PDA

View Full Version : Golf 1 GTI G60 remmen ellende!!


chris
04-02-2006, 17:05
Zoals sommige zullen weten ben ik alweer veels te lang (2 jaar) bezig met mijn GTI 1,met ombouw naar G60.

Niet alleen het blok met bak,maar ook de voor en achterremmen van de G60 eronder...
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5679&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5678&mode=normal

En daar zit ik nu mee... :confused:

Alle leidingen,blokken,schijven zijn nieuw.......klauwen zijn gereviseerd....

Nieuwe GTI 1 hoofdremcilinder gemonteerd...maar pas druk na een paar x pompen,laat je pedaal weer los,begint het feest weer opnieuw.

Hele discussies over gehad,maar het zou moeten werken...niet dus.

Van de week een nieuwe 22mm G60 hoofdremcilinder besteld,want die zou volgens zeggen op een GTI 1 bekrachtiger moeten passen.........dus niet... :confused:

Vervolgens zou er een 16V bekrachtiger kunnen passen.........dus gemonteerd...was de aansluiting naar het pedaal ruim 2 cm tekort,met als resultaat dat het pedaal al op de bodem lag...dus die "vork" verlengd tot de juiste maat. :)

Met volle moed de remmen ontlucht............en toen???Hetzelfde probleem nog steeds dus...!!!!!!!!!!!

Idee.............toen was mn vriend zo slim en helder van geest,en hebben we de leidingen naar achter afgestopt,zodat de cilinder alleen de voorremmen zou bedienen...en dat werkte,pedaal 1cm intrappen,en de remmen stonden vast!!

Dus nu?

Probleem ligt achter.........

Ik heb GEEN aslastbegrenser meer aan mn as....want een scirocco 16V en latere type 1 cabrio's hebben die ook niet...dus dat moet geen oorzaak kunnen zijn.

Wat die auto's wel hebben,zijn van die "tonnetjes" die de druk tussen de voor en achterremmen verdeelt...........iets van 70-30 ipv 50-50..

Zou daar nu het probleem liggen?Nu is het dus 50-50...(ok,niet goed,maar zou in theorie moeten remmen nu,alleen remt achter dan te hard mee)

Of heeft zo'n "tonnetje" meer functies als het knijpen alleen?Houd die ook druk vast?

Wie kan mij nu eens duidelijk en serieus uitleggen hoe die dingen werken??????

HELP!!!

Jurgen Santana
04-02-2006, 17:38
Ik zou het ook nog even omdraaien. Dus de leidingen naar voren afstoppen.

Het remsysteem is gesloten. Geen druk hebben is dus of een lek of lucht in de leidingen.

Geen druk hebben kan niets met de remkrachtverdeling te maken hebben als je geen remkrachtverdeler gemonteerd heb.

Domi
04-02-2006, 17:58
Ik zou het ook nog even omdraaien. Dus de leidingen naar voren afstoppen.


Daar dacht ik dus ook aan ;)

Jurgen Santana
04-02-2006, 18:08
Ik heb even zitten spitten in documentatie over remmen. Die potjes die jij bedoelt zijn geen remdrukverdelers maar remdrukbegrenzers. Het zijn twee drukventielen met een vast ingestelde druk. Word deze druk overschreden dan wordt de klep gesloten, de druk kan dan niet verder stijgen. Het potje voor de voorkant sluit bij een hogere druk als die voor achter.

chris
04-02-2006, 19:52
@Jurgen.........de voorkant heeft niet van die potjes op de leidingen..,ze zitten alleen op de achterleidingen gemonteerd.

Ik heb geen lekkage op de leidingen,alles is kurkdroog.

Vandaag hebben we hem 4 x ontlucht,met zo'n drukpomp die de leidingen vol remolie perst,en kruislings ontlucht,is totaal iets van 3 liter remolie doorheen gespoeld,en geen luchtbelletje meer te zien...

Ik word onderhand een beetje gek van die auto........veel tijd,geld en zweet gekost,alles of nieuw of gereviseerd.......en zijn we vandaag met de remmen bezig,ligt er ineens een plas olie onder het blok..waarschijnlijk de kering van de gereviseerde G-lader eruit...leuk...als ik er nog geen 5 km mee heb gereden...

Jurgen Santana
04-02-2006, 20:10
@Jurgen.........de voorkant heeft niet van die potjes op de leidingen..,ze zitten alleen op de achterleidingen gemonteerd..

Daar zit wat in, het leek mij geen fijn ID dat de remkracht op de voorremmen ook begrensd was.

Ik zou de voorremmen afstoppen en daarna links en rechts achter ook ombeurten. Steeds meer zien uit te sluiten. Is het maar aan een kant dat de druk wegvalt weet je al iets meer.

(((Even nieuwsgierig, wat kost zo''n 22MM hoofdremcillinder? Ik rij met G60 remmen met de standaard hoofremcillinder, prima te doen maar een wat kortere pedaalslag lijkt me wel lekkerder remmen.)))

ruuds fridolin
04-02-2006, 20:17
hoofd rem cilinder van golf1 cabriolet
geen potjes gebruiken maar gewone remdrukverdeler
achter op de as.
zorgen dat je 36 mm klauwen hebt achter.
verder moet het werken.
ik heb er de grote brembo klauwen op zitten en die doen het ook goed.

gr ruud

chris
04-02-2006, 20:39
@Ruud..lijkt mij dat een 22mm G60 hoofdremcilinder/bekrachtiger beter of minstens net zo goed moet werken als een cabriolet (20mm) hoodremcilinder...dus dat deel zit goed.

De gewone remdrukverdeler is overleden,en geen andere voor kunnen vinden..

Een Scirocco 16V (dus met schijfremmen) heeft geen remdrukverdeler,maar wel van die potjes...moet ook werken dus...

Ik heb achter 38 mm ipv 36 mm.......en aangezien een G60 ook 38 mm heeft,zou het allemaal moeten werken met elkaar....

Denk er maar aan om die potjes te bestellen,hoop dat daar de oplossing ligt..

chris
04-02-2006, 20:41
@Jurgen...

die 22 mm kostte 113 euro...........een orginele kost iets van 190...kwam ik later achter..

AD G60
04-02-2006, 20:47
@ Chris: Ik heb ook geen antwoorden voor je problemen, maar wel een vraag. Wat moet je veranderen aan je remleidingen als ja van trommels naar schijven gaat? Het lijkt mij dat de remslangen van de remklauwen niet zo op de leidingen passen?

Marcski
04-02-2006, 20:56
@ad: maak zelf even een eigen topic, voor de leesbaarheid, en hogere kans op antwoorden..

Chris, ik neem aan dat alles leeg was? Zo ja, remklauwen wel afgevuld voor monteren, of gedemonteerd ontlucht?

ruuds fridolin
04-02-2006, 21:45
38 mm gaat niet
heb het ook geprobeerd maar weet dat dat niet gaat.
misschien iemand hier op het forum die ze er op heefd zitten.
ik ken zelf niemand die dat heefd.

heb wel 2 nieuwe 36 mm liggen
je mag ze van mij proberen.

(omgeving tilburg)

CabrioSlicK
04-02-2006, 21:50
Ik heb ook weken zitten klooien daarmeeop mn cabrio G60. Al een 22mm hoofdremcilinder gemonteerd, nog steeds lucht. Leidingen naar achter afstoppen, volop druk.
Achterste remklauwen van de schijf afgehaald en de nippel echt als hoogste punt gelegd, toen ontlucht en klauwen weer terug gemonteerd. En ja hoor nu hadden we gewoon druk zoals het zou moeten.

MauSeR35
04-02-2006, 22:00
38 mm gaat niet
heb het ook geprobeerd maar weet dat dat niet gaat.
misschien iemand hier op het forum die ze er op heefd zitten.
ik ken zelf niemand die dat heefd.

heb wel 2 nieuwe 36 mm liggen
je mag ze van mij proberen.

(omgeving tilburg)
ik geloof je hoor maar ik vind het gek, is een 38 klauw op een of andere manier anders opgebouwd dan een 36 er dan? of moet je dan zowieso te veel vloeistof verplaatsen om de boel goed in gang te krijgen zeg maar?

Jurgen Santana
04-02-2006, 22:01
Ik heb ook weken zitten klooien daarmeeop mn cabrio G60. Al een 22mm hoofdremcilinder gemonteerd, nog steeds lucht. Leidingen naar achter afstoppen, volop druk.
Achterste remklauwen van de schijf afgehaald en de nippel echt als hoogste punt gelegd, toen ontlucht en klauwen weer terug gemonteerd. En ja hoor nu hadden we gewoon druk zoals het zou moeten.

En heb jij dan 38 of 36mm klauwen?

Dennis@polo86c.nl
04-02-2006, 22:02
Precies, achterklauwen ontluchten met nippel als hoogste punt.

chris
05-02-2006, 10:57
Is een optie,de klauwen losschroeven en dan ontluchten ja....

Maar over dat 36 en 38 mm verschil....?????

Heb alles van G60......voor en achter klauwen,hoofdremcilinder en bekrachtiger.....waarom zou dan 38 mm niet werken??Die komen van een G60 af.....net als de rest dus....of ben ik nu eigenwijs?

Roundup
05-02-2006, 13:05
Die remdrukregelaar (op achteras) of de remdrukbegrenzer ("potjes") hebben wel degelijk nut hoor :) Niet voor de werking maar wel voor je eigen veiligheid. Als je remt gaat al het gewicht op je vooras terecht komen, je achteras word dan ontlast met het gewicht dat er vanvoor bijkomt. Als het nu wat geregend heeft, dan ga je gegarandeerd de mist in. Dit zou ik er zeker opsteken ,zeker met zo'n dure en perfect gerestaureerde auto.

Ik heb hier zelfs ergens een filmpje van een golf I, die na een sprint hevig in de remmen gaat en gewoon ronddraaid (achterwielen geblokkeerd).

Roundup
05-02-2006, 13:17
Is een optie,de klauwen losschroeven en dan ontluchten ja....

Maar over dat 36 en 38 mm verschil....?????

Heb alles van G60......voor en achter klauwen,hoofdremcilinder en bekrachtiger.....waarom zou dan 38 mm niet werken??Die komen van een G60 af.....net als de rest dus....of ben ik nu eigenwijs?

38 of 36mm speelt geen rol hoor. Het kan natuurlijk wel kan zijn dat de ontluchtingsnippel van die 38mm zuigers inderdaad niet op het hoogtste punt ligt. Als je ze dan losschroefd kan je ze draaien zodat dit wel het geval is. Zo kan dan ook alle lucht eruit. (of je moest zo'n vacuumpot kunnen scoren, dan ben je altijd zeker).

ruuds fridolin
05-02-2006, 13:52
ben benieuwt of het lukt.
ik zeg alleen 36 mm klauwen.
Eens kijken wanneer het klaar is en hoe je het hebt gemaakt.
maar niemand hier op het forum die 38 mm gebruikt :rolleyes:
maak anders hier een nieuwe poost van.

gr ruud

chris
05-02-2006, 14:01
@Ruud..

wat is dan het verschil tussen 36 en 38 mm (ok 2mm......)

En waarom zou die niet werken ?Op een G60 werken ze ook?!

ruuds fridolin
05-02-2006, 14:13
Sorry
Waarom weet ik niet maar mij is het nog nooit gelukt.
Terwijl ik voor wel brembo klauwen kan monteren,
kan ik achter geen 38 mm klauwen monteren.
Waarom weet ik niet.
Ik heb wel een druk regelaar op de achter as zitten.
Die zijn gewoon leverbaar bij de auto materialen zaak.

einzer
05-02-2006, 14:48
Ik heb achter 38 mm remklauwen van een 16v zitten voor van een Scirocco 16v met de gewone gti hoofdremcilinder en wat al eerder hier werd gezegd ik heb ze ook op de kop ontlucht. En hij remt heel goed.

G60RAY
05-02-2006, 15:22
Zoals als eerder te lezen is moet je de achterremklauwen inderdaad loshalen om goed te kunnen ontluchten

Een 38 mm remklauw mag volgens mij geen problemen geven met montage en gebruik

Waarom gebruik je geen universele instelbare remdrukregelaar voor achter ipv die Scirrocco remdrukbegrensers, weet je in elk geval zeker dat je het goed kunt afstellen bij zo'n gewijzigde reminstallaties.

Roundup
05-02-2006, 17:04
ben benieuwt of het lukt.
ik zeg alleen 36 mm klauwen.
Eens kijken wanneer het klaar is en hoe je het hebt gemaakt.
maar niemand hier op het forum die 38 mm gebruikt :rolleyes:
maak anders hier een nieuwe poost van.

gr ruud

Nu moet jij is proberen een goede reden te zoeken waarom 38mm niet gaat?

Al steek je klauwen met zuigers van 50mm achteraan. Dat veranderd niets aan de werking van het systeem. Alleen je remkracht gaat toenemen (F=P*A). Dus als het zuigeroppervlakt groter wordt, gaat er ook een grotere kracht op de remblokken komen. Maar voor de rest veranderd er niets.

CabrioSlicK
05-02-2006, 17:04
Ik ken trouwens ook een paar Golf 1 cabrio's met 38mm-klauwen achter en dat werkt ook naar alle tevredenheid. Ik heb trouwens wel 36mm, maar dat is toeval.

ruuds fridolin
05-02-2006, 18:45
Nu moet jij is proberen een goede reden te zoeken waarom 38mm niet gaat?

Al steek je klauwen met zuigers van 50mm achteraan. Dat veranderd niets aan de werking van het systeem. Alleen je remkracht gaat toenemen (F=P*A). Dus als het zuigeroppervlakt groter wordt, gaat er ook een grotere kracht op de remblokken komen. Maar voor de rest veranderd er niets.

eu te weinig olie misschien

Dan zeg jij het maar.
Ik heb mijn mening gegeven, en mijn ondervindingen.
Ik weet het dan ook niet. :redface:

Maar als het klauwen omdraaien is
om te ontluchten.
had het nu al klaar kunnen zijn :rolleyes:

chris
05-02-2006, 19:40
ja dat had gekunt...alleen kan ik er zondags niet bij.........

Morgen gaan we het omdraaien proberen..

MauSeR35
10-02-2006, 19:11
en al nieuwe vorderingen?

G60RAY
10-02-2006, 19:15
Geen bericht is goed bericht...

chris
10-02-2006, 19:28
haha....van de week geen tijd gehad....morgen ochtend volgas verder......

MauSeR35
10-02-2006, 19:42
succes er mee dan dat t nou eindelijk mag lukken!

Clifton
10-02-2006, 22:04
Ik heb vandaag ook remschijven achter gemonteerd. Je moet inderdaad met ontluchten de tangen eraf halen omdat de ontluchtingsnippel niet op het hoogste punt zit. Ik had het eerst niet gedaan en toen kreeg ik hem ook niet goed op druk. Nu is het goed en het remt stukken beter :D. Ik ben benieuwd hoe het remt als ik de g60 voorschijven heb gemonteerd.
Succes. Ik vind trouwens dat je die auto super hebt gedaan. Er zullen er weinig zijn die zo goed onder handen zijn genomen. Echt respect. Ik hoop dat ik ook ooit nog eens zo aan de gang mag gaan.

René
10-02-2006, 22:11
hier een reactie van een leek.....
ben je misschien niet een onderdeeltje vergeten bij de montage van het rempedaal en het gedeelte dat naar de rembekrachtiger gaat?

:redface:

(je weet maar nooit ;))

Jurgen Santana
10-02-2006, 22:15
hier een reactie van een leek.....
ben je misschien niet een onderdeeltje vergeten bij de montage van het rempedaal en het gedeelte dat naar de rembekrachtiger gaat?

:redface:

(je weet maar nooit ;))

Dan zou dat ook op de voorremmen moeten doorwerken;)

René
10-02-2006, 22:31
nja, als ie de achterkant afdopt, dan werkt het aan de voorkant wel... en de voorkant heeft ie nog niet afgedopt toch?

chris
11-02-2006, 19:18
René René René......................ga jij maar even verder met porno kijken..........

Even voor de wat minder domme onder ons...... :D....(nee hoor René...lief dat je meedenkt....)

HIJ REMT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanochtend om 7.00 op mn werk.........GTI de brug op,klauwen los......ontlucht.........het werkt!!!!!!!!!!!!!!

Daarna wat laatste kleine APK dingetjes gedaan...zoals schakelaar voor remlicht monteren aan het rempedaal (zat voorheen op de orginele Golf 1 hoofdremcilinder).

Maandag APK gaan proberen!!

Domi
11-02-2006, 19:28
:woowoo: :woowoo:

Eindelijk :rock:

G60RAY
11-02-2006, 20:19
:spankit: :wee:

En als het een beetje beter weer wordt...vlammen!

René
11-02-2006, 20:24
ik kijk nooit porno.... gefeli chris ;)

Gert
11-02-2006, 20:24
Mooi zo : kom maar lekker op de stand van ons staan op Retro Mania :D

Ruud
11-02-2006, 20:31
weer wat geleerd.
heb ik gelijk weer 6 golf 1 klauwen liggen voor mijn golfje :D

G60RAY
11-02-2006, 20:36
ik kijk nooit porno.... gefeli chris ;)

Jaja, dat zeggen we allemaal... :D

Clifton
11-02-2006, 21:41
Super man. Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt. Hoop je ooit eens te treffen om je auto te bewonderen.

Marcski
11-02-2006, 22:34
raar dat dat nou zo lang duurde, klauw los ontluchten is toch een vrij bekend vw-handelingetje, maar gefeliciteerd!!!

bolku
21-02-2006, 01:42
Tsja....daar ben ik samen met Slick idd ook een aardig tijdje zoet mee geweest......
Mooi dat het gelukt is!
Is waarschijnlijk iets wat je,net als ik, niet meer zal vergeten.....wat een t*ringklauwen...... :)

SQvento
23-09-2010, 13:56
ik had ook het zelfde probleem bij mij lag het aan de rem leidingen bij de achteras en die naar de achter klauwen toe die had ik nieuw bij brezan gehaald de de remmen achter deden niets meer en ik had geen druk meer op het systeem
alles vervangen nog niet
toen de rubber slangen op de achteras en achter klauwen vervangen de de oude van een scirocco 16v en zins dien deed alles het
misschien ook probleem bij jou mvg dannij

vwjopie
23-09-2010, 14:02
dit probleem was al een poosje opgelost ;)