PDA

View Full Version : Stuur omwisselen, iemand tips?


Cleveringa
28-11-2005, 15:40
Een vraagje, Ik heb zelf een Volkswagen Golf IV en daar zit een vier spaaks stuur in, nu heeft mijn zwager een Volkswagen Bora met een leren drie spaaks stuur.

En die Bora gaat binnenkort weg, nu wil ik graag het drie spaaks leren stuur in mijn Golf IV zetten, maar hoe ga ik te werk, zonder dat de airbag afgaat?

Al vast bedankt!

Robert

Marco
28-11-2005, 23:34
Als je zeker wilt zijn dat dat niet gebeurd, laat het dan in de garage doen. Airbags is geen geintje, zeker niet als die vlak voor je neus af gaat.

Beetlefreak
28-11-2005, 23:45
Als je de accukabels loshaalt zou het moeten kunnen! Heb zelf cruise-control ingebouwd,
waarvoor het stuur er ook af moest. (Golf 3)
Dan haal je de plofzak eruit en kun je de naaf-moer losdraaien.
Nooit last gehad van brandende airbag-lampjes.

Maar wat Marco zegt is idd beter, laat het in een garage doen. Doe weten exact hoe en wat.

johanMK2
29-11-2005, 10:34
Het stuur demonteren is geen probleem, zolang je de sleutel UIT het contact houd.
Als de airbag er 1 maal uit is en je zou het contact aan zetten meld de computer de airbag af.
Daarom sleutel uit het contact houden.

Aan de achterkant van het stuur zitten 2 gaatjes, daar een kleine schroevendraaier in steken en een klemmetje omduwen.
Hierdoor komt de airbag los, dan het stekkertje losmaken en met torkx de bout los maken van het stuur.

Mocht je er niet aan uit komen mag je altijd langskomen.

Marco
29-11-2005, 20:06
Kijk dat zijn al waardevolle tips, van die sleutel is idd ff wat je moet weten. Kan me idd voorstellen dat dat de truc is

Larsv5
30-11-2005, 15:33
Idd de sleutel UIT het contact houden, dan kan je gewoon de tips van beetle freak opvolgen... Maar bij de dealer is het beste maar wel het duurste.


suc7

VeeDubber
30-11-2005, 21:45
Tis volgens mij een veeltand in het stuur en een schroevendraaier die 90 graden gebogen is werkt erg makkelijk bij het loswippen van de airbag

vw dennis
01-03-2006, 22:10
Een airbag kan niet zomaar afgaan, maar je kan voor de zekerheid de sleutel uit het contact halen. accu pool eraf is verder geen noodzaak. verder geen spanning meten ofzo als je hem eruit heb, want dan gaat het wel fout.

aan de achterkant van je stuur zitten 2 kleine gaatje, daar doe je een schroevendraaierin en ontgrendel je 2 clips, dan komt de claxon dr af, ff de centrale moet eruit. en je heb dat stuur in je handen, sleepring laten zitten voor de zekerheid. stelt allemaal niet veel voor... :)

schroevendraaier in een hoek van 90' is inderdaad erg handig,

Als je de airbag eruit heb, en je zet het contact aan heb je metteen storingen erin zitten, dus gewoon contact lekker uitlaten.

Suc6 dennis