PDA

View Full Version : Passat 35i VR6 duur? (in onderhoud)


Vento Vice
20-11-2005, 13:48
Hallo Forummers!

Ik kijk een beetje rond naar een Passat 35i; hoe meer ik er zie, hoe mooier ik ze vind. (uitzonderingen daar gelaten). Het gaat daarbij om een variant.
Ik wil minstens een 2.0 liter, maar misschien wel een VR6. Ik ben geen snelheidsduivel, maar ten eerste ziet het blok er gewoon cooler uit, dan een vier-cilinder dwars of in-lijn, ten tweede is een "sechs-zilinder" zeer comfortabel qua rijden.

Maarrrrrrrrrrrrrr,

Ik heb gelukkig al 65% no-claim korting (knock-knock, ff afkloppen), dus de verzekering van zo'n oude bak valt wel mee, maar wat kost zo'n ding in het verbruik?

Moet ik bijvoorbeeld super-plus gaan rijden? Kan ik een beetje voordelig op gas gaan rijden? Plek zat voor een tank!

Wie het weet, mag het zeggen!

http://remi1990.punt.nl/upload/passat_35i_tuning_1_website.JPG

http://remi1990.punt.nl/upload/passat_35_i_tuning_2_website.JPG

Mooooooiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!! (plaatjes ergens gepikt...)

OakgreenVR6
21-11-2005, 12:56
De VR6 kan gewoon op Euro95 rijden, met Super98 krijg je er (volgens het boekje) 5Nm bij, te verwaarlozen dus eigenlijk. Als je niet iedere keer op het gas stampt om het heerrrrlijke VR6 geluid te willen horen, dan kun je zo rond de 1:11 uitkomen qua verbruik.

Qua onderhoud is het moeilijk te zeggen, als je niks aan de motor hebt is er niks aan de hand, maar onderdeelprijzen (b)lijken wel wat hoger te liggen voor de VR6. Daarentegen zie je tegenwoordig wel aardig wat VR6'en voor demontage/sloop, dus als je wat (2e hands) nodig hebt kun je wel aardig scoren.

Suc6 met je keuze !

ErrupVW
21-11-2005, 17:10
Zeer fijne auto. Alleen kom ik op een gemiddeld verbruik van 1 op 8, rij veel korte afstanden. En dat van die onderdelen klopt wel nieuwe remschijven 167euro net binnen :(

aldo
21-11-2005, 18:47
Die cijfers die jullie opgeven over het verbruik, hoe bereken je die?
In België spreekt men altijd over het aantal liter wat de wagen per 100 km verbruikt.
Hier zie ik altijd 1 op 8 enz. staan.

Sorry voor de offtopic.

sjampoo
21-11-2005, 19:13
1 liter benzine verbruik op 8 kilometer.

(Is voor mij een veel logischer getal als 'liters per 100 kilometer'. Geen idee wie het verzonnen heeft dat zo te noteren. 100 kilometer is immers geen standaard SI maat. 1 liter wel. En t interesseert mij veel meer hoeveel kilometers ik met 1 liter kan rijden,.. dan hoeveel liter ik per 100 kilometer kwijt ben)

Maar goed: in 100 kilometer gaat 12,5 keer 8 kilometer
(100 / 8 = 12,5)
dus met 12,5 liter kom je 100 kilometer ver

de keverfreak
21-11-2005, 20:29
hoi rene

ik zelf rijd al 4 jaar met een passat variant vr6 exclusive (hollandse auto)

verbruik gemiddeld tussen de 1 op 9 a 1op 11

verzekering is niet goedkoop mijn nieuw waarde zit op de 90.000 gulden
(full options)
op gas rijden moet je zeker niet doen daar kook je op !!!!!!!

en wat wil je er voor uitgeven goede wagens zijn zeldzaam en duur

veel verschillende uitvoeringen en optie's

ik zelf heb een allerlaatste door pon geleverd vol optie's (exclusive uitvoering)
clima, dubbele airbag, standkachel, alles electrisch ga zo maar door.
op kenteken 1994 terwijl er al een paar maanden het nieuwe model was met grill!!

zoek op je gemak greetz hans

Matheo
21-11-2005, 20:49
Geen idee wie het verzonnen heeft dat zo te noteren.
bij een golf gti in de MFA staat het ook zo aangegeven (gemiddeld verbruik per 100km) bij mij wel in ieder geval. is niet echt handig maarja... :rolleyes:

Vento Vice
22-11-2005, 00:13
bedankt zover voor de reacties! :limey:

Inderdaad, Gas is om op te koken!, dat zeggen die gasten die in een Amerikaan rijden ook altijd.... en ondertussen zit er een daaikolk :beer2: in hun tank,als ze een stukkie rijden gaan... 1 op 4 is normaal voor een V8 5,7 liter-blok.... :redface:

Groeten van René. :hug:

Op langer afstanden dus wel te doen, dat verbruik...

OakgreenVR6
22-11-2005, 08:06
Op korte stukken word je er niet echt blij van nee en ook zeker niet in stadsverkeer. Maar op de snelweg en lange stukken is het heel goed te doen, das ook gelijk (een van) de reden geweest dat ik voor een VR6 gekozen heb in mijn Golf mkII.