PDA

View Full Version : is dit een beetje een leuke computer?


René
29-11-2005, 15:39
he mannen/vrouwen...

ik wil een pc kopen..... niet voor spelletjes, daar heb ik een ps2 voor, maar gewoon om lekker mee te internetten...tekstverwerken....muziek en als `t kan fotoshoppen...

is dit wat?

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q4_W4_dimen_1100_D12115_xsell?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

vwleusden
29-11-2005, 15:42
www.informatique.nl

berendd
29-11-2005, 15:52
informatique is duurder..

neem bijvoorbeeld de huismerk home pc, 17" monitor erbij, zelfde processor selecteren en je zit op 960E

heb je ook nog eens maar 2 jaar garantie ipv 3..

René
29-11-2005, 15:52
ja ok.... maar is die pc die ik bedoel wat? :D

vwleusden
29-11-2005, 15:57
informatique is duurder..

neem bijvoorbeeld de huismerk home pc, 17" monitor erbij, zelfde processor selecteren en je zit op 960E

heb je ook nog eens maar 2 jaar garantie ipv 3..

maar wel goed spul ;)

je kan ook kijken op http://www.sallandautomatisering.nl

ongeveer de goedkoopste van heel Nederland.

En Rene... nee het is niet wat want het is een slet :chair:

sjampoo
29-11-2005, 16:09
En sletjes zijn niet fijn.

In eerste instantie leuk, lekker en gemakkelijk.

Maar dan ineens blijkt een floppydrive toch ook wel makkelijk... (ouderwetsch ding, maar zo af en toe.. en dat heb een dell dan standaard weer niet)..

Gewoon de computerboer om de hoek een simpel systeem in elkaar laten draaien; het goedkoopst en het best, vooral als je er weinig / geen verstand van hebt/wil hebben.

LRR
29-11-2005, 16:15
En vaak heb je ook nog dat de software op de HD staat (weet niet of Dell dat heeft, Packard Bell wel i.i.g.) en als je dan een keer trammelant hebt moet je resetten met zo'n resque-disk, en dan ben je al je data weer kwijt en zo.

Luister maar naar Leusden.............die legt het goed uit !!!


Grtz.............. LRR

BaseMaster
29-11-2005, 16:15
he mannen/vrouwen...

ik wil een pc kopen..... niet voor spelletjes, daar heb ik een ps2 voor, maar gewoon om lekker mee te internetten...tekstverwerken....muziek en als `t kan fotoshoppen...

is dit wat?

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q4_W4_dimen_1100_D12115_xsell?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs


Nooit doen, tis een Celeron dus goedkope technologie (low budged versie van pentium 4) ik zou een pentium4 aanraden en dan iets van een 3,0ghz of iets dergeleijks en dan HP of Dell bijde wel goede merken.

vwleusden
29-11-2005, 16:23
Goedkoop en toch goede prestaties zou je beter kunnen kijken naar een AMD Athlon XP cpu. Rene is dan niet van plan om heftige dingen te gaan doen met die pc dus zou je met een AMD Sempron ook wel uit de voeten kunnen.

arnus71
29-11-2005, 16:26
Of, of, of....bij mycom.nl zelf eentje samenstellen, maar dan moet je wel wat van kompoeters weten...

René
29-11-2005, 16:31
kheb nu 3 ICT`ers gesproken en die zeggen allemaal dat `t genoeg is wat ik er mee wil doen

hij `s besteld!

berendd
29-11-2005, 16:36
p4 3.0 is veel duurder...

mijn ervaring is dat van een dell en een ander merk met dezelfde specs de dell soepeler opstart, sneller is en minder kapot gaat.

zelf ook een paar computers gehad die door een bedrijf uit de regio gebouwd waren, maar niet naar mijn tevredenheid.

Baldrimmer
29-11-2005, 16:40
Bijna elke computer zal wel doen wat je wilt ..
Het gaat er juist om als hij doet wat je niet wilt : dan ben je bij Dell aan het verkeerde adres . A merken zijn te arrogant om klanten aan zich te binden . Dure folders zijn leuk maar je merkt pas wat je aan ze hebt als het fout gaat ...
En laten we het maar helemaal niet hebben over als je over een jaar iets wil upgraden .
Zijn A merken nu eenmaal niet zo happig op : compatible is ver te zoeken .
Mag je bij Informatique wel wat duurder uit zijn maar daar zitten gegarandeerd beproefde merken in .
Goedkoop blijkt dan op de lange duur toch weer duurkoop te zijn

p.s.

Grafische kaart
Integrated Intel® Graphic Media Accelerator 950
Vastgebakken op je moederboard .. meeconsumerend van je RAM .
Je kan er dus mee Patience spelen . Of Doom 1 als je geluk hebt .

René
29-11-2005, 16:42
nja.. we zien wel hoe `t gaat... ik geef wel om het kwartaal een verslag van hoe de pc zich gedraagt

;)

berend... nog bedankt hè :) :hug:

Baldrimmer
29-11-2005, 16:42
nja.. we zien wel hoe `t gaat... ik geef wel om het kwartaal een verslag van hoe de pc zich gedraagt

;)

berend... nog bedankt hè :) :hug:

Ow ja : weet je al hoeveel de bezorgkosten zijn ? Daar rij je voor naar Zuid Frankrijk :D

René
29-11-2005, 16:46
Ow ja : weet je al hoeveel de bezorgkosten zijn ? Daar rij je voor naar Zuid Frankrijk :D
bezorgkosten zijn gratis....

Mister Cool
29-11-2005, 16:59
Dell heeft geen eens een winkel. Dus waar moet je heen als er iets is?? Ik heb begin dit jaar voor een paar centen een hele prima computer gekocht bij een zaak, 2e hands maar met alle garanties. Scheelt veel geld en is prima spul. Ik zou zeker lekker veel werkgeheugen nemen, 1024 mb ofzo :D . Ik gebruik m'n pc hetzelfde als jou ongeveer, heb amd 2800+, 512 werkgeheugen, 128 mb geforce video, 120 gig harde schijf, multicardreader, geluidskaart weet ik niet zo uit mijn hoofd. Maar dit gaat voor zulk gebruik hard zat en is voor een paar centen 2e hands met garanties wel te krijgen. Als je er behoorlijk veel achter zit, geef dan maar wat extra uit aan een scherm, das heel belangrijk voor je computerplezier :D

vwleusden
29-11-2005, 17:05
bezorgkosten zijn gratis....

wat kost het bezorgen dan ? :D :iamwithst

zou wel vreemd zijn als je moet betalen voor je bezorgkosten :tongue:

Baldrimmer
29-11-2005, 17:09
wat kost het bezorgen dan ? :D :iamwithst

zou wel vreemd zijn als je moet betalen voor je bezorgkosten :tongue:


Jij moet betalen voor ademen :D

vwleusden
29-11-2005, 17:12
eten en drinken is idd niet gratis nee ;)

René
29-11-2005, 17:17
lol... was idd ff foutje van me :redface:

ik bedoelde.... zitten geen bezorgkosten aan vast ;)

Marcski
29-11-2005, 17:18
wees blij dat hij in ieder geval de knoop doorgehakt heeft dit keer :D

René
29-11-2005, 17:20
wees blij dat hij in ieder geval de knoop doorgehakt heeft dit keer :D


hahaha en toch weer een thread van 2 pagina`s.....

DeNB3rt
29-11-2005, 17:21
Doe zoals mij, en blijf watercooled....


op alle vlakken :D

http://users.skynet.be/fa266395/foto/h2o.jpg

is men AMD Athlon 64 3200+ venice, met waterkoeling op zowel de northbridge,cpu en gpu.

... dit om ook wat games te kunnen spelen als ik niet kan rondrijde :D
Allemaal zelf ongeveer in elkaar geprutst, de cpu koeler is gemodded van een oude athlon xp versie, andere koelers zijn 2nd hands :hug:

Baldrimmer
29-11-2005, 18:20
wees blij dat hij in ieder geval de knoop doorgehakt heeft dit keer :D


http://dana.kuhnline.com/images/LOL.gif

Bootje
29-11-2005, 18:21
hey ik zou iemand uit jou buurt vragen om er 1tje samen te stellen..
kan je zelf de koste bepalen .. maar soms is het wel voordeliger om een
samengestelde te kopen bijvoorbeeld bij kruivat of aldi :)
mooi Baldrimmer... had ik ook maarja had geld nodig en toen die pc verkocht voor een mooi prijsje:)

groetjes

vwleusden
29-11-2005, 18:33
Aldi pc's zijn goeie machines bij de weg ! niets op aan te merken.

berendd
29-11-2005, 18:36
ik zeg...

650E
voor een pc met 1024mb ram en een 17" TFT

niks op aan te merken toch, gratis thuisbezorgd, printertje er bij.

René
29-11-2005, 18:38
dat dacht ik ook ff!

chrisjuh
29-11-2005, 19:17
Brand het geld van de Golf alweer in de zak? :tongue:

René
29-11-2005, 19:42
Brand het geld van de Golf alweer in de zak? :tongue:

mijn zak brand altijd..... ;)

Marco
29-11-2005, 20:59
Volgens mij rekent Dell nog altijd 95 euro verzendkosten, blader maar eens door naar het gedeelte om af te rekenen.

Christiaan
29-11-2005, 21:02
Hier de 4e IT'er :tongue:

Niks mis met een Dell uit de zakelijke lijn... kom zeer regelmatig met die dingen in aanraking voor mijn werk, en er zijn er maar weinig die kapot gaan... erg weinig.

Reparatie e.d. hangt af van wat voor soort garantie je erbij "koopt". Mijn ervaring met de telefonische dienstverlening met Dell is dat het soms wat moeite kost om ze te overtuigen dat het echt kapot is, echt geen software fout. Maar ja, iedereen heeft wel eens een mindere dag, zeker als je de hele dag achter de telefoon zit :D
Maar als ze dan komen repareren, is dat op zeer korte termijn, en meestal nog goed ook.

De consumenten lijn van Dell (Inspiron) voelt wat goedkoper aan als de zakelijke lijn (Optiplex) maar hardware technisch zijn het toch ook wel volhouders :D

Met andere woorden, ik denk wel dat je een goede keus gemaakt hebt, zeker als je er niet op wilt gaan gamen.

Succes ermee!

Baldrimmer
29-11-2005, 21:02
Als dat zo is dan staat de andere zak van Rene nu in de fik ... :(

Christiaan
29-11-2005, 21:03
Volgens mij rekent Dell nog altijd 95 euro verzendkosten, blader maar eens door naar het gedeelte om af te rekenen.

Volgens mij heeft Dell nu een aanbieding dat je geen verzendkosten betaald...

Clawfinger
29-11-2005, 21:03
Er is trouwens niks mis met Lidl pc's... ik had gister per ongeluk de geluidskaart opgeblazen, toen ik em wilde aansluiten op de stereo... dus ff gebeld met de helpdesk, ik heb immers nog meer dan 1,5 jaar garantie. Vandaag belde de monteur al en die is vandaag ook nog langs geweest... en nu heb ik dus een spiksplinternieuw moederbord :D Niks geen kosten, totaal geen gezeik!

Ik heb niet eens "Ich habe nicht gewusst" hoeven zeggen tegen de Duitse monteur :D

René
29-11-2005, 21:14
Volgens mij heeft Dell nu een aanbieding dat je geen verzendkosten betaald...


klopt.. normaal gesproken iets van 89 euro.. maar als je voor 30 november bestelde is `t gratis....:D

Baldrimmer
29-11-2005, 22:34
Dell hanteert wepassenergewooneenmouwaanwaarmeewejeeenpootuitdraaien kosten

BaseMaster
30-11-2005, 07:45
Hier de 4e IT'er :tongue:

Niks mis met een Dell uit de zakelijke lijn... kom zeer regelmatig met die dingen in aanraking voor mijn werk, en er zijn er maar weinig die kapot gaan... erg weinig.

Reparatie e.d. hangt af van wat voor soort garantie je erbij "koopt". Mijn ervaring met de telefonische dienstverlening met Dell is dat het soms wat moeite kost om ze te overtuigen dat het echt kapot is, echt geen software fout. Maar ja, iedereen heeft wel eens een mindere dag, zeker als je de hele dag achter de telefoon zit :D
Maar als ze dan komen repareren, is dat op zeer korte termijn, en meestal nog goed ook.

De consumenten lijn van Dell (Inspiron) voelt wat goedkoper aan als de zakelijke lijn (Optiplex) maar hardware technisch zijn het toch ook wel volhouders :D

Met andere woorden, ik denk wel dat je een goede keus gemaakt hebt, zeker als je er niet op wilt gaan gamen.

Succes ermee!

Idd goed spull dell maar met een celeron loop je zeker te weten na een paar maanden al te schelden tegen dat ding dat alles veel te traag gaat.
weet dit want heb zelf een maand op een celeron 2,8 gedraait en gelijk weer terug op pentium 4 gestapt. ow en als je goedkoop uit wilt zijn kun je idd altijd nog op AMD stappen maar dan zou ik wel een Athlon 64 nemen.

(PS: ik verkoop zelf pc's dus weet wel aardig wat van)

DeNB3rt
02-12-2005, 01:32
pc's gebaseerd op AMD64, zijn tegenwoordig stukken sneller en toekomstgerichter (64 bit's) atm staat AMD ook stuk voor op intel (qua snelheid, zuinigheid, en warmte)

Neem zeker een AMD cpu in je systeem in overweging...

BaseMaster
03-12-2005, 00:44
over de snelheid is zeker waar maar stabiliteit wint intel maar uit ervaring heb ik geleerd dar amd 64 redelijk stabiel zijn en toch alles met gemak kwijt draaien dus amd 64 zou mijn keuze zijn. ;)

berendd
03-12-2005, 01:35
ik heb mijn intel celeron 800 net weer voorzien van een nieuwe harde schijf...

40Gb
5200 Rpm
8Mb buffer

best prima voor een oude toshiba notebook,en ik moet zeggen, het resultaat valt me niet tegen.

René
15-12-2005, 20:02
vanmiddag de dell eindelijk gekregen en meteen op m`n kamer gezet... ik draai nu op internet via een usb dinges....draadloos en typ dit bericht dus ook op m`n kamer in

:D:D:D

Baldrimmer
15-12-2005, 20:08
Ook meteen heel je Wifi en firewire op slot gezet of lekker alles openstaan voor de hele wereld van Dell ? :D

René
15-12-2005, 20:08
ok... leg es uit :redface:

Baldrimmer
15-12-2005, 20:18
Google eens op Wardriving

http://www.wardriving.com/ is een goeie alleen in het engels
Dell heft er vast wel een woordenboek op CD bij gestopt ;)

DeNB3rt
15-12-2005, 21:46
nu iedereen met een carputer op weg naar rené :p

René
18-01-2006, 23:27
nou mensen.. ik heb hem nu al een mooi poosje... en moet zeggen dat ie me echt super bevalt!

binnenkort maar het antivirusprogramma van McAffee aanvragen want dat bevalt ook toppie!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=O4ICGBVT

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BKK3NZQZ

:woowoo:

René
28-01-2008, 20:57
en hij bevalt nog steeds goed... ;)

Tjaap
28-01-2008, 21:08
wow

René
28-01-2008, 21:21
sta je van te kijken ofniet.

Menace
29-01-2008, 19:28
Renee neem dan Antivir als scanner(gratis) :D is ook n goeie en update bijna vanzelf, moet je eerst zo instellen...

www.antivir.com

René
30-01-2008, 00:28
Draai nu al meer dan een jaar op AVG, bevalt goed hoor :)

RubenD
30-01-2008, 00:32
Symantec Antivirus Corporate is ideaal, licensie verloopt nooit ;) En gebruikt maar heel weinig geheugen.

Pedaalemmer
30-01-2008, 08:08
Probeer de nieuwe Symantec Endpoint Protection maar eens, is net een stukje completer.

Arne
30-01-2008, 08:45
Dat is hopelijk geen opvolger van Norton Internet Security?

vwleusden
30-01-2008, 08:50
Probeer de nieuwe Symantec Endpoint Protection maar eens, is net een stukje completer.


Probeer maar eens fantsoenlijk licenties toe te voegen, kansloos K systeem is het.

Pedaalemmer
30-01-2008, 10:08
Moet het nog uitrollen, eerste indrukken zijn positief. Maar heb je er echt serieuze problemen mee of is het puur een onvriendelijk gebruikersinterface? ;)

RubenD
30-01-2008, 13:34
Symantec Antivirus Corporate is overal zo gratis te "vinden". Geld dit ook voor die Endpoint dan? En wat is er completer aan dan? Spam protection e.d.?

vwleusden
30-01-2008, 13:46
Moet het nog uitrollen, eerste indrukken zijn positief. Maar heb je er echt serieuze problemen mee of is het puur een onvriendelijk gebruikersinterface? ;)

Echt serieus problemen, CAL toevoegen is gewoon niet te doen. Zelfs symantec kan geen fantsoenlijk antwoord geven. Dit is het eerste pakket wat niet duidelijk is van hun, vind ik dan ;)

Erik
30-01-2008, 17:57
Kaspersky draait goed bij mij. :)

RubenD
30-01-2008, 19:07
Dat heeft mijn vader ook, de nieuwste versie. Voor betaald en alles. Maar er zit een dikke fout in waardoor hij steeds zegt dat tie geen updates binnen kan halen (klopt gebeurd niks) en daar betaal je dan voor. Ze zeggen ja we zijn er mee bezig. Maar het probleem is er al 4 maan o.i.d.

Erik
30-01-2008, 22:13
Dat heeft mijn vader ook, de nieuwste versie. Voor betaald en alles. Maar er zit een dikke fout in waardoor hij steeds zegt dat tie geen updates binnen kan halen (klopt gebeurd niks) en daar betaal je dan voor. Ze zeggen ja we zijn er mee bezig. Maar het probleem is er al 4 maan o.i.d.Daar moet je ook niet voor betalen. :screwy:
Heb er zelf geen problemen mee, alles wordt mooi ge-update. :)

vwleusden
31-01-2008, 20:42
Huis tuin en keukenmisbruik gewoon de corporate edition van Symantec mishandelen en eventueel is AVG ook een leuke oplossing alleen gaat hij elke keer updaten en is het een traag pakket.

RubenD
31-01-2008, 21:58
Juist, daarom heb ik ook gewoon Symantec ;) Mijn pa die is zo gek dat tie dat koopt, doet tie ook niet weer...

breadfan83
09-03-2008, 23:37
Aldi pc's zijn goeie machines bij de weg ! niets op aan te merken.

Precies.
En de service is ook vele malen beter dan je van menig "computer speciaalzaak" kunt verwachten.

Ben nog steeds erg blij met mijn prul van de Aldi. :D
Maar kostte dan ook wel genoeg... :wow:

Arne
10-03-2008, 10:00
De desktops zijn wel ok, een laptop zou ik echt nooit bij de Aldi halen.

starsky
10-03-2008, 10:04
Persoonlijk zou ik zelf nooit een pc van de Aldi halen, gewoonweg omdat je deze niet goed kan upgraden. Maar de kwaliteit zijn wel aardig goed van de Aldi pc's!

breadfan83
10-03-2008, 11:56
Persoonlijk zou ik zelf nooit een pc van de Aldi halen, gewoonweg omdat je deze niet goed kan upgraden. Maar de kwaliteit zijn wel aardig goed van de Aldi pc's!

'n Nieuwe kast kost de wereld niet als dat het probleem is.
En ALS dat het probleem is kun je ook maar beter niet aan upgraden beginnen. ;)

starsky
10-03-2008, 12:26
Maar het is wel zonde geld, kun je beter in 1x goed investeren ;)

BaseMaster
11-03-2008, 08:25
Ervaring heeft me geleerd altijd voor: of HP of Fujitsu-Siemens te gaan tenminste niet zo veel problemen mee. Helaas zie je dat vaak mensen alleen naar hun bankrekening kijken en het advies van een IT'er links laten liggen.

RubenD
11-03-2008, 09:16
Ik koop altijd losse delen, is volgens mijn bankrekening het beste, hahaha ;)

Berserker
11-03-2008, 09:56
Maar het is wel zonde geld, kun je beter in 1x goed investeren ;)

Investeren en pc's gaat niet samen.. ;)

starsky
11-03-2008, 11:19
Ik koop altijd losse delen, is volgens mijn bankrekening het beste, hahaha ;)

Ik koop ook altijd losse delen, dan heb ik nog een beetje keuze qua merk..

Investeren en pc's gaat niet samen.. ;)

Bijdehand :D Kon niet zo snel een ander woord vinden :rolleyes:

Pedaalemmer
11-03-2008, 11:47
gewoon een dikke Dell XPS gekocht, wil ik wat sneller vervang ik mobo/proc+geheugen. :D Kast is uber en wil ik nooit meer kwijt.
http://techdigest.tv/dellgamingpc.jpg

G-eert-40
11-03-2008, 12:13
dat is toch ook de duurste lijn van dell toch? is wel erg mooi spul ja. en een aldi pc is gewoon erg goed!

heb zo'n aldi pc 3 jaar geleden 2de hands gekocht van een collega. was toen tal 2.5 jaar oud en heb die nu aan mijn oom verkocht en die is er super blij mee! draait nu al 6 jaar bijna dag in dag uit. nooit problemen mee gehad.

AVG is gewoon een super programma. gebruik ik nu al jaren en is gratis. die updates duren maar 5 sec per dag en maakt het systeem helemaal niet traag. als die goed ingesteld staat.

grtz.

BaseMaster
12-03-2008, 08:54
klopt idd wel dat die aldi pc'tjes wel aardig draaien. Maar als ik Medion op mijn pc zie staan krijg ik toch op een of andere manier een misselijk gevoel van binnen :puter:

DeNB3rt
12-03-2008, 23:59
zelfbouw ftw

René
27-09-2009, 10:39
zow...oud topic zeg...
maar inmiddels is m`n Dell bijna 4 jaar oud en werkt nog steeds super!

De Pul
27-09-2009, 10:47
De desktops zijn wel ok, een laptop zou ik echt nooit bij de Aldi halen.
waarom niet? ik zit op dit moment heerlijk op m'n medion-slaptop te tikken.... :D al 4 jaar trouwens :thumbup: