PDA

View Full Version : Bluetooth GPS muis


Marcski
06-02-2006, 17:10
Ik heb eindelijk maar eens TomTom Mobile 5 op mijn Sony Ericsson P910i geinstalleerd, maar ben nu op zoek naar een bluetooth gps muis..

nou weet ik dat tomtom origineel met een sirf III muis geleverd wordt, maar welke zouden jullie aanraden?

vwleusden
06-02-2006, 18:05
www.hebre.nl

Deze jongens doen het ook voor ons op de zaak.

Alex
06-02-2006, 18:51
Ik gebruik een Rikaline 6030 in combinatie met een Nokia 6630 met TT.
Werkt prima, alleen wel met antenne gebruiken, dan heeft ie een stuk sneller verbinding met boven.

Melvin
06-02-2006, 20:45
ik heb nou een van RoyalTek, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit... met tomtom5 is eentje met NMEA 'iets' wel handig...geloof ik :D

Marcski
07-02-2006, 00:06
Ik meende ooit gehoord te hebben dat TomTom mobile nogal moeite had verbinding te maken met andere gps muizen, maar dat is niet meer zo?

versie 5.020 btw

Melvin
07-02-2006, 07:57
ik heb geen tomtom mobile, maar tomtom voor pocketpc, en daarop gaat het connecten gewoon goed!

het programma PocketBTtools is wel aan te raden erbij, sowieso voor alle BT activiteiten, voor Windows Mobile moet er ook wel zoiets zijn, indien nodig..

Gert
07-02-2006, 11:11
FF een Tom Tom vraag voor op de symbian foon : hoe werkt het ?
Is er ook een versie beschikbaar die alles in het haags zegt ? :D

Marcski
07-02-2006, 11:14
ik heb geen tomtom mobile, maar tomtom voor pocketpc, en daarop gaat het connecten gewoon goed!

het programma PocketBTtools is wel aan te raden erbij, sowieso voor alle BT activiteiten, voor Windows Mobile moet er ook wel zoiets zijn, indien nodig..

Mijn P910i draait Symbian UIQ ;)

Marcski
07-02-2006, 11:16
Symbian S60 schijnt weer anders te zijn, maar de look & feel van TomTom blijft hetzelfde.. ik heb er even "droog" mee gespeeld, en mij bevalt het wel, zeker omdat het scherm van de p910i niet zo klein is..

Melvin
07-02-2006, 12:59
Mijn P910i draait Symbian UIQ ;)

ow oke... dan heb ik niks gezegd!

Alex
07-02-2006, 17:48
Mijn nokia 6630 draait op symbian 8.0 en het werkt prima.
Heb je een symbian toestel, dan kan je een redelijk aantal bestanden weglaten die alleen met windows mobile gebruikt worden, bespaard weer ruimte..

Marcski
08-02-2006, 00:05
ja, die zijn er al uit, maar was niet echt nodig, benelux, duitsland, zwitserland en oostenrijk, en nog een grobale eurpa kaart namen maar 500mb in, en dat op een 1gb memstick pro duo

Alex
08-02-2006, 17:31
1GB hoop ik eind van deze maand ook te hebben, heb nu 128 MB, maar die verrekte MMC-DV kaartjes zijn niet overal te krijgen..
Maar t is leuk speelgoed, ook handig voor a.s. zondag :tongue:

Marcski
08-02-2006, 17:35
ja, precies.. hoop er zaterdag eentje aan te schaffen (ff wachten op salaris) zodat ik hem zondag kan testen :)

Dirk
12-02-2006, 15:13
Ik heb eindelijk maar eens TomTom Mobile 5 op mijn Sony Ericsson P910i geinstalleerd, maar ben nu op zoek naar een bluetooth gps muis..

nou weet ik dat tomtom origineel met een sirf III muis geleverd wordt, maar welke zouden jullie aanraden?



In principe maakt het niet zo enorm veel uit wat voor bluetooth gps receiver je gaat gebruiken, prijsverschil is echter wel enorm te noemen!! Hou bij aanschaf van je bluetooth gps receiver rekening met de gebruikstijd van de batterij, wat voor soort batterij er gebruikt wordt (sommige werken op li-ion nokia batterij) en wat je bij je antenne geleverd krijgt. Zit er een thuis(reis)lader bij? Een auto lader? Ik heb de standaard TOMTOM bluetooth gps antenne uitgeprobeerd en enkele van de merken Leadtek / rikaline (welke ook onder andere productnamen worden geleverd). Alle werkten op mijn nokia 6600 symbian telefoon en op mijn MDA Compact windows mobile os. Zowel TOMTOM Navigator 3.01 als 5.0 en Route 66 Europa Pro 2005 werken prima op allen systemen! Als je niet te veeleisend bent zou ik voor de goedkopere gaan. De duurdere zijn meestal wat sneller vanwege een andere chipset welke een snellere koude/warme start hebben en meer satelieten kunnen ontvangen.

Kijk en vergelijk in ieder geval goed op internet, prijzen verschillen namelijk nogal. O.a. pdashop.nl heeft een ruime keus met goede uitleg en keurige service!!

Hou er wel rekening mee dat je maar 1 bluetooth signaal kan gebruiken, dus je bluetooth headset werkt niet tegelijk met bluetooth navigeren.

Als je meer wil weten hoor ik het wel!

Ben benieuwd naar de keuze!

Marcski
12-02-2006, 22:14
ja, dat van het signaal wist ik al.. zit misschien te denken aan die parrot gps & carkit combi, ook makkelijk als ik van telefoon wissel, maar die is nog vrij prijzig..

Em-kay 1
25-02-2006, 14:14
Ben zelf al een jaar aan het vergelijken (ziekelijk gewoon).

Nieuwste generatie schijnt idd de SIRF III chipset te zijn.

Ga je hier niet voor dan zijn er aantrekkelijk geprijsde bt gps-jes met een NEMERIX chipset (relatief ouder).

check ook maar eens deshop.nl

Als ik er één bestel voor mijn 7610 (Route 66) dan zal het hier zijn. Ik meen de goedkoopste shop tot nu toe (let wel dat je de prijzen incl.BTW laat zien).

Succes

Harun

Dirk
26-02-2006, 13:42
Even 1 tip! Bestel aub NIETS maar dan ook NIETS bij deshop.nl !!!!
Bij de eigenaar (Richard) heb ik vorige jaar januari 4 bluetooth gps receivers gekocht, en extra autoladers en ik wacht nog steeds op die autoladers! Heb al verschillende malen geprobeerd mijn geld terug te krijgen! Lukt niet! Hij geeft gewoon niet thuis of beloofd via mail dat ie het overmaakt maar dat doet ie dus niet! Ik weet wel waar hij woont, dus ga daar binnenkort maar eens even op bezoek .... hij is namelijk nogal trots op zijn nieuwe transporter met 18inch velgen ... geen geld terug is je auto op blokken vinden... :rolleyes: wie weet helpt dat!?

Je kan dan echt beter bij het Coolblue bedrijf pdashop.nl zijn. Echt 10x betere service, dan maar wat meer betalen, geloof mij maar! Heb bij hun een digitale camera gekocht (digicamshop.nl) en wat navigatie spul, met een perfecte after sales service!

Succes!





Ben zelf al een jaar aan het vergelijken (ziekelijk gewoon).

Nieuwste generatie schijnt idd de SIRF III chipset te zijn.

Ga je hier niet voor dan zijn er aantrekkelijk geprijsde bt gps-jes met een NEMERIX chipset (relatief ouder).

check ook maar eens deshop.nl

Als ik er één bestel voor mijn 7610 (Route 66) dan zal het hier zijn. Ik meen de goedkoopste shop tot nu toe (let wel dat je de prijzen incl.BTW laat zien).

Succes

Harun

markmeenhuis
26-02-2006, 19:20
iemand ervaring met de N70 van nokia als navigatie ?

Heb een mmc besteld van een 1GB, maar duurt nog wel 2 weken. software heb ik al gedownload.

Dus ik moet ook nog een gps muis hebben. Zou me god niet weten welke of waar ik moet op letten, jullie wel?

m

Dirk
27-02-2006, 16:57
Mischien als je al het bovenstaande leest je vraag grotendeels beantwoord is?!




Dus ik moet ook nog een gps muis hebben. Zou me god niet weten welke of waar ik moet op letten, jullie wel?
m

Marcski
27-02-2006, 23:37
Even 1 tip! Bestel aub NIETS maar dan ook NIETS bij deshop.nl !!!!
Bij de eigenaar (Richard) heb ik vorige jaar januari 4 bluetooth gps receivers gekocht, en extra autoladers en ik wacht nog steeds op die autoladers! Heb al verschillende malen geprobeerd mijn geld terug te krijgen! Lukt niet! Hij geeft gewoon niet thuis of beloofd via mail dat ie het overmaakt maar dat doet ie dus niet! Ik weet wel waar hij woont, dus ga daar binnenkort maar eens even op bezoek .... hij is namelijk nogal trots op zijn nieuwe transporter met 18inch velgen ... geen geld terug is je auto op blokken vinden... :rolleyes: wie weet helpt dat!?

Je kan dan echt beter bij het Coolblue bedrijf pdashop.nl zijn. Echt 10x betere service, dan maar wat meer betalen, geloof mij maar! Heb bij hun een digitale camera gekocht (digicamshop.nl) en wat navigatie spul, met een perfecte after sales service!

Succes!


Tnx voor de info! , heb het ff uitgesteld door andere uitgaven, maar ben weer wat wijzer :)

izzi
28-02-2006, 23:25
Ik ben ook in het bezit van een N70...
nieuw kaartje moet ik nog bestellen, dat is al 1 en de software nog downloaden dat is 2... tevens nog een muis..
mischien dat ik dus het topic vervuil van iemand, maar
ik wil graag weten welk kaartje, welke software en welke muis ik het beste kan kopen voor het laagste bedrag :D

Marcski
09-03-2006, 16:32
had vorige week op Ebay een Nemerix ontvanger gescoord voor 12 euro (ex 24 euro venzenden ;)) maar das toch nog goedkoop :)
Kreeg hem vandaag binnen, morgen maar ff testen :) :)