PDA

View Full Version : Spuitpistool


Zweiter
31-10-2005, 18:06
Ik heb een spuitpistool voor op de compressor met een 'uitgang' waarop 1.5 staat. heeft vast iets te maken met hoe fijn hij spuit. is dit een goeie 'uitgang' om mooi strak te spuiten? kan iemand me vertellen hoeveel ik moet verdunnen, welke lak geschikt is, of de 'uitgang' geschikt is? kan iemand hier meer info over geven???? alles is welkom!! :eek: :iamwithst

VolkswagenRacing
31-10-2005, 19:40
Lak verdunnen weet je lak leverancier wel.

Voor de rest en hoop proberen en stellen, dan kom je overal wel achter.
Niemand zal het je ff kunnen uitleggen hoe en wat;)

Zweiter
01-11-2005, 09:44
iemand zal me vast wel kunnen uitleggen of 1.5 een geschikte uitgang is voor een glad resultaat, zou niet weten waarom niet... ik vraag niet of iemand me FF KAN UITLEGGEN HOE ik meteen een meesterspuiter wordt (ik heb trouwens sowiezo helemaal geen professionele plannen) . ik zou gewoon voordat ik begin te experimenteren eerst wat meer info ontvangen van iemand die hier meer verstand heeft heeft. ik hoef het wiel tenslotte niet opnieuw uit te vinden. Natuurlijk moet ik het 'fine-tunen' doen d.m.v. proberen, daar ben ik me wel van bewust. ik wil alleen eerst weten of ik geschikt materiaal heb, that's all.

Zweiter
01-11-2005, 11:47
goed, ik wordt er een beetje moe van maar voor alle duidelijkheid nog 1x. ik heb het set van iemand gekregen, die er geen gebruik van maakte. het ding is dus nog nieuw en ongebruikt. er zal ongetwijfeld een spuitmond op zitten die kan spuiten, lijkt me nogal logisch, maar ik kan me voorstellen dat er spuitmonden zijn voor verschillende doeleinden ik wil graag een zo glad mogelijk resultaat en daarom mijn vraag aan de KENNERS: is deze spuitmond hier geschikt voor? Als namelijk alle spuitmonden hier geschikt voor waren hoeft er ook geen waarde (in dit geval 1.5) op te staan, agree? nu graag on topic, ik vraag om een beetje nuttige informatie (waar anderen misschien ook nog iets aan kunnen hebben), flauwe opmerkingen kan ik zelf ook wel verzinnen... en voor het mengsel lak kan ik inderdaad de leverancier vragen, ik kan ook een spuiter bellen en vragen naar de spuitmond. een forum is echter om informatie met liefhebbers te delen, en hier en daar een beetje te discussieren, vandaar dat ik mijn vraag hier neer heb gelegd...

robbierobbie
02-11-2005, 22:31
Ik zit toevallig met dezelfde vraag. In de gebruiksaanwijzing van mijn spuit staat dat de diameter afhankelijk is van de kwaliteit en viscositeit van de verf. Met andere woorden, is het slechte kwaliteit of dikke verf dan heb je een grote sproeier nodig. Waardes varieren van 1,2 tot 2,5. Weet dus voor welke lak 1,5 geschikt is....

VolkswagenRacing
02-11-2005, 22:48
Meestal staat het gewoon voor hoeveelheid verf dat eruit komt, niet voor de strakheid van het spuit werk (dat doe je tenslotte zelf) Hoe groter, hoe meer verf. (1.5 is niet echt bepaalt groot, voor een hele auto ben je wel een tijdje bezig ;) )

Dit is ook verschillend bij alle lakpistolen, (die van de praxis bijvoorbeeld kan je van 0.5 tot 10 instoppen meer strak word het nooit ;))

En lak kan ik je wel vertellen maarja elke fabrikant heeft daar z'n eigen voorschriften voor. (meestal 2 delen lak op 1 deel verdunner, maarja verharder maakt de lak ook al dunner dus ligt echt aan je lak)

Dus als je zo graag echte info wil vertel dan wat voor lakpistool, wat voor lak en wat je er mee wil gaan spuiten.

Ik probeer je ook alleen maar te helpen hoor, ;)

mk1owner
06-11-2005, 18:37
Hey Hey ik zal morgen eens ff kijke voor welke lak enz die 1,5 waarde staat volgens mij gebruik ik op t werk een 1,5 kop op blanke lak mee te zetten maarja ik kijk morgen wel ff gr arjan

Isard
06-11-2005, 19:30
De sproeier opening van 1.5 en bij behorende naald, zorgen volgens mij voor de grote van het spuitbeeld en hoeveelheid lak wat er dus uit komt.

vwbullit
06-11-2005, 19:33
1.5 naald is voor de grondverf en de 1.,3 naald is voor de aflak.
Heeft met de hoeveelheid die hij doorlaat te maken.
Hoe meer verf meer sinasappelhuid.

VolkswagenRacing
08-11-2005, 22:43
Dat is niet waar,.. (meer verf word sinnasappel lak) Hoe meer verf hoe beter het vloeit, net zolang tot er zoveel opzit dat het weer gaat zakken.

polijster kees
08-11-2005, 22:49
maar niet elke lak is hetzelfde

vwbullit
08-11-2005, 23:09
bedoelde met grovere naald en minder druk.

Klopt voor watergedragen verven is het weer anders.
Ik heb schik als ik met 1,3 spuit.

Zweiter
09-11-2005, 11:01
oke mensen, nu krijgt het forum zijn functie terug! allen bedankt voor de reacties en ik zie dat er al meer mensen zijn met soortgelijke vragen! ik zal binnenkort maar gewoon eens gaan proberen. 1.3 kop is dus aan te bevelen voor een strak eindresultaat en 1.5 voor de grondverf als ik het goed begrijp? (afhankelijk van de lak dan).

Pedaalemmer
09-11-2005, 11:06
trial and error...spuiten is veeel oefenen

Zweiter
09-11-2005, 17:03
@volkswagenracing: nog even mij excuses hierbij, was even geirriteerd, maar dat kennen we vast allemaal wel... mijn excuses kerel!