PDA

View Full Version : g40 bakvragen


berendd
29-10-2005, 15:20
ik was dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=368&highlight=g40+bak) topic al tegengekomen bij de search, maar mij resten nog een aantal brandende vragen.

voor de derby zoek ik een wat langere bak, dit om wat minder toeren te draaien en zo wat zuiniger te rijden. Ook met het oog op eventueel meer vermogen in de toekomst een wat stevigere bak.

nu vraag ik me af, kan ik een g40 ATV bak op een 1100 HB blok plaatsen zonder problemen. zet dan de koppeling van de HB over, dat is dan een 180mm neem ik aan. en kan ik het bestaande schakelmechanisme gebruiken?

oftewel plug and play??

Michiel86c
29-10-2005, 15:49
ik was dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=368&highlight=g40+bak) topic al tegengekomen bij de search, maar mij resten nog een aantal brandende vragen.

voor de derby zoek ik een wat langere bak, dit om wat minder toeren te draaien en zo wat zuiniger te rijden. Ook met het oog op eventueel meer vermogen in de toekomst een wat stevigere bak.

nu vraag ik me af, kan ik een g40 ATV bak op een 1100 HB blok plaatsen zonder problemen. zet dan de koppeling van de HB over, dat is dan een 180mm neem ik aan. en kan ik het bestaande schakelmechanisme gebruiken?

oftewel plug and play??

Ja, is plug and play behalve het schakelmechanisme. Deze moet je ook vervangen voor die van een 5-bak. Ook moet je het gat voor je pook iets uitkloppen en de rubbers aan de randen weghalen om zowel in je achteruit als in je 5 te kunnen komen.
Je 180mm koppeling kan je gewoon gebruiken.
Vergeet niet dat de bakverhoudingen voor een G40 ook gemaakt zijn voor een G40. M.a.w. ; je HB-tje word er niet sneller van (wel zuiniger).

berendd
29-10-2005, 15:56
snelheidswonderen hoef ik toch al niet te verwachten..

zuiniger is wel welkom, met de huidige 1:9 ongeveer. schakelmechanisme kan gebruikt worden van een golf 2 evt met een gewone 020 bak of zijn die anders?

Dennis@polo86c.nl
29-10-2005, 20:17
snelheidswonderen hoef ik toch al niet te verwachten..

zuiniger is wel welkom, met de huidige 1:9 ongeveer. schakelmechanisme kan gebruikt worden van een golf 2 evt met een gewone 020 bak of zijn die anders?

Waarom golf 2? :confused:
Maarre: niet doen, G40 bak is veelste lang voor een 50 pk 1100.
Neem dan een 8P.

Bij 1:9 zou ik eerst het een en ander na gaan kijken, dat moet echt wel 1:13 kunnen wezen.

berendd
29-10-2005, 21:36
is ie ook nog veel te lang met een schrick as en motorfietscarbs??
8p scheelt toch niet zo bijster veel met een g40 of wel?

moet sowieso de afstelling eens nazien.

Michiel86c
29-10-2005, 22:29
Schakelmechanisme kan je trouwens WEL gewoon je oude voor nemen.. Heb ik zelf namelijk ook gedaan bij mijn Derby :crackpipe :redface: ...
Maar dan nog; zo'n ATV-bak is veeeel te lang voor een HB-tje

berendd
30-10-2005, 00:59
maar 8p beter idee?

Jorp
30-10-2005, 16:24
8P bak is ook makkelijker te vinden, zoek op de sloop maar 2fjes met AAV motortjes!

berendd
30-10-2005, 16:30
g40 bak is ook wel aan te komen hoor...dat is het probleem niet, maar een 8p is dus een beter plan. dan kom je minder vermogen tekort.

ga ik daar eens naar op zoek.

sjampoo
30-10-2005, 21:19
8P is de 'langere' bak,
maar de G40 heeft een veel 'langere' eindoverbrenging..

G40 bak-> niet doehoe
8P -> jawohl!

is t voor de derby? geen idee of het bij een 1f 't zelfde is als bij een 1: maar het schakelbakje (waar je pook in staat) zit bij een 1 vast gelast.. bij een 2 is ie wisselbaar (4 boutjes/moertjes)...

Dennis@polo86c.nl
31-10-2005, 10:12
@Jaap:
Schakelmechanisme kan je trouwens WEL gewoon je oude voor nemen.. Heb ik zelf namelijk ook gedaan bij mijn Derby :crackpipe :redface: ...
Maar dan nog; zo'n ATV-bak is veeeel te lang voor een HB-tje

Bij een 1(f) kan het dus ook zonder het "schakelbakje" te verwisselen, er moest dacht ik wel een nylon stripje verwijderd worden? Michiel?

berendd
31-10-2005, 15:13
dan moet ik m alsnog reviseren..doe ik dat eerst maar eens.

op zoek naar een 8p dan maar.

berendd
31-10-2005, 15:29
http://www.steilheck.nl/iB_html/uploads/post-4-11649-bak_gegevens.jpg

is er ook zoon lijst te vinden voor de 4-bakken? dan ga ik eens vergelijken.

Dennis@polo86c.nl
31-10-2005, 21:57
http://www.polo86c.nl/info/versnellingen.shtml

berendd
31-10-2005, 22:48
:thumbup:

ik heb een HB hoe kan ik zien of ik tm 799999 heb of 800000+?

Dennis@polo86c.nl
31-10-2005, 22:56
Motornummer op blok checken...

berendd
01-11-2005, 00:10
mmmh das 246111 dus de eerste serie met de GW bak en de iets scherere nokkenas.