PDA

View Full Version : afstelling G40


G-eert-40
02-11-2005, 17:49
nu de dagen wat kouder worden en bij vertrek van mijn werk ik meteen 9 stoplichten tegen heb, loopt mijn motor stationaire 900 toeren. alleen als mijn motor nog koud is, wil hij soms bijna stilvallen. ook als ik in de 1 weg wil rijden, moet ik eerst wat extra gas geven, anders valt de motor uit. nu wil ik dit verhelpen, door te zorgen voor iets rijkere afstelling. moet ik dan bij de blauwe blokje zijn, met zo'n witte plastice afstelknop? of is het misschien iets anders. tis niet de automatische choke die werkt gewoon. maar als de choke uitgaat, dan begint het probleem, totdat motor op bedrijfstemperatuur is.

grtz geert.

richard-polo
03-11-2005, 09:21
vaciuum wellicht? en ik zou niet aan die luchtmassameter draaien als je er geen verstand van hebt of de apperatuur ervoor hebt want dan gaat die of te rijk of te arm draaien en dat is niet zxo verstandig..
heb je alle vaciuum slangetjes al nagekeken?

richard

Dennis@polo86c.nl
03-11-2005, 09:57
@Richard: idd niet zomaar gaan stellen, maar storing zoeken.
Behalve dat de 2F G40 geen luchtmassameter heeft. :)

@Geert: had je die blauwe temperatuursensor al eens vervangen? Kost niet veel, en wil wel eens de oorzaak zijn.
Maak ook eens de luchtvolume-sensor schoon, die zit in de intercoolerbuis vlak voor de gasklep (thv hoofdremcylinder).
En alle slijtage onderdelen controleren, evt. storingscodes uit laten lezen.

G-eert-40
03-11-2005, 17:47
nee heb nog niks vervangen. binnenkort wel ff beurt doen. olie, oliefilter, benzine filter, bougies vervangen, luchtfilter schoonmaken cq vervangen. mocht daarna niet opgelost zijn ga ik met je info aan de slag. alvast bedankt.

richard-polo
05-11-2005, 11:43
mm vergissing in de war met polo2 bedoelde dus die volume sensor..

polo 3
06-11-2005, 12:25
die sensor op die buis die de luchstroom meet zou ik ook eens nakijken ja.
Maar eerst maar eens een grote beurt met alle filters nieuw.
Dat kan al een hoop schelen.

arno