PDA

View Full Version : CD / Wisselaar / MP3


Christiaan
05-12-2005, 20:20
Voor de audio techneuten onder ons...

Wat ik me afvraag. Bij een auto radio / cd spelert. Ik heb een radio/cd speler, die ook met MP3 overweg kan. Als ik er een wisselaar aanhang, moet deze dan (als ik MP3's wil luisteren) MP3 ondersteunen? Of is de ondersteuning van de radio voldoende?

Met andere woorden, leest de cd wisselaar alleen de "data" en wordt die doorgegeven naar de headunit, waar het omgezet word naar audio formaat? Met andere woorden, de wisselaar leest alleen en doet verder niks? Of leest de wisselaar direct het MP3 formaat?

Waarschijnlijk het laatste, maar vroeg het me af..... Sinterklaas komt hier niet, dus tja, moet toch iets :D

vwbullit
05-12-2005, 20:25
wat ik weet leest je wisselaar geen mp3
Kan alleen in je head unit
but correct me if i am wrong :D

Marco
06-12-2005, 00:42
Tenzij je wisselaar ook MP3 cd's aan kan. De MP3 data wordt gelezen door de software die (eenvoudig gezegd) achter je lezer zit. Laser in n cd speler is maar n dom ding, geeft alleen door wat er op de cd staat, wat er op staat maakt voor n laser niks uit. De elektronica achter de laser bepaalt wat er wel en niet gelezen kan worden.

Op n wisselaar zit gewoon n audio uitgang, die naar de headunit wordt gestuurd. De aansluitkabel is meestal n multikabel omdat je via je headunit je wisselaar kunt besturen, FFWD, Skip, Play, Stop, CD wisselen. Kortom, de elektronica in je wisselaar bepaalt of je wel of geen MP3 cd's kunt lezen.

berendd
06-12-2005, 01:15
eeen gewone wisselaar leest dus geen mp3 cd's

Christiaan
06-12-2005, 08:26
De MP3 data wordt gelezen door de software die (eenvoudig gezegd) achter je lezer zit. Laser in n cd speler is maar n dom ding, geeft alleen door wat er op de cd staat, wat er op staat maakt voor n laser niks uit. De elektronica achter de laser bepaalt wat er wel en niet gelezen kan worden.


Owkee, helaas.... Maar had al zo'n vermoeden. Niet dat ik MP3 kwaliteit zo geweldig vind, maar dat terzijde. Je hebt wel eens van die avonden dat je rare dingen gaat verzinnen / bedenken
:D

Lexo
08-12-2005, 23:54
Owkee, helaas.... Maar had al zo'n vermoeden. Niet dat ik MP3 kwaliteit zo geweldig vind, maar dat terzijde. Je hebt wel eens van die avonden dat je rare dingen gaat verzinnen / bedenken
:D


ligt aan de bitrate he! 320kb/s mp3's zijn best redelijk

jeroenk
09-12-2005, 07:42
Zijn er op dit moment wisselaars met MP3 ondersteuning?

Christiaan
09-12-2005, 11:59
@Lexo, ligt idd heel erg aan de bitrate, maar dan nog. Laat ik het zo zeggen, als ik wat oudere cd's luister in de cabrio, hoor ik daar zelfs de ruis van. Met "nieuwe" cd's heb ik daar geen last van. Om over MP3 nog maar niet te spreken...

@Jeroenk: MP3 wisselaars zijn zeker al te krijgen, weet dat o.a. Alpine ze verkoopt... maar die dingen zijn best wel prijzig.....

Wahnsinn
10-12-2005, 11:55
Dan kun je net zo goed nog even wachten op de radio's met harde schijf...

Marco
10-12-2005, 22:58
De radio's bij de Aldi (niet altijd medion) hebben al mogelijkheid voor SD kaartje, meer als voldoende als je t mij vraagt