PDA

View Full Version : Handen op elkaar voor de Duitse Dealer!


Zestienkleppen
04-03-2004, 21:52
Voor alle mensen die aan de grens wonen, de volkswagen dealer in Duitsland is het helemaal. Service: 9 Kennis van de Nederlandse taal: 3 maar het mooiste komt nog, ze monteren ook onderdelen die jij meebrengt. Mijn voorbeeld; fuseekogel vervangen rechtsvoor, nl 90 euro ex btw, dld 58 euro inclusief belasting, de fuseekogel had ik al gekocht, was geen probleem in dld, en in nederland kijken ze je raar aan.

Verder hebben ze eerder tijd voor je, in Nederland moest ik 1 week wachten, daar maar 1 dag. :D

Ik staak mijn betoog.

RedJet
04-03-2004, 22:30
Netjes!

Ik las gisteren in de krant: Nieuwe Golf V: in NL vanaf 18.000 nogwat Euri, in België 15.000 en in Duitsland 14.000.......!!

MMgolfnut1
04-03-2004, 22:41
klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap :) :)

Stijn
04-03-2004, 22:56
Lang leve Nederland.
Burgers een poot uitdraaien heet dat. Volgens mij zijn autos nergens zo duur als hier.
EU: alles gelijktrekken in heel europa! Ja...alles behalve dit.

Vw-René
04-03-2004, 23:18
Yep In belgië zijn de auto's veel goedkoper dan in Nederland, Waarom denk je dat al die "Jonge" Gasten allemaal in een uitgebouwde bora en weet ik wel niet wat kunnen rijden..! Maar van die service in Duitsland is wel top zeg!

niels_g60-power
05-03-2004, 00:08
dat is idd wel beter als dat zo gaat daar. Wij monteren soms ook wel eens door de klant aangeleverde onderdelen maar dat komt niet zo heel veel voor.

Zestienkleppen
05-03-2004, 10:33
Vanochtend 8 uur aangekomen bij de dealer, een testrit in de V en een paar kopjes koffie later was de fuseekogel gemonteerd. Totale schade: 35,15 euro!!!!!!!!!!!!! Inclusief borgplaatje en nieuwe boutjes.
Om 8.45 was ik weer thuis. Ik bedoel maar, het moest even snel gebeuren, dan heb ik dit er nog wel voor over.

FMA
05-03-2004, 10:46
Yep In belgië zijn de auto's veel goedkoper dan in Nederland, Waarom denk je dat al die "Jonge" Gasten allemaal in een uitgebouwde bora en weet ik wel niet wat kunnen rijden..! Maar van die service in Duitsland is wel top zeg!
hola, de auto's op zich zijn misschien goedkoper, maar ik kan bijvoorbeeld als gemiddelde bediende niet eens een VR6/G60 onderhouden, omdat die dingen zo schandalig duur zijn aan belastingen.
en die jonge gasten die hier in een Bora of A6 rijden zijn echt wel uitzonderingen

Zestienkleppen
05-03-2004, 11:01
De autoverzekering in Duitsland is ook veel en veel duurder dan bij ons.

GTD Special
05-03-2004, 11:09
De autoverzekering in Duitsland is ook veel en veel duurder dan bij ons. Maar de wegenbelasting hebben ze niet (of hadden ze niet inmiddels). Dus dat compenseert ook wel weer. Ze moeten gewoon de gebruiker laten betalen, dus je zou per kilometer een bedrag moeten betalen ipv al die vaste kosten :mad:

Zestienkleppen
05-03-2004, 11:14
Klopt, maar dat gaan ze waarschijnlijk allemaal verwerken in de benzineprijs. Geen wegenbelasting, geen BPM meer, maar wel duurdere benzine, rij je veel, betaal je veel...

GTD Special
05-03-2004, 11:19
Klopt, maar dat gaan ze waarschijnlijk allemaal verwerken in de benzineprijs. Geen wegenbelasting, geen BPM meer, maar wel duurdere benzine, rij je veel, betaal je veel... Prima toch, ik vind het goed als er per kilometer betaald moet worden. Scheelt mij een hoop wegenbelasting :D

Zestienkleppen
05-03-2004, 11:24
Inderdaad, en ik krijg 0.27 euro per zakelijke kilometer, dus dan moet het wel kunnen. Misschien dat ze hier aan de grens zelfs wel heel goedkoop blijven met de benzine omdat anders iedereen in dld of Belgie gaat tanken.

Maar dit soort plannen hebben met de nederlandse compromissen-stijl altijd jaren nodig voor ze uitgevoerd worden...

Melvin
06-03-2004, 10:45
en welke dealer in welke plaats is dat dan? adres en telefoon nummer zou ik graag hebben...

hoeveel was je nu in totaal kwijt voor die fuseekogel?

Zestienkleppen
06-03-2004, 16:28
en welke dealer in welke plaats is dat dan? adres en telefoon nummer zou ik graag hebben...

hoeveel was je nu in totaal kwijt voor die fuseekogel?

Vortkamp GmbH & Co.KG
Enscheder Strasse 313
48599 Gronau
tel +492562 / 9336-0 (waar dat streepje en / voor staan??)

Fuseekogel was 28.80 (denk wel een beetje duur) en montage 35.35 = 64.15 incl btw