Brothersinbeetles
20-02-2006, 09:19
Het betreft onze 62-er Ponton met een 6 Volt systeem.
Verschijnselen
- accu laadt niet (voldoende) bij, maar toch hebben we ruim 500 km probleemloos gereden (stadslichten aan).
- voltmeter bij draaiende motor aangesloten: + op D+ en - op DF: meting 0.16 volt.
- spanningsregelaar (+ op B+ en - op massa) en accu geven ongeveer 6 volt bij doormeten met draaiende motor.
- de D- aansluiting op de dynamo is niet in gebruik.
- het laadstroomlampje blijft branden bij draaiende motor.
Vragen
- hoe meet je de spanningsafgifte v/d dynamo? Zoals hierboven gedaan: + op de D+ en - op de DF?
- waarop moet de D- v/d dynamo aangesloten zitten?
Naar analogie met de KG hebben we de D- proefondervindelijk op de - v/d spanningsregelaar aangesloten. Ook dan wordt de accu niet bijgeladen.
Zekering 8
En dan nog een andere vraag? Wie weet hoeveel ampère zekering 8 (3e van rechts) moet hebben?
Verschijnselen
- accu laadt niet (voldoende) bij, maar toch hebben we ruim 500 km probleemloos gereden (stadslichten aan).
- voltmeter bij draaiende motor aangesloten: + op D+ en - op DF: meting 0.16 volt.
- spanningsregelaar (+ op B+ en - op massa) en accu geven ongeveer 6 volt bij doormeten met draaiende motor.
- de D- aansluiting op de dynamo is niet in gebruik.
- het laadstroomlampje blijft branden bij draaiende motor.
Vragen
- hoe meet je de spanningsafgifte v/d dynamo? Zoals hierboven gedaan: + op de D+ en - op de DF?
- waarop moet de D- v/d dynamo aangesloten zitten?
Naar analogie met de KG hebben we de D- proefondervindelijk op de - v/d spanningsregelaar aangesloten. Ook dan wordt de accu niet bijgeladen.
Zekering 8
En dan nog een andere vraag? Wie weet hoeveel ampère zekering 8 (3e van rechts) moet hebben?