PDA

View Full Version : Centrale deurvergrendeling probleem


Marcski
12-03-2004, 22:43
Een tijdje terug gingen er een paar deuren van het slot af, maar niet allemaal.
Een paar seconden later draaide de cv-pomp alle deuren weer op slot, inclusief de bestuurdersdeur. Daarom heb ik de stekker uit de pomp getrokken, om in de auto te komen.

Als ik hem nu aansluit, en de bestuurdersdeur open met sleutel, begint de CV-pomp hard te zoemen, maar de alle andere deuren blijven op slot.

Waar moet ik het probleem zoeken, een lek ofzo?
Is het een gesloten systeem, zodat een lek bij 1 deur ervoor zorgt dat er helemaal geen deuren open gaan?

Btw, dit gaat over mijn '90-er Passat

Marcski
14-03-2004, 14:59
Niemand?

paulgti
15-03-2004, 18:40
bij elke lekkage werkt het systeem niet meer, want hij pompt het systeem of vol of hij probeert hem leeg te zuigen. Als er een lek is dan blijft ie pompen zonder dat ie druk kan opbouwen of onderdruk kan maken, na een bepaalde tijd stopt ie anders dan fikt de pomp kapot en dat moet je ook niet hebben :cool:

Je moet gewoon de pomp laten draaien en dan goed luisteren als je ergens iets hoort sissen

Allart-Ghetta
16-03-2004, 09:36
Had ik ook bij mijn 16V met ori vergrendeling elke keer als ik de deur open deed deed de pomp hem meteen weer dicht. Ik heb toen de stekker van de pomp getrokken en electronische vergrendeling ingebouwd. Dus ik heb geen idee, maar misschien moet je het zoeken in de unit links voor, dit is volgens mij de enige stuurunit (of zit er rechts voor ook een?). Denk dat daar misschien een contact blijft hangen ofzo.

Marcski
16-03-2004, 09:57
Had ik ook bij mijn 16V met ori vergrendeling elke keer als ik de deur open deed deed de pomp hem meteen weer dicht. Ik heb toen de stekker van de pomp getrokken en electronische vergrendeling ingebouwd. Dus ik heb geen idee, maar misschien moet je het zoeken in de unit links voor, dit is volgens mij de enige stuurunit (of zit er rechts voor ook een?). Denk dat daar misschien een contact blijft hangen ofzo.

Hmm ja, dat heeft hij idd ook een tijdje gedaan...
Zit blijkbaar dus nix anders op dan alle leidingen nakijken.

Waar zit de 'splitter' die die ene leiding opsplitst in de andere 5 normaal gesproken?
Dan kan ik ze 1 voor 1 afdoppen en kijken waar de lek waarschijnlijk in zou zitten.

Allart-Ghetta
18-03-2004, 21:21
Hmm ja, dat heeft hij idd ook een tijdje gedaan...
Zit blijkbaar dus nix anders op dan alle leidingen nakijken.

Waar zit de 'splitter' die die ene leiding opsplitst in de andere 5 normaal gesproken?
Dan kan ik ze 1 voor 1 afdoppen en kijken waar de lek waarschijnlijk in zou zitten.

Gokje: onder de achterbank.