PDA

View Full Version : ombouw 4x100 naar 5 x100


vw-ronald
28-01-2006, 14:28
Goedenmiddag allemaal

ik wil graag een ombouw doen van 4 x 100 naar 5 x 100

en dan mn trommels vervangen voor schijfjes..

wie kan mij hier meer info over geven!

hoe dit te doen en wat heb je nodig enz enz

greetz Ronald!

AD G60
28-01-2006, 16:34
Achter naven + schijven + klauwen van een vr6 erop schroeven dat is ver plug and play als het goed is. Voor wordt het wat moeilijker denk ik afhankelijk van waarvan je vertrekt. Bij mijn G60 heb ik de fusees van een vr6 in het huis geperst en dan de schijven herboord. Dan moet je ook wel de buitenste homokineten van een vr6 gebruiken...

vw-ronald
28-01-2006, 16:40
Achter naven + schijven + klauwen van een vr6 erop schroeven dat is ver plug and play als het goed is. Voor wordt het wat moeilijker denk ik afhankelijk van waarvan je vertrekt. Bij mijn G60 heb ik de fusees van een vr6 in het huis geperst en dan de schijven herboord. Dan moet je ook wel de buitenste homokineten van een vr6 gebruiken...

dus achteras is echt plug en play merk ik..

oke voor kant is lastig zeg je... maar moet je geen remcylinder, rembekrachtiger over zetten enzo?

greetz Ronald

AD G60
28-01-2006, 22:23
De rest hangt denk ik af van waar je vertrekt, ik ben begonnen van een G60 en die heeft voor en achter dezelfde afmetingen van schijven dus bij mij hoefde ik verder niks aan te passen.

Lesley
29-01-2006, 10:13
De rest hangt denk ik af van waar je vertrekt, ik ben begonnen van een G60 en die heeft voor en achter dezelfde afmetingen van schijven dus bij mij hoefde ik verder niks aan te passen.


Ik geloof/denk van een 1.8 8v

vw-ronald
30-01-2006, 16:50
Ik geloof/denk van een 1.8 8v

1.6 8v

motor ombouw moet nog maar goed iemand meer info voor mij?

vwbullit
30-01-2006, 16:57
Achter naven + schijven + klauwen van een vr6 erop schroeven dat is ver plug and play als het goed is. Voor wordt het wat moeilijker denk ik afhankelijk van waarvan je vertrekt. Bij mijn G60 heb ik de fusees van een vr6 in het huis geperst en dan de schijven herboord. Dan moet je ook wel de buitenste homokineten van een vr6 gebruiken...



als je gelijk schijven van vr6 neemt dan hoef je ook niet te boren.
Of van een golf 4 tdi is ook 5 x 100 alleen grotere diameter. ik meet 288 mm

ALs je de buitense homokineet van van de aandrijfassen van vr6 overzet op JOU aandrijfassen dan past een complete fusee met schijf e.d er zo op.
VErder geen aanpassingen.

vw-ronald
30-01-2006, 17:36
als je gelijk schijven van vr6 neemt dan hoef je ook niet te boren.
Of van een golf 4 tdi is ook 5 x 100 alleen grotere diameter. ik meet 288 mm

ALs je de buitense homokineet van van de aandrijfassen van vr6 overzet op JOU aandrijfassen dan past een complete fusee met schijf e.d er zo op.
VErder geen aanpassingen.

oke dit is mij nu wel duidelijk...

maar nu komt het volgende moet je ook je remcylinder, rembekrachtiger over zetten of kan je je orginele spul laten zitten?

greetz Ronald

vwbullit
30-01-2006, 17:39
ALs je een bekrachtiger van een caddy 2 neemt is stukken groter en is zo over te zetten.
REMT ALS EEN KOGEL.

vw-ronald
30-01-2006, 17:43
ALs je een bekrachtiger van een caddy 2 neemt is stukken groter en is zo over te zetten.
REMT ALS EEN KOGEL.

maar het is niet noodzakelijk om dit te doen?

een een caddy is de eerste me een dichte bak achterop he!

greetz

Erik M
30-01-2006, 18:17
En de remdrukverdeler dan?

vw-ronald
31-01-2006, 19:20
moet die ook vervangen worden?