PDA

View Full Version : Compressor kopen


Split52
06-11-2005, 22:30
Graag zou ik een compressor kopen.

Deze wil ik ook kunnen gebruiken voor straalwerk dus een goede opbrengst is wel belangrijk.

Wat voor waarden moet ik hebben wil ik normaal kunnen stralen (bijv. chassis van m'n spijl) en waar zal de compressor aan moeten voldoen? Hoe groot de tank, welke liter opbrengst etc.

Ik zie veel in de advertenties staan maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Graag tips

Thanks

Tim Spijlbus `61
07-11-2005, 10:42
Het gaat er inderdaad om wat je er mee wil gaan doen, je kan op de tools kijken hoeveel lucht zij gebruiken per minuut en met hoeveel druk de beste opbrengst is, en daar je compressor op aanpassen.

polopower
07-11-2005, 11:26
Stralen neemt veel tijd in beslag en daarom is het wel fijn om een compressor te hebben met een grote tank en een hoge effectieve opbrengst. Stel je straalpistool verbruikt 150 liter per minuut en je hebt maar een effectieve opbrengst van 125 dan kun je je voorstellen dat de compressor last krijgt van chronische longemfyzeem.

Koop ook nooit een 'onderhoudsvrije' compressor hoe aanlokkelijk dit ook klinkt. Dit betekent niet anders dan dat je geen olie hoeft bij te vullen en de compressor de gehele levensduur dezelfde olie gebruikt. Deze olie raakt op een gegeven moment verzadigd en dan zal door de toenemende slijtage de dure compressor snel aan het einde van zijn latijn zijn.

Nu conctreet: Zelf heb ik een Airpress uit de blauwe serie met een dubbele cylinder, een tankinhoud van 100 liter en een aanzuigcapaciteit van 350 (let op: dit is niet gelijk aan de effectieve opbrengst, maar met een dergelijke aanzuiging zit het met de laatste waarde wel snor) Het apparaat voldoet mij prima en komt niet gauw in ademnood. Denk je dat je op termijn toch meer inhoud nodig hebt dan kun je er ook voor kiezen om eventueel later een extern drukvat op de kop te tikken voor weinig (bijv een reeds overleden compressor)

Een dergelijk apparaatje kost wel aardig wat centen, maar bel eens met handelsonderneming Venema in Holwerd (voor jou toch niet de wereld uit) Hij heeft namelijk van tijd tot tijd wel leuke 2e handsjes staan of een transporschade gevalletje (deuk in drukvat). Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Bussie komt zo
07-11-2005, 11:51
idd een aanzuiglucht hoeveelheid van zo'n 400 liter is voor stralen toch wel het minimun.
Je kan ook op zoek gaan naar een 2e hands.
Nieuw zijn ze er van Abac voor ongeveer 775 euro.(mijn prijs ex btw)(475L/min)

Baldrimmer
07-11-2005, 11:54
idd een aanzuiglucht hoeveelheid van zo'n 400 liter is voor stralen toch wel het minimun.
Je kan ook op zoek gaan naar een 2e hands.
Nieuw zijn ze er van Abac voor ongeveer 775 euro.(mijn prijs ex btw)(475L/min)


Zozo : jij hebt een grote

Is dat op 380 of 220 ? Ook niet geheel onbelangrijk voor de doe het zelvert

Bussie komt zo
07-11-2005, 11:57
Is voorzien van een 3Kw 380 Volt motor.

Baldrimmer
07-11-2005, 11:59
Valt deze voor mij al af helaas ...

Brazen
07-11-2005, 12:08
aanbiedingen bij allfitt (http://www.allfitt.nl/indexie.htm)

overzichtje (http://www.allfitt.nl/produkten/Catalogus%20online/ABAC%20Compressoren.html)

Koop ook nooit een 'onderhoudsvrije' compressor hoe aanlokkelijk dit ook klinkt. Dit betekent niet anders dan dat je geen olie hoeft bij te vullen en de compressor de gehele levensduur dezelfde olie gebruikt. Deze olie raakt op een gegeven moment verzadigd en dan zal door de toenemende slijtage de dure compressor snel aan het einde van zijn latijn zijn.


Hebben volgens mij overwegend kunststof zuigers in de cilinders zitten

Rallye-VR6t
07-11-2005, 12:30
aanbiedingen bij allfitt (http://www.allfitt.nl/indexie.htm)

overzichtje (http://www.allfitt.nl/produkten/Catalogus%20online/ABAC%20Compressoren.html)



Hebben volgens mij overwegend kunststof zuigers in de cilinders zitten

ABAC - B2800b compressor - showroommodel

2.2 kW - 230 volt - 320 liter p/m - 150 liter tank

Artikelnummer 7700016 normale prijs: € 720.-

nu voor
€ 415.-
netto exclusief




Deze met 100L tank had ik voor 300 INCL!!!!!!!!!!!

Baldrimmer
07-11-2005, 12:42
Zag m idd staan bij Allfit .. alleen hoe gooi ik die in de kofferbak ?

Kocht je m nieuw voor die prijs Gti G60 ?

Brazen
07-11-2005, 13:30
site (http://www.werktuigen.nl/bin/index?go=plein&id=51&subid=223&do=subsubplein&subsubid=448)

polopower
07-11-2005, 17:55
idd een aanzuiglucht hoeveelheid van zo'n 400 liter is voor stralen toch wel het minimun.
Je kan ook op zoek gaan naar een 2e hands.
Nieuw zijn ze er van Abac voor ongeveer 775 euro.(mijn prijs ex btw)(475L/min)

Hangt natuurlijk ook van het verbruik van het straalpistool af maar met minder kun je het nog heel goed doen hoor: Kijk maar eens naar de compressors die soms bij een straalcabine zijn inbegrepen: relatief lage effectieve opbrengst om over de inhoud van de tank nog maar te zwijgen. Maar het klop dat een 'zwaardere jongen' plezanter werkt en de compressor niet continu draait maar ook even op zijn reserve kan teren.

Wat betreft die aanbieding: Zeker niet gek voor dat geld! Over de kwaliteit durf ik niks te zeggen, wat dat betreft ben ik een leek. Daarom heb ik op safe gespeeld en een airpress aangeschaft. (die staan als betrouwbaar/goed te boek) Ik heb de profi-lijn (was aantrekkelijker geprijsd, maar de groene serie is voor hobby-gebruik minstens zo goed (verschil zit hem oa. in de cylinders gietijzer vs. alu) Bij normaal hobbygebruik leven apparaten uit beide series langer dan de eigenaar
:)

vwmk2driver
11-11-2005, 23:41
ik straal met een compressor die een lucht op brengst heeft van 450 per minuut en een tank van geloof 200 liter..

tank inhoud is niet echt belangrijk gaat meer om de opbrengst..