PDA

View Full Version : 1800 blokken met Webers, hoeveel winst??


Moroder
16-12-2005, 15:23
Hee mensen,

ben eigenlijk wel benieuwd wat de vermogenswinst is van de 40er Webers.

Heb zelf de staande Webers die hier niet veel opt forum voorkomen (of helemaal niet). Neem aan dat deze meer vermogen uit je blokkie trekken dan de DCOE's, aangezien deze et lucht boven de uitlaat wegzuigen. En warme lucht heeft een kleinere dichtheid dan koude....

Dus mijn vraag aan jou, wat was jouw vermogenwinst door het toepassen van 2 dubbele Carbs (Webers, Dell's, Solex)??? :D

Schatten is natuurlijk altijd moeilijk, mja mits afgesteld. Wat haal ik uit mijn GX blok (90 pk standaard, Compressie 9:1), mits ik dit verander:

*Supersprint spruitstuk (gelezen 10% winst).
*Geen kat meer, maar 60-65 mm pijp tot aan achter.
*2x 40er Webers DCNF met watergekoeld Hartmann spruitstuk.

Baldrimmer
16-12-2005, 15:25
Waar je wel last van hebt met die staande is dat ze het hoekje om moeten qua inlaat ..
Dus minder flow
Reken met DCOE 's op een pk of 10 minimaal . Als er meer dan 20 pk geclaimed wordt zijn ze spekkopers

Reken op 110 pk en de rest is altijd mooi meegenomen
IIG meer koppel dan een standaard GTI denk ik persoonlijk

Moroder
16-12-2005, 15:30
Waar je wel last van hebt met die staande is dat ze het hoekje om moeten qua inlaat ..
Dus minder flow
Reken met DCOE 's op een pk of 10 minimaal . Als er meer dan 20 pk geclaimed wordt zijn ze spekkopers

Reken op 110 pk en de rest is altijd mooi meegenomen
IIG meer koppel dan een standaard GTI denk ik persoonlijk

Ik heb nog een ander spruitstuk voor de DCOE's liggen. Dus ik zal et altijd uit kunnen proberen denk ik? Heb vermogensbank op school dus das wel mooi :).

Enig idee wat voor sproeiermaten je moet toepassen??

-Jens!-
16-12-2005, 15:38
pk's zijn voor praatjesmakers, mister newtonmeter is uw vriend, en dat is nou juist het verschil met std. carb of injectie....die hengst in je rug :D :cool:

sjampoo
16-12-2005, 15:42
staand is in iedergeval wel ' anders ' dan anders.

Watergekoeld -> zal wel verwarmd worden dan? Ik bedoel: standaard word een inlaatspruitstuk met carb of monopoint verwarmd met het 'koel' water: Doordat 't spruitstuk warmer is, blijft de benzine 'verdampt' (geen condensatie aan de wanden). Dit is vooral het geval als er bochten (zie carb/monopoint: haaks op de stroming) in het traject zitten.

- een recht spruitstuk is beter dan een krom
- koude lucht aanzuigen is beter dan warme

Best of both worlds: recht spruitstuk, met overmaats (geen restricties) verzamelkast zodat er koude lucht word aangezogen.

16v met webers op trechters lijkt ideaal (ram-air, koude lucht), maar dan is de kant op vuil wel weer erg groot (recht achter de grill).

Also: Ik zou gaan voor de staande carbs: weer eens wat anders, en zeker niet slecht werkend: langere inlaat traject zal ook meer koppel geven, en driveability zal ook niet slecht zijn: door verwarmd inlaatspruitstuk zal de motor een goed homogeen mengsel krijgen lijkt me..

Sproeiers: informeer een bij de luchtsleutels: die doen nogal veel aan staande carbs..

Der Polofahrer rijd met een vergelijkbaar ding op z'n derby: staande carbs.. ook met een speciaal spruitstuk..

Moroder
16-12-2005, 15:42
En Webers nemen wat ze nodig hebben toch :D? En dat doet het bescheiden K-Jettronic systeempje niet... Ik had et moeten weten, hoe meer NM, hoe harder de duw in de rug. Heb et zelfs gehad op school :)

Moroder
16-12-2005, 15:51
staand is in iedergeval wel ' anders ' dan anders.

Watergekoeld -> zal wel verwarmd worden dan? Ik bedoel: standaard word een inlaatspruitstuk met carb of monopoint verwarmd met het 'koel' water: Doordat 't spruitstuk warmer is, blijft de benzine 'verdampt' (geen condensatie aan de wanden). Dit is vooral het geval als er bochten (zie carb/monopoint: haaks op de stroming) in het traject zitten.

- een recht spruitstuk is beter dan een krom
- koude lucht aanzuigen is beter dan warme

Best of both worlds: recht spruitstuk, met overmaats (geen restricties) verzamelkast zodat er koude lucht word aangezogen.

16v met webers op trechters lijkt ideaal (ram-air, koude lucht), maar dan is de kant op vuil wel weer erg groot (recht achter de grill).

Also: Ik zou gaan voor de staande carbs: weer eens wat anders, en zeker niet slecht werkend: langere inlaat traject zal ook meer koppel geven, en driveability zal ook niet slecht zijn: door verwarmd inlaatspruitstuk zal de motor een goed homogeen mengsel krijgen lijkt me..

Sproeiers: informeer een bij de luchtsleutels: die doen nogal veel aan staande carbs..

Der Polofahrer rijd met een vergelijkbaar ding op z'n derby: staande carbs.. ook met een speciaal spruitstuk..

Uhh waterverwarmd idd, gekoeld klinkt beetje dom idd :D. Mja et is een inlaattraject met een bocht erin, maar et traject is niet veel langer dan het korte spruitstuk voor DCOE's. Mja dat heb ik wel vaker gehoord, dat om een bocht wervelingen veroorzaakt wat niet goed is voor het mengsel...

Moroder
16-12-2005, 16:03
Foto's van de carbs..

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010085.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P10101401.JPG

Pedaalemmer
16-12-2005, 18:49
Dat ziet er strak uit! watvoor type blok is het?

Tommy
16-12-2005, 19:08
Past dat onder je kap?!?!?!?

GX blok, 90 pk standaard.... ff lezen emmert! :tongue: ;)

-Jens!-
16-12-2005, 20:12
wou net zeggen, dat wordt zagen! of zoiets natuurlijk......ook mooi :D
http://wagonsofsteel.com/images/HoodScoop.jpg
edit, die sticker op de zijkant vd kap ook maar meteen meebestellen dan :D

serge pot
16-12-2005, 22:29
sproeier maten ?
wat heb je met je blok uitgespookt dan ,kan zo wel wat opbrommen ,maar eerst horen wat je gedaan hebt zodat ik je een rijdbare setting kan zeggen

serge pot
16-12-2005, 22:41
had eersteen 1.3 met 96,3 pk en 111nm koppel .
rij nu met 1.4 met vehoogde compressie (10,2 naar 13,9)ben dus van 60 pk naar 82 pk gegaan ,hierop zit een bewerkte kop met 280 stok,met 36mm keihin carbs met 160 sproeiers,spaghettyen 50mm uitlaat.
goed voor 45%winst dus 118 pk
koppel is 116nm standaard dit zal dus de helft van het pkwinst procentueel gezien zijn dus 116 delen door 100 x 122=141nm\
blok is grofweg vierkant .schakelen bij 8000rpm ,ahd 5bak iets korter als standaard dus meer koppel op de wielen ,heb dus 175/50-13 banden ,dus nog meer koppel op de weg .
auto gaat de teller uit(200 max op teller ,wijzer gaat door)draai in 5 dan 7250rpm
btw het betreft een polo2 coupe
mag dus wel zeggen bijna 100% winst

Moroder
16-12-2005, 22:51
Uhm blok is verder standaard or. Eventueel tuning aan de kop komt later. Wil gewoon dat et fatsoenlijk draait in ieder geval.

En voor de mensen die aldoor vragen of et past, et blok ligt met een hoek in de auto. En denken jullie dat een standaard spruitstuk naar onderen loopt? En niet hoger dan et kleppendeksel komt :chair: ???
De carburateurs zitten dichter tegen de kop aan als een standaard spruitstuk, en ze zijn ook nog lager.....

serge pot
16-12-2005, 23:32
okee 34 mm venturi ,140mm hoofdsproeier,180 lucht

Moroder
16-12-2005, 23:53
Oke, zal ff kijken wat er nu inzit. Dat hoor je wel van me!

vwleusden
17-12-2005, 01:26
Maar ik zie het nut niet echt. Je heb dus een standaard kop dus je flow is niet echt optimaal en zoals Serge zou zeggen "zeer astmatisch" en dan ga je carbs plaatsen. Deze moeten dus met de juiste sproeierbezetting meer peut leveren alleen je luchtdoorstroming is en blijft kut en je originele nokkenas zorgt er voor dat de kleppen te vroeg sluiten.... waar haal je dan je rendement vandaan ?

serge pot
17-12-2005, 13:46
wat dacht je van een korter luchtkolom doordat je niet via een luchtweger hoeft te gaan (oftewelluchtmassa welke verplaatst moet worden

Pedaalemmer
17-12-2005, 14:50
Past dat onder je kap?!?!?!?

GX blok, 90 pk standaard.... ff lezen emmert! :tongue: ;)

ja idd volgens mij werd ik afgeleid door de foto`s :rolleyes:

Moroder
17-12-2005, 17:21
ja idd volgens mij werd ik afgeleid door de foto`s :rolleyes:

Ziet et er zo netjes uit dan :)??

vwleusden
17-12-2005, 17:47
wat dacht je van een korter luchtkolom doordat je niet via een luchtweger hoeft te gaan (oftewelluchtmassa welke verplaatst moet worden

zit je nog met die kanalen die astmatisch zijn, wil je echt rendenment hebben moeten die bewerkt worden, anders ben je haadt voor jan lul bezig.

Moroder
17-12-2005, 18:06
Kan de kanalen niet veel groter maken, aangezien het spruitstuk dezelfde diameter gaten hanteerd. Als ik de poorten ruimer zal maken zal de overgang alleen maar wervelingen veroorzaken... En we zullen eerst wel zien wat dit oplevert. Als et echt niet wil gaat de kop eraf en zal ik em laten bewerken...

serge pot
17-12-2005, 18:09
dennis op een kaktus gezeten tijdens de seks ?
die jongen wil gewoon iets aparts ,bewerken van de kop en inlaat spruitstuk kan altijd nog .wel zou ik er dan gelijk een goede nokenas in zetten

Moroder
17-12-2005, 19:31
Daar zat ik idd ook nog aan te denken, 268 of 272 graden?? Of zit ik nu in de verkeerde richting te zoeken?

serge pot
17-12-2005, 19:50
272 is leuk ,maar dan is een kopbewerking en inlaatspruitstuk bewerking wel noodzakelijk voor volledig rendement ,alhoewel je zo alaardig mee komt

Isard
18-12-2005, 11:32
Ik snap niet waarom iedereen toch naar carbs over wil. Injectie is altijd beter. Je kunt in het gehele toerengebied de optimale hoeveelheid benzine inspuiten, dat moet ik de eerste carb nog zien doen.

Fred
18-12-2005, 11:55
Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen als je 2 á 3 % vermogens winst haalt door het plaatsen van carburateurs, zonder extra dingen te doen. En dan moet ook nog je sproeier bezetting ideaal zijn.....zo uit de losse hand wat sproeiers plaatsen werkt niet...

Benzine injectie is altijd beter dan een carburateur....beter mengsel, korter aanzuigtraject, dus minder condensatie verliezen etc....

Alleen bij volledige aanpassing én afstelling op een rollenbank zal je veel vermogen extra krijgen, aanrommelen levert alleen extra brandstof verbruik op ..

serge pot
18-12-2005, 12:22
wedden dat ik die carburateur heb die over het hele toerengebied het perfecte mengsel geeft .en nog sneller op het gas reageert dan injectie
http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/inlaatspruitstukgert.jpg

zo kort is geen enkel injectie systeem ,dius injectie is bagger en alleen millieu vriendelijk .

dit: http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5439&mode=normal
heb ik nog geen enkel injectie motor zien doen op een 1.3 motor samengesteld uit standaard vw onderdelen .gk onderblok ,bewerkte mh kop ,3f nokkenas ,36mmkeihin cv carbs 135 sproeiers,gk ontsteking ,spaghetty .


dus injectie jongens ,eat my butt crap,

btw isard loopt je corrado al ?

Fred
18-12-2005, 12:32
Zelfs een K-jetronic systeem heeft een korter injectie traject, de verstuivers zitten vlak voor de inlaatkleppen....daar kan geen één carburateur tegen op..Zelfs al zou je een DCOE rechtstreeks op het blok flansen..

Alleen carburateurs plaatsen op een blok brengt nauwelijks vermogens winst...en daar gaat het nu om. ALLEEN een complete ombouw met juiste afstelling levert (veel) meer vermogen

serge pot
18-12-2005, 12:38
kj tronic werkt met kanaal vanaf de lucht weger ,das ongeveer een 0,7 meter tot inlaat klep

Fred
18-12-2005, 16:14
kj tronic werkt met kanaal vanaf de lucht weger ,das ongeveer een 0,7 meter tot inlaat klep


Daar word de benzine niet ingespoten he.....ik noemde de K-jetronic slechts als voorbeeld, andere systemen spuiten ook vlak voor de inlaatklep in...zelfs systemen zonder luchtmassa meter of wat dan ook .....

Bij moderne F1 motoren spuit men zelfs in in de inlaatkelk

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een carburateur nooit en te nimmer zo efficient kan om gaan met de hoeveelbranstof die benodigd is als welk inspuitsysteem dan ook....

En dan heb ik niet eens over de milieu eisen...een carburateur is gewoon een onding zuiver mechanisch gezien, daarom zijn ze ook aan het uitsterven (in de vorm met sproeiers dan he, moderne carburateurs zoals de Pierburg etc, zijn in feite inspuitsystemen in gebouwd in een huis wat lijkt op een carburateur)

Tommy
18-12-2005, 16:25
Ik snap niet waarom iedereen toch naar carbs over wil. Injectie is altijd beter. Je kunt in het gehele toerengebied de optimale hoeveelheid benzine inspuiten, dat moet ik de eerste carb nog zien doen.

Carbs is wat minder ingewikkeld. :D Is meer plug and play om als hobby-ist te monteren, en het geluid wat ik uit mijn jetta haalde was über! :cool: Daarnaast schijnt Serge er idd veel vermogen mee te halen zoals je ziet in zen reply... Dus dat is ook interessant. Het kan relatief goedkoop en simpel, en zo onzuinig is het ook weer niet.......

Maar goed, niet dat ik er verder veel sjoege van heb. ;)

serge pot
18-12-2005, 16:36
op motorfietsen worden nog steeds carburateurs gebruikt aangezien deze beter op het gas reageren .injectie heeft altijd reaktie tijd nodig en een luchtkolom welke in beweging gebracht dient te worden ,

serge pot
18-12-2005, 16:39
zolang de injectie van tegenwoordig zo shit op het gas reageert(letterlijk ,je trapt het gas in en 1 seconde later komt de motor los uit stationair ,met wroooooooooooooom tot ie 10 seconden later in de revlimiter zit )
met carbs zoals de keihin cv versie is je respons direct.met webers idd heb je eerst gebrek aan vacuum ,dit wordt gecompenseerd door de acceleratie sproeier .oftewel de motor hikt eerst en dan gaat het feest los ,vandaar dat ik motorfiets carbs gebruik deze reageren direct

serge pot
18-12-2005, 16:40
en ze leveren een perfecte hoeveelheid brandstof naar vraag over het hele toerengebied(tegenwoordig bij mij van 2800 toto en met 8000 met extra kick bij de 5000)

Moroder
18-12-2005, 17:17
K-jettronic is in een woord kut. Alle verstuivers spuiten op hetzelfde moment in. Dus het meeste mengsel gaat verloren. Een echte injectie is direct ingespoten in de verbrandingskamer. Daar kun je vermogen uithalen. Uit K-jettronic niet...

En wat nou dit hele gestoei over dat die carburateurs niks helpen. Het is en blijft hobby...

En een ander verhaal. Als jullie een snelle motor willen, dan zet je er toch geen K-jettronic op, of wel soms?? Ik denk dan dat je eerder over een systeem praat met elec. gestuurde injectoren. Die inspuiten op hun eigen momenten...

Moroder
18-12-2005, 17:19
En nog iets. Hoe korter de weg die de lucht moet afleggen. Hoe beter. Zo neemt de lucht tenminste minder warmte van de motor op en word et vermogen ook hoger. De carbs zuigen de lucht direct aan. Een injectiesysteem pakt et voor bij de auto, en moet et achter naar de motor brengen....

serge pot
18-12-2005, 17:23
makt niks blijft leuk om te zien dcnf carbs op een 1.8

Moroder
18-12-2005, 17:26
Jah, en ben volgens mij de enigste hier opt forum??

Zie et namelijk ook niet veel te koop staan, 2x op ebay voor dikke prijzen..

En ook al zal het vermogen niet dratisch stijgen, het geluid..... fenomenaal :D:D

Fred
18-12-2005, 17:28
K-jettronic is in een woord kut. Alle verstuivers spuiten op hetzelfde moment in. Dus het meeste mengsel gaat verloren. Een echte injectie is direct ingespoten in de verbrandingskamer. Daar kun je vermogen uithalen. Uit K-jettronic niet...

En wat nou dit hele gestoei over dat die carburateurs niks helpen. Het is en blijft hobby...

En een ander verhaal. Als jullie een snelle motor willen, dan zet je er toch geen K-jettronic op, of wel soms?? Ik denk dan dat je eerder over een systeem praat met elec. gestuurde injectoren. Die inspuiten op hun eigen momenten...

LOL, de meeste injectie systemen spuiten echt in in het inlaat kanaal, alleen systemen zoals Mitsubishi het toepast op hun GDI motoren spuiten rechtstreeks in, maar dat zijn uitzonderingen. De meeste systemen spuiten of continu in, of intermitterend, dat wil zeggen per twee cylinders tegelijk.

Het leuke is dat de K-jetronic het oermodel was waar zelfs de hedendaagse moderne systemen van zijn afgeleid, weliswaar aangepast aan de moderne eisen, maar toch

Nogmaals: carburateurs plaatsen zonder verder aanpassingen helpt geen ene ruk....zonde geld enz...

Maar laat je niet tegenhouden hoor, van mij mag je maar vraag dan niet om adviezen of zo als je het toch al weet ;)

Waarom dacht je dat toendertijd GTI modellen werden uitgerust met injectie systemen?? Terwijl carburateurs toch al redelijk uitontwikkeld waren?? Niet voor de kat zijn viool, maar puur om vermogens winst (met als bijkomend voordeel schonere emissies)

Zelfs fabrikanten als Alfa stapten van de carburateurs af, en gingen injectie toepassen toen deze betaalbaar werden, en ziedaar ook nog meer vermogen op de koop toe.

Als je Webers, of wat dan ook gaat toepassen verwacht dan echt geen wonderen.....of je moet gek zijn op een mooi inlaat geluid, akoestische tuning is namelijk ook leuk ;)

vwleusden
18-12-2005, 17:29
Ik ga toch voor de ITB's ;) injectie en een zeer kort inlaattraject ;) is niet goed voor moeder natuur maar wel voor mij :D

Fred
18-12-2005, 17:31
En nog iets. Hoe korter de weg die de lucht moet afleggen. Hoe beter. Zo neemt de lucht tenminste minder warmte van de motor op en word et vermogen ook hoger. De carbs zuigen de lucht direct aan. Een injectiesysteem pakt et voor bij de auto, en moet et achter naar de motor brengen....

Dat kan met een injectiesysteem ook hoor, er zijn kitjes te koop die voor weinig centjes een ander inlaatspruitstuk bieden, met inlaat aan de voorzijde, zodat je ook een RAM air effect krijgt en dan 30 tot 40 % winst leveren

Neem een systeem waarbij de regeling electronisch plaats vind en je kan ook op een injectiesysteem kelken (Ram pipes) toepassen :D

Moroder
18-12-2005, 17:31
Als je Webers, of wat dan ook gaat toepassen verwacht dan echt geen wonderen.....of je moet gek zijn op een mooi inlaat geluid, akoestische tuning is namelijk ook leuk ;)

You've got the point ;) .

Mja veel injecties zijn nog niet direct ingespoten idd. Maar het gaat er wel naar toe. FSi was ook al direct ingespoten toch, met variabele kleptiming...? :)

Fred
18-12-2005, 17:32
Ik ga toch voor de ITB's ;) injectie en een zeer kort inlaattraject ;) is niet goed voor moeder natuur maar wel voor mij :D


Juistem, een ITB lijkt in bepaalde gevallen zelfs op een carburateur (zoals bij sommige motorfietsen)...dan is iedereen tevreden :eek:

Moroder
18-12-2005, 17:34
Dat kan met een injectiesysteem ook hoor, er zijn kitjes te koop die voor weinig centjes een ander inlaatspruitbieden, met inlaat aan de voorzijde, zodat je ook een RAM air effect krijgt en dan 30 tot 40 % winst leveren.......


En dit plan komt deels doordat mijn auto geen injectie vanaf fabriek heeft. Dan had ik beter een Golf 1 kunnen slopen met een 1800. Golf 2 motoren zit inlaat eigenlijk weer aan de verkeerde kant.
Mja het is natuurlijk ook een lust voor et oog onder de kap... :cool:

vwleusden
18-12-2005, 17:38
Ron21 heeft zijn 16V KR gereviseerd en er webers opgezet, verder standaard kop enz enz.. wat denk je, 140pk ;)

Moroder
18-12-2005, 17:38
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/h22_linkage_large.jpg


Wie weet als ik afgestudeerd ben van de HTS en ik veel centen heb, dat dit ooit toegepast word *droom droom* :rolleyes: :rolleyes:

Moroder
18-12-2005, 17:39
Ron21 heeft zijn 16V KR gereviseerd en er webers opgezet, verder standaard kop enz enz.. wat denk je, 140pk ;)

Wauw 1 pk winst :D!!

vwleusden
18-12-2005, 17:42
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/h22_linkage_large.jpg


Wie weet als ik afgestudeerd ben van de HTS en ik veel centen heb, dat dit ooit toegepast word *droom droom* :rolleyes: :rolleyes:

Iets langere kelk monteren voor wat koppel onderin, anders komt ie niet van zijn plek ;)

Zoiets dus, 6cm kregen we er maximaal op :chair:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/IMG_0025.jpg

Fred
18-12-2005, 17:43
Ron21 heeft zijn 16V KR gereviseerd en er webers opgezet, verder standaard kop enz enz.. wat denk je, 140pk ;)


Dat bedoel ik maar ;) ;)

Moroder
18-12-2005, 17:44
Zie het overeenkomst in detail tussen jouw blok en de mijne. Het carterontluchtingsfiltertje :D!!!

Mja ff serieus, wat is het vermogen dat je eruit hebt gehaald, en wat voor aanpassing heb je gemaakt??

vwleusden
18-12-2005, 17:47
Uitlaatnokkenas als inlaat, volledig bewerkte cilinderkop, groene injectoren van de G60, chip op maar, 4-1 spaghetti... genoeg pk's ;) ding moet de bank nog op.

Carterontluchting zou ik er maar afhalen als ik jou was, mijn krukaslager bakzijde ligt eruit door een te hoog carterdruk :(

serge pot
18-12-2005, 17:47
Ron21 heeft zijn 16V KR gereviseerd en er webers opgezet, verder standaard kop enz enz.. wat denk je, 140pk ;)

foutieve afstelling geweest kan niet missen

Fred
18-12-2005, 17:50
foutieve afstelling geweest kan niet missen


:gives: :D

Moroder
18-12-2005, 17:50
Uitlaatnokkenas als inlaat, volledig bewerkte cilinderkop, groene injectoren van de G60, chip op maar, 4-1 spaghetti... genoeg pk's ;) ding moet de bank nog op.

Carterontluchting zou ik er maar afhalen als ik jou was, mijn krukaslager bakzijde ligt eruit door een te hoog carterdruk :(


Oei, mja carterontluchting bij een 16v zit anders dan bij een 8v toch??

Moroder
18-12-2005, 17:51
:gives: :D


Nah jongs, dis geen afzeiktopic he :(.

Laten we het allemaal gezellig houden, ook al zitten we totaal niet meer op et onderwerp :D , beetje dan ;)

serge pot
18-12-2005, 17:55
:gives: :D

doelde hiermee op venturi ,sproeiers .
ontstekingstijdstip ,centrifugaalvervroeging .als je dit niet goed op elkaar afstemd ,wat tegenwoordige tuners en injectie chipbranders niet meer kunnen .

hoelang ben jij aan het kloten geweest dennis toch ruim een 9 maand voordat het liep ,en met die setting van jou zeg ik 170 pk dus das 30 pk van 140 .
ik zit nu op 118 van de 60 .jup ik houd het wel bij carbs :woowoo:

serge pot
18-12-2005, 17:56
en op een golf 1 horen webers en geen poespas zoals electronica

Fred
18-12-2005, 17:58
Nah jongs, dis geen afzeiktopic he :(.

Laten we het allemaal gezellig houden, ook al zitten we totaal niet meer op et onderwerp :D , beetje dan ;)


Nee joh, ik ken Serge al wat langer, die kan dat wel hebben... :D :D
Moet kunnen hoor, ik ben nou eenmaal geen carburateur liefhebber..heb al genoeg met die dingen lopen kloten....speciale tools hangen hier aan de muur als versiering (of voor iemand die tóch perse aan de carbs wil)

serge pot
18-12-2005, 18:00
welke tools ?
ik gebruik 9 van de 10 keer een slangetje van 8mm inwendig
maar met cv carbs heb ik vacuum meters .
tevens een 4gastester
hand held ontstekingskast van sun (4 gas tester idem)waarmee zelfs injectie valt te controleren .
mwoh dis nog een normale discussie ,das juist leuk :)

Fred
18-12-2005, 18:03
welke tools ?
ik gebruik 9 van de 10 keer een slangetje van 8mm inwendig
maar met cv carbs heb ik vacuum meters .
tevens een 4gastester
hand held ontstekingskast van sun (4 gas tester idem)waarmee zelfs injectie valt te controleren .
mwoh dis nog een normale discussie ,das juist leuk :)


Ik heb o.a nog een synchronisatie meter liggen....gebaseerd op vacuum en bruikbaar voor veel types dubbele of meervoudige carbs..

Moroder
18-12-2005, 18:04
Nja ervaring in dit spul zal ik nog moeten opdoen.

Enigste dubbele carbs die ik heb afgesteld met de vacuummeters zijn 2x 35pdsi Solexen. Dus das simpel. Mja om Serge helemaal over te laten komen alst zover is .... :redface:

vwleusden
18-12-2005, 18:04
doelde hiermee op venturi ,sproeiers .
ontstekingstijdstip ,centrifugaalvervroeging .als je dit niet goed op elkaar afstemd ,wat tegenwoordige tuners en injectie chipbranders niet meer kunnen .

hoelang ben jij aan het kloten geweest dennis toch ruim een 9 maand voordat het liep ,en met die setting van jou zeg ik 170 pk dus das 30 pk van 140 .
ik zit nu op 118 van de 60 .jup ik houd het wel bij carbs :woowoo:

kom van 129pk ;) verder is het minimaal 170pk en 180pk moet ook haalbaar zijn met deze set-up. Toch wil ik DTA kopen ipv digifant 1 omdat je daar nog meer uit kan halen, dan moet ie wel bij de 200pk grens kunnen komen. Klinkt zeer ongeloofwaardig maar het is zo :) Williamf ken het beamen...

serge pot
18-12-2005, 18:07
heb ooit een kop bewert(kr) en idd inlaat nokker vervangen door de uitlaat ,
hierna is er kms opgekomen met itb .geheel afgesteld bij kronenburg 170 pk

serge pot
18-12-2005, 18:08
dennis op jouw golf zet er eens een setje goede nokkers in zo rond de 290 graden
wedden dat je dan pas richting de 200 gaat

Moroder
18-12-2005, 18:23
Nou ja bedankt alvast voor jullie advies. Mja het meeste zoals die ITB's heb ik nog lang geen geld voor :D. Komt miss nog wel een keer :)

vwleusden
18-12-2005, 22:49
heb ooit een kop bewert(kr) en idd inlaat nokker vervangen door de uitlaat ,
hierna is er kms opgekomen met itb .geheel afgesteld bij kronenburg 170 pk

Digifant is niet mooi instelbaar zoals DTA, ook KMS komt lang niet bij het niveau van DTA. Ik heb in het cross circuit zo mijn contacten ;)

Isard
19-12-2005, 10:32
btw isard loopt je corrado al ?

Ja, al 2 jaar... :D En hij is inmiddels met pijn in het hart van eigenaar verwisseld. Ik heb er op dit moment de tijd niet voor om 'm af te maken. En de nieuwe eigenaar wel.

Isard
19-12-2005, 10:37
Oh ja, nog even een nuttige opmerking: Wil je echt vermogenswinst kom je niet uit onder een compressor...

serge pot
19-12-2005, 20:11
turbo ,compressor vreet krukas vermogen

Moroder
19-12-2005, 20:32
Turbo's en compressoren begin ik eerst ff niet aan...

serge pot
19-12-2005, 20:35
ach het geluid van open multi carbs onder de kap is door niks te verslaan

Isard
19-12-2005, 20:38
turbo ,compressor vreet krukas vermogen

Ik noem de compressor. Die groep kun je opdelen in turbos en riemaangedreven compressoren. En om eerlijk te zijn ben ik meer van de turbos. Lekker 1:15 rijden als je aan het cruisen bent. En de noodzakelijke trap in je rug op zijn tijd. :D

Baldrimmer
19-12-2005, 22:40
Isard : die kan je van mij ook krijgen hoor knul
Vreet geen vermogen en met alle plezier als je in de bosjes aan het cruisen ben :P

vwleusden
19-12-2005, 23:54
Ik noem de compressor. Die groep kun je opdelen in turbos en riemaangedreven compressoren. En om eerlijk te zijn ben ik meer van de turbos. Lekker 1:15 rijden als je aan het cruisen bent. En de noodzakelijke trap in je rug op zijn tijd. :D

Maar ik vind het mooi om atmosferisch te tunen :)

serge pot
21-12-2005, 00:50
http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/inlaatgertopkop1.jpg

i say

evilnyntje
21-12-2005, 03:03
en op een golf 1 horen webers en geen poespas zoals electronica

:iamwithst

Isard
21-12-2005, 11:14
Isard : die kan je van mij ook krijgen hoor knul
Vreet geen vermogen en met alle plezier als je in de bosjes aan het cruisen ben :P

Jij wilt me geen trap in me rug geven, maar wat anders... :D

cabrio16v
21-12-2005, 11:44
http://www.volksforum.com/albums/files/5/4/0/IMG_0013.jpg

EN IK ZEG OOK :cool:

alles komt op de testbank met een 3weken ;)

serge pot
21-12-2005, 18:47
toch mooi om te zien dat steeds meer mensen de cv carbs vinden

vwbullit
21-12-2005, 19:08
ja op de 2 liter komen ze ook op.
HEb nog dat setje wat bij becky op de einzer zat.

zal ook wel lekker brommen

Ron21
21-12-2005, 20:06
foutieve afstelling geweest kan niet missen

auto gaat idd terug om opnieuw te laten afstellen, maar hoezo foute afstelling ???

serge pot
21-12-2005, 20:18
je ontstekings curve .of je venturi's (16v =36mm venturi)
daar zou ik het zoeken

Ron21
21-12-2005, 20:29
je ontstekings curve .of je venturi's (16v =36mm venturi)
daar zou ik het zoeken

ik mis volgens mij wat :confused:

ik zie dat dennis mijn 140pk aangeeft op de standaard setup en daarna de post van jou over een foute afstelling.

waaruit maakt jij nu op de de afstelling niet goed is. (het klopt wel want het moet opnieuw, iets voor jou ? )

http://www.xs4all.nl/~valo/vwforum/07102005/07102005_3.jpg

serge pot
21-12-2005, 22:31
kr blok heeft al 139 pk .ik kan wel wat goochelen .heb nog een setje nokkers liggen van een kr ,ff de uitlaat nokker pas maken voor de inlaat .juiste setup in de carbs .welk ontstekingshuis zit er op btw?

serge pot
21-12-2005, 22:31
lijkt mij of een peugot of citroen ontsteking

Baldrimmer
21-12-2005, 22:34
kr blok heeft al 139 pk .ik kan wel wat goochelen .heb nog een setje nokkers liggen van een kr ,ff de uitlaat nokker pas maken voor de inlaat .juiste setup in de carbs .welk ontstekingshuis zit er op btw?

Kost die nokker voor mij Serge ? ;)

En hoeveel scheelt die aangepaste nokker qua graden tov de standaard ?

serge pot
21-12-2005, 22:36
niet veel maar een 170 eind pk is haalbaar.tevens samen met soepele motorloop.

Baldrimmer
21-12-2005, 22:38
Dus quanta costa ? :D

serge pot
21-12-2005, 22:41
wat heb je in de aanbieding ? gezien jou plaatje

Baldrimmer
21-12-2005, 22:49
Welk plaatje ?
Start je MSN weer eens op joh : lult/onderhandelt wat makkelijker

serge pot
21-12-2005, 22:52
foon staat nog aan en ligt binnen hand bereik

Baldrimmer
21-12-2005, 22:53
tring tring :)

serge pot
21-12-2005, 23:26
deal done :D

Ron21
22-12-2005, 09:12
Ontsteking is van een seat (porsche system motor). Ik wil geen andere nokker erin. Alles blijft zoals het is want het volgende project hangt al aan de motorbok :-) Motor loopt verder goed maar ik heb nog wat aan 1 weber zitten prutsen omdat het stangetje van het acceleratiemembraam wat was uitgesleten en hij hierdoor onder de 3000 rpm niet lekker liep. Daarboven ging het best lekker. 140pk en 195nm bij 4250rpm is mij best voorlopig. Maar ik kom hiervoor nog wel even bij je terug via pb.

Michiel86c
22-12-2005, 11:41
Ontsteking is van een seat (porsche system motor).

Deze heeft toch een toerenbegrenzer?

Ron21
22-12-2005, 12:22
Deze heeft toch een toerenbegrenzer?

Nog niets van gemerkt :D

cabrio16v
22-12-2005, 19:47
is de orginele ontsteking module van een KR niet gewoon de beste ??

of zijn er betere... tips zijn welkom :wink:

Ron21
22-12-2005, 20:29
is de orginele ontsteking module van een KR niet gewoon de beste ??

of zijn er betere... tips zijn welkom :wink:

gaat even om de vacuum vervroeging. Maar met een 16v ontsteking kan het ook als je daarbij dan ook de originele module en regekast bij gebruikt heb je ook vervroeging.

cabrio16v
22-12-2005, 20:53
die heb ik... alleen heb er 2stuks..

ff dom gezegd..

1 met groene letters en 1 met paarse letters...

deze zijn idd voor de vacuum vervroeging..

weet iemand het verschil tussen deze (en anders merk ik het op de vermogensbank wel :wink:)

Ron21
22-12-2005, 20:58
die heb ik... alleen heb er 2stuks..

ff dom gezegd..

1 met groene letters en 1 met paarse letters...

deze zijn idd voor de vacuum vervroeging..

weet iemand het verschil tussen deze (en anders merk ik het op de vermogensbank wel :wink:)

vermogen maakt niets uit, alleen (mijn ervaring) starten/rijden gaan effe wat soepeler. Die met de groene letters/knop is van een kr. Een deel van de bedrading kun je laten vervallen.

cabrio16v
22-12-2005, 21:01
okee thnx..

ben net bezig met installeren van het zootje... bij deze gebruik ik dus de groene :)

cabrio16v
29-12-2005, 23:51
http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/inlaatgertopkop1.jpg

i say


ik heb dit spruitstuk ens vergeleken met de mijne...

en er valt me een aantal zaken op.

mijn spruitstuk is korter... en volgens mij onder een andere hoek.

dit heb ik gedaan met de volgende redenen:

Motor zit vrij kort op radiateur
Onder carbs zit koel slang-aansluiting
Deze koelslang gaat naar radiateur....

Met mijn setup van mn spruitstuk kan het allemaal Pcies :cool:

mijn vraag ff aan serge ... hoe de hell gaat dit passen :tongue:

btw... die van mij hangt in een Type 1 ;)

zal morgen ff wat foto's schieten, dan wordt het allemaal wat duidelijker.

@moroder .. sorry dat ik jou topic gebruik.. maar misschien ist wel interresant voor je :rolleyes:

Marco
30-12-2005, 00:57
Dit komt ook niet in een auto met de motor voorin, deze komt dwars achterin :)

Baldrimmer
30-12-2005, 11:37
ik heb dit spruitstuk ens vergeleken met de mijne...

en er valt me een aantal zaken op.

mijn spruitstuk is korter... en volgens mij onder een andere hoek.

dit heb ik gedaan met de volgende redenen:

Motor zit vrij kort op radiateur
Onder carbs zit koel slang-aansluiting
Deze koelslang gaat naar radiateur....

Met mijn setup van mn spruitstuk kan het allemaal Pcies :cool:

mijn vraag ff aan serge ... hoe de hell gaat dit passen :tongue:

btw... die van mij hangt in een Type 1 ;)

zal morgen ff wat foto's schieten, dan wordt het allemaal wat duidelijker.

@moroder .. sorry dat ik jou topic gebruik.. maar misschien ist wel interresant voor je :rolleyes:


Kijk : hier komt het op ...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/DSC04311.JPG

cabrio16v
30-12-2005, 11:49
AHA okee ... :D


dan heb ik niks gezegd natuurlijk ... maar voor de volledigheid zal ik toch maar ff fotootjes schieten :cool:

vooral van die koelslang aan de onderzijde.. want warme carbs willen we niet natuulk :mad:

*ik ben de laatste tijd me hier op dit forum wat beter aan het inburgeren dus moet nog beetje uitvinden wat iedereen rijdt ... :rock:

Marco
30-12-2005, 11:54
Gert, je moet een keer een bevestiging beugeltje uit n golf 2 slijpen, voor je expansievaatje. Dan kun je em er op schuiven, zit vast genoeg, rammelt niet los