PDA

View Full Version : Gladheid!


blije
25-01-2006, 10:23
Ey mensen, het is ineens wel erg glad geworden he!
Hierzo op me werk ( in Alphen a/d Rijn ) zie ik om de paar minuten fietsers onderuitgaan en auto`s doorglijden! ( Mijn werk zit vlak naast een school )

hoe is het in de rest van het land??

Greatz mark

René
25-01-2006, 10:24
m`n pa belde net dat ie in de buurt van Hoogezand niet harder dan 60 op de snelweg kon en zigzaggend over de weg ging (of zou de alcohol nog niet uitgewerkt zijn :rolleyes: )

corrado-usa
25-01-2006, 10:28
hier is het ook wel gladjes

G-eert-40
25-01-2006, 10:29
in oost brabant the same :cool:

Erik
25-01-2006, 10:43
k merk er hier nix van (limburg he :D ) :rolleyes:

Bruders
25-01-2006, 10:52
Hier in west-brabant (nabij breda) valt reuze mee...
Nog wel..zal wel niet lang duren..

oppassen allen...geen veewees korter maken he mensjes!!!!

grtz...Vic..

Neill_s
25-01-2006, 10:56
Gelukkig heb ik winterbanden om de vooras...(ken ik met de achterkant sturen ;) )
Maareuh, ik hoop niet dat het hier al te glad word, ik moet nog gaan werken (tot 22.00 )

chrisjuh
25-01-2006, 11:00
Spekglad hier! :(

DeNB3rt
25-01-2006, 11:03
straks eens gaan proberen :woowoo:

OakgreenVR6
25-01-2006, 11:27
Gelukkig heb ik winterbanden

Dat zal ook echt helpen als het ijzelt...

Hier in Weesp zag ik de postbode keihard onderuit gaan, plaatselijk (erg) glad denk ik, voor de rest weinig bijzonders aan de voorbij rijdende auto's gemerkt, ja ze gaan wat voorzichtiger door de bochten heen.

Zestienkleppen
25-01-2006, 11:29
Het is hier in Enschede lekker wit, maar gelukkig steken er winterbanden onder. Het ziet er niet uit, de rest van de auto ook niet trouwens, voor en achter helemaal wit van de pekel.

Brazen
25-01-2006, 11:40
Ongevallen door spekgladde wegen
Nu.nl
Uitgegeven: 25 januari 2006 08:56
Laatst gewijzigd: 25 januari 2006 10:01

RIJSWIJK - Een regenfront veroorzaakt woensdagochtend gladheid in de noordelijke provincies. De politie in Groningen telde rond kwart voor negen ongeveer vijftig botsingen. Een woordvoerder van de politie in Drenthe sprak van tientallen aanrijdingen waarvan enkele met gewonden.

"Het regent aanrijdingen," zei de zegsman van het Drentse korps. De gladheid wordt veroorzaakt door regen op bevroren bodem.


Op de N31 tussen Drachten en Leeuwarden zijn ook enkele aanrijdingen gebeurd. De Friese politie meldt alleen blikschade, maar heeft de weg in de richting Drachten afgesloten om de wrakken weg te kunnen slepen. Ook elders in Friesland is het erg glad.

Zwolle

In verband met de gladheid rijden er in Zwolle woensdagochtend geen stadsbussen. Dat meldde vervoersmaatschappij Connexxion. De streekbussen rijden voor zover mogelijk wel, maar ook daar is vertraging of uitval van ritten mogelijk.

Noord-Holland

De politie in de kop van Noord Holland telde woensdagochtend tientallen ongevallen door de gladheid. "Niet alleen in het autoverkeer maar ook voetgangers en fietsers die onderuit gingen," aldus een zegsman van het korps. Volgens de zegsman begin de gladheid al even na zeven uur doordat het begon te regenen en het water op de bodem bevroor. Rond negen uur nam de gladheid af en werd het droog.

richard-polo
25-01-2006, 11:58
dikke pak sneeuw hier in eindhoven. lekker schuiven

sjampoo
25-01-2006, 12:05
Oh koel: Sneeuw!


Hier was het daarstraks alleen ijzel.... en echt een dikke laag dus he!?

Winterbanden rondom op de wintermobiel, maar 't mocht niet voor 100% baten: gladde weggedeelten deden den wieltjes toch spinnen (als ik een beetje bruusk gas gaf)...

maar goed: veilig op m'n werk aangekomen, dat wel.

Doe mij ook sneeuw!

Pedaalemmer
25-01-2006, 13:26
Dat zal ook echt helpen als het ijzelt...

Hier in Weesp zag ik de postbode keihard onderuit gaan, plaatselijk (erg) glad denk ik, voor de rest weinig bijzonders aan de voorbij rijdende auto's gemerkt, ja ze gaan wat voorzichtiger door de bochten heen.


hahaha altijd lache he met die postbodes :D

OakgreenVR6
25-01-2006, 14:14
hahaha altijd lache he met die postbodes :D

En hij was nog op z'n (50kg) fiets ook he! :D

ploon
25-01-2006, 14:23
Gelukkig heb ik winterbanden om de vooras
ik begreep dat het pas echt nut heeft als je 4 winterbanden hebt, of ben ik verkeerd voor gelicht?

sjampoo
25-01-2006, 15:55
Precies: 't heeft pas nut als je op alle vier de wielen winterbanden hebt.. Als je ze alleen op de aangedreven as hebt liggen (zoals bij sneeuwKETTINGEN wel gewoonlijk), blijft 't een gok wanneer de achterkant voorbij komt zetten.

ploon
25-01-2006, 16:00
ok, ander vraagje. als je met de auto naar je wintersportbestemming rijdt, heb je dan genoeg aan zomerbanden + kettingen?

Frieser
25-01-2006, 16:02
Niet als je een aanrijding oid krijgt. Ze willen je in het buitenland nog wel eens aansprakelijk stellen als je met zomerbanden rijdt in de winter...

(snowboarden he ;) )

ploon
25-01-2006, 16:30
ik lees het net op de anwb site. dan toch naar investeren in een setje (slijten de zomerbanden ook weer minder hard). zag net een leuke aanbieding samen met sportvelgen. eens kijken of ze mijn zomerbanden op die sportvelgen kunnen zetten en dan het winterschoeisel op de stalen units zetten die er nu al onder zitten

Domi
25-01-2006, 16:43
Toen ik vanmorgen naar me werk ging (05:15uur) was er niks aan de hand.
later hoorde ik dat op de brug waar ik ook over ben geweest 2 auto,s van de weg zijn geraakt en in de berm kwamen. Dit was ca 07:45 uur.
Op www.waldnet.nl staat ook wel wat hierover.

Thomas78
25-01-2006, 17:10
Hier in N-H ook niets van gemerkt, niet glad of wit.

Maar de variant staat gelukkig ook op winterbanden.

Richard
25-01-2006, 17:16
heb nog een setje winterbanden in de aanbieding.

sjampoo
25-01-2006, 17:42
ik lees het net op de anwb site. dan toch naar investeren in een setje (slijten de zomerbanden ook weer minder hard). zag net een leuke aanbieding samen met sportvelgen. eens kijken of ze mijn zomerbanden op die sportvelgen kunnen zetten en dan het winterschoeisel op de stalen units zetten die er nu al onder zitten


Ach: Mijn redenatie: Zo lang je op je winterbanden rijd, slijten je zomerbanden niet, vice versa. Als je ze op een set extra velgen laat zetten, kost t je dus netto niets, en win je een hoop veiligheid.

Kan je je de sneeuwhoos van een week of wat geleden nog herinneren? Ik ging d'r met 2 vingers in m'n neus, geen centje pijn, op m'n sloffen, fluitje van een cent etc etc (pink aan 't stuur) doorheen.

ploon
25-01-2006, 20:23
die nederlandse "sneeuwhoos" lijkt me toch iets heel anders dan een besneeuwde franse berg