PDA

View Full Version : 62-er Ponton origineel: prijsindicatie?


Brothersinbeetles
12-11-2005, 22:52
We zijn ons aan het oriƫnteren op een Ponton/Notchback als 3e BiB wagen. Vooralsnog i.p.v. een eerder gewenste Spijlbus.

Hoewel er toch redelijk wat Pontons aangeboden worden, is het oog voorlopig even blijven steken bij een 62-er. We hebben nog geen ervaringen met de Type 3 en zouden daarom graag wat reacties krijgen.

De facts (foto's komen later):
- Originele en ongelaste/ongerestaureerde Ponton uit 1962;
- 115.000 (waarschijnlijk originele) kilometers;
- Feitelijk in perfecte staat, geen roest/rotte plekken;
- Goed in de lak (misschien opnieuw gespoten);
- Iets verlaagd;
- Verder volledig origineel;
- Alleen lichte gebruikssporen.

Wat mag zoiets nou kosten?

krukab
12-11-2005, 23:03
erg moeilijk .. aan de ene kant is het maar net wie op het juiste moment de juiste auto/koper treft,
en aan de andere kant is het wat de gek ervoor geeft .. ik heb een 62'er project zien staan voor
2500 euro, en ik ben ook een supernette 66'er tegengekomen voor 3750 .. tja, waar doe je dan wijs
aan, want voor het verschil (1250 euro) krijg je die 62'er bij lange na niet klaar.
Besef ook dat onderdelen voor een 62'er een stuk moeilijker zijn te verkrijgen als voor een latere (wat
soms ook al niet makkelijk is), dus staar je niet te blind op een vroege type3 ;)


Wat mag zoiets nou kosten?
Ik schat ergens tussen de 4500 en 6500 euro .. meer zeker niet !!

Brothersinbeetles
14-11-2005, 15:18
Iedereen enorm bedankt voor alle reacties ;) !

hajee
14-11-2005, 15:21
met foto's is het makkelijker te beoordelen dan met alleen tekst moet ik zeggen..maar prijzen liggen nogal uiteen...
:rolleyes:
misschien makkelijker om de vraagprijs te vermelden, dan hoor je hier wel of het duur of goedkoop is.. ;) :D

Mychatype3
14-11-2005, 16:04
Hoewel er toch redelijk wat Pontons aangeboden worden, is het oog voorlopig even blijven steken bij een 62-er. We hebben nog geen ervaringen met de Type 3 en zouden daarom graag wat reacties krijgen.

De facts (foto's komen later):
- Originele en ongelaste/ongerestaureerde Ponton uit 1962;
- 115.000 (waarschijnlijk originele) kilometers;
- Feitelijk in perfecte staat, geen roest/rotte plekken;
- Goed in de lak (misschien opnieuw gespoten);
- Iets verlaagd;
- Verder volledig origineel;
- Alleen lichte gebruikssporen.

Wat mag zoiets nou kosten?

Een 62er is zeker niet goedkoop, betreft hier eerste produktie auto, denk aan tv-toetsen, 205steek remmen, grote brede chromenlijsten in de raamrubbers en zo nog wat "special parts" of lees "dure onderdelen" :rolleyes: Als hij ongelast is en lichte gebruiksporen zal ie zo rond de 5000,-- zitten, zou er niet van op kijken als ie veeeeel meer kost 5000-8000 euro?
groet mycha

Brothersinbeetles
09-01-2006, 08:56
Het heeft een tijdje geduurd en we waren het nagenoeg eens over een prijs van 6000 totdat er een handelaar langskwam die 'm voor 7000 mee heeft genomen. Het is een mooi exemplaar...

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/22995.jpg

Maar goed, 6000 vonden we een betaalbare prijs. Op zoek naar een volgende dus maar.

hajee
09-01-2006, 09:38
he, jammer hoor, was een coole auto!
op zoek naar een volgende dan maar..
good luck

Mychatype3
09-01-2006, 11:49
Het heeft een tijdje geduurd en we waren het nagenoeg eens over een prijs van 6000 totdat er een handelaar langskwam die 'm voor 7000 mee heeft genomen. Het is een mooi exemplaar...
Maar goed, 6000 vonden we een betaalbare prijs. Op zoek naar een volgende dus maar.

Jammer :redface: `het is zoals ik al zij (via pb :D) een goede en coole auto.
Op naar een nieuw :rock:

Als je vragen hebt .....je hebt mijn mail adres :rolleyes:

Groet Mycha

Type3 freak :cool:

kammetje
10-01-2006, 17:43
op het kwf stond ook een witte 62-er van een kerel die er was met zijn vriendin en kind.
Vorig jaar had ik gevraagd of ie hem niet wil verkopen, toen niet maar misschien nu wel. Als iemand hem spot geef een gil hiero dan hahaha...

Weet iemand wie ik bedoel, trouwens? Zoveel witte 62-ers zijn er niet in NL.

Brothersinbeetles
10-01-2006, 22:17
Weet iemand wie ik bedoel, trouwens? Zoveel witte 62-ers zijn er niet in NL.

Die Ponton heb ik ook gezien idd. Stond aan het eind v/d achterste rij (op zaterdag). Eigenaar niet gezien btw.

Peppie
10-01-2006, 23:39
Het heeft een tijdje geduurd en we waren het nagenoeg eens over een prijs van 6000 totdat er een handelaar langskwam die 'm voor 7000 mee heeft genomen. Het is een mooi exemplaar...

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/22995.jpg

Maar goed, 6000 vonden we een betaalbare prijs. Op zoek naar een volgende dus maar.

Seau zeg! Mooi zonde.... was die 7000 ook wel waard geweest denk ik zo :eek:
Zeker als tie helemaal hard en compleet is. Onderdelen zijn duur....

Dean
04-03-2006, 19:19
Ik haak maar even aan bij het onderwerp maar wat kost een 68 origineel, tweede aantoonbare eigenaar. 68.000 km, overgespoten in originele kleur. interieur goed staat. voorscherm binnen een stukje gelast. binnescherm rechtsvoor is niet echt lekker gelast. moet overnieuw denk ik. geen apk maar alleen de remmen zouden gedaan moeten worden. is een automaat (heeft die IRS ophanging eigenlijk?)

Wat moet zoiets kosten? Heb er jammer genoeg nog geen ervaring met een type 3.