PDA

View Full Version : aau eruit, 3f erin!


Lexo
31-10-2005, 15:33
hier weer een topic van mij, jullie zullen wel gek van me worden..

mijn polo'tje moet iets krachtiger worden, de huidige 45 pk zijn leuk in de stad, maar op de snelweg ben je gewoon nergens..

om te beginnen komer er g40 remklauwen op om de remkracht beetje te verhogen die haal ik morgen op, het monteren van deze lijkt me goed te doen.

dan ga ik donderdag weer op pad voor een 3f blok uit een polo GT, 75 pk als ik me niet vergis.
ik koop dan de complete motor zelf, de kabelboom, computer, bobine, luchtmassameter, luchtfilterhuis en de dynamo.

moet ik nu ook een andere benzinepomp zoeken? of kan de mijne dat wel aan? nog meer dingen die nodig zijn? hints/tips??

sjampoo
31-10-2005, 15:56
pomp komt wel redelijk overeen. 3f een AAU zijn allebei injectie met drukregelaar op de injector/injectie-rail..

Gijs
31-10-2005, 17:37
Neem je geen andere versnellingsbak? Of zijn ze hetzelfde van bijde blokken?

Lexo
31-10-2005, 17:45
als het goed is zit de bak van de GT er nog bij, das een 5bak, heb nu een 4bak..

heb ook wel eens gehoord dat de 5bak van een polo coupe diesel hetzelfde zou zijn als mijn 4 bak maar dan met een 5de versnelling erbij, maar dat kan niemand me met zekerheid zeggen.

nu maakt mijn motor teveel toeren op de snelweg naar mijn zin..

sjampoo
31-10-2005, 19:31
als het goed is zit de bak van de GT er nog bij, das een 5bak, heb nu een 4bak..

heb ook wel eens gehoord dat de 5bak van een polo coupe diesel hetzelfde zou zijn als mijn 4 bak maar dan met een 5de versnelling erbij, maar dat kan niemand me met zekerheid zeggen.


*In m'n vuistje proesten*

Nee, dat kan niemand je met zekerheid zeggen.... als je t mij niet vraagt :)

Dennis@polo86c.nl
31-10-2005, 21:54
pomp komt wel redelijk overeen. 3f een AAU zijn allebei injectie met drukregelaar op de injector/injectie-rail..

Tuurlijk truus :rolleyes:

AAU is mooie monopoint zonder injectierail :)

Pomp in tank: alle gelijk, monopoint en multipoint t/m G40.
(druk)pomp bij achteras: NZ, 3F en G40 gelijk. AAU en AAK hebben een andere, met (waarschijnlijk) minder capaciteit.

(Geldt voor 2 en 2f)

Lexo
01-11-2005, 01:04
*In m'n vuistje proesten*

Nee, dat kan niemand je met zekerheid zeggen.... als je t mij niet vraagt :)


bij deze, als ik minder toeren wil draaien op de snelweg, maar wel de lange versnellingen wil houden, moet ik dan gaan voor de 5-bak van een polo diesel??

Lexo
01-11-2005, 01:06
Tuurlijk truus :rolleyes:

AAU is mooie monopoint zonder injectierail :)

Pomp in tank: alle gelijk, monopoint en multipoint t/m G40.
(druk)pomp bij achteras: NZ, 3F en G40 gelijk. AAU en AAK hebben een andere, met (waarschijnlijk) minder capaciteit.

(Geldt voor 2 en 2f)

dus zelfs de pomp van een golf 2 nz kan ik onder mijn polo schroeven? die zijn redelijk goed te vinden lijkt me!

sjampoo
01-11-2005, 07:55
Tuurlijk truus :rolleyes:

AAU is mooie monopoint zonder injectierail :)

Pomp in tank: alle gelijk, monopoint en multipoint t/m G40.
(druk)pomp bij achteras: NZ, 3F en G40 gelijk. AAU en AAK hebben een andere, met (waarschijnlijk) minder capaciteit.

(Geldt voor 2 en 2f)

RTFP :) -> Injector/Injectierail -> Injector voor de AAU, Injectierail voor 3f :)


Dieselbak: AHD en AHZ zijn geleverd achter de dieselblokjes MN en 1W
Heeft weinig met 'Coupe' te maken welke bak erachter zit. Als je het aantal toeren naar beneden wilt hebben, moet je gaan voor bijv. de 8P bak: Deze is daadwerkelijk een stukkie langer dan de bak die je nu hebt.

Ik heb zelf een 4 bak (GU) gewisseld voor een 5 bak (AHD), en dat levert me alleen snellere sprint tijden op: in z'n 5 maakt ie misschien 200 toeren minder bij 120, dan dat ie vroeger in z'n 4 deed.

Overigens; Als je toch een 3F blok inbouwt: ga lekker voor de 8p http://www.polo86c.nl/info/versnellingen.shtml

Lexo
01-11-2005, 08:05
met een 8p word mijn sprint dus wel merkbaar slechter???

als ik nu op de snelweg rijd draait de motor zo'n 5000 toeren, komt door 13 inch met 175/50 bandjes.. wilde eigenlijk alleen op de snelweg wat minder toeren draaien, met behoud van de sprint zeg maar..


ja ik wil weer alles ik weet het..

sjampoo
01-11-2005, 10:29
super sprint bak: AHD
super snelweg bak: 8S (G40, dus voor de meeste ander blokken ongeschikt: te lang)
compromis: 8P

Lexo
01-11-2005, 11:07
kijk dat zijn de antwoorden! bedankt sjampoo!

Dennis@polo86c.nl
01-11-2005, 15:17
dus zelfs de pomp van een golf 2 nz kan ik onder mijn polo schroeven? die zijn redelijk goed te vinden lijkt me!

Eh, alles kan, maar die zijn heel anders qua vorm/bevestiging.
Polo's met AAV/NZ of beter zijn d'r ook genoeg hoor.
Heb evt. nog wel pomp voor bij de achteras in de aanbieding (compleet).

Lexo
01-11-2005, 15:26
kwanta kosta???

enne waar woon je?

Lexo
02-11-2005, 22:51
waar kan ik trouwens de motorcode vinden op een motorblok, en waar de bakcode op een versnellingsbak??

Dennis@polo86c.nl
03-11-2005, 09:51
Hiero (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=4)

Lexo
03-11-2005, 10:05
kijk da's handig! ntx

Lexo
03-11-2005, 23:12
dennis bedankt!

die kerel die me ene 3f blok te koop aanbood probeerde me een nz blok aan te smeren als zijnde een 3f.. dat wist ik alleen omdat de verschillen duidelijk op 86c beschreven staan!

dus bij deze dennnis, enorm bedankt!!!

nu ben ik wel nog opzoek naar een 3f blok...