PDA

View Full Version : Koppeling/drukgroep


JAN_TDI
27-02-2006, 20:25
Collega VW-ers,

Ik heb een Golf IV Variant TDI Comfortline 74 KW uit 2003, heerlijke auto!
Rond 24000 KM was mn koppeling zo versleten dat ik niet harder kon dan 90 KM/U. De garage heeft toen eerst de platen alleen vervangen, waarna alles weer prima liep. Behalve toen na een paar 1000 KM de koppeling begon te stinken. Weer terug naar de garage, waarna de complete drukgroep en platen zijn vervangen. Alles weer oke, maar nu trilde de hele auto als ik de platen net tegen elkaar zette (bij het parkeren of in de file bijvoorbeeld (nee, ik rij niet op de koppeling ;) ) ). Weer e.e.a. vervangen en nu lijkt alles goed, maar voor hoelang? Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Groeten,

Jan

Jurgen Santana
27-02-2006, 20:27
Vaak is het 2-massa vliegwiel stuk bij dit soort auto's en klachten (weet zo uit mijn hoofd niet of jou type TDI deze heeft). Maar ik zou als ik nu geen klachten heb eerst eens afwachten.

JAN_TDI
27-02-2006, 20:40
Vaak is het 2-massa vliegwiel stuk bij dit soort auto's en klachten (weet zo uit mijn hoofd niet of jou type TDI deze heeft). Maar ik zou als ik nu geen klachten heb eerst eens afwachten.

Dat klopt wel idd, dat hebben ze ook vervangen.

De garage zegt ook dat het trillen en het versleten zijn 2 problemen zijn. Dat heeft de importeur in ieder geval gezegd.

Het is nu een lease-auto namelijk, maar ik wil hem gaan kopen, andere job, vandaar ;)

Jan

vw golf 1979
27-02-2006, 21:20
als het 2-massa vliegwiel vervangen is dan zou het probleem niet meer mogen terug komen. is bij mijn weten toch nog niet gebeurd bij ons in de garage

JAN_TDI
27-02-2006, 21:54
Hij trilt nog een heel klein beetje, vooral vergeleken met m'n vorige Golf, een 90 PK, maar niet meer zo erg als eerst. Ik wil em toch wel graag houden, omdat ik er vanaf KM 0 (nou, 7 eigenlijk) mee rij en dus precies weet wat er mee is gebeurd. Hij mankeert verder helemaal niks ( mag wel ook na maar 65000 km toch? ).

Ik heb nog gedacht een Passat uit '97 op de kop proberen te tikken. Ook een superauto, lekker ruim en toch niet al te zwaar ( het tussenmodel weetjewel), maar die hebben uiteraard al veel gelopen. Misschien weten jullie nog een mooie (en goeie ;) ) te koop?

JAN_TDI
18-03-2006, 19:16
Heb besloten m'n Golf te kopen. De garage heeft me verzekerd dat het probleem is opgelost omdat inderdaad het 2 massa vliegwiel is vervangen. 't Is wel de zgn "rib uit m'n lijf" , maar ik heb wel de perfecte auto waarin ik vanaf km 7 alleen maar zelf in heb gestuurd! Op naar de 4 ton :)
Bedankt voor jullie replies!