PDA

View Full Version : Probleem met Stationair lopen


Pedaalemmer
01-03-2004, 16:07
Mijn Golf uit 85 (gti8v) loopt onregelmatig stationair.

de toerenteller gaat dan op en neer tussen de 500 en 1000 rpm zodra hij warm is geen last van (soms weleens maar is zeldzaam) waar kan dit hem precies inzitten?

Marco
01-03-2004, 18:48
Jij hebt waarschijnlijk nog een blok met K-Tettronic injectie he? Dat ius het blok waarbij de brandstofleidingen vanaf je luchtfilterhuis komen.

Heb je misschien een motorcode, is wat makkelijker

Pedaalemmer
04-03-2004, 12:21
Jij hebt waarschijnlijk nog een blok met K-Tettronic injectie he? Dat ius het blok waarbij de brandstofleidingen vanaf je luchtfilterhuis komen.

Heb je misschien een motorcode, is wat makkelijker

Motercode Dat vind ik op het blok?

Stijn
04-03-2004, 12:40
Ja, op het onderblok (gietijzer), net onder de bovenrand, tussen 3e en 4e cilinder op een vlak stukje.

Het zou kunnen dat hij te laag staat afgesteld waardoor hij iedere keer 'opstuitert' wanneer hij dreigt af te slaan. Uit je gasklephuis steekt een koperkleurige schroef die ook een zekantkop heeft. Als je die verder uit draait gaat hij harder stationair lopen. Probeer dat eens.....

Pedaalemmer
04-03-2004, 12:45
Ja, op het onderblok (gietijzer), net onder de bovenrand, tussen 3e en 4e cilinder op een vlak stukje.

Het zou kunnen dat hij te laag staat afgesteld waardoor hij iedere keer 'opstuitert' wanneer hij dreigt af te slaan. Uit je gasklephuis steekt een koperkleurige schroef die ook een zekantkop heeft. Als je die verder uit draait gaat hij harder stationair lopen. Probeer dat eens.....

WWO kan dat?

Christiaan
04-03-2004, 12:47
ik zal zo hier op het parkeerterrein wel is ff gaan kijken bij dat apparaat :D

Stijn
04-03-2004, 12:51
Nee WWO zit er in gegoten...Christiaan jij gaat kijken blijkbaar? Wijs het maar eens aan...

Pedaalemmer
04-03-2004, 13:07
Nee WWO zit er in gegoten...Christiaan jij gaat kijken blijkbaar? Wijs het maar eens aan...

Wij konden het niet vinden op het blok maar christiaan heeft het op internet gevonden. het is een EV

Christiaan
04-03-2004, 13:16
was idd bijna niet te lezen, maar acht, http://www.doppel-wobber.de doet wonderen....

Tis een 82Kw K-Jetronic motor, en waar kom je dan op uit.....EV

Stijn
04-03-2004, 13:23
Eerst even doen wat ik hierboven schreef, als dat niet helpt heb ik nog wel een paar tips.

Christiaan
04-03-2004, 13:27
mag tie zelf doen, ik ga hier niet lopen sleutelen op de zaak :D

Pedaalemmer
04-03-2004, 13:28
Eerst even doen wat ik hierboven schreef, als dat niet helpt heb ik nog wel een paar tips.

Komt me bekend voor wat je zegt.

Ik heb vorige winter het een keer gehad dat ie niet meer stationair wilde lopen.

naveel kijken en doen bleek die schroef helemaal uitgedraait te zijn door de trillingen. Sindsdien een klijn beetje kit (klinkt muikerig maar andere oplossing was er niet) ertegen aangedaan zodat ie niet verder kan draaien.

Ik zal daar nog eens aandraaien vanavond. maar wanneer kan ik hem het beste afstellen met warme of koude moter??

Stijn
04-03-2004, 13:30
warm

Fred
04-03-2004, 15:17
Kapotte warmdraairegelaar....vastzittende extra luchtschuif.....verkeerde brandstof druk....zomaar wat dingetjes die de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn

Stijn
04-03-2004, 15:51
Dat waren de volgende tips...

Pedaalemmer
04-03-2004, 16:03
Kapotte warmdraairegelaar....vastzittende extra luchtschuif.....verkeerde brandstof druk....zomaar wat dingetjes die de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn

als ik dit zo hoor denk ik altijd ...toch maar liever naar de echte dealer..

dus vanavond denk ik ff langs de garage

Pedaalemmer
04-03-2004, 20:57
ik heb hem netjes wat bijgedraaid. en hij loopt nu netjes tussen de 900 en 1000. zodra ik alles aanzet (lichten,kachel,muziek) dan zakt hij tegen de 900 aan.

is dat normaal? dat het zoveel invloed heeft op je toerental. doordat je meer elektriciteit verbruikt het toerental zakt?

Heb ik een te zware accu erin zitten?

Zestienkleppen
04-03-2004, 21:33
Lijkt me heel erg normaal dat ie wat langzamer loopt. Stroom is ook vermogen.

Stijn
04-03-2004, 21:34
Is normaal.

Pedaalemmer
05-03-2004, 11:39
aha..dan is het goed.

Ik laat hem voor de zekerheid nog helemaal nakijken en gelijk ff grote beurt erbij. zodat ik zeker weet dat er niks overleden is. :(

bedankt voor jullie hulp. :cool:

Fred
05-03-2004, 12:08
Sterker nog: er zit bij dat injectie systeem een regeling ingebouwd die *automatisch* meer lucht toevoerd naar de motor zodra het toerental onder een bepaalde waarde zakt, dat zijn de relais die op het rechterbinnenscherm tegen de bovenzijde van de veerpoot aangemonteerd zitten

Pedaalemmer
05-03-2004, 13:47
Dus zou het mogelijk kunnen zijn dat deze bij mij defect zijn? En dat ie daarom zo deed.

vanochtend deed hij nog steeds ff onregelmatig stionair lopen maar dat hield na 4 x al op en toen liep ie gewoon netjes tegen de 1000 aan.

ik heb gewoon het idee dat er iets kapot is.

hij heeft altijd perfect gelopen en nooit geen problemen gegeven dus wil ik wel dat ie gemaakt word.