit problemen gehad...

Misschien komt het ook wel door deze sticker... :D

http://home.planet.nl/~korbe024/sorry.gif

stufenheckfahrer
22-10-2005, 21:43
85 km/h? Dat vind ik echt onverantwoord. VW's kunnen echt wel meer hebben, en daarbij hoef je ze heus niet af te trappen hoor! Ik rijd met de kever cabrio mét caravan nog sneller, dan ga ik gewoon met de vrachtwagens mee, die rijden 90 á 95 en dat gaat prima zonder dat m'n olietemp. omhoog gaat. Wat ik wil zeggen is dat een VW gemaakt is om te werken, en niet om overdreven gepampert te worden. Het hele idee achter de wagen is gewoon flink doorbuffelen, als het niet zo was waren er niet zoveel survivors geweest!
Trouwens, ik haal met de sleurhut erachter makkelijk 120km/h, maar dat vind ik zelf gewoon eng. De wagen geeft geen kik!

Greetz Ron

Rico
23-10-2005, 07:48
Ik rijd al 3 jaar elke dag 60km met mijn t2tje.
Ik kom bijna nooit boven de 85 uit.
Heb echt nog nooit problemen gehad...

Misschien komt het ook wel door deze sticker... :D

http://home.planet.nl/~korbe024/sorry.gif

Gaaf, die sticker wil ik ook wel!!!!
ik rij ook nooit harder dan 80-85 op de teller
als ik al die verhalen hier lees, heeft er nog nooit iemand met 110 in een T2a gereden die op geen elke manier voorzien is van geluidsdemping.

Nee, ik blijf (eh... als mijn bus rijdt natuurlijk) gewoon lekker 80-85 rijden. heb trouwens nog nooit last gehad van mijn collega weggebruikers, die iets groter zijn dan ik :D

vwcrewcab
23-10-2005, 12:37
Dan moet je in Zeeland komen wonen :tongue: , dan heb je bijna geen discussie hoe hard je verantwoord kan rijden, gewoon overal 80km/h want er is bijna geen snelweg :eek: :D

evilnyntje
23-10-2005, 13:12
Wat klagen jullie nou? Ik zou al blij zijn als ik die snelheden haal tegenwoordig met al die files

WORD! En zelfs files gaan wennen.

Died
23-10-2005, 14:03
als ik al die verhalen hier lees, heeft er nog nooit iemand met 110 in een T2a gereden die op geen elke manier voorzien is van geluidsdemping
Ik wil niet opscheppen maar ik heb echt wel 110 gereden in m'n t2a :D
De enige geluidsdemping waren die vw-platen in de moterruimte. En die zijn na 30 jaar ook niet zo goed meer.......
Ik deed dat niet 2 uur achter elkaar ofzo. Gewoon effe 10 minuten nadat ik een uur "braaf" had gereden.
Verder is dit weer een grenzloos topic waarin teveel meningen aanwezig zijn :eek:

Frieser
24-10-2005, 07:32
Toen 18 was irriteerde ik me er dood aan, maar tegenwoordig irriteer me allang niet meer aan inhalende vrachtwagens. Het is hun werk en als ze harder konden, dan deden ze dat echt wel hoor...

Weet je wat me meer irriteert? dat men zo fucking egoistisch is op de weg. Als ik 's ochtends naar mijn werk knal met 140, moet je dan eens kijken hoeveel etters hun auto ervoor kwakken en dan rustig 110 gaan tuffen. En ik geef toe, ik rij dan ietsje te hard, maar als het leeg is achter mij, WACHT DAN GOD$%$#%$#% even 3 seconden...wat zijn nou 3 tellen?

Dat ervoor kwakken, daar irriteer ik me mateloos aan, men heeft zoiets van: "ik betaal wegenbelasting, mijn stukje weg, alleen op de wereld, hupsakee!"

Maar nog even en dan is de oplossing nabij :woowoo:

http://www.mdra-archive.org/photos/dare2/jsd2rocketcar.jpg

Wahnsinn
24-10-2005, 07:49
Of ga tegen de grens met Duitsland wonen.. Kun je rijden.

Ik heb begrip voor vrachtwagens die inhalen, sommige vrachtwagens zijn vol beladen en gaan berg op niet sneller als 50/60 dan ga je toch er langs als je zelf 80 gaat..

martin
24-10-2005, 07:49
Dan moet je in Zeeland komen wonen :tongue: , dan heb je bijna geen discussie hoe hard je verantwoord kan rijden, gewoon overal 80km/h want er is bijna geen snelweg :eek: :D
Bovendien stikt het er van de flitspalen.
Neem nu eens maar de N59 in de richting Zierikzee.

Maar even weer on-topic.
Ik stoor mij over het algemeen al niet meer aan het verkeer.
Als een vrachtwagen gaat kleven ga ik gewoon wat harder om de tussenafstand te vergroten.

grtzz Martin

w3zl01d
25-10-2005, 00:37
we rijden niet allemaal in golfies met GTI blokkies van in de 90 .........................

erwin 944
25-10-2005, 17:20
ik ga reeds jaren op verlof met mijn t2 westfalia , en hou me altijd rond de 110 km/uur, je kan vlot meet met de stroom en hindert de vrachtwagens niet
en iedereen is blij

ook ik ben vrachtwagenbestuurder, en het is om je stuur op te vreten als er een of andere pipo 85 voor je rijd, jij kan dan inhalen aan max 90 en veroorzaakt een file achter je, en waar je dan niet mag inhalen ja daar moet ik geen tekening bijmaken zeker

verder erger ik mij aan personen (ook vrachtwagen bestuurders) die de verkeersregels negeren, personenwagens die nog net die afslag moeten (en voor je neus duiken en dan voluit in de remmen) op die in de ruimte duiken die je laat met je voorligger

mijn devies, hou rekening met de andere weggebruikers

erwin

ps; een bus kan zonder problemen 100 rijden zonder de motor op te blazen

steven16v
25-10-2005, 17:29
Of ga tegen de grens met Duitsland wonen.. Kun je rijden.

Nee, doe maar niet. Dan wordt het hier zo druk. :)

Alberto
25-01-2008, 10:58
Even een oude koe uit de sloot ... :D
Het is een oude maar had hem nog niet eerder gezien ....

Machtig om te lezen hoe mensen over de chauffeur denken
Zou ze wel eens weer willen horen als we met elkaar 4 week niet meer gingen rijden
Geen brood meer bij de bakker
Geen biertje meer in de koelkast
Geen toilet papier meer op de wc
Vuilnis tot de dakgoot ..enz enz

Wat wouden we dan graag dat de chauffeur weer ging rijden :D
Denk eerst maar eens na als je tegen een chauffeur de middel finger op steekt . want hij vervoert mischien wel jou onderdeeltje wat je volgende week nodig hebt , als je met pech staat :screwy:

René
25-01-2008, 11:42
Precies...rij maar es een keertje voor een weekje met een vrachtwagenchauffeur mee, dan ga je het wel met andere ogen zien....

Voor vrachtwagenchauffeurs heb ik niets anders dan respect...Als zij er niet zouden zijn, dan staat de hele wereld echt stil....

Komt misschien ook doordat m`n pa ook vrachtwagenchauffeur is....

Benji
25-01-2008, 11:56
Precies...rij maar es een keertje voor een weekje met een vrachtwagenchauffeur mee, dan ga je het wel met andere ogen zien....

Voor vrachtwagenchauffeurs heb ik niets anders dan respect...Als zij er niet zouden zijn, dan staat de hele wereld echt stil....

Komt misschien ook doordat m`n pa ook vrachtwagenchauffeur is....

Inderdaad! Ik ben er ook anders over gaan denken toen ik een weekje mee was, zie je de wereld eens andersom. Dan zijn wij in de luxe auto het ergst :redface:

Soms vind ik het wel behoorlijk iritant dat een vrachtwagen weer persé moet inhalen omdat hij WEL 1 kilometers harder kan. En dat meestal op plekken waar het razend druk is op de weg.

Alberto
25-01-2008, 12:13
Inderdaad! Ik ben er ook anders over gaan denken toen ik een weekje mee was, zie je de wereld eens andersom. Dan zijn wij in de luxe auto het ergst :redface:

Soms vind ik het wel behoorlijk iritant dat een vrachtwagen weer persé moet inhalen omdat hij WEL 1 kilometers harder kan. En dat meestal op plekken waar het razend druk is op de weg.
zou iedereen eens moeten doe ( lees standaard bij het rijbewijs doen )
een week 14 dagen mee op een vrachtauto
zou het wel van op knappen denk ik

dat is ook iritant persoonlijk zet ik hem dan een km lager , maar soms is het ook zo dat als je er naast zit , de andere chauffeur op eens wel sneller kan
tja dan hang je , ook voor ons super iritant :mad:

ook het snelhied verschil met 85 km/h op de luxe auto teller
en 85 km/h op de teller van de vracht auto maakt veel verschil
op vallend is dat mensen met een Opel het langsaamste rijden
die tellers geven veel te wijnig aan
das pas echt iritant ;)

Maar opmerkingen zo als aan het begin van dit topic
Is echt van mensen die niet na denken, hoe hun brood bij de bakker komt, benzine bij de pomp , enz enz
Door deze mensen krijgen we (strax) ook de 48 uur werk week
Deze mensen snappen niet dat door deze regelgeving dubbel zo veel chauffeurs nodig zijn . ( en die zijn er niet )
Hun brood dus duurder word , weer paar cent bij de benzine , enz enz
Zeer domme mensen .
ik moest deze topic even uit het stof trekken

René
25-01-2008, 12:14
Inderdaad! Ik ben er ook anders over gaan denken toen ik een weekje mee was, zie je de wereld eens andersom. Dan zijn wij in de luxe auto het ergst :redface:

Soms vind ik het wel behoorlijk iritant dat een vrachtwagen weer persé moet inhalen omdat hij WEL 1 kilometers harder kan. En dat meestal op plekken waar het razend druk is op de weg.

Een vrachtwagenchauffeur rijdt vaak vol gas....dit kan omdat de vrachtwagen is begrensd op ongeveer 90 km per uur. De snelheden waarop ze begrensd zijn verschillen nog wel eens, dus als je bijv in een vrachtwagen rijdt die 95km/u kan en je rijdt achter eentje die 91km/u kan, blijf je steeds bezig met je gaspedaal bezig....Wat veel relaxter is, is om gewoon volgas te rijden.

Als ik op de linkerbaan van de snelweg rij en ik zie dat een vrachtwagen aan het "kleven" is bij een langzamere vrachtwagen sein ik met m`n grootlicht, zodat hij de tijd en ruimte heeft om er voorbij te kunnen.

Ik vind het persoonlijk geweldig lijken om 2 vrachtwagens naast elkaar te zien en de ene de andere stapvoets inhaald....vooral in het donker :)

http://www.trans-top.com/roadnews/vries1.jpg

JettaPowerrr
25-01-2008, 12:42
Ik stoor me niet snel aan inhalende vrachtwagens. Tenzij het gewoon behoorlijk druk is.
Ik ben ook eens een weekje mee geweest met een kennis, die internationaal rijd. Machtig mooi! Wat me persoonlijk opviel, voor mezelf, was dat het me helemaal niet stoorde dat we maar 80 à 90 km/u gingen. Wat me wel ENORM stoorde, waren al die luxe wagens, die lekker leip aan het doen zijn....

Als je je nog eens stoort aan een vrachtwagen-chauffeur, bedenk dan wel, dat die mannen op 1 dag meer irritant gedoe meemaken, dan wij in een maand, ook al rijden we misschien 50.000 per jaar. Respect voor de vrachtwagen-chaufeurs! Mijn grootste concurrent, als binnenschipper... :D

Waar ik me vooral aan erger?
-onnodig links rijden
-bumperkleven
-niet gebruiken van knipperlichten
-onnodig langzaam rijden.

Als het druk is op de weg, en het merendeel rijd gewoon 120 km/u, pas je dan aan, en rij met de stroom mee, dus niet dom 100 of 110 blijven sukkellen en de gang uit de stroom halen. DAT veroorzaakt nou een hoop irritatie en ook file-vorming. Als het rustig is op de weg, en je wilt dan 100/110 rijden, best, zo lang je er een ander maar niet mee hindert. :thumbup:

Koen is sleeping
25-01-2008, 12:50
Ik houd altijd netjes 2 seconden afstand....

Maar als ze NA die 2 seconden nog voor me zitten rij ik de achterbumper naar binnen.:D

JettaPowerrr
25-01-2008, 14:25
ROFL!

Hijs goed. :D

Rinus66
25-01-2008, 16:20
Autorijden doe je met je hoofd, niet met je rechtervoet. En een inhalende vrachtwagen is gewoon een welkom Van Nelle moment :D

oldskool6572
25-01-2008, 16:37
joh tegen woordig met deze drukte s'morgens en s'avonds ga je niet veel harder dan tussen de 80 a 100 km per uur je doet er niets aan het is elke dag het zelfde wen er maar aan wand het wordt steeds drukker op de nl wegen en vingertje omhoog laat niemand je er langs ik in ieder geval niet hahaha

jettaracing
25-01-2008, 16:38
Wat een topic jongens !
Ik ben van nature best een 'snelle'rijder ,en wil dan ook nog wel eens vaker 90 rijden ,dan bijv 80 ,terwijl dit vaak maar minimale tijdswinst opleverd !
En ,ja Ik ben wel zoéén die vrachtwagens voor laat gaan ,als ik zie dat ze weer eens moeten wachten met keren ,of een terrein op moeten ,omdat er niemand even het fatsoen heeft om even te wachten !
Of dat ze inhalen ,ja ,het duurt misschien even ,maar als het meezit sta je dan toch binnen 5 km weer in een file ,dus die extra seconden ,die had je tochj ook moeten wachten in de file !
Ik heb respect voor de chauffeur !,misschien ook omdat m'n vader chauffeur is geweest ,maar ook zeker omdat die nederland draaiende houden ! Dus tel voortaan even tot tien ,of anders even tot honderd ,en wacht even rustig af , we komen allemaal wel thuis ,en anders maar 5 minuten later !

Dus heb eens wat meer respect voor deze mannen (en vrouwen) :woowoo:

oldskool6572
25-01-2008, 16:39
:woowoo: :screwy:

Marcski
25-01-2008, 16:51
ik heb zo'n hekel aan die gasten..
denken dat de weg van hun is, dat ze zo onmisbaar zijn, arrogante eikels, dat zijn het...




:D

Der Ghopmeister
25-01-2008, 16:57
ik heb zo'n hekel aan die gasten..
denken dat de weg van hun is, dat ze zo onmisbaar zijn, arrogante eikels, dat zijn het...




:D


Onmisbaar zijn ze ook want anders had je ook geen eten op je bord meer omdat dan de winkels geen bevoorrading meer hebben ;)

maar snap wel wat je bedoelt!

RubenD
25-01-2008, 17:12
zou iedereen eens moeten doe ( lees standaard bij het rijbewijs doen )
een week 14 dagen mee op een vrachtauto
zou het wel van op knappen denk ik

dat is ook iritant persoonlijk zet ik hem dan een km lager , maar soms is het ook zo dat als je er naast zit , de andere chauffeur op eens wel sneller kan
tja dan hang je , ook voor ons super iritant :mad:

ook het snelhied verschil met 85 km/h op de luxe auto teller
en 85 km/h op de teller van de vracht auto maakt veel verschil
op vallend is dat mensen met een Opel het langsaamste rijden
die tellers geven veel te wijnig aan
das pas echt iritant ;)

Maar opmerkingen zo als aan het begin van dit topic
Is echt van mensen die niet na denken, hoe hun brood bij de bakker komt, benzine bij de pomp , enz enz
Door deze mensen krijgen we (strax) ook de 48 uur werk week
Deze mensen snappen niet dat door deze regelgeving dubbel zo veel chauffeurs nodig zijn . ( en die zijn er niet )
Hun brood dus duurder word , weer paar cent bij de benzine , enz enz
Zeer domme mensen .
ik moest deze topic even uit het stof trekken
Niet alleen met vrachtwagenchauffeurs, maar in het algemeen moet iedereen ook even het verhaal van de andere kant bekijken. En niet gelijk een oordeel vellen.

Ik vind zelf ook dat de chauffeurs goed werk verrichten, wat ik dan niet begrijp, zoals hier bovenstaat. Waarom de chauffeur voorop harder gaat rijden als deze ingehaald word. Daar zie ik de logica echt niet van in. Zo naai je, je collega op en kortzichtige mensen achter je in auto's die krijgen alleen maar meer hekel aan vrachtwagens.

En dat van die tellerafwijking. Heb een tijdje terug meegekregen dat de ANWB bezig was om de maximale snelheid voor auto's met aanhangwagens echt gelijk te trekken met die van vrachtwagens. Dus naar de 90 te verhogen. Zodat de vrachtwagens de sleurhutten niet meer hoefen in te halen en op die manier voor opstoppingen zorgen. Zou niet verkeerd zijn als dat doorgevoerd word.

Maar inderdaad, ff wat langer nadenken voordat je keihard om een bepaald beroep/iemand af geeft... :thumbup:

Erik
25-01-2008, 18:03
Als ik op de linkerbaan van de snelweg rij en ik zie dat een vrachtwagen aan het "kleven" is bij een langzamere vrachtwagen sein ik met m`n grootlicht, zodat hij de tijd en ruimte heeft om er voorbij te kunnen.Dus van 120 -> 90 is niet hinderlijk..... :screwy: :lmao:

Tiki Madness
25-01-2008, 18:09
Een vrachtwagenchauffeur rijdt vaak vol gas....dit kan omdat de vrachtwagen is begrensd op ongeveer 90 km per uur. De snelheden waarop ze begrensd zijn verschillen nog wel eens, dus als je bijv in een vrachtwagen rijdt die 95km/u kan en je rijdt achter eentje die 91km/u kan, blijf je steeds bezig met je gaspedaal bezig....Wat veel relaxter is, is om gewoon volgas te rijden.

Als ik op de linkerbaan van de snelweg rij en ik zie dat een vrachtwagen aan het "kleven" is bij een langzamere vrachtwagen sein ik met m`n grootlicht, zodat hij de tijd en ruimte heeft om er voorbij te kunnen.

Ik vind het persoonlijk geweldig lijken om 2 vrachtwagens naast elkaar te zien en de ene de andere stapvoets inhaald....vooral in het donker :)

http://www.trans-top.com/roadnews/vries1.jpg


Hoezo met zijn gaspedaal bezig zit er geen cruisecontrol in zo'n hok dan???

En inhalen moeten ze inderdaad alleen 's nachts doen.

michael

Marcski
25-01-2008, 18:15
maar snap wel wat je bedoelt!

blijkbaar niet :rolleyes:

Alberto
25-01-2008, 18:40
blijkbaar niet :rolleyes:
:D

retro hans
25-01-2008, 19:04
Even een oude koe uit de sloot ... :D
Het is een oude maar had hem nog niet eerder gezien ....

Machtig om te lezen hoe mensen over de chauffeur denken
Zou ze wel eens weer willen horen als we met elkaar 4 week niet meer gingen rijden
Geen brood meer bij de bakker
Geen biertje meer in de koelkast
Geen toilet papier meer op de wc
Vuilnis tot de dakgoot ..enz enz

Wat wouden we dan graag dat de chauffeur weer ging rijden :D
Denk eerst maar eens na als je tegen een chauffeur de middel finger op steekt . want hij vervoert mischien wel jou onderdeeltje wat je volgende week nodig hebt , als je met pech staat :screwy:



AMEN.

jetta mk1 '82
25-01-2008, 20:51
bij mij is het net hoe mijn pet staat !

als ik een "goeie" dag heb ben ik een heer in het verkeer.

heb ik een "kut" dag kan ik echt een teringlijer zijn !

maar heb wel een hekel aan chauffeurs die in de spits op een 2 baans weg inhalen !


gr. Martijn

MrMiljon
25-01-2008, 21:27
Ik heb er zelf (afhankelijk van de drukte) geen moeite mee. Ook zij moeten hun werk doen. En het is maar net vanuit wie zijn gezichtspunt je het allemaal bekijkt. Een vrachtwagenchauffeur zal zich waarschijnlijk meer ergeren aan "ons" dan wij aan hen. Net als een spin banger is voor jou dan jij voor hem/haar. Ik erger me ook groen en geel als er een electricien in de weg loopt (stucadoor) maar hij ergert zich waarschijnlijk net zo erg aan mij.

Was wel vervelend toen ik met de bedrijfsauto ver moest rijden. Ford escort VAN 55pk diesel want dan duurt 90 tot 120 best wel lang (en waarom er een 5 in die dingen zit?)

mkIIvr6
08-08-2008, 16:52
ik heb alleen een hekel aan gasten die keihard op je af komen stormen,
als jij aan het inhalen ben!
net alsof alleen hun mogen in halen.
als ik er langs ben ga ik gewoon direct weer naar rechts.

vaak is het zo als ze hard op je af komen rijden en dan beginnen met kleven dat ze er voorbij zijn en na 50 meter weer op de volgende auto stuiten?!?!

dit zie je ook veel bij file vorming.
begint de file langzaam op te lossen geven ze gelijk een dot gas!
en willen ze er gelijk langs!
of als de matrix borden uit gaan geven ze ook gelijk gas.
raar volk.
net zoals die mensen tussen de files door gaan slalommen
van baan naar baan! zodat alle auto's daar achter steeds op de remmen trappen.

vage lui die begrijpen het toch niet helemaal. :confused: :confused:



haha als ik dat zie lig ik echt altijd 56 uur vlak van het lachen!
hahaha man kom uit je rol!!!!!!!



:thumbup: ik wilde eigenlijk zelf ook iets typen maar je was me voor..... ;)

mkIIvr6
08-08-2008, 16:55
en ik ben nog niet eens het stereotype GTi rijder (die gasten met MOHpetjes die altijd midden in de auto hangen, hand op 12 uur, andere op de handrem :D )[/QUOTE]

je bent vergeten erbij te zetten plankgas de muziek aan.... :screwy: :shake: :lmao:

PoloCoupeGT
12-08-2008, 11:24
Ik heb geen hekel aan vrachtwagens chauffeurs alleen aan Asociale chauffeurs vandaag nog een SUV op mijn kont ik kon niet harder dan 60 maar toch vond meneer het nodig om op mijn kont te zitten. Dus heb de rem even ingetrapt... Ik rij gewoon Rechts de toegestane snelheid en Meneer SUV moet op 1 of andere manier laten weten dat is groter is. ik vind als je bij me langs wil neem die beslissing voordat je op mijn kont zit en hou anders afstand! 2 seconden!

sixpack
12-08-2008, 12:07
pfff als ik dit zo lees denk ik dat ik maar meteen een keverbak en een 3.6 motor in mijn T1 hang ......

Dingen lopen niet harder als 80 - 90 (door o.a. de reduceer kasten)

ben benieuwd donderdag als ik naar de keuring moet ( 50 km over de snelweg :D )

Alberto
12-08-2008, 12:26
pfff als ik dit zo lees denk ik dat ik maar meteen een keverbak en een 3.6 motor in mijn T1 hang ......

Dingen lopen niet harder als 80 - 90 (door o.a. de reduceer kasten)

ben benieuwd donderdag als ik naar de keuring moet ( 50 km over de snelweg :D )
tip ....pak de vlucht strook als ik er aan kom

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding224.jpg

mijn nekkerman loopt tegenwoordig 92,5 km/h ... :D

sixpack
12-08-2008, 13:24
Trouwens hier is nog niet gesproken over mijn grootste ergernis .....

Sleurhutten ..... :mad: nietkijkende onwetende slecht oplettende/rijdende sukkels die 1 x perjaar als een polonaise achterelkaar aanrijden om bij de overburen "gezellig " op de camping in z frankrijk te staan .... :screwy:

Tiefleger
12-08-2008, 18:51
mijn nekkerman loopt tegenwoordig 92,5 km/h ... :D

En dan kun jij eindelijk lekker doortrappen met die topsnelheid op de expressweg (Antwerpen-Brugge) mag je er niet meer inhalen met je vrachtwagen. :rolleyes:

René (Tiefleger)

Alberto
12-08-2008, 19:27
En dan kun jij eindelijk lekker doortrappen met die topsnelheid op de expressweg (Antwerpen-Brugge) mag je er niet meer inhalen met je vrachtwagen. :rolleyes:

René (Tiefleger)
mag zo veel niet in dat land ... :screwy:
het verkeers borddaar voor is trouwens ook echt belgie
in heel europa staan er borden waneer het NIET mag
in belgie is het waneer het WEL mag :D

Tiefleger
12-08-2008, 19:40
mag zo veel niet in dat land ... :screwy:
het verkeers borddaar voor is trouwens ook echt belgie
in heel europa staan er borden waneer het NIET mag
in belgie is het waneer het WEL mag :D

Volgens mij als ik daar theorie-examen moet doen voor vrachtwagen zak ik als een blok volgens mij. Ze hebben daar echt veel andere regels voor vrachtwagens dan in Europa.
Ze zijn daar inderdaad :screwy: .

René (Tiefleger)

Alberto
12-08-2008, 19:50
Ze zijn daar inderdaad :screwy: .

is laast een onderzoek geweest naar de Corruptie van de politie in belgie ..
uitslag was dat er geen Corruptie was onder de politie in belgie

onderzoek werd gedaan door de ....politie in belgie .....
bron TLN

machtig zo iets ....

Tiefleger
12-08-2008, 20:03
Dat ga ik ook doen, dan doe ik een onderzoek hoe goed onze chauffeur
bij ons op het werk is. En de uitslag is zeer goed. :D :D :D

René (Tiefleger)

dragracer
13-08-2008, 12:54
Wat ook altijd interesant is zijn die mensen met een "boedelbak" of "huur mij" aanhanger.............en dan ook een zelfgemaakte nummerplaat.

Ik blijf dan altijd op gepaste afstand............ze rijden nooit met een aanhanger en moeten dan in 1 keer met zo'n boedelbak naar de andere kant van het land(uit het zicht van de eigen kerktoren)............. :eek:

Of met van die scheve fietsdragers waar er elk moment 1 vanaf kan vallen............. :shake:

Miabel
14-08-2008, 18:47
Is het nu dan wel zo verstandig om auto`s met een caravan 90 Kmp/h te laten rijden????
:shake:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZEIVSRY6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7YEASBLB.jpg

En ja zonder transport staat er veel stil.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KOSH6JQN.jpg

Enne... Moet je er nu aan de rechterkant langs????
:screwy:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-688AXJNE.jpg

Tja het is geven en nemen in het verkeer tegenwoordig. :thumbup:

GREETZZZ.

Berserker
15-08-2008, 09:59
Ik ben sinds kort gedetacheerd in Venlo, dat is vanaf mijn woonplaats 85 km ofzo..

Daar rijd je dus ongeveer anderhalf uur op omdat die poep A73 tunnels dicht zijn en je dus via de napoleonsbaan moet, rij je dus anderhalf uur op..

En als de tunnels wel open zijn dan loopt t compleet vast waar de A73 op de A2 komt, dus eveneens slecht bedacht..

Nu ben ik gister eens via Duitsland gereden, mijn god ik zat zingend in de auto wat is dat toch een prachtland, heerlijk 140-150 rijden heel afentoe beetje van het gas afgaan voor een medeweggebruiker, pff is heel iets anders dan nederland, op de a2 kun je nog maar maximaal 100 rijden, en om de haverklap kun je vol in de ankers omdat iemand zo nodig 80 wilt rijden en moet inhalen, ook bumperklevers en mensen die je net nog voor de auto schieten met lage snelheid heb je in Duitsland gewoon niet..

Conclusie: geen max snelheid op snelwegen werkt...

Niks dan lof over onze oosterburen.. :thumbup:

Pedaalemmer
15-08-2008, 10:09
Ik ben sinds kort gedetacheerd in Venlo, dat is vanaf mijn woonplaats 85 km ofzo..

Daar rijd je dus ongeveer anderhalf uur op omdat die poep A73 tunnels dicht zijn en je dus via de napoleonsbaan moet, rij je dus anderhalf uur op..

En als de tunnels wel open zijn dan loopt t compleet vast waar de A73 op de A2 komt, dus eveneens slecht bedacht..

Nu ben ik gister eens via Duitsland gereden, mijn god ik zat zingend in de auto wat is dat toch een prachtland, heerlijk 140-150 rijden heel afentoe beetje van het gas afgaan voor een medeweggebruiker, pff is heel iets anders dan nederland, op de a2 kun je nog maar maximaal 100 rijden, en om de haverklap kun je vol in de ankers omdat iemand zo nodig 80 wilt rijden en moet inhalen, ook bumperklevers en mensen die je net nog voor de auto schieten met lage snelheid heb je in Duitsland gewoon niet..

Conclusie: geen max snelheid op snelwegen werkt...

Niks dan lof over onze oosterburen.. :thumbup:

nou is duitsland ook niet echt te vergelijken met nederland, daar zijn dikkere auto's goedkoper dus iedereen kan wel een dikke auto kopen ipv een twingo of alto. Door alle dure BPM/Slurptax/brandstofprijzen/wegenbelasting is het hier van groot naar klein gegaan.
Zouden ze hier een maximale snelheidsbeperking opheffen of omhoogschoreven komen al die autootjes in de problemen...neem bijvoorbeeld een lupo 1.0 die heeft de gehele A2 al nodig om op 100km/h te komen laat staan naar 120km/h :D:D :D :D

Miabel
16-08-2008, 22:54
Misschien hadden ze van die spitsstroken gewoon een derde rijbaan moeten maken??

AryX
17-08-2008, 08:18
Nou dat werkt ook niet echt.. Gewoon dubbele snelwegen maken.. Ik weet het kost ongelofelijk veel maar op lange termijn betaalt dat zicht dubbel en dwars terug..

Berserker
20-08-2008, 15:23
...neem bijvoorbeeld een lupo 1.0 die heeft de gehele A2 al nodig om op 100km/h te komen laat staan naar 120km/h :D:D :D :D


Gelukkig hebben ze in Groningen geen snelwegen maar alleen karrepaden.. :D

1 vraag aan de vrachtwagenchauffeurs die wel eens de a73 nemen(aangezien er hier toch een heel aantal zitten). Hoe zit dat met die tunnels en dat er steeds vrachtwagens doorrijden die hoger zijn dan 4,1 meter en dus steeds die slagbomen dichtgaan en zo files veroorzaken, zijn dat vooral buitenlandse chauffeurs die er nog nooit geweest zijn? Of weten jullie de hoogte van jullie wagen niet? (kan ik me niet voorstellen) Of klopt dat systeem gewoon niet?
Ben eens benieuwd...

dobber
20-08-2008, 15:50
Maximale hoogte is 4,00m bij een vrachtwagen ;)

Tjaap
20-08-2008, 15:55
komt regelmatig voor hier. wij zitten precies aan de grens van 4M, en als de trailer achter een 3asser hangt is hij te hoog als de as omhoog staat.
Dus als er een onervaren chauff op zit (of gewoon niet gewend aan 3asser) en hij vergeet voor de tunnel zn as te laten zakken, dan staan we weer.
we zeggen het er nu standaard bij als er een uitzendkracht met zo'n auto weggaat.

Miabel
20-08-2008, 23:23
komt regelmatig voor hier. wij zitten precies aan de grens van 4M, en als de trailer achter een 3asser hangt is hij te hoog als de as omhoog staat.
Dus als er een onervaren chauff op zit (of gewoon niet gewend aan 3asser) en hij vergeet voor de tunnel zn as te laten zakken, dan staan we weer.
we zeggen het er nu standaard bij als er een uitzendkracht met zo'n auto weggaat.


?? Wat bedoel je precies,,Een 3 asser truck met 3 asser oplegger.
Of 2 asser truck met 3 asser oplegger.

Maar dan nog niet erg logisch uitgedacht toch,,Dat als de as opgetrokken is dat het spulletje hoger staat :screwy: Of zie ik dat verkeerd. :confused:

Enne ik denk dat het misschien wel komt door de opleggers met huif,Je ziet dat er vaak door de rijwind het zeil een stukje omhoog komt voorop.

Tjaap
20-08-2008, 23:41
ja 3asser trekker met 3asser trailer. wij rijden met koelers met precies de maximale hoogte. dat gaat goed zolang alle assen op de weg liggen. maar als je leeg bent trek je bij de 3assige trekkers de middelste as op om diesel en banden te sparen.
maar om een as op te trekken moet het hele chassis een stukje omhoog waardoor het geheel boven de 4 meter uitkomt en dus illigaal is.
Dit optrekken en neerlaten kan tijdens het rijden, dus je moet een beetje je hoofd erbij houden als je een tunnel tegenkomt.

Berserker
21-08-2008, 08:30
En vrachtwagens die auto's transporteren, zijn die niet ook vaak een stukje hoger??
Pff is kut als je sollicitatie hebt en net voor je neus de tunnel dichtgaat, gelukkig nog net de afslag kunnen nemen... :mad:

Racelook
21-08-2008, 21:53
En als ik me niet vergis zijn die tunnels dik 5 m hoog. (balk hangt op 4,10m als het goed is) Dus bietje onzin.. maarja je moet wat doen om de exceptioneel transporten te plagen. Blijf lekker nieuwe tunnels bouwen die te laag zijn. Ole ole :thumbup:

Bunt (Transport Begeleiding)

Miabel
21-08-2008, 22:34
ja 3asser trekker met 3asser trailer. wij rijden met koelers met precies de maximale hoogte. dat gaat goed zolang alle assen op de weg liggen. maar als je leeg bent trek je bij de 3assige trekkers de middelste as op om diesel en banden te sparen.
maar om een as op te trekken moet het hele chassis een stukje omhoog waardoor het geheel boven de 4 meter uitkomt en dus illigaal is.
Dit optrekken en neerlaten kan tijdens het rijden, dus je moet een beetje je hoofd erbij houden als je een tunnel tegenkomt.

Okay zit wat in ja.....Dan toch die randstadters maar waarschuwen.!!
Welk bedrijf zit je als ik vragen mag?
:)

Miabel
21-08-2008, 22:36
En vrachtwagens die auto's transporteren, zijn die niet ook vaak een stukje hoger??
Pff is kut als je sollicitatie hebt en net voor je neus de tunnel dichtgaat, gelukkig nog net de afslag kunnen nemen... :mad:


Zou kunnen,,,Maar denk dat dat nog wel meevalt hoor.

Toch jammer als je de nieuwste benz onder een tunnel vast joekeld. :rolleyes:

Pff is kut als je sollicitatie hebt en net voor je neus de tunnel dichtgaat, gelukkig nog net de afslag kunnen nemen... :mad:

Had je in iedergeval een echte smoes :thumbup:

Miabel
21-08-2008, 22:37
En als ik me niet vergis zijn die tunnels dik 5 m hoog. (balk hangt op 4,10m als het goed is) Dus bietje onzin.. maarja je moet wat doen om de exceptioneel transporten te plagen. Blijf lekker nieuwe tunnels bouwen die te laag zijn. Ole ole :thumbup:

Bunt (Transport Begeleiding)

Ik wil m`n hand er niet tussen houden... :shake:

Tjaap
21-08-2008, 22:51
post-kogeko. zie ook de achtegrond op mn avatar

Berserker
22-08-2008, 08:20
En als ik me niet vergis zijn die tunnels dik 5 m hoog. (balk hangt op 4,10m als het goed is) Dus bietje onzin.. maarja je moet wat doen om de exceptioneel transporten te plagen. Blijf lekker nieuwe tunnels bouwen die te laag zijn. Ole ole :thumbup:

Bunt (Transport Begeleiding)

Ik heb er eens op gelet, de tunnels zijn indd veel hoger, maar die ventalitoren die voor de afvoer/aanvoer van lucht zorgen, hangen een stuk lager en zullen t eerste obstakel zijn.. Een gewone vrachtwagen heeft daar niet nog heel veel plaats boven..

dobber
22-08-2008, 14:31
ja 3asser trekker met 3asser trailer. wij rijden met koelers met precies de maximale hoogte. dat gaat goed zolang alle assen op de weg liggen. maar als je leeg bent trek je bij de 3assige trekkers de middelste as op om diesel en banden te sparen.
maar om een as op te trekken moet het hele chassis een stukje omhoog waardoor het geheel boven de 4 meter uitkomt en dus illigaal is.
Dit optrekken en neerlaten kan tijdens het rijden, dus je moet een beetje je hoofd erbij houden als je een tunnel tegenkomt.


Nog nooit last van gehad bij een 3-assige trekker,mischien eens met Scania gaan praten een optie?
Ook met een zeecontainer gewoon door de velser gegaan die te hoog op
de twistlocks stond,die waren ze vergeten naar beneden te klappen.
Alarlichten en er onderdoor uiteraard wel blijven kijken,luchtvering naar beneden was niet nodig.

Miabel
22-08-2008, 19:39
post-kogeko. zie ook de achtegrond op mn avatar


Okay dan.

Ja kon het niet goed zien welk bedrijf het was op de avatar.

Area51
23-08-2008, 21:26
Ik heb bewondering voor al die chauffeurs die dag en nacht op de weg zitten,
zolang ze maar op hun eigen baan/ weghelft blijven..

http://videos.streetfire.net/video/7-killed-inBig-Rig-Italy_176275.htm

Alberto
23-08-2008, 21:46
Ik heb bewondering voor al die chauffeurs die dag en nacht op de weg zitten,
zolang ze maar op hun eigen baan/ weghelft blijven..

http://videos.streetfire.net/video/7-killed-inBig-Rig-Italy_176275.htm
klapper op de voor as ....heb ik 1x mogen mee maken ...nooit weer hoop ik

NeFReT
24-08-2008, 12:41
altijd maar weer dat gezeik over vrachtwagen chauffeurs.

kruip zelf es een keer achter het stuur van een vrachtwagen .

ff kijken hoe je dan praat..

Tjaap
24-08-2008, 13:20
nou alberto, bij ons is dat filmpje ook een paar dagen rondgegaan op de zaak, maar ik kan me niet (en niemand hier) voorstellen dat dit een klapband was.
enige wat ik kan bedenken is zelfmoord.

Alberto
24-08-2008, 13:44
nou alberto, bij ons is dat filmpje ook een paar dagen rondgegaan op de zaak, maar ik kan me niet (en niemand hier) voorstellen dat dit een klapband was.
enige wat ik kan bedenken is zelfmoord.
je hebt gelijk Jaap ...hij trekt hem zo naar links
je ziet niks ploffen . op het eerste gezicht leek het wel zo

http://www.youtube.com/watch?v=LyCP97a-fTI

hier is nog een stukje ....heel erg dit .
bleek om een pool te gaan die in italy werkte zo goed ik er wat van kan maken

Miabel
24-08-2008, 23:30
Ik heb bewondering voor al die chauffeurs die dag en nacht op de weg zitten,
zolang ze maar op hun eigen baan/ weghelft blijven..

http://videos.streetfire.net/video/7-killed-inBig-Rig-Italy_176275.htm


Jee heftig zeg......Ja zal wel zelfmoord zijn,,,Gaat net iets te snel voor een klapper he!.
Erg triest voor de medeweg gebruikers :( .

Zo zie je maar dat het leven kort (http://www.youtube.com/watch?v=yeEwLYZM4eI) kan zijn.

Marcski
25-08-2008, 09:50
niet in slaap gevallen? Dat was het eerste waar ik aan dacht..

Volkswouter
25-08-2008, 10:57
Ik probeer altijd constant 100 te rijden in de spijl.
Dit is de meest fijne snelheid voor mij en het overige verkeer en ik moet erook niet aandenken dat ik met mijn oude busje tussen 2 vrachtwagens in rij.

Miabel
25-08-2008, 19:18
niet in slaap gevallen? Dat was het eerste waar ik aan dacht..

Die bocht die hij neemt zo plotseling,komt door het stuur kompleet om te gooien lijkt mij.
Hij kantelt nog net niet.

Het zou heel goed de slaap zijn maar ik heb mijn twijfels.

Tjaap
25-08-2008, 21:00
als je in slaap valt en je auto maakt ook maar de helft van die beweging dan ben je ineens klaar wakker hoor (ask me how i know) dit ziet er echt uit als omgooien en stevig vasthouden. als je normaal zoveel raakt raak je echt wel uit koers als je het stuur niet vast hebt.

Miabel
26-08-2008, 05:02
als je in slaap valt en je auto maakt ook maar de helft van die beweging dan ben je ineens klaar wakker hoor (ask me how i know) dit ziet er echt uit als omgooien en stevig vasthouden. als je normaal zoveel raakt raak je echt wel uit koers als je het stuur niet vast hebt.


Ben het met je eens..
Enne Hoe weet je dat? :D

Berserker
26-08-2008, 08:42
als je in slaap valt en je auto maakt ook maar de helft van die beweging dan ben je ineens klaar wakker hoor (ask me how i know) dit ziet er echt uit als omgooien en stevig vasthouden. als je normaal zoveel raakt raak je echt wel uit koers als je het stuur niet vast hebt.

Maja zelfmoord lijkt me ook niet, ik denk dat de bestuurder van de vrachtwagen 1 van de weinige is die dit overleeft, kun je van de auti tt inzittende niet zeggen.. :(

breadfan83
26-08-2008, 10:39
Ik heb bewondering voor al die chauffeurs die dag en nacht op de weg zitten,
zolang ze maar op hun eigen baan/ weghelft blijven..

http://videos.streetfire.net/video/7-killed-inBig-Rig-Italy_176275.htm

Dat kan nog om een ongeluk gaan...

Dit aan de andere kant:

http://www.youtube.com/watch?v=XPQSQOK-0fg&feature=related

:screwy:

Racelook
26-08-2008, 11:12
als je in slaap valt en je auto maakt ook maar de helft van die beweging dan ben je ineens klaar wakker hoor (ask me how i know)
That's true :redface:

G-eert-40
26-08-2008, 17:02
Dat kan nog om een ongeluk gaan...

Dit aan de andere kant:

http://www.youtube.com/watch?v=XPQSQOK-0fg&feature=related

:screwy:

jammer dat er geen geluid bij zit toe-toet :screwy:

grtz.

Tjaap
26-08-2008, 21:41
Dat kan nog om een ongeluk gaan...

Dit aan de andere kant:

http://www.youtube.com/watch?v=XPQSQOK-0fg&feature=related

:screwy:
staat boven Italië maar das in Hongarije als het goed is, het verhaal erachter zou zijn dat er een bord bij de oprit met "lage brug" zou zijn gestolen. :screwy:

dekilo
27-08-2008, 09:24
Vanmorgen moeten uitwijken voor een vrachtwagen die door een te smal straatje reed waar die nieteens mocht komen.
Met de velg RA de stoeprand geraakt grrr.
Het was of de stoeprand of de linkerflank in puin.
Stoppen kon niet meer.........
Bah bah.

Marcski
27-08-2008, 09:39
..smal straatje.. ..stoppen kon niet meer..

leg eens uit, zoiets zie je dan toch aankomen?

dekilo
27-08-2008, 10:16
Scherpe bocht.
Laten we het er maar op houden dat je erbij moest zijn.

Marcski
27-08-2008, 10:55
tsja, das balen..

patjetta
27-08-2008, 12:08
ja en ik rij nooit zachter als 140 op de snelweg ik weet ook niet hoezo maar het schiet wel lekker op

Berserker
27-08-2008, 12:28
ja en ik rij nooit zachter als 140 op de snelweg ik weet ook niet hoezo maar het schiet wel lekker op

Dan ben jij vast nog student..?

Misha
27-08-2008, 12:49
Dan ben jij vast nog student..?
:confused:

Berserker
27-08-2008, 13:51
:confused:

Als je werkt rij je meestal tijdens de spits en haal je die snelheden niet..

;)

Alberto
27-08-2008, 13:54
Als je werkt rij je meestal tijdens de spits en haal je die snelheden niet..

;)
:D

Misha
28-08-2008, 15:12
ik ben ook dagelijks als student naar school gereden in de spits .. daar kan je toch vlot 140 rijden hoor
alleen mijn jetta 1 automaat met 13ers vond dat nooit zo prettig dus ik vond 110 hard zat ..

patjetta
28-08-2008, 16:08
nee ik ben geen student ik ga 1 dag naar school en de rest werken.
maar die snelheden haal ik makkelijk af en toe ook effe 175 harder ging me auto niet.
maar ik rij al 2 jaar zo en ik heb pas snelheids bekeuringen 1 van 5km te hard en een van 20 te hard ofzo. Ik weet ook niet hoe dat komt maar ik heb denk gewoon veel geluk.

Marcski
28-08-2008, 16:14
tellerafwijking :D

Alberto
28-08-2008, 20:56
tellerafwijking :D

en die hebben vrachtauto's niet :D

stufenheckfahrer
28-08-2008, 22:14
@ Patjetta:

Zat jij soms ook in deze reclame? :clap:

http://www.youtube.com/watch?v=AYFjWA4QLy8

Gertjan
28-08-2008, 22:45
Ik rijd ook altijd netjes 140 op m'n teller met m'n Jetta :D

patjetta
29-08-2008, 08:55
en met irritante lings rijders die haal ik gelijk rechts in.
Een stoplicht wat op rood staat terwijl er niemand staat te wachten rij ik door.

en wat doen julie allemaal wat niet mag?

Berserker
29-08-2008, 09:18
en met irritante lings rijders die haal ik gelijk rechts in.
Een stoplicht wat op rood staat terwijl er niemand staat te wachten rij ik door.

en wat doen julie allemaal wat niet mag?

Jou negeren? :redface:

Sander
29-08-2008, 10:11
ja 3asser trekker met 3asser trailer. wij rijden met koelers met precies de maximale hoogte. dat gaat goed zolang alle assen op de weg liggen. maar als je leeg bent trek je bij de 3assige trekkers de middelste as op om diesel en banden te sparen.
maar om een as op te trekken moet het hele chassis een stukje omhoog waardoor het geheel boven de 4 meter uitkomt en dus illigaal is.
Dit optrekken en neerlaten kan tijdens het rijden, dus je moet een beetje je hoofd erbij houden als je een tunnel tegenkomt.

Dus als ik het goed begrijp rijden jullie illegaal rond om banden en diesel te besparen :screwy: Neem aan dat ik hier iets over het hoofd zie?

Wat mij betreft de rij- en rusttijdenregeling nog een stuk strakker. Ik zie toch regelmatig vrachtauto's een stukje vluchtstrook meepakken en dat lijkt me toch in de meeste gevallen met oververmoeidheid te maken te hebben. En dat de chauffeurs door hun baas onder druk worden gezet om tegen de grens aan te rijden ben ik wel van overtuigd. Wat mij betreft wordt een overtreding van de rusttijdenregeling dan ook bestraft met een belachelijk hoog bedrag naar de werkgever. Het liefst zo hoog dat er minimaal een dag voor niets is gereden om te voorkomen dat een transporteur er financieel belang bij heeft de rusttijden te overtreden. Een vrachtwagen is en blijft een opgevoerde shovel van misschien wel 80 ton als hij bij een ongeval betrokken raakt. Bedoel, als die 80 ton gaat schuiven is er geen houden meer aan en plet ie alles wat ie op z'n weg tegenkomt totdat de combinatie tot stilstand komt.

Andere vraag: Is de diesel nog niet duur genoeg om transporteurs van hun chauffeurs te eisen netjes 80 te rijden in plaats van 92? Scheelt even grof gerekend 20% brandstof.

Marcski
29-08-2008, 10:47
Wat mij betreft de rij- en rusttijdenregeling nog een stuk strakker.

Klein beetje off-topic, maar deel je die mening ook voor je eigen vakgebied?

Berserker
29-08-2008, 11:26
In welke sector is Sander actief?

Tiefleger
29-08-2008, 11:34
Ik word af en toe niet goed van die regels, laatst ook, ben ik op de weg terug naar de zaak beetje file gehad ik aan het rekenen of het nog kan binnen de rijtijden, kom ik 20 min tekort om op de zaak te komen, kan ik dus 30 min van de zaak af op een parkeerplaats mijn 45 min pauze gaan maken, nou fijn hoor.

René (Tiefleger)

Marcski
29-08-2008, 15:01
In welke sector is Sander actief?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27220&page=3&pp=20

Alberto
29-08-2008, 15:06
Dus als ik het goed begrijp rijden jullie illegaal rond om banden en diesel te besparen :screwy: tot 4,05 m is niks illegaal

Wat mij betreft de rij- en rusttijdenregeling nog een stuk strakker. Ik zie toch regelmatig vrachtauto's een stukje vluchtstrook meepakken en dat lijkt me toch in de meeste gevallen met oververmoeidheid te maken te hebben. En dat de chauffeurs door hun baas onder druk worden gezet om tegen de grens aan te rijden ben ik wel van overtuigd. Wat mij betreft wordt een overtreding van de rusttijdenregeling dan ook bestraft met een belachelijk hoog bedrag naar de werkgever. Het liefst zo hoog dat er minimaal een dag voor niets is gereden om te voorkomen dat een transporteur er financieel belang bij heeft de rusttijden te overtreden. denk je de werkgever zo iets betaald ?
chauffeur is eindverantwoordelijk dus die krijgt de rekening
maar je weet het zo leuk te vertellen . leg mij eens uit wat moet ik doen als :
ik met een vracht mercedes waarvan 3 AMG sta voor een parking
die nokkie nokkie vol staat ....en ik mag nog 10 min rijden , wat te doen

Andere vraag: Is de diesel nog niet duur genoeg om transporteurs van hun chauffeurs te eisen netjes 80 te rijden in plaats van 92? Scheelt even grof gerekend 20% brandstof.

wie denk jij dat die diesel betaald ? in 9 van de 10 gevallen :D

Sander
29-08-2008, 16:37
Rijtijdenbesluit noem ik vanaf nu even WRR.


Klein beetje off-topic, maar deel je die mening ook voor je eigen vakgebied?

In mijn eigen vakgebied hebben we een CAO WRR (Werk en Rusttijden Regeling) die restrictiever is dan de wet in de planning. Dus op wat de werkgever pland hebben we 1,5 uur speling voordat we door de wet heen zouden gaan. Hebben we uiteraard zelf voor moeten knokken want de werkgever laat ons natuurlijk liever al in de planning op de wet vliegen. Die WRR is trouwens bijna 1 op 1 overgenomen van de chauffeurs destijds. Betekend dat je volgens de wet maximaal 16 uur mag en indien je 3 uurtjes kunt "rusten" op een stoel tussen de passagiers je 19 uur mag werken. Die wet vind ik ronduit absurd in de meeste gevallen.

denk je de werkgever zo iets betaald ?
chauffeur is eindverantwoordelijk dus die krijgt de rekening
maar je weet het zo leuk te vertellen . leg mij eens uit wat moet ik doen als :
ik met een vracht mercedes waarvan 3 AMG sta voor een parking
die nokkie nokkie vol staat ....en ik mag nog 10 min rijden , wat te doen


Dat de chauffeur eindverantwoordelijk is lijkt me wel logisch aangezien het voor de werkgever op afstand niet mogelijk is om meer te doen dan te zeggen dat je je moet houden aan de WRR. Maar ik weet zelf uit de taxiwereld dat de werkgevers je juist eerder de andere kant op pushen. Vandaar dat ik vind dat werkgevers gestaft moeten worden indien een chauffeur de wet overtreed. Gebeurd dit op een reguliere basis en is de werkgever het beu, moet ie maar de rechter inschakelen om de chauffeur te laten ontslaan. Heeft de chauffeur de rechter ook vast iets te vertellen.

Nu is het met mijn vak misschien iets makkelijker vooruit zien maar als wij voor de start verwachten uit de uren te lopen gaan we niet weg voordat we overlegd hebben wat er te doen staat willen we onze bestemming niet halen binnen de WRR. Wil de baas dat we het toch proberen en lopen we er onderweg alsnog uit, dan wijken we onderweg uit naar een ander vliegveld om toch binnen de WRR te blijven. Dat er dan 272 passagiers het hotel in moeten is dan erg duur en erg jammer. Het gaat om de veiligheid.

Wat betreft die vracht sterren en AMG's. Als dat werkelijk zo'n zorg is moet de werkgever ruimer plannen of de boel beter verzekeren.


Even voor de duidelijkheid: Zonder transport geen economie in Nederland. Vind alleen dat het beter en veiliger moet zodat de chauffeurs hun beroep kunnen uitoefenen met de professionaliteit die het verdient.

Tjaap
29-08-2008, 16:55
tis heel simpel San, in het transport is er als je binnen ALLE regels blijft NIKS te verdienen.
Daar komt nog bij dat regels op papier in de praktijk niet altijd werken.
Ik zat sochtends vroeg ook wel eens op de vluchtstrook, dan heb ik net 9 uur rust gehad, slecht geslapen en ben ik niet helemaal wakker. dit gebeurd dan bijvoorbeeld na 3 uur rijden. Op zo'n moment ben ik een gevaar op de weg maar compleet legaal bezig. Of wat Alberto zegt: je hebt nog een half uur rijtijd over maar de laatste 3 parkeerplaatsen staan allemaal vol (dit word steeds erger aangezien oostblokkers altijd langs de weg slapen terwijl een hollander best thuis had kunnen komen) geladen met mercedessen of gewoon leeg, je KUNT dan niet binnen je rijtijd ergens op tijd je rust maken.
tussen papier en asfalt zit erg veel verschil. (anders ga je een keer een weekje mee, dan ga ik daarna een weekje met jou mee ;) )

Sander
29-08-2008, 17:37
tis heel simpel San, in het transport is er als je binnen ALLE regels blijft NIKS te verdienen.


Ook in onze sector staan de kg-prijzen onder druk door de "oneerlijke concurrentie" uit het buitenland. Alleen al de salariskosten van een club als Ryanair zijn veel lager omdat de inkomstenbelasting in Ierland veel gunstiger is. Maar de dag dat ik van de startbaan af ga terwijl ik een minuut over de WRR heen ben haal ik wereldwijd het nieuws en kom ik nooit meer ergens aan de bak.

Dat er te weinig rustplaatsen zijn langs de snelweg mag geen reden zijn om over de WRR heen te gaan. Dan moet de baas maar een andere plek zoeken waar jullie kunnen rusten. Of de werkdag een uurtje korter plannen zodat er meer marge is om een slaapplek te zoeken. Wel lijkt het me dat het de taak van Eurlings is om daar heel snel wat aan te doen. Die dieselverhoging hebben jullie ook gecompenseerd gekregen dus een paar parkeerplaatsen afdwingen is dan peanuts ;)

Over dat meerijden. Lijkt me best leuk maar realiseer je dat je met mij niet die snoepreisjes maakt die je met Stijn maakt en met mij 6 keer de oceaan overgaat in 11 dagen als het tegen zit.

Dat die WRR van jullie geen garantie is voor een uitgeruste chauffeur geloof ik meteen. Ben alleen van mening dat hem overtreden niet beter maakt.

Alberto
29-08-2008, 18:57
Ook in onze sector staan de kg-prijzen onder druk door de "oneerlijke concurrentie" uit het buitenland. Alleen al de salariskosten van een club als Ryanair zijn veel lager omdat de inkomstenbelasting in Ierland veel gunstiger is. Maar de dag dat ik van de startbaan af ga terwijl ik een minuut over de WRR heen ben haal ik wereldwijd het nieuws en kom ik nooit meer ergens aan de bak.

Dat er te weinig rustplaatsen zijn langs de snelweg mag geen reden zijn om over de WRR heen te gaan. Dan moet de baas maar een andere plek zoeken waar jullie kunnen rusten. Of de werkdag een uurtje korter plannen zodat er meer marge is om een slaapplek te zoeken. Wel lijkt het me dat het de taak van Eurlings is om daar heel snel wat aan te doen. Die dieselverhoging hebben jullie ook gecompenseerd gekregen dus een paar parkeerplaatsen afdwingen is dan peanuts ;)

Dat die WRR van jullie geen garantie is voor een uitgeruste chauffeur geloof ik meteen. Ben alleen van mening dat hem overtreden niet beter maakt.

Meen je nu wat je schrijft of heb je de gek er mee :eek: ?

Voorbeeld : Ik reed met vracht Mercedes van Bremen naar Born ( is 5 en half uur ongeveer )
Ik had nog 4,5 uur rij tijd over in Bremen.
Dus plan was rond Marl te blijven staan . ( had ik dus meer dan een uur over want tot Marl is 3,5 uur )
Daar aan gekomen , parking vol :mad:
Volgende parking (Bij Gladbeck ) ook vol , volgende stonden ze al op de vlucht strook , dus ook door ( onder tussen zat ik dus al bij Duisburg )
Van Duisburg naar de grens heb je 1 parking , juist VOL .
Op de grens van Venlo ....vol :screwy: ......
Ik ben toen naar Born toe gereden , (een dik uur over mijn tijd heen )...en zelfs in Born kon ik hem maar net kwijt .

Wat moet ik in dit soort gevallen doen , denk jij ?

Kan mijn werk gever hier wat aan doen ....NEE
Kan ik er wat aan doen ...NEE ( want ik moet het van mijn over uren hebben Dus ik probeer zo veel mogelijk uit die rijtijden wet te halen )
Kan een minister er wat aan doen ? ....NEE .. (parking is nooit groot genoeg )


wat jij zegt is het zelfde als , als ik zeg : een piloot moet om de 4,5 uur
zijn vliegtuig 45 minuten aan de kant zetten om te rusten
en een dag mag niet langer duren dan 10 vlieg uuren
op papier makkie
in de praktijk onmogelijk ...

Sander
29-08-2008, 20:11
Meen je nu wat je schrijft of heb je de gek er mee :eek: ?


Sorry Alberto maar ik heb er niet de gek mee. Het is jouw baas zijn probleem dat jullie moeten rusten. Dat jij het maximale uit de rusttijdenregeling wil halen voor je overuren prima maar om het als reden aan te voeren om over de wet heen te gaan...laten we zeggen smaken verschillen. Ik blijf erbij dat als de huidige regeling niet werkbaar is er een andere moet komen en niet de huidige overtreden.

Mijn opmerking over illegaal rijden richting Tjaap was omdat hijzelf aangaf hier http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=606652&postcount=111 dat ze de maximale hoogte overschrijden als ze de as omhoog zetten en met een trailer erop rondrijden.

Maar goed het is slechts mijn mening. Ik laat de discussie voor wat het is op dit punt. Ik proef dat het gevoelig ligt en dan is dit medium niet het beste voor een discussie hierover. Het is net praten over politiek in de kroeg.

Mag ik dan een andere vraag stellen? Stel je bent met 2 chauffeurs in een truck met slaapcabine. Telt de rust dan van degene die ligt te slapen tijdens het rijden van de ander?

Alberto
29-08-2008, 20:41
Sorry Alberto maar ik heb er niet de gek mee. Het is jouw baas zijn probleem dat jullie moeten rusten. Dat jij het maximale uit de rusttijdenregeling wil halen voor je overuren prima maar om het als reden aan te voeren om over de wet heen te gaan...laten we zeggen smaken verschillen. Ik blijf erbij dat als de huidige regeling niet werkbaar is er een andere moet komen en niet de huidige overtreden.

ik kon niet anders ...ik kon die auto niet kwijt ...... :rolleyes:
en wat kan mijn baas er aan doen ?
die opmerking snap ik niet ....
moet die voor me op rijden . kijken waar er plek is of zo ?
hoe zie jij die oplossing ?
let op : ik ging niet over de uuren heen voor het geld
maar puur omdat er geen plek was .....



Mag ik dan een andere vraag stellen? Stel je bent met 2 chauffeurs in een truck met slaapcabine. Telt de rust dan van degene die ligt te slapen tijdens het rijden van de ander?


ja die rust ....http://www.ivw.nl/onderwerpen/vrachtauto/rij_en_rusttijden/wet_en_regelgeving/aetr/

ga maar eens een weekje mee Sander .
snap je zeker wat we bedoelen ;)

Tiefleger
29-08-2008, 21:53
De parkeerplaatsen langs de A2 richting Maastricht rond de zomer tijd staan overdag ook allemaal vol met sleurhutten, en dan moet je pauze maken, dat gaat dus echt niet lukken, dus precies wat Alberto zegt doorrijden tot de volgende parking, ik ben zelf een keer de snelweg afgegaan en een industrieterrein opgereden om daar pauze te maken.

René (Tiefleger)

Tjaap
29-08-2008, 22:54
ik stond meestal op industrie terreinen, bij voorkeur natuurlijk bij de klant. want dan kan je van de kaart lossen/laden. maar zelfs dat gaat niet meer met de digi.

Miabel
30-08-2008, 07:07
Ik proef dat het gevoelig ligt
Bij wie :D

Voor de rest ga ik met de truckers mee.

Ze hebben wel degelijk gelijk....Je kunt over 1 uur niet zien of die parking vol is waar je over dat uur bent!
Het is aardig dichtgeslipt overal voor de truckers.
En dat ze soms de vluchtstrook meepakken is idd gevaarlijk,Maar vraag je ook eens af of het misschien een windvlaag is die over jouwn auto heen waait tegen de truck!
Of wat dacht je van de spoor vorming!
Het is echt niet altijd de slaap wat iedereen denkt.

En ja als je trucker bent en je gaat vroeg weg,,En je merkt dat je moe bent en je pakt dan een stuk vluchtstrook mee.....STOP dan een kwartiertje.
Dan maar een 15 min later.

Uitgerust op pad is zeer zeker belangrijk voor jezelf en de medemens.

Alberto
30-08-2008, 08:04
ik stond meestal op industrie terreinen, bij voorkeur natuurlijk bij de klant. want dan kan je van de kaart lossen/laden. maar zelfs dat gaat niet meer met de digi.

kan met digi ook Jaap ...nog niet uit gevonden ?
magneet op de versnellings bak .. ;)

Bij wie :D

Voor de rest ga ik met de truckers mee.

Ze hebben wel degelijk gelijk....Je kunt over 1 uur niet zien of die parking vol is waar je over dat uur bent!
Het is aardig dichtgeslipt overal voor de truckers.
En dat ze soms de vluchtstrook meepakken is idd gevaarlijk,Maar vraag je ook eens af of het misschien een windvlaag is die over jouwn auto heen waait tegen de truck!
Of wat dacht je van de spoor vorming!
Het is echt niet altijd de slaap wat iedereen denkt.

En ja als je trucker bent en je gaat vroeg weg,,En je merkt dat je moe bent en je pakt dan een stuk vluchtstrook mee.....STOP dan een kwartiertje.
Dan maar een 15 min later.

Uitgerust op pad is zeer zeker belangrijk voor jezelf en de medemens.

Presies .
Vaak genoeg gehad dat mijn aanhanger wat ging slingeren
Voel er zelf vaak niks van .
Laast was er iemand op de A27 bij Amersfoort die durfde er niet om heen
de man bleef toeterend en knipperend op de linker baan achter mij hangen :screwy:

tja wat moet ik dan ?
vraag me af of zo iemand wel een rijbewijs verdiend ?

Lijkt mij wel een leuk idee, om iedereen die voor het rijbewijs gaat
ook 4 lessen te moeten nemen op de vrachtauto met aanhanger
Verplicht ....werd een stuk rustiger op de weg denk ik :D

breadfan83
30-08-2008, 13:57
Is het een werknemer overigens niet toegestaan om na 2 uur werken 15 minuten pauze te nemen?
En staat er niet overal borden langs de weg de laatste paar maanden als deze:

http://www.wordgeenslaaprijder.nl/files/goedenachtrust.png


http://www.wordgeenslaaprijder.nl/files/tweeuurrijden.png


http://www.wordgeenslaaprijder.nl/files/uitgerustopweg.png


Dan schrik ik toch een beetje als hierboven over 16 uur of meer wordt gesproken.
Je rijdt nou niet bepaald in een Iveco Daily rond.

Miabel
30-08-2008, 18:17
Is het een werknemer overigens niet toegestaan om na 2 uur werken 15 minuten pauze te nemen?
En staat er niet overal borden langs de weg de laatste paar maanden als deze:

http://www.wordgeenslaaprijder.nl/files/goedenachtrust.png


http://www.wordgeenslaaprijder.nl/files/tweeuurrijden.png


http://www.wordgeenslaaprijder.nl/files/uitgerustopweg.png


Dan schrik ik toch een beetje als hierboven over 16 uur of meer wordt gesproken.
Je rijdt nou niet bepaald in een Iveco Daily rond.

IDD het mag maar hoeft niet !!!! :thumbup:

Maar begrijp ik nu dat als je met een daily rijd alles wel kan??? :confused:

De werktijd is/was 15 uhr geloof ik.

En ik vind dat de truckers zelf de verantwoording moeten nemen daarvoor.
Ze voelen zelf het beste aan of ze nog kunnen rijden.
En dat vertrouwen moeten we ze niet ontnemen vind ik.

En ja om de 2 uur stoppen is nou niet echt een optie voor de truckers toch?

Ook personen auto`s maken brokken en hebben geen rijtijden wet,En daar hoort men niemand over!!!!

Dus die 2 laatste pics gelden voor de personen auto`s !!!!! ;)

Tjaap
30-08-2008, 18:25
je mag 4.5 non-stop. en dan 3 kwartier rust verplicht.
dat mag ook verspreid. in 2 keer eerste minimaal een half uur, 2e minimaal een kwartier.

rijtijd is maximaal 10 uur per dag werktijd is maximaal 15 per dag

Miabel
30-08-2008, 18:35
je mag 4.5 non-stop. en dan 3 kwartier rust verplicht.
dat mag ook verspreid. in 2 keer eerste minimaal een half uur, 2e minimaal een kwartier.

rijtijd is maximaal 10 uur per dag werktijd is maximaal 15 per dag


Okay dus nog niet echt veranderd?

Tjaap
30-08-2008, 19:24
enige dat veranderd is dat nu half uur eerst moet. dus niet meer eerst een kwartier en dan een half uur pakken.

Miabel
31-08-2008, 03:40
enige dat veranderd is dat nu half uur eerst moet. dus niet meer eerst een kwartier en dan een half uur pakken.


Okay schiet lekker op dus! :screwy:

Die Ambtenaren ook :shake:

Sander
31-08-2008, 10:17
Bij wie :D


Idd bij mij. Kost grote moeite om niet té emotioneel te reageren in dit topic. Daarom hou ik het ook voor gezien met het discusieren over de rijtijdenregeling.

Alberto
31-08-2008, 20:31
Idd bij mij. Kost grote moeite om niet té emotioneel te reageren in dit topic. Daarom hou ik het ook voor gezien met het discusieren over de rijtijdenregeling.
jammer dat je niet mijn vragen kan beantwoorden ;)

Miabel
01-09-2008, 17:44
Daarom hou ik het ook voor gezien met het discusieren over de rijtijdenregeling.


Het zijn en blijven moelijke discussies.
De een denkt zo en de ander weet dat enz...

Het zal wel niet veranderen.

Respect 2 all :thumbup:

Sander
01-09-2008, 19:40
jammer dat je niet mijn vragen kan beantwoorden ;)

Als blijkt dat de kans groot is dat je na 10 uur niet binnen een uur een parkeerplaats vind om te rusten moet je eerder gaan zoeken. Beter nog, jouw baas moet gewoon na 9 uur rijden een hotelkamertje regelen bij een hotel met een flinke parkeerplaats ;)
Om maar even aan te geven dat ik je niet af loop te zeiken. Heb liever dat jullie een week de A1 t/m A99 blokeren voor een betere en werkbare rijtijdenwet dan de huidige overtreden. Je zal tijdens het overtreden maar bij een dodelijk ongeval betrokken zijn.....advocaat van de tegenpartij zal alles doen om je te laten "hangen".

Alberto
01-09-2008, 21:00
Als blijkt dat de kans groot is dat je na 10 uur niet binnen een uur een parkeerplaats vind om te rusten moet je eerder gaan zoeken. Beter nog, jouw baas moet gewoon na 9 uur rijden een hotelkamertje regelen bij een hotel met een flinke parkeerplaats ;)
Om maar even aan te geven dat ik je niet af loop te zeiken. Heb liever dat jullie een week de A1 t/m A99 blokeren voor een betere en werkbare rijtijdenwet dan de huidige overtreden. Je zal tijdens het overtreden maar bij een dodelijk ongeval betrokken zijn.....advocaat van de tegenpartij zal alles doen om je te laten "hangen".

Zie het ook zeker niet als af zeiken
laat ik dat voor op stellen

Maar meer als iemand die geen flauw idee heeft hoe het werkt
dat geeft deze zin al aan
Als blijkt dat de kans groot is dat je na 10 uur niet binnen een uur een parkeerplaats vind om te rusten moet je eerder gaan zoeken. Beter nog, jouw baas moet gewoon na 9 uur rijden een hotelkamertje regelen bij een hotel met een flinke parkeerplaats ;)

Hoe moet ik nu weten of er plek is of niet een uur verder op ?
dat kan toch niet ? En met 8 uur rijtijd al beginnen met zoeken
gaat mij toch wat te ver ...Er kan wel plek zijn 1,5 uur verder ...toch ?
Hoe moet ik het zien ...leg mij dat eens uit ?

En mijn baas die een hotel moet zoeken ?
Heeft hij een dag taak aan dan ....we rijden met bijna 400 auto transporters
en nog 200 trekkers / trailers door europa .....

Dit is nu het punt , jij weet presies waar je uit hangt aan het eind van de dag
Op de weg weet je dat ongeveer , luxe auto met caravan over dwars op de A99 en je dag is naar de klooten
Heb je in de lucht geen last van :rolleyes:

ieder zijn vak .... ;)

Sander
02-09-2008, 12:30
Slottijden van de verkeersleiding, missende passagiers, kapotte vliegtuigen, mensen die onderweg dood gaan of een hartaanval krijgen. Ook mijn dag duurt regelmatig langer.

Voorbeeldje bij Stijn z'n baas. Een tijd lang werd er een vlucht geplanned die precies kon binnen de rijtijdenwet in theorie. Er is een wettelijk 1,5 uur planning marge. Uiteindelijk ging het dus een keer fout en hebben ze omdat ze het op 10 minuten niet zouden halen de kist op een ander eiland neer gezet. Moest er dus met een privejet bemanning worden ingevlogen uit een ander land. Kosten wss 40.000 euro. Baas zijn eigen schuld. Als je alles precies volgens de max planned krijg je vanzelf een keer de deksel op je neus.

Jullie baas schuift het probleem af naar jullie en jullie pikken het gewoon. En als jullie zelf vinden dat jullie te weinig mogen rijden op een dag moet daar door de vakbond onderzoek naar worden gedaan hoe dat veranderd kan worden. Tot de tijd dat het is veranderd houdt na 10 uur rijden de dag op net zoals een rit ophoudt als er geen diesel meer in de tank zit.

Ik denk dat uiteindelijk jullie van parkeerplaats naar parkeerplaats gaan rijden. Het vrije gevoel van het trucken zal dan weg zijn. Net als in mijn vak. Vroeger naar een warm oort vliegen, minimaal 2 dagen op het strand liggen en dan een keertje terug. Nu meestel 10 uur vliegen, 20 uur het hotel in en dan gelijk weer 10 uur terug. Dat Peter Stuyvesant gevoel is bij ons ook al een tijdje weg. Het moet allemaal economischer in deze tijden. Maar er is een grens en die gaat over veligheid. En het is aan ons als werknemer om die te respecteren en het van de daken te schreeuwen als we onder druk worden gezet deze te overschrijden.

400 hotelkamers zoeken niet te doen? Wat denk je dat de KLM doet als er een B747 stuk gaat ergens? Juist voor 400 passagiers onderdak regelen. Doet de direkteur ook niet zelf maar daar zijn mensen voor in dienst. Allemaal onderdeel van de kiloprijs.

Alberto, volgens mij moeten we er maar een keer tijdens een biertje over lullen. Wel even van tevoren afspreken dat we niet gaan slaan ;)





Zie het ook zeker niet als af zeiken
laat ik dat voor op stellen

Maar meer als iemand die geen flauw idee heeft hoe het werkt
dat geeft deze zin al aan


Hoe moet ik nu weten of er plek is of niet een uur verder op ?
dat kan toch niet ? En met 8 uur rijtijd al beginnen met zoeken
gaat mij toch wat te ver ...Er kan wel plek zijn 1,5 uur verder ...toch ?
Hoe moet ik het zien ...leg mij dat eens uit ?

En mijn baas die een hotel moet zoeken ?
Heeft hij een dag taak aan dan ....we rijden met bijna 400 auto transporters
en nog 200 trekkers / trailers door europa .....

Dit is nu het punt , jij weet presies waar je uit hangt aan het eind van de dag
Op de weg weet je dat ongeveer , luxe auto met caravan over dwars op de A99 en je dag is naar de klooten
Heb je in de lucht geen last van :rolleyes:

ieder zijn vak .... ;)

Alberto
02-09-2008, 15:11
Slottijden van de verkeersleiding, missende passagiers, kapotte vliegtuigen, mensen die onderweg dood gaan of een hartaanval krijgen. Ook mijn dag duurt regelmatig langer.

Voorbeeldje bij Stijn z'n baas. Een tijd lang werd er een vlucht geplanned die precies kon binnen de rijtijdenwet in theorie. Er is een wettelijk 1,5 uur planning marge. Uiteindelijk ging het dus een keer fout en hebben ze omdat ze het op 10 minuten niet zouden halen de kist op een ander eiland neer gezet. Moest er dus met een privejet bemanning worden ingevlogen uit een ander land. Kosten wss 40.000 euro. Baas zijn eigen schuld. Als je alles precies volgens de max planned krijg je vanzelf een keer de deksel op je neus.

Jullie baas schuift het probleem af naar jullie en jullie pikken het gewoon. En als jullie zelf vinden dat jullie te weinig mogen rijden op een dag moet daar door de vakbond onderzoek naar worden gedaan hoe dat veranderd kan worden. Tot de tijd dat het is veranderd houdt na 10 uur rijden de dag op net zoals een rit ophoudt als er geen diesel meer in de tank zit.

Ik denk dat uiteindelijk jullie van parkeerplaats naar parkeerplaats gaan rijden. Het vrije gevoel van het trucken zal dan weg zijn. Net als in mijn vak. Vroeger naar een warm oort vliegen, minimaal 2 dagen op het strand liggen en dan een keertje terug. Nu meestel 10 uur vliegen, 20 uur het hotel in en dan gelijk weer 10 uur terug. Dat Peter Stuyvesant gevoel is bij ons ook al een tijdje weg. Het moet allemaal economischer in deze tijden. Maar er is een grens en die gaat over veligheid. En het is aan ons als werknemer om die te respecteren en het van de daken te schreeuwen als we onder druk worden gezet deze te overschrijden.

400 hotelkamers zoeken niet te doen? Wat denk je dat de KLM doet als er een B747 stuk gaat ergens? Juist voor 400 passagiers onderdak regelen. Doet de direkteur ook niet zelf maar daar zijn mensen voor in dienst. Allemaal onderdeel van de kiloprijs.

Alberto, volgens mij moeten we er maar een keer tijdens een biertje over lullen. Wel even van tevoren afspreken dat we niet gaan slaan ;)

ga eerst maar eens een weekje mee
doen we dat biertje wel eens onderweg .... ;)

Berserker
02-09-2008, 15:13
Btw misschien een leuk id om een topic te maken over "coole en minder coole" vrachtwagens? Ik zie bijna geen verschil in die dingen, jullie als onderhemd en klompendragende gehaktballen eters zullen vast jullie voorkeur en droomwagens hebben?

Als iemand zoiets zou willen opzetten heel graag, lijkt me wel interessant.. :redface:

Alberto
02-09-2008, 15:46
Btw misschien een leuk id om een topic te maken over "coole en minder coole" vrachtwagens? Ik zie bijna geen verschil in die dingen,
ik ook niet .....
dingen zijn om mee te werken ...das al erg genoeg :D

Miabel
04-09-2008, 04:29
Hier een leuke cabrio.
Zie je niet elke dag :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/7/4/scania1_a87f.jpg

Miabel
04-09-2008, 04:39
Of deze 2.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/7/4/scania_wilma.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/7/4/Volvotruck.jpg

Tjaap
04-09-2008, 06:11
die cabrio zal wel van Svempas zijn of niet?
maffe zweed met een bergingsbedrijf en teveel fantasie

Stijn
04-09-2008, 07:40
Ik hem hier zooo lang uit weten te houden, maar dan ga ik toch voor de bijl.

Ik lees jullie discussie, begrijp de motivaties.
Maar, als iets structureel misloopt zit er structureel iets fout. Dat vraagt dus om een aanpak of verandering bovenin het systeem, niet inschikken onderaan de ladder.

Indien die veranderingen lastig zijn (in dit geval komt eigenlijk alles neer op de niet te garanderen rust/parkeer-ruimte) dan moet daar wederom iets veranderd worden in het systeem, en weer niet ingeschikt worden in de onderste lagen, de werknemers op de lijn.

Als ik jouw dagelijkse problemen zo lees, Alberto, dan lijkt het erop dat het parkeerruimte aanbod al net zo slecht is als het wegennet: hopeloos verouderd. Sterker nog, ik zie bakken met geld te verdienen voor de eerste idioot die een particulier parkeerplaatsnetwerk begint met gegarandeerde rust/parkeer gelegenheid voor truckers. Open er een aantal door NL heen en sluit wat deals met de grote vervoerders!
Overal waar een systeem faalt is een oplossing, en zelfs een gat in de markt :)

In grote lijnen zijn we het allemaal met elkaar eens als ik een paar pagina's terug lees, of ons stuur nou aan twee voorwielen, een roer of een paar flappen vast zit. In mijn beroep is het net zo onzeker als in jouw beroep: een geschaarde caravan op jouw A99, een gezonken Duitser in de Eems of een vette bougie in mijn straalmotor...de gevolgen zijn desastreus voor je geplande romantische etentje op plaats van bestemming.
Het verschil zit 'm in hoe we omgaan met de limiet. Mijn baas weet dat ik op de minuut dat ik uit m'n uren loop de handrem erop zet (ja die hebben we ook). Dat kan extreme gevolgen hebben, dat zou zomaar in Ouagadougou (ja dat bestaat) kunnen zijn met 400 dames aan boord. Jouw baas weet dat jij, of anders hoogstwaarschijnlijk je collegas, dat niet doen en spelen als ik het zo lees in op je verantwoordelijkheidsgevoel. Dat jij het doet komt alleen doordat je collegas het ook doen, anders deed je het niet. En omdat iedereen het doet, is het een structureel probleem....en dan ben ik weer waar mijn stukje tekst boven mee begon :)

Ik denk dat wel heel belangrijk is wat Sander opmerkt: voor de Nederlandse wet zijn wij bestuurders allemaal ZELF verantwoordelijk voor onze WRR. Dat wil dus zeggen dat wij hoofdelijk aansprakelijk zijn als we ons boekje letterlijk te buiten gaan...dus ook als je iemand met een klapband op de vluchtstrook schept, of in mijn geval 300 passagiers 200 meter voor de landingsbaan in de zee parkeer.

Stijn
04-09-2008, 07:44
PS: heb wel even de titel van dit topic aangepast, was altijd al ongepast maar nu zeker gezien de serieuze discussie die hier gevoerd wordt.

Racelook
04-09-2008, 08:18
geld te verdienen voor de eerste idioot die een particulier parkeerplaatsnetwerk begint met gegarandeerde rust/parkeer gelegenheid voor truckers. Open er een aantal door NL heen en sluit wat deals met de grote vervoerders!
Overal waar een systeem faalt is een oplossing, en zelfs een gat in de markt :)
Die parkeerplaatsen bestaan inmiddels al mondjesmaat en het zullen er zeker in de toekomst meer van ontstaan. Omdat de parkeerplaatsen langs de snelwegen van de overheid allang niet meer voldoen qua grootte.
Ff tipje voor iemand die toevallig hierro bij rijkswaterstaat werkt... niet alleen borden in het nederlands plaatsen, maar ook in duits/pools/roemeens/etc.

Wiebrand

Alberto
04-09-2008, 08:35
Laat ik duidelijk zijn die komt niet dagelijks voor , dit is even een voorbeeld
wat ik aan haal

tja jij kan je kist neer zetten in Ouagadougou en jou werkgever lost het verder op , wat te doen met de 400 dames lading . Jij gaat naar het hotel , tot morgen .

Een schipper gooit het anker uit , motor uit .... tot morgen (denk ik Ed , als het niet zo is graag uit leg )

Ik sta met een vracht auto vol mercedes (of wat dan ook) voor een volle parking ,wat te doen ?
Dan kan ik mijn baas wel gaan bellen , met de vraag dat hij het ff wil op lossen .
Maar ik denk dan wel weet wat ie zegt ......rij maar door ....
En dan kan ik wel zeggen dat doe ik niet.....zegt ie ....dan niet ....
Dan kan ik wel blijven staan, maar dan krijg ik ook weer een bekeuring dat ik op de vluchtstrook sta :redface: die ik zelf moet betaalen
(wat ik niet doe) +dat ik geen rust krijg , want het verkeer gaat wel door .
Op 1,5 meter afstand van mijn oor ... :screwy:
En als ik door rij , krijg ik een bekeuring dat ik ( mischien ) te lang gereden heb .
Tja wat te doen ??????

dat probeer ik uit te leggen
En natuurlijk houd ik me aan de Rijtijden wet , maar dit soort gevallen komt voor, makkelijk genoeg .
En daar kan ik niks aan doen , mijn baas niet , mijn collega's niet , en ik denk dat Eurlings er ook niks aan kan doen
daar is Den haag al ruim te laat mee om er wat aan te doen

En daarbij speelt het probleem niet zo zeer in Nederland ,
maar meer in de buurlanden

In Nederland heb je chauffeurs cafe's die je moet weten
word nergens aan gegeven op de snelweg , Vaak oude kroegen
Die weet je , daar komen geen polen , russen , romeenen enz
Vaak ook minder problemen met parkeeren .
In Duitsland worden die dingen aan de snel weg aan gegeven
AUTOHOF >
daar staat het dus wel vol , met die gasten

Alberto
04-09-2008, 08:49
tipje voor iemand die toevallig hierro bij rijkswaterstaat werkt... niet alleen borden in het nederlands plaatsen, maar ook in duits/pools/roemeens/etc.e.


Wiebrand
Waarom Wiebrand ?
als ik in Duitsland/Denemarken/Frankrijk rijd staat er ook nergens iets in het Nederlands ?

Racelook
04-09-2008, 09:12
Waarom Wiebrand ?
als ik in Duitsland/Denemarken/Frankrijk rijd staat er ook nergens iets in het Nederlands ?
Tja was misschien bietje onduidelijke toevoeging. En heeft ook niet zoveel met rusttijden te maken. Dussssssss... beschouw het maar als niet geplaatste reactie :D

Reden; Maar nu staat meestal de exceptoneel parkeerplaats bij Venlo vol met die buitenlandse chauffeurs (gelukkig na plaatsing barriers en aparte inrit al wat minder), waardoor zelfs ooit deze transporten hun rust daar op de vluchtstrook moeten maken. (is namelijk een van de weinige toegankelijke parkeerplaatsen voor deze transporten laat op de avond in Nederland en ook deel van Duitsland).

Als er nou daar eens borden geplaatste werden in andere talen zou het vol parkeren van dit gebied al minder worden. Daarnaast moet de KLPD een week lang hard op treden tegen deze "rakkers" en hun flink cash laten betalen. Binnen 3 dagen weet elke chauffeur dit vanaf hier tot ver het oostblok in. Maarja .... :mad: ik zal t korthouden.. fijne overheid en instanties

Alberto
04-09-2008, 09:19
Tja was misschien bietje onduidelijke toevoeging. En heeft ook niet zoveel met rusttijden te maken. Dussssssss... beschouw het maar als niet geplaatste reactie :D
Maar nu staat meestal de exceptoneel parkeerplaats bij Venlo vol met die buitenlandse chauffeurs (gelukkig na plaatsing barriers en aparte inrit al wat minder), waardoor zelfs ooit deze transporten hun rust daar op de vluchtstrook moeten maken. (is namelijk een van de weinige toegankelijke parkeerplaatsen voor deze transporten laat op de avond in Nederland en ook deel van Duitsland).

Als er nou daar eens borden geplaatste werden in andere talen zou het vol parkeren van dit gebied al minder worden. Daarnaast moet de KLPD een week lang hard op treden tegen deze "rakkers" en hun flink cash laten betalen. Binnen 3 dagen weet elke chauffeur dit vanaf hier tot ver het oostblok in. Maarja .... :mad: ik zal t korthouden.. fijne overheid en instanties

komt denk ik ook door dat de grens de 1e knappe parking is na de roerpot
vanaf Duisburg naar Venlo , zit 1 kleine parking :screwy:

Berserker
04-09-2008, 10:58
Met vrachtwagens noemen bedoel ik, standaard modellen, wat is not done? v8/v6 amerikaanse modellen? DAF net goed? Mercedes? Welke uitvoeringen zijn erg gewild?

Maar om terug te komen op de discussie, Stijn heeft indd gelijk met het structurele deel, alleen is dat niet makkelijk oplosbaar, zelfde als het file probleem, jaaa we hebben een te klein wegennet, ja leuk voordat daar verandering in is zijn we 10 jaar verder, dat gaat niet zo makkelijk..

Daarbij snap ik Alberto ook, je wordt geacht het zelf maar op te lossen, omdat er geen makkelijke voor de hand liggende oplossing klaar ligt.

Daarbij zit er een groot verschil in of je chauffeur bent, of piloot, piloot heeft 1 van de duurste opleidingen chauffeur totaal niet, dus sowieso sta je dan al in een andere machtspositie. (ok de vraag naar chauffeurs is ook gigantisch)

En daarbij hoeveel mensen zullen klagen, boze mails sturen, of het uberhaupt opvallen dat een vrachtwagenchauffeur het moeilijk heeft met de reistijden?
Hoeveel nieuwswaarde heeft het als een chauffeur zijn truck op de autoweg stil zet omdat zijn uren voorbij zijn, en hij nergens plaats vind voor zijn truck. Tjah de anwb zal de file melden op het nieuws die ie veroorzaakt.
Bij een piloot zit dit wel anders, niet alleen vervoeren jullie vooral mensen (en niet zo weinig ook) die stukken meer waard zijn dan wat een chauffeur vervoert maar ook zijn de gevolgen van jullie acties nieuwswaardig, en zal het voor een vliegtuigmaatschappij desastreus zijn als ze negatief in het nieuws komen omtrent het breken van veiligheidsregels...

Sander
04-09-2008, 13:15
Ik sta met een vracht auto vol mercedes (of wat dan ook) voor een volle parking ,wat te doen ?
Dan kan ik mijn baas wel gaan bellen , met de vraag dat hij het ff wil op lossen .
Maar ik denk dan wel weet wat ie zegt ......rij maar door ....
En dan kan ik wel zeggen dat doe ik niet.....zegt ie ....dan niet ....
Dan kan ik wel blijven staan, maar dan krijg ik ook weer een bekeuring dat ik op de vluchtstrook sta :redface: die ik zelf moet betaalen
(wat ik niet doe) +dat ik geen rust krijg , want het verkeer gaat wel door .
Op 1,5 meter afstand van mijn oor ... :screwy:
En als ik door rij , krijg ik een bekeuring dat ik ( mischien ) te lang gereden heb .
Tja wat te doen ??????


Wat er op de trailer staat doet er toch niet echt toe? Het gaat mij niet zozeer om de waarde die op de trailer staat maar om de veiligheid van de chauffeur en de andere weggebruikers. En nogmaals je baas moet het inderdaad oplossen en doorrijden is geen optie. Dus als hij na 9,5 uur een telefoontje van jou krijgt dat het waarschijnlijk niet gaat lukken qua uren heeft hij 1,5 uur om wat te bedenken. Lijkt mij dat er altijd wel een parkeerplaats is op 1,5 uur rijden. Ligt ie niet voor je dan misschien wel een uur achter je. Als de chauffeur bij elke overtreding van de rijtijdenwet 100% zeker gepakt werd en de werkgever daarbij beboet werd met 15.000 euro per keer durf ik te wedden dat de werkgevers ineens wel een oplossing kunnen vinden. Maar zolang het probleem af te schuiven is op de chauffeurs zullen ze het zeker niet laten.


Daarbij zit er een groot verschil in of je chauffeur bent, of piloot, piloot heeft 1 van de duurste opleidingen chauffeur totaal niet, dus sowieso sta je dan al in een andere machtspositie. (ok de vraag naar chauffeurs is ook gigantisch)


Het gaat lang niet alleen om de opleiding. Het gaat er vooral om hoe goed je je als beroepsgroep kunt organiseren en in staat bent één front te vormen tegen de baas/overheid. Toen de dieselaccijnzen omhoog gingen wisten de truckers de boel ook dusdanig onder druk te zetten dat dat uiteindelijk (grotendeels) gecompenseerd wordt. Ik denk dat als de truckers echt verandering willen het een kwestie is van met een aantal trucks alle grensovergangen op de snelweg in Nederland dichtzetten en je hebt de aandacht van heel Europa.


Wat die plaatjes van dikke truck betreft liever een nieuw topic starten.

Berserker
04-09-2008, 13:37
Ja liever indd een nieuw topic, maja ik kan t niet openen omdat ik geen zak verstand van die dingen heb, tjah Optimus Prime is wel een vette truck maja daar houd t bij mij alweer mee op... :redface:

Nou Sander ik denk dat jij gewoon vergeet dat de baas van Alberto er ook mee zit, en dat alle transportbedrijven hiermee zitten, en dat het probleem bekend is maar dat ze er simpelweg niks aan kunnen doen. Zelfde met het te kleine wegennet hebben de truckers (en wij) ook last van, is algemeen bekend, maja kun je toch niks aan doen zonder de politiek erbij te betrekken..

Wat wil je dan dat die baas doet? hotelletjes boeken voor al zijn chauffeurs? Ik denk dat je die wagens vaak niet onbewaakt buiten kan laten staan en bij veel hotels op de parkeerplaats geen plek is, en daarbij zouden deze dan ook snel overvol zitten (simpelweg geen plek voor zoveel truckers? En ook niet genoeg gehaktballen :rolleyes: )

Het is niet een kwestie van "niet willen" maar van "niet kunnen"..

Stel je voor alle vliegvelden zouden overvol zitten en je zou alleen maar tussen bepaald tijdstip ergens kunnen landen en nergens zou meer plek zijn? Je vergelijkt een beetje appels met peren denk ik..

Stijn
04-09-2008, 13:47
Het is niet een kwestie van "niet willen" maar van "niet kunnen"..

Stel je voor alle vliegvelden zouden overvol zitten en je zou alleen maar tussen bepaald tijdstip ergens kunnen landen en nergens zou meer plek zijn? Je vergelijkt een beetje appels met peren denk ik..


'niet kunnen' ligt naast 'niet willen' op het kerkhof. Onzin.
Zolang dit allemaal rustig doorkabbelt is er geen baas die het nodig vindt dat iets aangedaan wordt, want dit is geld verdienen en risico afschuiven zonder investering. Prima!

De situatie die jij schetst voor wat betreft overvolle vliegvelden zonder plaats is ongelooflijk scherp, want dat is nou precies wat er al zo'n 15 jaar aan de hand is in de luchtvaart! Vliegtuig 'bewegingen' worden uiterst exact gepland en gereguleerd omdat er op plaats van vertrek, onderweg in het luchtruim en op plaats van bestemming grote ondercapaciteit is. 'Slotjes' noemen wij dat, je hoort het vast nog een keer als je op je stoel zit en op vakantie denkt te gaan.
Zo valt die hele luchtvaart puzzle in elkaar, en ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat dat ook bij wegtransport gaat gebeuren want er is duidelijk een ondercapaciteit op het wegen- en parkeernet.

Alberto
04-09-2008, 13:50
Wat er op de trailer staat doet er toch niet echt toe? Het gaat mij niet zozeer om de waarde die op de trailer staat maar om de veiligheid van de chauffeur en de andere weggebruikers. En nogmaals je baas moet het inderdaad oplossen en doorrijden is geen optie. Dus als hij na 9,5 uur een telefoontje van jou krijgt dat het waarschijnlijk niet gaat lukken qua uren heeft hij 1,5 uur om wat te bedenken.Lijkt mij dat er altijd wel een parkeerplaats is op 1,5 uur rijden. Ligt ie niet voor je dan misschien wel een uur achter je. . Als de chauffeur bij elke overtreding van de rijtijdenwet 100% zeker gepakt werd en de werkgever daarbij beboet werd met 15.000 euro per keer durf ik te wedden dat de werkgevers ineens wel een oplossing kunnen vinden. Maar zolang het probleem af te schuiven is op de chauffeurs zullen ze het zeker niet laten.

Jij snapt er echt niks van ...... :redface:
Wat er op de trailer staat is voor mij wel belangrijk
Ik slaap in dat hok wat er voort op dat chassis staat waar die groote ster op de grille staat ( zie foto )
Als ik op een donkere achter af parking ga staan , slaap ik echt niet lekker
Want ik heb wel een X aantal 10 duizenden euro's achter me staan die iedereen wel wil hebben voor niks :screwy: ( zie foto )


(lees: geen rust door goeie slaap = geen goeie prestaties in het verkeer )

Ik slaap niet in een hotel .....zo als jullie
( want volgens mij denk jij dat echt aan je reactie te zien )

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding1831.jpg

mijn baas weet sins een 1,5 jaar waar we uithangen op de meter naukeurig
voor heen was het zo dat hij niet eens wist waar we waren
dan belden ze op hoe ver ik was ..( maakte ik ook wel misbruik van trouwens :D )
daar maakte hij de planning op voor de volgende rit / dag

mijn baas kan en hoeft ook niks te regelen
dus waarom moet ik de beste man bellen .....

hij kan ook niet in de toekomst zien :D

Ps: wat je op de foto ziet zijn 5 Mercedes CLC (waarde tussen 35,000
en de 50,000 p/st )
en 4 BMW X5 (waarde tussen 50,000 en 85,000 euro p/st )
hier overnacht ik dus mee . ;)
( en wie wil nou niet de sleutel van een BMW X5 voor een nachtje )

Sander
04-09-2008, 14:08
Als jouw bedrijf op de meter nauwkeurig ziet waar je bent zouden ze je juist kunnen assisteren in waar te rusten....planning heet zoiets.
Loop je het risico ergens tussen de fabriek en de eindbestemming te stranden moeten ze maar een extra chauffeur mee sturen of jullie ergens onderweg laten aflossen. Wat jij doet lijkt op met een Kever geldtransport doen, bij de pomp overnachten totdat de bank 's ochtends opengaat en dan klagen over je veiligheid. Er zijn tal van oplossingen en ja ze kosten allemaal geld. Anders had de baas ze wel vrijwillig ingevoerd.

Maar goed, ik geef het op in deze discussie. Rij door zoals jullie het al jaren doen en zorg vooral dat er niets veranderd.

PS Ik ging er inderdaad vanuit dat jullie in je cabine slapen. Overigens niet allemaal want tijdens mijn vele verblijven in "De Punt" zat het altijd vol met jouw collega's.

Pedaalemmer
04-09-2008, 14:17
Verschil tussen piloten en truckers is natuurlijk ook de manier van werken...een trucker zit in zijn truck ook al is hij van de baas, hebben jaren geen aanpassingen hoeven doen in de manier van werken(rijden) en komen nu op een punt dat ze bepaalde zaken op moeten geven.

Het feit dat alberto als excuus aandraagt dat hij niet overal kan pakeren omdat zijn lading te prijzig is vind ik wel de grootste kul die er is.
Natuurlijk kun jij niet overal j auto kwijt maargoed je moet rusten en je schijf op rust zetten terwijl je gewoon doorkachelt kun je doen als je eigen baas bent en daarmee extra winst maak maar niet als je voor een baas rijd.

wees flexibel en zoek naar oplossingen dan elke keer een probleem voor een ander probleem te vervangen. Tijden zijn veranderd, paar vrienden van mij zijn trucker en die kennen de problematiek die jij hier aanschrijft ook en rijden vaak met nog meer centen op de oplegger als jij maar goede afspraken en communicatie zorgt voor een hoop minder gezeik.

Berserker
04-09-2008, 14:40
'niet kunnen' ligt naast 'niet willen' op het kerkhof. Onzin.

Laatst nog geweest, ja je hoort van ons, pff wat een kutorganisatie.. :D


De situatie die jij schetst voor wat betreft overvolle vliegvelden zonder plaats is ongelooflijk scherp, want dat is nou precies wat er al zo'n 15 jaar aan de hand is in de luchtvaart! Vliegtuig 'bewegingen' worden uiterst exact gepland en gereguleerd omdat er op plaats van vertrek, onderweg in het luchtruim en op plaats van bestemming grote ondercapaciteit is. 'Slotjes' noemen wij dat, je hoort het vast nog een keer als je op je stoel zit en op vakantie denkt te gaan.
Zo valt die hele luchtvaart puzzle in elkaar, en ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat dat ook bij wegtransport gaat gebeuren want er is duidelijk een ondercapaciteit op het wegen- en parkeernet.

Het luchtnet (heet dat zo?) wordt uitermate goed gemonitort door dure organisaties, omdat fouten maken geen optie is, vliegvelden hebben strakke planningen en alles word goed geregeld. (moet ook wel)

Dit kun je toch niet vergelijken met het wegennet waar alles maar kriskras door elkaar loopt, "tussenlandingen" worden gepland a.d.h.v. hoe de gehaktballen daar zijn, en waar de planning bij het kleinste probleem alweer in de war loopt. In de lucht heb je geen files, geen vakantiegangers met caravans, geen bejaarden, geen Broodfans die de vluchtstrook blokkeren, geen luchtkoelers die menen met 70km/h op de rechterrijbaan alles op schijnen te moeten houden, geen aso golf 2 gti rijders die menen dat het hele wegennet 1 grote racebaan is, etc. (nee niks over audi 50's die staan braaf in de garage :rolleyes: )

Wil je dit oplossen, zul je sowieso de andere factoren moeten verminderen, daarbij alles strak door andere organen moeten laten monitoren, ik denk dat dit simpelweg gewoon niet mogenlijk is, en grotere parkeerplaatsen en meer wegen is ook maar weer een tijdelijke oplossing..

http://bp0.blogger.com/_YWKTBQ9Tobg/RiW8abww5nI/AAAAAAAAAH8/HK6kYHX75z0/s400/PilotImage.jpg

versus

http://cache.daylife.com/imageserve/0fk970g78d2VO/340x.jpg

Alberto
04-09-2008, 16:42
Als jouw bedrijf op de meter nauwkeurig ziet waar je bent zouden ze je juist kunnen assisteren in waar te rusten....planning heet zoiets.
Loop je het risico ergens tussen de fabriek en de eindbestemming te stranden moeten ze maar een extra chauffeur mee sturen of jullie ergens onderweg laten aflossen. Wat jij doet lijkt op met een Kever geldtransport doen, bij de pomp overnachten totdat de bank 's ochtends opengaat en dan klagen over je veiligheid. Er zijn tal van oplossingen en ja ze kosten allemaal geld. Anders had de baas ze wel vrijwillig ingevoerd.

Maar goed, ik geef het op in deze discussie. Rij door zoals jullie het al jaren doen en zorg vooral dat er niets veranderd.

PS Ik ging er inderdaad vanuit dat jullie in je cabine slapen. Overigens niet allemaal want tijdens mijn vele verblijven in "De Punt" zat het altijd vol met jouw collega's.
wou dat jij mijn baas was ....
wat zouden we het goed hebben ....en jij mega druk ....
ik houd ook op want jij snapt het niet of wil het niet snappen
we drinken er wel eens een biertje op .......

ps die bij '' de punt '' stonden sliepen ook in de auto hoor
voor 82,80 GULDEN slapen we niet in een hotel .
ik sta ook regelmatig op hank , amersfoort , bareveld .enz enz ;)

Alberto
04-09-2008, 17:11
Het feit dat alberto als excuus aandraagt dat hij niet overal kan pakeren omdat zijn lading te prijzig is vind ik wel de grootste kul die er is.
Natuurlijk kun jij niet overal j auto kwijt maargoed je moet rusten en je schijf op rust zetten terwijl je gewoon doorkachelt kun je doen als je eigen baas bent en daarmee extra winst maak maar niet als je voor een baas rijd.

wees flexibel en zoek naar oplossingen dan elke keer een probleem voor een ander probleem te vervangen. Tijden zijn veranderd, paar vrienden van mij zijn trucker en die kennen de problematiek die jij hier aanschrijft ook en rijden vaak met nog meer centen op de oplegger als jij maar goede afspraken en communicatie zorgt voor een hoop minder gezeik.
verschil met een trailer en de auto van mij
is dat het Geld wat in de trailer zit niet ziet .... ;)
dat van mij staat buiten , open en blood , zo voor het grijpen
en ik wil niet wakker gemaakt worden door een kalieber 44 of wat gas

en door kachelen met de klok op rust , zit er niet meer in
die tijd is voor bij ;) ik rij digitaal :D

Maar voor alle duidelijk heid
dit is geen dagelijkse kost voor mij , om over de uren te gaan
NOG MAALS het was een voorbeeld

maar ik sluit de boel , als iemand eens wil mee maken wat wij doen onder weg
meld je bij mij voor een weekje mee op een autotransporter

ze zullen zien wat het inhoud . ;)

http://cache.daylife.com/imageserve/0fk970g78d2VO/340x.jpg
dit zal je zeker niet meemaken :rolleyes:

breadfan83
05-09-2008, 22:34
geen Broodfans die de vluchtstrook blokkeren

Haha, ik ben blij als dat wrak het eens tot de snelweg redt. :D

Maar terugnaar die truckers...

Miabel
11-09-2008, 04:11
maar ik sluit de boel , als iemand eens wil mee maken wat wij doen onder weg
meld je bij mij voor een weekje mee op een autotransporter

ze zullen zien wat het inhoud . ;)

Idd :thumbup:
En iemand mee in het vliegtuig om te zien hoe dat gaat :cool: .


Dan weten we allemaal hoe alles gaat!! :D

Tjaap
11-09-2008, 04:29
Idd :thumbup:
En iemand mee in het vliegtuig om te zien hoe dat gaat :cool: .

heb het van dichtbij allemaal gezien laatst... mooie tak van sport hoor :thumbup:

Miabel
27-09-2008, 04:34
Wat ik nog tegen kwam op het WWW.

Is heftig....... En geen woorden voor......... :screwy:

KLIK (http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7636577.stm)

Alberto
27-09-2008, 04:44
Wat ik nog tegen kwam op het WWW.

Is heftig....... En geen woorden voor......... :screwy:

KLIK (http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7636577.stm)
deze zijn ziek .... :screwy:
je zal ze treffen ..

Miabel
28-09-2008, 22:29
IDD.
Ze zullen maar voor je eigen truck of auto springen.

:shake: SAD :shake:

Total LOCO. :shame:

Tiefleger
10-10-2008, 23:07
enige dat veranderd is dat nu half uur eerst moet. dus niet meer eerst een kwartier en dan een half uur pakken.

Niet dus ik heb het van de week nagevraagd, en netjes een brief thuis gekregen, eerst 15 min en dan 30 min.

René (Tiefleger)

Alberto
11-10-2008, 07:17
Niet dus ik heb het van de week nagevraagd, en netjes een brief thuis gekregen, eerst 15 min en dan 30 min.

René (Tiefleger)
dacht ik al :thumbup:
vandaag zal deze beroep chauffeur weer eens proberen zijn ADR te halen
:D

Tiefleger
11-10-2008, 07:55
dacht ik al :thumbup:
vandaag zal deze beroep chauffeur weer eens proberen zijn ADR te halen
:D

Succes vandaag Alberto, maar ADR met auto transport of gaan we wat anders doen???? En dat over die pauze tijden, ik wist het ook niet meer de 1 zegt dit en de andere dat, dus heb ik het na laten vragen en het anwoord zwart op wit toegestuurd gekregen.

René (Tiefleger)

Tiefleger
11-10-2008, 22:03
En, en, en ??

René (Tiefleger)

Alberto
11-10-2008, 22:11
kut sooi ...weet je genoeg zeker :mad:

nee ga niks anders doen . was het kwijt en leek me leuk om het weer te hebben
heb het 17 jaar geleden ook al eens gehad ...maar laten verlopen ( dom dom dom )
maar ik mag nog een keer :D

Tiefleger
11-10-2008, 22:13
Nog even over die rusttijden, hoe dacht jij dat het nu was dan??

René (Tiefleger)

Alberto
11-10-2008, 22:16
Nog even over die rusttijden, hoe dacht jij dat het nu was dan??

René (Tiefleger)
eerst een half uur ....maar net wat jij zegt ...iedereen weet het beter
de ene zegt dit de andere dat

Tiefleger
11-10-2008, 22:22
Ik had nog wel meer reacties hier op verwacht, van andere vrachtwagenchauffeurs en een planner :D

René (Tiefleger)

Tjaap
12-10-2008, 01:45
ja ik dacht hetzelfde als Alberto, zoals uit mijn eerdere reactie al bleek.
maar je word er helemaal gek van. 1 europa maar overal andere regels.
In de UK gebruik je volgens de VOSA 1 kaart per dienst, niet per 24 uur... :screwy:
wat dus neerkomt op zondagavond naar de haven rijden om maandag vers te kunnen starten... hoppa, hele kaart weg...

Alberto
12-10-2008, 07:54
ja ik dacht hetzelfde als Alberto, zoals uit mijn eerdere reactie al bleek.
maar je word er helemaal gek van. 1 europa maar overal andere regels.
In de UK gebruik je volgens de VOSA 1 kaart per dienst, niet per 24 uur... :screwy:
wat dus neerkomt op zondagavond naar de haven rijden om maandag vers te kunnen starten... hoppa, hele kaart weg...
daar word je ook gek van ....
frankrijk doet het zo belgie is weer net anders
duitsers werken ze weer anders om ...... :screwy:
en die domme hollanders betalen wel ...... :mad:

transport is ziek ...

FEMME
12-10-2008, 11:39
daar word je ook gek van ....
frankrijk doet het zo belgie is weer net anders
duitsers werken ze weer anders om ...... :screwy:
en die domme hollanders betalen wel ...... :mad:

transport is ziek ...

Niet de transport is ziek Alberto maar NEDERLAND is ziek :screwy: :screwy:

Alberto
12-10-2008, 11:42
Niet de transport is ziek Alberto maar NEDERLAND is ziek :screwy: :screwy:
zeker weten Femme

Tjaap
12-10-2008, 11:45
tis heel simpel, in het buitenland betaal je contant,... niet betalen is blijven staan of erger.. europa moet gewoon de regels gelijk trekken.

Tiefleger
12-10-2008, 13:40
Maar waar komen die rusttijden van eerst een 30 min en dan 15 min pauze maken dan vandaan, heeft een land dat ingevoerd of is dat met een roddel begonnen en uitgelopen bij de meeste mensen tot waarheids geloof en twijfel?

René (Tiefleger)

caddywim
13-10-2008, 10:24
http://www.ivw.nl/onderwerpen/vrachtauto/rij_en_rusttijden/index.aspx
kijk hier maar eens :thumbup:

en voor wie 80 op de SNELWEG wil rijden ga dan lekker binnendoor :thumbup:
is minder gevaarlijk en kunnen wij tenminste door :D

starsky
13-10-2008, 18:12
Zat vandaag achter een autotransporter van Koopman, heeft er bijna 10 min over gedaan om een andere vrachtwagen in te halen.. :screwy:

Racelook
14-10-2008, 15:20
Zat vandaag achter een autotransporter van Koopman, heeft er bijna 10 min over gedaan om een andere vrachtwagen in te halen.. :screwy:
Tja, maar dat komt door het leuke Europa dat de snelheidsbegrenzers heeft ingevoerd :evil: :chair:

Afschaffen die begrenzer en laat de wouten maar beter op snelheid controleren.

Wiebrand

Marcski
14-10-2008, 15:44
Zat vandaag achter een autotransporter van Koopman, heeft er bijna 10 min over gedaan om een andere vrachtwagen in te halen.. :screwy:

Relax...
Als de maximumsnelheid op die snelweg 100 was ben jij per saldo maar 1 min. later op je bestemming aangekomen. Waarschijnlijk heb je door de frustratie die je opgebouwd hebt achter de vrachtwagen, het gaspedaal extra hard ingetrapt nadat je hem voorbij was, dus die ene minuut zul je vast wel ingehaald hebben..

starsky
14-10-2008, 15:49
Haha denk het waarschijnlijk ook wel ;)

Maar bedoel er is een inhaalverbod, dat negeren ze, sneden ze me bij af en dan doen ze er ook nog een eeuwigheid over om er voorbij te komen..

Tjaap
14-10-2008, 16:12
is lang niet overal een inhaalverbod he.. welke weg was het?

starsky
21-10-2008, 12:42
De A1, bij Deventer 2 baans stuk.

Kwam dit nog ff tegen over inhaalverbod van vrachtwagens:
De huidige inhaalverboden voor vrachtwagens werken met zogeheten venstertijden tijdens werkdagen. Vrachtwagenchauffeurs mogen op werkdagen in de ochtendspits (van 06:00-10:00 uur) en avondspits (van 15:00-19:00 uur) niet inhalen. Op sommige plaatsen is het inhaalverbod van 06:00 tot 19:00 uur van kracht. Deze inhaalverboden gelden op alle drukke tweebaanssnelwegen.

Pedaalemmer
21-10-2008, 12:53
tis heel simpel, in het buitenland betaal je contant,... niet betalen is blijven staan of erger.. europa moet gewoon de regels gelijk trekken.

Probleem is dat dat sinds de komst van de euro steeds lastiger is geworden aangezien mensen de euro enigzins de schuld geven van gestegen prijzen is het nu een soort wrok tegen alles wat met de eu te maken heeft.

Hadden we nu voor de europese grondwet gestemd dan hadden we eerder regels gehad die dit soort dingen gelijk trok maar ja dat wilden wij als nl volk kenlijk niet. Nu het met het verdrag van Lassabon ook niet lijkt te lukken :screwy:

Alberto
31-10-2008, 22:55
Zat vandaag achter een autotransporter van Koopman, heeft er bijna 10 min over gedaan om een andere vrachtwagen in te halen.. :screwy:
:D :D geniet er toch van .....

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding2080300.jpg

zo erg kan het niet zijn :D .

deze week in zweden geweest ....
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding2080415x.JPG
waar deze jongens rijden ...
daar zeuren ze niet als je om een andere auto heen gaat
ze maken zelfs ruimte voor je
daar snappen ze het .... ;)

egon
05-11-2008, 14:34
[QUOTE=w3zl01d]GVD lopen die vracht wagen chauffeurs me de hele tijd te bumper kleven word je niet goed van ik ga maar 85 en harder niet !

zet je oma eens op de bijrijders stoel, en pak zelf eens het stuur vast. :D :D :D

ventootje
08-12-2008, 22:18
nou eens een keer geen gezeik over vrachtwagenchauffeur, maar de niet nadenkende automobilist :D
vanmorgen moest ik lossen in het centrum van velsen noord, geen probleem, maar na het lossen moet je toch ook weer verder. hier begon het probleem. een fijne "vriend" had zijn auto geparkeerd bij een parkeerverbod. Voor mij was het met m'n trailer een mission impossible geworden om hierdoor nog de bocht te kunnen maken. de andere kant op was geen optie, dan zou ik midden in een klein woonwijkje uitkomen, met ook te krappe bochten. terug kon ook niet, dus wat doe je dan: je gaat op zoek naar de bestuurder van de fout geparkeerde auto. na enige tijd, kom je erachter dat niemand weet van wie de auto is, dus dan ga je naar de volgende stap, de politie. ja mijnheer, we zijn druk, maar we komen zsm................. :shake:
na 45 minuten nog een keer bellen........we zijn er binnen een kwartiertje........ :shake: . uiteindelijk kwamen ze na 2 uur, een bon onder de ruit a 60 euro van m'n "vriend" en klaar. maar dan ben ik nog niet weg, dus besluit de politie een sleepwagen te bestellen, zo gezegd, zo gedaan.
wat denk je, zijn ze net bezig met die auto op te pikken, komt mijn "vriend" er plotseling aan. Hij wist van niks, maar zou de auto wel ff snel weg halen, prima, maar dan moet je niet gaan schelden tegen de chauffeur/berger, die al bijna weer weg wilde gaan, nu nam hij de golf 4 toch maar mee :D
kosten: 208 euries. dit alles begon vanmorgen om 10.15 uur en heeft geduurd tot 12.45 uur. M'n dag naar de klote, een schadepost voor m'n werkgever, maar gelukkig :D heeft dit grapje m'n "vriend"uiteindelijk dus 268 euries gekost.
en dat maakte het toch weer wat minder zuur voor mij. later achter de bergingswagen rijdend, kon ik toch een glimlach niet onderdrukken toen ik dit voor me zag rijden :nana:

http://i55.photobucket.com/albums/g144/vwopel/afslepengolf4.jpg

grtz steven alias ventootje

René
08-12-2008, 22:32
:D :D geniet er toch van .....


zo erg kan het niet zijn :D .

deze week in zweden geweest ....
waar deze jongens rijden ...
daar zeuren ze niet als je om een andere auto heen gaat
ze maken zelfs ruimte voor je
daar snappen ze het .... ;)

Als ik op de snelweg rij en ik zie een vrachtwagen kleven bij een andere ga ik ook ff 85/90 op de linkerbaan rijden en dan ff seinen dat ie hem in kan halen.

Vaak boze automobilisten achter me...maar altijd een duimpje van de chauffeur

:thumbup:

Tiefleger
08-12-2008, 22:36
nou eens een keer geen gezeik over vrachtwagenchauffeur, maar de niet nadenkende automobilist :D
vanmorgen moest ik lossen in het centrum van velsen noord, geen probleem, maar na het lossen moet je toch ook weer verder. hier begon het probleem. een fijne "vriend" had zijn auto geparkeerd bij een parkeerverbod. Voor mij was het met m'n trailer een mission impossible geworden om hierdoor nog de bocht te kunnen maken. de andere kant op was geen optie, dan zou ik midden in een klein woonwijkje uitkomen, met ook te krappe bochten. terug kon ook niet, dus wat doe je dan: je gaat op zoek naar de bestuurder van de fout geparkeerde auto. na enige tijd, kom je erachter dat niemand weet van wie de auto is, dus dan ga je naar de volgende stap, de politie. ja mijnheer, we zijn druk, maar we komen zsm................. :shake:
na 45 minuten nog een keer bellen........we zijn er binnen een kwartiertje........ :shake: . uiteindelijk kwamen ze na 2 uur, een bon onder de ruit a 60 euro van m'n "vriend" en klaar. maar dan ben ik nog niet weg, dus besluit de politie een sleepwagen te bestellen, zo gezegd, zo gedaan.
wat denk je, zijn ze net bezig met die auto op te pikken, komt mijn "vriend" er plotseling aan. Hij wist van niks, maar zou de auto wel ff snel weg halen, prima, maar dan moet je niet gaan schelden tegen de chauffeur/berger, die al bijna weer weg wilde gaan, nu nam hij de golf 4 toch maar mee :D
kosten: 208 euries. dit alles begon vanmorgen om 10.15 uur en heeft geduurd tot 12.45 uur. M'n dag naar de klote, een schadepost voor m'n werkgever, maar gelukkig :D heeft dit grapje m'n "vriend"uiteindelijk dus 268 euries gekost.
en dat maakte het toch weer wat minder zuur voor mij. later achter de bergingswagen rijdend, kon ik toch een glimlach niet onderdrukken toen ik dit voor me zag rijden :nana:

http://i55.photobucket.com/albums/g144/vwopel/afslepengolf4.jpg

grtz steven alias ventootje

Heb je wel mooi je pauze voor elkaar. :D :D :D

René (Tiefleger)

Mitta
08-12-2008, 22:38
later achter de bergingswagen rijdend, kon ik toch een glimlach niet onderdrukken toen ik dit voor me zag rijden :nana:

[

Mooi verhaal :thumbup: :D

egon
08-01-2009, 12:08
en ja hoor het is zover ik heb vanmorgen de laatste papieren gehaald voor de vrachtwagen en aanhanger c.q oplegger :thumbup:
eindelijk ben ik daar vanaf.
kan nu pas echt mijn ervaring op doen.

Alberto
10-01-2009, 07:26
en ja hoor het is zover ik heb vanmorgen de laatste papieren gehaald voor de vrachtwagen en aanhanger c.q oplegger :thumbup:
eindelijk ben ik daar vanaf.
kan nu pas echt mijn ervaring op doen.
en weet je ook al waar je dat gaat doen ?
in de komende jaren is in deze cao geen droog brood te verdienen :screwy:

Alberto
10-01-2009, 07:30
kosten: 208 euries. dit alles begon vanmorgen om 10.15 uur en heeft geduurd tot 12.45 uur. M'n dag naar de klote


grtz steven alias ventootje
had ff langer blijven staan had je 16 werk uur mogen maken die dag .... :D

egon
10-01-2009, 08:24
en weet je ook al waar je dat gaat doen ?
in de komende jaren is in deze cao geen droog brood te verdienen :screwy:

het is op het moment wel erg krapjes in het beroeps verkeer dat klopt. :(
maar ik zal toch moeten werken hoe dan ook.
dan maar geen biefstuk maar een speklap bij het eten hoor. ;)
maar ben al met verschillende bedrijven in gesprek.

Alberto
10-01-2009, 10:10
het is op het moment wel erg krapjes in het beroeps verkeer dat klopt. :(
maar ik zal toch moeten werken hoe dan ook.
dan maar geen biefstuk maar een speklap bij het eten hoor. ;)
maar ben al met verschillende bedrijven in gesprek.
denk dat je beter wat anders kan zoeken
iets in het eigenvervoer of zo
maar niet bij een transportbedrijf , zeker niet om te beginnen ...D0 of D1 schaal :screwy:

Tjaap
10-01-2009, 10:41
D1, kan je met 70 uur ook nog wel mee thuis komen.. verdiende echt ruim genoeg voor mezelf (geen gezin)

Alberto
10-01-2009, 10:46
D1, kan je met 70 uur ook nog wel mee thuis komen.. verdiende echt ruim genoeg voor mezelf (geen gezin)
70 uur .... :screwy:
wij zitten nu op 160 uur per periode
en niet meer op 40 uur per week ( nee das niet hetzelfde )
over uuren worden 30% betaald en 100% naar de tvt pot

betekend je tvt gaat super snel omhoog , geen over uren meer (á 130% )
en je basis loon betaald krijgen ...... :screwy:

wie wil er nu op een autotransporter ....want ik zoek wat anders
al zal het niet mee vallen

OldSkool-II
10-01-2009, 11:23
Weet er iemand nog een bedrijf in de buurt van Wijchen/Nijmegen/Beuningen waar ze een chauffeur met alleen C zoeken?

Alberto
10-01-2009, 11:30
kom je in de koeriers wereld of zo denk ik , zou het daar eens probeeren

OldSkool-II
10-01-2009, 11:38
Koerier ben ik al geweest, is niet echt mijn soort werk...