PDA

View Full Version : Natte bougie


Alex
25-01-2006, 17:01
Mijn GTI heeft de laatste tijd om de anderhalve week/ twee weken 1 of 2 bougies zeiknat en loopt dan flink kl*te.
Waar ligt dit aan? CO is vorige week gecontroleerd en was goed.
Motor word op het moment eigenlijk niet warmer dan 80gr. (Geen idee of het er mee te maken kan hebben maar ik deel het ff mee :D )

Zeg het eens! ;)

golf mkII 16v
25-01-2006, 17:13
verkeerde bougie's iets warmere nemen?
injector geeft te veel brandstof

Alex
25-01-2006, 17:47
Verkeerde bougies:

"Iets warmere" hoe kom ik er achter wat het goede type is? (Die er nu inzitten (BOSCH WR6D+) zijn overigens door de garage erin gezet, maar dat zegt ook nie alles)

Injector:

Hoe kom ik daar achter en wat doe ik eraan?



Mijn pa kwam nog ff met een ideetje:
Oude auto = "oude benzine" ?? Dus loodvervanger??

sjampoo
25-01-2006, 18:03
Oude stempel Pa?

Waterkokers lopen prima op loodvrij.
Ligt een beetje aan de motor of het minimum Ron91, 95 of 98 moet zijn.

Warmtegraad: Kijk eens in je instructieboekje, of vraag het den dealert, of nog beter: koop ze bij de dealer.
Denk echter dat je het probleem niet bij je bougies moet zoeken, maar elders: Natte bougie = geen/slechte ontbranding van het mengsel -> ophoping van benzine, nat worden van bougie => helemaal niet meer ontbranden -> natte bougie.

Hij verzuipt dus gewoon op 1 of meerdere cilinders. Kan van alles zijn. Geef eens wat meer info, en wij helpen u graag verder. (motorcode, recentelijk onderhoud, type/merk huidige bougies etc etc etc)

Alex
25-01-2006, 18:09
Tis een GTI uit '80 (EG)
Afgelopen zomer grote beurt gehad.
Sinds begin van de winter 2 a 3x gehad dat ie slecht ging lopen ( verzuipen)
Naar de garage gebracht, eerste x stond de CO op iets van 10%. Eerste week van t jaar weer slecht lopen, op een middag ff snel weggebracht aangezien ik zelf ff geen tijd had. CO was goed, nieuwe bougies en klaar was ie..

Er zitten nu Bosch WR6D+ bougies in.

vwleusden
25-01-2006, 18:11
Zittingen en rubbers van de injectoren nog ok ? als deze uitgedroogd zijn vertonen ze kleine scheurtjes -> valse lucht -> slechte verbranding.

Alex
25-01-2006, 18:13
Zittingen en rubbers van de injectoren nog ok ? als deze uitgedroogd zijn vertonen ze kleine scheurtjes -> valse lucht -> slechte verbranding.

Rubbers zijn samen met de injectorhuizen vervangen afgelopen zomer.

golf mkII 16v
25-01-2006, 23:36
bougie bosch EG motor is W5D of W 5 DC
injectors controleren door ze er uit te halen en in een maatbeker te houden
verschil opbrengst stationair is 3 ML
verschil opbrengst vollast is 8 ML
regeldruk kan ook

markmeenhuis
26-01-2006, 11:27
bougie bosch EG motor is W5D of W 5 DC
injectors controleren door ze er uit te halen en in een maatbeker te houden
verschil opbrengst stationair is 3 ML
verschil opbrengst vollast is 8 ML
regeldruk kan ook


Kan niet! het druppelt er dan uit. je zal dan het gat van de injector dicht moeten houden, wat bijna niet te doen is.

jij hebt die injector hulsen vervangen he. zijn die toevallig niet los getrild?


ik heb een keer mn injector verstopt gehad en die bougie was ook nat.

je moeten kijken welke cilinders niet goed of niet meedoen en dan dingen gaan omwisselen met andere cilinders. Dan kun je kijken wat er kapot is.


m

omenf1
26-01-2006, 12:23
Kans bestaat dat de warmdraairegelaar niet stopt met werken.
Kan ook dat je luchtdebietmeter hapert
Kan ook dat je thermo-tijdschakelaar hapert, en dan blijft de koude startinjector inspuiten..
...
een gti heeft genoeg aan gewone 95 benzine, 98 heeft enkel nut bij hogere compressieverhoudingen.

Alex
26-01-2006, 17:55
Heb net bij de dealert in de buurt W5D bougies gehaald en het was plug en play, loopt weer zoals het hoort.

Vooral de middelste 2 waren erg zwart en nat.

Injector(huizen) heb ik net ook controleerd, zitten goed vast.

Ik hou het eerst maar ff op bougies, als het probleem toch terug kom, ga ik wisselen met dingen om te zien wat het nou is...

Ik kan me herinneren dat toen ik de auto de vorige keer bij de garage ophaalde (voor hetzelfde euvel) dat die monteur zei dat ik em goed warm moet rijden, maar warm worden doet ie met dit weer dus niet, amper 80 gr. Dit kan er niet mee te maken hebben? (k vraag maar nadat ik verstand heb ;) )

Bedankt voor zover!

Clifton
26-01-2006, 18:53
80 graden is maar net aan. Kouder is echt niet goed. Contoleer je meter eens. Anders is je thermostaat defect. Een motor die niet goed warm wordt vervuilt ook. Hij blijft ook lang het mengsel verrijken omdat hij een lage themperatuur meet.

Alex
26-01-2006, 19:24
80 graden is maar net aan. Kouder is echt niet goed. Contoleer je meter eens. Anders is je thermostaat defect. Een motor die niet goed warm wordt vervuilt ook. Hij blijft ook lang het mengsel verrijken omdat hij een lage themperatuur meet.

Als ik een groter stuk rij zit ie op 85-90 gr, dus netjes.. Maar mn werk is nou eenmaal niet verderweg... Stukje hardboard voor de radiateur knopen? Zoals vroeger bij de scooter :rolleyes:

golf mkII 16v
26-01-2006, 21:42
als de olie op temperatuur is even flink door stampen [wel even letten op controleposten]:D:D

Dennis@polo86c.nl
26-01-2006, 23:25
Welke temp heb je het over? Olie of water?
Stukkie karton voor de radiateur wil idd wel helpen (ook sneller op temperatuur)

Roundup
27-01-2006, 11:30
Heb net bij de dealert in de buurt W5D bougies gehaald en het was plug en play, loopt weer zoals het hoort.

Vooral de middelste 2 waren erg zwart en nat.

Injector(huizen) heb ik net ook controleerd, zitten goed vast.

Ik hou het eerst maar ff op bougies, als het probleem toch terug kom, ga ik wisselen met dingen om te zien wat het nou is...

Ik kan me herinneren dat toen ik de auto de vorige keer bij de garage ophaalde (voor hetzelfde euvel) dat die monteur zei dat ik em goed warm moet rijden, maar warm worden doet ie met dit weer dus niet, amper 80 gr. Dit kan er niet mee te maken hebben? (k vraag maar nadat ik verstand heb ;) )

Bedankt voor zover!

Mmm, hij zou normaal toch sneller warm moeten worden? niet? Klink als een defecte thermostaat, heb ik bij mijn golfjes ook al voorgehad.

Alex
27-01-2006, 15:10
Uhh welke temp.?? Ging er min of meer van uit de "algemene temp." Heb geen idee wat de temp. van de olie is.

Thermostaat, stuurt die de koelven. aan? Die werkt wel gewoon.

Alex
28-01-2006, 17:28
Zou het bougie-probleem trouwens kunnen samenhangen met het feit dat als ik de auto wil starten (koude motor) ik met het gas moet "spelen" wil ie starten?

MauSeR35
28-01-2006, 18:02
volgens mij hoort dt niet bij een injectie motor idd. zou je toch eens naar het warmdraaigedeelte kijken of dat allemaal naar behoren werkt

Roundup
28-01-2006, 18:06
Uhh welke temp.?? Ging er min of meer van uit de "algemene temp." Heb geen idee wat de temp. van de olie is.

Thermostaat, stuurt die de koelven. aan? Die werkt wel gewoon.

Nee deze stuurt niet de ventilator aan. Deze zit onderaan de waterpomp (slang naar onderkant van de radiator) Ik denk dat deze het water in de motorblok houd tot als deze +-90°C is. Zodat het water dus niet altijd door de radiator gaat en dus sneller warm wordt.

Alex
29-01-2006, 11:03
Ok, weer wat wijzer! :rolleyes:

Nu hopen dat het rap wat warmer wordt buiten, want het is geen sleutelweer :mad:

Alex
03-02-2006, 14:01
Nou het was weer zover..
Hij wou moeilijk aanslaan, beetje met gas jo-jo-en hij sloeg aan...Maar helaas nietzoals het hoorde...

De bougies zoals je ervoor staat:

O O O O
a b c d

a= iets zwart(dof)
b= erg zwart(dof)
c= nat
d= erg zwart(dof)

Het "warmdraaigedeelte" wat valt daar allemaal onder?
Koudestartinjector doet het gewoon.

T word wel een dure liefhebberij iedere week nieuwe bougies ;)

golf mkII 16v
03-02-2006, 19:20
warmdraairegelaar zit op het motorblok naast het oliefilterhuis
zit een weerstand in moet dacht ik +_20ohm zijn even controleren
plunjer in de brandstofverdeler gaat stroef

Alex
03-02-2006, 19:31
Das zo'n "vierkant blokje" toch? als ik et me ff goed herinner...


Deze toch?
http://www.hot-rides.nl/downloads/DCP_1206.jpg

Reaper Kustoms
03-02-2006, 19:47
kijk wel uit met dat gespeel met bougies. bij verkeerde bougies kun je gaten in je zuigers branden. enkel originele hittegraad gebruiken.

markmeenhuis
03-02-2006, 19:56
De spin kapot? injector kapot.

Verwissel eens injector c met een andere en kijken wat er dan gebeurt. Dan kun je wat uitsluiten.

benzine wordt centraal geregeld, dus elke injector krijgt het zelfde. kan me dus niet voor stellen dat de koudestartregeling er iets mee te maken, anders dan hij iets slecht start.

ik vermoed je spinnekop.

m

Alex
03-02-2006, 20:01
Bougies zijn de juiste volgens de computer van de dealer.

Spinnekop? Die warboel boven op het luchtfilter bedoel je? :tongue:

Hoe gaan die injectoren trouwens van de leidingen los??

golf mkII 16v
03-02-2006, 23:39
Bougies zijn de juiste volgens de computer van de dealer.

Spinnekop? Die warboel boven op het luchtfilter bedoel je? :tongue:

Hoe gaan die injectoren trouwens van de leidingen los??
had ik al aangegeven W5D of W5DC
kan alleen de plunjer zijn die blijft hangen of niet goed terug komt
injectoren wip je er met een schroevendraaier uit [willen wel eens vast zitten]
injectoren kunnen lekken maar lijkt mij onwaarschijnlijk
hou het op de warmdraairegelaar. Die geeft bij warme motor waarschijnlijk het mengsel voor de koude motor. is meer brandstof dan nodig
of het thermocontact op de bovenste radiateur slang[stuurt de koudestart]

Alex
04-02-2006, 10:35
Er zit idd W5D in.

Als die plunjer blijft hangen, kom ik daar dan met doormeten achter?

Effe over die koudestart, het oranje lampje dat brand bij een koude motor is die gekoppeld aan de koudestart injector? Deze gaat wel gewoon uit. (ongeveer op het moment dat de meter gaat meten zeg maar) Om ff terug te komen op het thermocontact.

golf mkII 16v
05-02-2006, 23:38
je kan het injectiesysteem met een manometer controleren
en alles zit electronies met elkaar verbonden maar wil niet zeggen dat het naar behoren werkt

Alex
10-02-2006, 10:39
Heb de warmdraairegelaar net doorgemeten. 20,9 Ohm dus dat lijkt me dan goed.
Toen ik em openhaalde, zaten dat pieletje en de veer er boven volgens mij niet helemaal goed op hun plek, dus als ik het goed begrijp: pieletje niet op zn plek = altijd open staan?

Zou het een en ander kunnen verklaren denk ik.

Rij nu een week zonder gedonder met de bougies (klopklop) en heb er nu op kunnen letten, volgens mij is het verbruik ook wat hoger dan dat het eerder was.

Alex

golf mkII 16v
10-02-2006, 19:17
als je de warmdraairegelaar uit elkaar heb staat er op de groene weerstand de waarde is ind. rond de 20 ohm vetigheid er op laten is een bewegend deel

Alex
10-02-2006, 23:28
Klopt ja, heb de vettige smurrie lekker laten zitten en alles weer terug gezet, met dat pieletje goed op z'n plaats, t zal mij benieuwen of dit et is.....

golf mkII 16v
10-02-2006, 23:47
laten we hopen van wel :D

Alex
11-02-2006, 09:46
Maar wat ik me nog afvroeg, hoe verrijkt dat ding nou?
Ik bedoel, dr gaat een branstofleiding heen en weer weg..
Had wat spectaculairders verwacht :tongue:

golf mkII 16v
12-02-2006, 10:48
koude motor heeft meer brandstof nodig dan een warme motor daar zorgd dat ding voor achter dat [pielletje] zit een membraam door die weerstand wordt het nagelang motortemp. open of dicht gezet. doormiddel van bimetalenstrip
plunjer in brandstof verdeler krijgt boven op meer of minder druk

Alex
07-03-2006, 17:47
Goed.....daar ist ie weer :mad:

Hij "verzuipt" nu in lage toeren, na 2500 is er niks aan de hand en loopt ie zoals het hoord..

Injector c heeft op een andere plek gezeten maar dat gaf geen oplossing..

De bougies komen me zo'n beetje de strot uit zetten :mad:

Maar goed, nog een gekke vraag.

Aangezien ik onder motorkap het een en ander tegenkwam wat niet van een EG motor is..
Hoeveel meer benzine geeft een injector van een 1800 GTI? Is dat gelijkverzuipen of geleidelijk verzuipen?

MauSeR35
07-03-2006, 22:15
sorry dat ik geen oplossing heb maar kom op kop op! er is een oplossing!

Alex
08-03-2006, 17:40
sorry dat ik geen oplossing heb maar kom op kop op! er is een oplossing!

Ow dat zal ook best wel, maar tis best vervelend, ging een tijd goed, ik blij.....Maar nee..

Vanmorgen starte ie goed niks aan de hand, na 10 min rijden weer "verzuipen" tot 2000 rpm daarna loopt ie goed.
Vanavond precies zo.

:confused:

Alex
10-03-2006, 15:30
Net weer ff wezen shoppen bij de garage (setje reserve bougies :rolleyes: ). Daar is de GTI ook in onderhoud en heb het er nog eens ff met ze over gehad.
Ze denken in de richting van een temp. sensor of een relais.

Niet:
het brandsofpomp relais
de luchtmassameter
de spinnekop

Met het idee dat ie het probleem altijd zou moeten geven en dat is niet zo..

Maar goed, welke temp.sensor of relais komen in aanmerking?



Zal ik em maar om (laten) bouwen naar webers...Weg met de injectiepruttel, weg met het probleem??

golf mkII 16v
10-03-2006, 20:25
die bruine op je bovenste koelwaterslang
tussen de eerste en de tweede cilinder

Alex
10-03-2006, 20:55
Ok, is die te testen, of gewoon een nieuwe in drukken?
Hoe heet dat beestje? 'k kan em in de onderdelenlijst niet terug vinden...

Dank u

golf mkII 16v
10-03-2006, 21:09
is de termotijdschakelaar heb wel wat spul liggen om te proberen
ben morgen thuis:D

Alex
10-03-2006, 21:17
is de termotijdschakelaar heb wel wat spul liggen om te proberen
ben morgen thuis:D


Dussen, das 120km enkele reis, beetje jammer!
Maar ik zit nog ff in et*s te spitten maar daar kom ik niet iets van een termotijdschakelaar tegen.
Is het toevallig deze?

F53A 0000 001
temperatuurvoeler voor koelwater en olietemperatuur en voorgloei automaat
opmerking: 0-125C M10X1 1-polig zwart

golf mkII 16v
10-03-2006, 21:41
nee die ist niet die ik bedoel meet de koelwater temp.en regelt de tijd dat de koudstartsproeier brandstof geeft
tot een temp.van +/-50graden C daarna moet hij niets meer inspuiten

Alex
10-03-2006, 21:44
Ik had op een fotootje al gevonden welke je bedoeld, maar enig idee wat het artiekelnummer is of hoe ze em noemen in et*s/et*a?
Heb alles wat met koelwater te maken heeft bekeken, maar daar zit ie niet tussen...

golf mkII 16v
10-03-2006, 21:46
is de termotijdschakelaar heb wel wat spul liggen om te proberen
ben morgen thuis:D
is deze zoo staat het in mn boek[het golf GTI boek] :D

Alex
10-03-2006, 21:52
Dan zal ik morgen eens een gokje wagen of die onderdelenboer hier in de buurt het snapt!

bedankt weer tot zo ver!

fabian
10-03-2006, 21:54
schommeld hij ook in toerental en houd hij in?!?
-lmm
-lambdasone
en wat de kleur van de bougies betreft die moeten mooi grijs zijn.
dus kan zijn dat je ontsteking niet goed op tijd staat.

Alex
10-03-2006, 21:57
schommeld hij ook in toerental en houd hij in?!?
-lmm
-lambdasone
en wat de kleur van de bougies betreft die moeten mooi grijs zijn.
dus kan zijn dat je ontsteking niet goed op tijd staat.

Nope, zo loopt ie 2 weken prachtig en zo ineens verzuipt ie of helemaal of gedeeltelijk zoals nu..

Alex
11-03-2006, 11:04
Net bij de onderdelenboer geweest voor die termotijdschakelaar, hebben ze niet in de computer staan. Ik naar de dealer, niemand van de onderdelen aanwezig...Maandag nog een poging wagen.

Ik had de koudestart afgekoppeld voordat ik ging rijden (zodat die niet op het verkeerde moment aangestuurd zou kunnen worden door die kapotte schakelaar, toch??) Maar dit haalde eigenlijk niks uit.
Klonk verzopen bij de start, daarna prima! Niks aan de hand.
Na een ritje van 10min. verzuipen tot ongeveer 1500 rpm.
Op de terugweg verzuipen tot 2000/2500 rpm, oude verhaal dus.

Nu kan ik denk ik die termotijdschakelaar ookwel doorstrepen als één van de mogelijk oorzaken denk ik, of is het daar te vroeg voor?

golf mkII 16v
11-03-2006, 11:18
deze geeft een signaal aan de koudstart dat hij bij koud moet inspuiten en warm helemaal niet meer[50gradenC] dus als hij die waarde van de koelvloeistof niet meet gaat het niet goed

Alex
11-03-2006, 15:49
deze geeft een signaal aan de koudstart dat hij bij koud moet inspuiten en warm helemaal niet meer[50gradenC] dus als hij die waarde van de koelvloeistof niet meet gaat het niet goed

Ok ik snap! Maandag nog maar es ff naar de dealer toe.

Wat me opviel, ik heb de stekker van de koudestartinjector losliggen, bij een koude motor loopt ie toch verhoogt stationair 1500 rpm.
Als het geel/oranje lampje die een koude motor weergeeft uit is, loopt ie 1000 rpm stationair.
Dit is dus hetzelfde met de koudestartinjector aangesloten :confused:
Lijkt me ook een beetje vaag....

golf mkII 16v
11-03-2006, 16:00
wat je kan proberen is het volgende
themocontact eruit halen aangesloten laten
koudestartsproeier er uit aan gesloten laten
themocontact in een pan koud water en met contact aan kijken wat de koudstart doet
dit nog een keer herhalen met warm tot zeer warm water

Alex
11-03-2006, 16:11
wat je kan proberen is het volgende
themocontact eruit halen aangesloten laten
koudestartsproeier er uit aan gesloten laten
themocontact in een pan koud water en met contact aan kijken wat de koudstart doet
dit nog een keer herhalen met warm tot zeer warm water

Staat genoteerd voor maandag!!

Thanks

Alex
13-03-2006, 11:14
Na vanmorgen op en neer naar zwolle geweest te zijn, begon ie op de terug weg weer te verzuipen onder de 2500 rpm.
Gistermiddag had ik de bougies gewisseld en nu dus alweer verzuipen...Gaat steeds sneller lijkt het wel. Al was deze rit wel bijna de afstand die ik normaal in een week rij, maar goed.

Thuis de bougies eruit getrokken en tot mn verbazing zien ze er gewoon netjes uit! :confused: En toch verzuipen in lage toeren...


Ga zo die termotijdschakelaar in een bak water hangen en eens wat wat die koudestartsproeier doet..

Straks een updateetje

Alex
13-03-2006, 12:03
Nou hier is de update:

Sensor in koudwater = benzine uit de koudestartsproeier.
Sensor in warm water (60/70gr) = geen benzine.
Sensor in Heet water (90/100gr) = geen benzine.

Lijkt me dat de termotijdschakelaar goed is.

Iemand nog iedeën??


K heb Serge al een pm gestuurd over webers...

markmeenhuis
13-03-2006, 12:18
Hoe zit het met je bougiekabels?

Ik heb met mn vorige auto (mk2) ook eens gehad dat hij stotterde en inhouden en uitvallen. bleek de bougies te wezen.

m

Alex
13-03-2006, 12:47
Hoe zit het met je bougiekabels?

Ik heb met mn vorige auto (mk2) ook eens gehad dat hij stotterde en inhouden en uitvallen. bleek de bougies te wezen.

m

Kabels zijn een paar maand terug vervangen voor nieuwe. Geen vocht ofzo te ontdekken, ook niet in de verdelerkap.

golf mkII 16v
13-03-2006, 19:22
brandstoffilter met de onderhoudsbeurt ook vervangen??????

Alex
13-03-2006, 19:26
Das best een goeie...

'k duik ff in de papierwinkel!

Alex
13-03-2006, 19:53
brandstoffilter staat niet op de lijst dat ie vervangen is....
vervangen maar?

fabian
13-03-2006, 20:27
is het geen filters!!
volgens mij heb je er 2

golf mkII 16v
13-03-2006, 20:53
is 1 filter bij de luchtweger
vervangen zeker doen moet iedere 30000KM inc.luchtfilter en kleppenstellen

Alex
13-03-2006, 21:11
ok, morgen maar weer naar de onderdelenboer (werk er 100m vandaan, best handig in mijn geval :rolleyes: ), zal es vragen of ik geen kortingspas kan krijgen ;)

Alex
16-03-2006, 17:29
Gisteren, weer verzuipen tot 2500 rpm.
vandaag weer niks aan de hand! (wie zegt dat een auto geen eigen wil heeft? :rolleyes: )

'k had het er vandaag met een collega van me over, die heeft een soort gelijk iets gehad toen ie vroeger een 180 GTI (1) had.
Toen liep er iets van een luchtschuif (in de buis van luchtfilter naar inlaadspruitstuk :confused: )te stroef en kreeg de motor te weinig lucht. Is dat nog een optie??

Morgen of zaterdag vervang ik iig het brandstoffilter.

Alex
18-03-2006, 10:52
Net het filtertje vervangen.
Man wat kwam daar een rommel uit zetten zeg! (wel aan de tankkant) en als toetje, een bonkje ijs :eek: lijkt me ook nie helemaal de bedoeling.

Tot nu toe lijkt ie beter stationair te lopen en het verzuipen moet ik ff afwachten, de laatste paar dagen is er weer es niks aan de hand.

golf mkII 16v
18-03-2006, 11:50
ijsvorming kan want de brandstof staat onder druk en als het dan door een hoop rommel moet kan het vocht in de brandstof ijs vormen
maar nu je die rommel ontdekt heb controleer de vulpijp eens op gaten
bovenin bij de dop is de plek waar die het meest rotgevoelig is[blubber en vocht wat niet weg kan]

Alex
18-03-2006, 12:11
Gecontroleerd en ok bevonden!
Hardstikke droog rondom de vulpijp. Ziet er allemaal netjes uit.

Moet er wel bij zeggen, ik heb deze auto sinds vorige jaar zomer en daarvoor heeft 9 jaar stil gestaan. Hij is uit elkaar geweest maar ik heb het idee dat ze sommige dingen vergeten zijn. Brandstoffilter zag er bevoorbeeld niet uit dat "recent" vervangen was. Zo zijn er nog een aantal dingetjes waarop bezuinigd is.

golf mkII 16v
18-03-2006, 12:20
als tie 9jaar stil heb gestaan wie weet wat er allemaal in de tank zit voor zooi
ik had een verotte vulpijp en na 3X filter vervangen was het over [vocht en andere zooi]
eerst de vulpijp natuurlijk gelast:D

Alex
18-03-2006, 12:52
Gege, ik hou et ff in gaten.
Ben zeer benieuwd wat ie met dat verzuipen doet.

Alex
22-04-2006, 14:45
En daar is ie weer!!
Tot 2500 knudde, daarna ok.

Nieuwe bougies maakt niks uit..

Vanmorgen naar mn werk toe, liep ie prachtig. Klaar met werk, starten en het probleem is er weer... zucht..

golf mkII 16v
22-04-2006, 16:50
weer het brandstoffilter
even er afhalen en kijken wat er in zit aan rommel
bij mijn probleem koste het 3 filters en toen was het over

Alex
22-04-2006, 16:55
Net nog even aan het pielen geweest. Het lijkt wel alsof de nulstand van de klep van de spinnekop niet goed is. Als ik die met de hand omhoog doen en ik laat hem rustig zakken om dan de motor te starten, loopt ie heel ff goed, na iets met het gas te spelen is het weer knudde.. Dit een paar keer herhaald, iedere keer met hetzelfde resultaat..

Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Is er iets dat die nulstand beïnvloed? auto.choke ofzo? Of kraam ik nu onzin uit?



Morgenmiddag kijk ik het filter ff na. Hoop dat het met leegkiepen/doorblazen een eind kom, mocht er wat inzitten..

Alex
23-04-2006, 14:48
Filtertje doorblazen heeft helaas niks uitgehaald, kwam ook niet echt rommel uit zoals de vorige keer. Nieuw filter proberen?

golf mkII 16v
23-04-2006, 17:18
ruststand is aftestellen met speciaal gereedschap
zou ind. nog een ander filter proberen
en eventueel de tank en leidingen reinigen

Alex
23-04-2006, 17:21
Dan gaan we van de week nog ff een filtertje scoren..

Alex
02-05-2006, 17:34
Filter heb ik net vervangen en het haald niks uit. Nog steeds inhouden tot 2500rpm daarna niks aan de hand.

Dus op nieuwe bougies en nieuw filter reageerd ie niet.

Tommy_cc_
05-11-2008, 14:42
even dit stuk doorlezen, voornamelijk het deel quote2, controle van je klopsensor en afstelling van het ontstekingstijdstip

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132

Alex
05-11-2008, 18:12
even dit stuk doorlezen, voornamelijk het deel quote2, controle van je klopsensor en afstelling van het ontstekingstijdstip

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132

Probleem is inmiddels weg, net als de auto. Probleem was van 2jaar terug, net als het topic ;)
Evengoed bedankt!

Ben er trouwens nooit achter gekomen wat het was, van de ene op de andere dag weer goed..

GTI Pirelli
05-11-2008, 19:14
Dan heeft ie toch een eigen wil