PDA

View Full Version : Probleem met ruitenwissers...


John_GolfIV
11-11-2005, 07:11
Hallo, ben hier net nieuw op deze forum.

Ik heb een Golf IV TDI uit 2001, ik ben er zeer tevreden mee en heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, maar..

sinds kort doen mijn ruitenwissers voor erg vreemd, het lijkt wel of ze in slowmotion gaan, het maakt niet uit in welke stand ik ze zet, ze gaan heel erg langzaam en soms haperig. de achterruitwisser doet het nog gewoon prima.

Ik weet niet of dit een bekend probleem is, heb ook ergens gelezen dat het misschien de ruitenwissermotor kan zijn maar dat ie flink aan de prijs zijn.

Misschien heeft iemand dit ook eens gehad en weet mij iets meer te vertellen.

Bij voorbaat dank..

John

jan_gti_16v
11-11-2005, 09:55
wat je zou kunnen proberen is ff je mechaniek uit alkaar halen en de asjes ff netjes schoonmaken en opnieuw in het vet zettten......

en dan ff kijken of het dan betet word.....

zo niet dan is het waarschijnlijk toch je motortje....

succes en groet jan

vw golf 1979
11-11-2005, 13:29
is idd het mechanisme zoals jan al zei. ff eruit halen asjes smeren en er terug in. probleem opgelost :)

Larsv5
11-11-2005, 21:31
Ik heb het ook gehad en bij mij was het het motortje die kapot was, en ja, nieuw is die erg aan de prijs.

LRR
11-11-2005, 21:43
Maar er zijn wel demontage bedrijven hier in nederland waar je een zo-goed-als-nieuwe kunt scoren voor minder als bij de dealer !!!!!!!!!

In ieder geval welkom in ons midden, en..............................


:postpics:


Grtz................. LRR

vw golf 1979
11-11-2005, 22:22
probeer is een keer met kruipolie er op te spuiten. zoveel als enigzins mogelijk is op de asjes. half uurtje laten trekken of zo en als het daarna lijkt alsof het iets beter is dan is het zeker en vast het mechanisme dat vast komt te zitten

John_GolfIV
11-11-2005, 22:41
Ten eerste bedankt voor de vele reacties, en jullie hadden inderdaad gelijk.

Heb het mechanisme eruit gehaald en dacht eerst inderdaad dat de motor kapot was maar naderhand bleek dat de rechterkant van het draaimechanisme muurvast zat. het het los gekregen, de vuil er af gevijld en er olie tussen gedaan en hij doet het weer perfect! :)

Dit scheelt me weer aardig wat euro's en bedank jullie allen!! :D :D

Vr. gr.

John