PDA

View Full Version : restauratie in.....


pat
02-02-2006, 13:14
iemand ervaring met het laten lassen van je oldtimer in Polen of andere oost-europees land? graag info over kosten en kwaliteit natuurlijk!!

JK Le Mans
02-02-2006, 13:18
waarom zou je dat daar doen als ik vragen mag ?

Hellraiser
02-02-2006, 13:27
waarom zou je dat daar doen als ik vragen mag ?

Veel goedkoper en beter omdat ze ginder nog niet naar de milieunormen
moeten zien, een litertje verf meer en wat thinner in de beek lozen,
kan voor hun geen kwaad ;)

JK Le Mans
02-02-2006, 13:30
o ok dan maar dan nog zou het niet in me opkomen om daarvoor naar polen te rijden

pat
02-02-2006, 14:14
juist! zal goedkoper zijn. maar niemand die enig info hier over heeft?

rallye16vt
02-02-2006, 18:00
Je hebt er dan geen enkel zicht op :( ,,,,,hoe is het dan klaar gemaakt????,,,,blijft een raadsel :eek: .
Vakmensen zijn er daar trouwens genoeg, maar als de kat van huis is :D :D :D

Boudewijn
02-02-2006, 20:08
Deze website over restauratie in Polen kwam ik vh weekend tegen.

www.firstfloor.nl/polen/ (http://www.firstfloor.nl/polen/)

Marco
02-02-2006, 22:54
als je zelf een liter thinner door de goot spoelt kraait er toch ook geen haan naar? Of ben ik nou gek?

vwcrewcab
05-02-2006, 16:06
Dit (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=5497&highlight=polen) topic gaat ook over hetzelfde onderwerp, mogelijk staat er wat nuttige info in, en misschien ook in deze (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=6669&highlight=polen) .

arnus71
06-02-2006, 15:53
No way dat ik ooit een auto in Polen zou laten restaureren. Zoals hierboven als is genoemd weet je dan echt niet wat er aan je auto wordt verprutst.

En het is ook niet handig als je even terug wilt omdat een dorpel na 3 maanden weer aan het roesten is :eek:

DesertWind
09-02-2006, 20:18
hier mijn verhaaltje:

ik ben zelf werkzaam in een restauratiebedrijf hier in Oss. Niet dat ik deze nou heel erg ga promoten of zo (ik stop namelijk toch hier) maar even een stel punten waarom niet in Polen:

- je hebt geen zicht op de werkzaamheden die verricht zijn
- al meerdere gevallen bekend waarin garantie zou moeten zijn, maar zodra een auto buiten nederland wordt klaargemaakt, valt hij ook niet onder ons systeem, dus ook geen garantie
- kwaliteit laat de wensen over: dit is na een paar jaar te zien aan loslatende lak, roest, vastlopende motoren, etc

ik zeg niet dat er geen klote bedrijven zijn hier in nederland, of dat er geen goede bedrijven in polen zijn, maar kijk eerst eens in nederland rond, ga bedrijven af en geef je ogen goed de kost. Kijk dan naar hoe de auto;s behandeld worden, kijk hoe delen geprepareerd worden en nog een belangrijk ding: kijk hoe de mensen aan het werk zijn (staan ze dromerig en langzaam te werken, gaan ze er fel tegenaan, maar gecontroleerd) daar kan je ook al veel uit opmaken. Dit wordt al een stuk moeilijker dan wanneer je je auto in polen zou laten maken, dan moet je er maar vanuit gaan dat het goed gebeurd.

en is 40 euro ex per uur echt teveel voor een echt stuk vakwerk? ik denk van niet...

vwmk2driver
09-02-2006, 20:46
hier mijn verhaaltje:

ik ben zelf werkzaam in een restauratiebedrijf hier in Oss. Niet dat ik deze nou heel erg ga promoten of zo (ik stop namelijk toch hier) maar even een stel punten waarom niet in Polen:

- je hebt geen zicht op de werkzaamheden die verricht zijn
- al meerdere gevallen bekend waarin garantie zou moeten zijn, maar zodra een auto buiten nederland wordt klaargemaakt, valt hij ook niet onder ons systeem, dus ook geen garantie
- kwaliteit laat de wensen over: dit is na een paar jaar te zien aan loslatende lak, roest, vastlopende motoren, etc

ik zeg niet dat er geen klote bedrijven zijn hier in nederland, of dat er geen goede bedrijven in polen zijn, maar kijk eerst eens in nederland rond, ga bedrijven af en geef je ogen goed de kost. Kijk dan naar hoe de auto;s behandeld worden, kijk hoe delen geprepareerd worden en nog een belangrijk ding: kijk hoe de mensen aan het werk zijn (staan ze dromerig en langzaam te werken, gaan ze er fel tegenaan, maar gecontroleerd) daar kan je ook al veel uit opmaken. Dit wordt al een stuk moeilijker dan wanneer je je auto in polen zou laten maken, dan moet je er maar vanuit gaan dat het goed gebeurd.

en is 40 euro ex per uur echt teveel voor een echt stuk vakwerk? ik denk van niet...

ben ik het volledig mee eens..

weetje hoe die polen denken..
ahjoh we rammen die auto even in elkaar dan ziet hij er netjes uit zijn we snel klaar toch nog dik geld. en die zien we toch nooit meer terug,
en na 2 jaar zit jij met je spulletje :rolleyes:

wat ik ook volledig met deserwind eens bent over de stelling" is die 40 euro te veel voor vakwerk"
is dat er toch te vaak naar de goedkopere adres gegaan word en ze dan uit eindelijk spijt hebben en dan toch denken van hum had ik nu maar iets meer uit gegeven en het bij hun laten doen was het goed geweest :D :cool:

Hellraiser
21-02-2006, 12:31
M'n kever is hier (in belgie) herspoten voor 2000€ (alles samen)
en ik ben zeker niet tevreden voor dit bedrag...
- De lak is veel te dun gelegd ('t minste krasje zit je op de grondlaag)
- De verf begint af te bladeren in de bogen van m'n kofferklep
- Boven m'n uitlaatjes begint alles te barsten...
De kofferklep hebben ze wel herspoten, maar nu beginnen er reeds
roestplekjes onder te komen...
En dit was dan bij 'zogezegd' de beste carossier uit de buurt... :rolleyes:
't zal niet overal goed zijn, maar dit werk had ik evengoed uit polen
kunnen verwachten aan de helft van de prijs...

Greetzzz :cool:

Peppie
21-02-2006, 12:54
hier mijn verhaaltje:
.....en is 40 euro ex per uur echt teveel voor een echt stuk vakwerk? ik denk van niet...

Nee....

Maar vaak wel te duur voor de gewone man.. ;)

pat
08-03-2006, 21:55
bedankt voor de reacties. zit nu te wachten op een prijsopgave vanuit polen. heb werk van die heren gezien en kan niet anders zeggen dat het er keurig uitziet.

DeVicEofHeLL
09-03-2006, 17:32
@pat, ik weet een heeeel erg goed bedrijf die oldtimers restaureerd, kost wat, maar je krijgt m in concourstaat terug