PDA

View Full Version : Een paar vraagjes


Heleen
26-02-2004, 12:48
Ik heb laatst al het één en ander met een paar mensen besproken maar ik krijg nu telkens tips over te koop staande kevers.. ik ben echter helemaal compleet blanco wat betreft de aircooled wereld. Dus wil ik graag weten, welke soorten en types kever zijn er uitgekomen (laat de New Beetle maar achterwege hoor ;) ), wat voor motoren, wat is het verschil, wat is de kwaliteit, hoeveel moeite per type om aan onderdelen te komen... ik weet niet wie de goeroe is op dit gebied maar ik hoop dat hij dit bericht leest en wil beantwoorden :D Ik heb nu misschien een Mexico op het oog maar hoorde dus dat die iets minder in kwaliteit zijn, is dit waar? Please, tell me 8)

SplitBien
26-02-2004, 12:50
Ik hoop niet dat de mexico minder is, ik heb er ook 1 maar ja ze zijn allemaal oud en aan elke kever in die prijs klasse moet wel wat gedaan worden......
En tot nu toe heb ik al heel veel plezier van de mexico!!!!!!!!!!
Succes verder nog heleen!!

Heleen
26-02-2004, 12:58
Dank je!

volksaddiction
26-02-2004, 13:08
Heleen,
t is maar net waar je genoegen mee neemt !De echte die-hards willen allemaal een pre '64 kever, dus met de kleinere zijruiten.
Maar om mee te beginnen is een Mex. ook leuk hoor !!

Als je echt zeg, van ik koop een kever en doe m nooit meer weg (evt. restaureren als hij er te slecht aan toe is) zou ik zeggen koop een kever voor ' 72
Deze modellen hebben vaak de kleinere achterlichten, en de 1200 modellen de smalle bumpertjes.

Motorisch hoef je je niet druk te maken, 1200-1300-1600 allemaal goed.
Ook de onderdelen zijn voor alle modellen nog volop te krijgen !

Beetlefreak
26-02-2004, 13:12
Kijk eens op Volksaddiction (www.volksaddiction.nl) in de technical sh*t corner over info.
Verder kun je redelijk wat boeken kopen over de kever met alle wijzigingen per bouw- en modeljaar in :)

Split52
26-02-2004, 13:34
t is maar net waar je genoegen mee neemt !De echte die-hards willen allemaal een pre '64 kever, dus met de kleinere zijruiten.



BWEHHHHH.. :( Iemand een 67er kopen? ik wil ook die-hard worden!! ...

Nee zonder ouwehoeren, wat onderdelen betreft... hoe ouder de kever, de duurder de onderdelen worden.. Allemaal zijn ze gaaf als je het mij vraagt.

Wat betreft de Mexen slecht.. tsja, ik denk dat ze allemaal slecht zijn en dat dan de een wat beter bewaard is gebleven dan de ander, alsof de oude kevers wel goed zijn! Ik ken verhalen van kevers die na 5 jaar al aan laswerk/plamuur toewaren.

Mijn tip: ga gewoon veel kevers kijken en koop die die leuk vin..

Suc6
Michel

krukab
26-02-2004, 14:09
je hebt een 52'tiger barndoor panel staan !!!!

"die-harder" ken je nie worden volgens mij ... ;)

Heleen
26-02-2004, 16:20
Alvast bedankt mensen, ik zal eens ff wat sites doorsnuffelen voordat ik ga kijken bij die auto... en ik zal zeker degene kopen die ik leuk vind ;) Tis alleen zo dat ik de kever er misschien een paar maanden voor 'erbij' zal hebben maar daarna zal ik het vier jaar alleen met de kever uit moeten houden. Of iig het eerste jaar :D (ik ga hopelijk weer 4 jaar studeren). Daarom is het dus van mij wel van belang dat ie niet na een half jaar al uit elkaar valt, vandaar mijn vragen over 'kwaliteit'. We zullen het wel zien.. ik hoop nog op hulp van jullie kant als ik echt kevers ga kijken, want dat kan ik dan waarschijnlijk wel heel goed gebruiken!

Gert
26-02-2004, 16:40
Ga iig niet op een glimmend uiterlijk af .. dat bedriegt vaak ( ;) )
En om zeker te weten dat een auto werkelijk goed is moet je m strippen ..

volksaddiction
26-02-2004, 16:56
Inderdaad Gert,
Je weet nooit wat er in de hoekjes en gaatjes verstopt zit.....
schrijnend voorbeeld is onze fastback !
Hier een foto zoals ik de fastback gekocht heb !
Op de brug gekocht, dus er onder gelopen, alles bekeken en eigenlijk niets opgevallen...slecht plekje op de dorpel....maarja, gewoon een auto met APK.....toch !? :shock:
http://www.volksaddiction.nl/fastback/DSCF0092.JPG
Maar als je dan een scherm er af haalt.........
Staat je een flinke bus zwart getectyleerd purschuim te wachten !
De nachtmerrie van elke "restaurateur" !
http://www.volksaddiction.nl/fastback/resto/DSCF0039.JPG
Nou ga ik me daar echt niet druk om maken, komt allemaal goed.
Heb een mooi stukkie dorpel van Krukab liggen, en het stukkie binnenscherm moet ik even zelf maken. (lijkt op de foto allemaal erger dan het is hoor ;) )
Heb de auto voor niet al te veel gekocht en ze hebben erbij verteld dat er een paar vervelende plekken inzaten.
Het blijft toch 40 jaar oud, dus je kan wel WAT verwachten......
Moraal is dus, koop de auto niet bij de eerste de beste beun, neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft en de zwakke plekken van een kever kent.
Dan komt het allemaal wel goed !

volksaddiction
26-02-2004, 17:02
BWEHHHHH.. Iemand een 67er kopen? ik wil ook die-hard worden!! ...
hahaha, zo erg is t ook weer niet Mich,
Rij zelf ook in een opgeleukte '70er 8)
Belangrijkste is, en wat ik bedoelde te zeggen is, wat de meeste tegenwoordig willen zijn liggende koplampies en kleine achterlichten !

Gert
26-02-2004, 17:05
Purschuim .. hoe verzinnen ze het :(

volksaddiction
26-02-2004, 17:10
jaja Gertje !
Dat was DE manier om een auto te restaureren 10 jaar geleden.......
HEb heel wat kevertjes voorbij zien komen in al die jaren die op die manier "opgeknapt" zijn......
Zelfs bij onze spijl zat er rechtsachter Pur in de de dorpel toen we m kochten (nu niet meer gelukkig !!)
Hier nog een fotootje van de achterhoek.....
Hele blok onderaan is pur !
http://www.volksaddiction.nl/fastback/resto/DSCF0041.JPG

krukab
26-02-2004, 17:17
plaatwerk delen fastback zijn identiek aan variant plaatwerk,met name de achterste "wateropvangrotmaardoorbakken" .....

Ik hoop dat je Spa nog gaat redden dit jaar .... :shock:

volksaddiction
26-02-2004, 17:22
"wateropvangrotmaardoorbakken"
toch, de waterbakken zijn als nieuw vanbinnen!!
Daarom zeg ik al, rechtsachter is al klaar, heb al met de fastback gereden.....tis puur dit hoekje linksachter.......
geloof mij nou, SPA HERE WE COME !!!
(al moet ik er een week vrij voor nemen om m af te maken hahaha)
;)

krukab
26-02-2004, 17:28
(al moet ik er een week vrij voor nemen om m af te maken hahaha)
;)


Ik zou vast aan je werkgever doorgeven :"1 week,kunnen er ook 2 worden" .... istie vast voorbereid .... :D

volksaddiction
26-02-2004, 17:31
LEKKER POSITIEF, KRUK@B !!
bedankt !
:)