PDA

View Full Version : Warm slecht stationair lopen GTI 8V


Allart-Ghetta
24-02-2004, 16:02
Ik heb sinds kort een 1.8 GTI motor met code EV uit 1984 ingebouwd.
Nu loopt ie koud perfect, maar hoe warmer de olie wordt deste beroerder stationair hij gaat lopen. Het toerental schommelt erg en soms valt hij uit.
En nee het is niet de 'stappenmotor'(oftewel stationair toerentalregelaar) want die zit er niet op.

Marcski
24-02-2004, 16:35
Start hij als hij warm is op 3 cilinders? Dan zou je de injectoren na moeten kijken, zou er een defect kunnen zijn...

Allart-Ghetta
25-02-2004, 11:04
Injectoren zijn net vervangen en ik heb ze voor montage getest, gaven alle 4 een mooie nevel.

Fred
04-03-2004, 15:14
Er kan een hoop aan de hand zijn bij dit type motor waardoor ie slecht stationair loopt, ik zou om te beginnen maar eens alles afdichtingen in de luchtaanzuigbuis nalopen, al een kleine lekkage kan grote gevolgen hebben op het inspuiten van de brandstof. Dit word geregeld via de hoeveelheid lucht die aangezogen word. Heb je lekkage dan reageert de regeleenheid hier op, waardoor het toerental gaat zwabberen.

Verder kan de brandstof druk in warme toestand te laag zijn, heb je bijv de bijbehorende branstofpomp van die EV motor ook overgezet ??

Kortom: loop alles eens na want het kunnen vele kleine dingetjes zijn die de oorzaak van het slecht rondlopen in warme toestand kunnen veroorzaken

Allart-Ghetta
05-03-2004, 12:56
kR brandstofpomp, met nieuw filter.
Valse lucht heb ik wel denk ik, dankzij een rubber onderdeel dat vw niet meer maakt.

Fred
05-03-2004, 16:27
Lastig als iets niet meer genaakt word, maar vaak zijn dingen nog wel te verkrijgen via clubs, verenigingen, sloperijen enz.

Anders doet creatief denken vaak wonderen, oftewel zelf iets bedenken ter vervanging ...

Welk onderdeel is er precies stuk?? Ik heb nog een hoop liggen, misschien zit het er bij

Allart-Ghetta
07-03-2004, 17:10
Een t stuk rubber slang met 90 graden bocht en dunner uitsteeksel.
Geleverd op een EV uit '84 met vaste stoters. Op de sloop niet te vinden en die ik vond was ook gaar. Komt uit op het rubber van de luchtaanzuigslang net voor de gasklep.

Marcski
07-03-2004, 17:41
EV heeft toch nooit vaste stoters gehad, alleen DX?

Fred
07-03-2004, 21:35
Fout.. de EV is pas vanaf model jaar 1985 geleverd met hydraulische stoters, toen zijn er meer wijzigingen aan de kop doorgevoerd. Zo heeft de EV met hydraulische stoters één lager minder voor de nokkenas...en nog wat andere kleine zaken

Marcski
07-03-2004, 21:36
ow joh., nooit geweten..

Fred
07-03-2004, 21:39
Helaas....dat T stukje kan ik je ook niet aan helpen...dat is dat stuk wat van de extraluchtschuif via dat T stuk naar dat relais op het spatbord loopt??

Dat is wel na te maken van ander materiaal lijkt me....in ieder geval zou dat best eens de oorzaak kunnen zijn van het slechte lopen

Fred
07-03-2004, 21:43
Vóór September 1984 was de EV ook met een iets ander uitgevoerde injectie uitgevoerd, vanaf September 1984 werden ze dus met de hydraulische stoters en het gewijzigde injectiesysteem geleverd..

Van het gewijzigde injectiesysteem heb ik nog wel een aantal zaken liggen, maar die is op dat punt heel anders

Fred
07-03-2004, 21:43
Dat is nou het leuke van een forum..........niet iedereen weet alles, maar tesamen weten we een hoop ;-))