PDA

View Full Version : Afstandsbediening werkt gebrekkig


Testedoene
20-12-2005, 17:50
Hallo,

ik heb een Golf IV Edition van 2002. Hierbij kreeg ik 2 sleutels met afstandsbediening. Deze ene sleutel werkt sedert deze namiddag maar gebrekkig meer: ik moet de knop induwen op minder dan 50cm van de ruit want anders gaat de wagen niet open.
Ik ben ermee naar de garage gereden en daar hebben ze er een nieuwe batterij ingestoken maar... het probleem blijft hetzelfde....
Toen ik thuis kwam heb ik onmiddellijk met mijn reservesleutel geprobeerd en deze doet het perfect.
Iemand hetzelfde meegemaakt? Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

jan_gti_16v
20-12-2005, 18:45
sleutels een keer opnieuw inleren doet soms ook wonderen........

en ff storingen uitlezen...

Testedoene
21-12-2005, 06:34
dat ga ik dan morgen es gaan (laten) doen hé.... :cool:

Pedaalemmer
21-12-2005, 13:22
Tegen je hoofd aanhouden werkt ook soms :D

screwloose
21-12-2005, 22:26
ik zou hem eens afstoffen! het is er een met infrarood neem ik aan? even kijken of ie niet gewoon vies is waardoor het lampje niet lekker werkt....

Kevin20v
21-12-2005, 23:50
ik zou hem eens afstoffen! het is er een met infrarood neem ik aan? even kijken of ie niet gewoon vies is waardoor het lampje niet lekker werkt....

:rock: :rock: :rock: :rock:

jan_gti_16v
22-12-2005, 09:55
ik zou hem eens afstoffen! het is er een met infrarood neem ik aan? even kijken of ie niet gewoon vies is waardoor het lampje niet lekker werkt....


nope is geen infrarood.....

heeft het zelfde werkingsprinciepe als je alarm kastje....

Kevin20v
22-12-2005, 11:19
nope is geen infrarood.....

heeft het zelfde werkingsprinciepe als je alarm kastje....

dude, ik denk dat ie voor de gein doelde op de afstandsbediening van o.a. de tv :D

jan_gti_16v
22-12-2005, 14:10
:shocked: :wink:

Testedoene
22-12-2005, 14:35
Bedankt voor de reactie....

idd, afstoffen helpt jammer genoeg niet....

Na consultatie van mijn lokale VW-boer is ons duidelijk geworden dat mijn bakje kapot is. Nu gaat mijn bakje nog op 50cm afstand van de deur maar kan er mij iemand zeggen of het kan zijn dat ik binnenkort mijn auto niet meer kan starten met deze sleutel? Of heeft dat niets met de afstandsbediening te maken?
Voorlopig gebruik ik mijn reservesleutel maar ja... indien de 2de sleutel (de slechte dus) totaal niet meer kan gebruikt worden zal ik wel genoodzaakt zijn om een nieuwe sleutel te kopen hé... iemand een idee hoeveel zo'n spulletje kost?

Alvast bedankt!

Kevin20v
22-12-2005, 15:09
@Testedoene:

Daar ga je niet vrolijk van worden hoeveel dat kost...

maar als jouw sleutel zich niet meer kan registeren bij de startonderbreker, dan gaat jouw auto zeker weten niet starten, dus ligt er maar net aan wat jij bedoelt met bakje

Testedoene
22-12-2005, 15:47
@Testedoene:

Daar ga je niet vrolijk van worden hoeveel dat kost...

maar als jouw sleutel zich niet meer kan registeren bij de startonderbreker, dan gaat jouw auto zeker weten niet starten, dus ligt er maar net aan wat jij bedoelt met bakje

Wel ja, dat bedoel ik dus hé.... dat ik mijn auto met de sleutel moet openen kan mij weinig schelen (en zeker als het maar met 1 sleutel is) maar als ik hem niet meer kan starten ben ik verder van huis... nou ja, ik gebruik voorlopig mijn reservesleutel en ik hoor het wel wanneer mijn vriendin de wagen niet meer gestart krijgt hé! :rolleyes: 'k Kan dan nog altijd gaan informeren naar een nieuwe... is wel schandalig veel geld om uit te geven aan zo'n sleuteltje :(

jan_gti_16v
02-01-2006, 17:52
ook al werkt de ab niet meer blijft de auto wel starten....

zit een soort transponder die afzonderlijk werkt van je cv bediening....

daarom kan je de cv bediening nog wel zo inleren en moet je de startblokkeering online in leren....

Testedoene
02-01-2006, 22:07
Ok, hartelijk bedankt voor de informatie!

Als de auto start is het voor mijn vriendin voldoende denk ik!

Greetz

DeNB3rt
02-01-2006, 22:13
Tegen je hoofd aanhouden werkt ook soms :D
soms? werkt altijd, en dubbel zo ver als anders... hoofd functioneerd als antenne hé :cool:

edwin23
12-01-2006, 13:41
Bedankt voor de reactie....

idd, afstoffen helpt jammer genoeg niet....

Na consultatie van mijn lokale VW-boer is ons duidelijk geworden dat mijn bakje kapot is. Nu gaat mijn bakje nog op 50cm afstand van de deur maar kan er mij iemand zeggen of het kan zijn dat ik binnenkort mijn auto niet meer kan starten met deze sleutel? Of heeft dat niets met de afstandsbediening te maken?
Voorlopig gebruik ik mijn reservesleutel maar ja... indien de 2de sleutel (de slechte dus) totaal niet meer kan gebruikt worden zal ik wel genoodzaakt zijn om een nieuwe sleutel te kopen hé... iemand een idee hoeveel zo'n spulletje kost?

Alvast bedankt!


100 euro bij Wealer Heerlen

Pedaalemmer
14-01-2006, 08:40
soms? werkt altijd, en dubbel zo ver als anders... hoofd functioneerd als antenne hé :cool:

dat is algemeen bekent...maar als je kastje kapot is werkt het soms ;)