PDA

View Full Version : keuze schroefset


hallie mk3
02-03-2006, 17:12
Hey,

Ik heb nu een paar maanden een supersport schroefset onder me cabby zitten en ben hier ook wel redelijk tevreden over. Alleen nu ben ik stiekem toch wel aan het rondkijken voor een set die ff wat meer comfort heeft.

Op de link is te zien hoe laag de auto nu is en met de nieuwe set wil ik toch ook wel die richting op.

http://www.mijnalbum.nl/Album=AUPT7EXS

Ik denk zelf aan een Koni of KW set, maar wat zijn jullie adviezen en evt ervaringen??

Alvast bedankt ;)

Larsv5
02-03-2006, 17:14
Koni en KW, maar dan wel eentje die ook in hardheid kan stellen.

Suc7 ermee.

John
02-03-2006, 17:26
Of je neemt H&R.
Ik heb ook H&R onder mijn Golf 3 en niet in hardheid verstelbaar.
Bevalt zeer goed.Niet te stug.Zit nog aardig wat comfort in.

hallie mk3
02-03-2006, 17:29
kan je dan ook nog normaal door een klinkerweg bijv. rijden? als ik nu door een slechte weg rij zit ik echt te hobbelen, tis wel leuk in het begin, maar later word dat irritant.

tdiwolf
02-03-2006, 17:38
ik heb op mn golf 3 FK zitten.

persoonlijk vond ik dat niet te hard, gewoon lekker.

RubenD
02-03-2006, 17:43
Hoeveel heb je hem nu verlaagd? Heb je dat al eens opgemeten. Niet elke schroefset kan even laag dus het is wel van belang dat je de huidige verlaging weet.

Aan de veren kun je ook wat veranderen, daar kan je de veerconstante van verlagen, gevolg is wel dat de veerweg groter word. Met een verlaagde auto is dat dus niet echt handig. Wat er dan inderdaad overblijft zijn de dempers. Je moet dus voor instelbare dempers gaan, of dempers die bewezen een lagere dempingsgraad hebben als je huidige dempers. Of je houd deze set en gaat op zoek naar een manier om andere dempers te kopen (enkel de patronen) en dat je deze vervolgens gaat monteren in je huidige veerpoten.

GEENGTI
02-03-2006, 18:57
Ik heb zelf een schroefset van KW onder mn Golf Mk3. Alleen in hoogte verstelbaar overigens. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Is niet al te stug, voor dagelijks gebruik is er goed mee te rijden.

John
02-03-2006, 19:03
kan je dan ook nog normaal door een klinkerweg bijv. rijden? als ik nu door een slechte weg rij zit ik echt te hobbelen, tis wel leuk in het begin, maar later word dat irritant.

Is heel goed te doen met een H&R set.

hallie mk3
03-03-2006, 19:14
Hoeveel heb je hem nu verlaagd? Heb je dat al eens opgemeten. Niet elke schroefset kan even laag dus het is wel van belang dat je de huidige verlaging weet.

Aan de veren kun je ook wat veranderen, daar kan je de veerconstante van verlagen, gevolg is wel dat de veerweg groter word. Met een verlaagde auto is dat dus niet echt handig. Wat er dan inderdaad overblijft zijn de dempers. Je moet dus voor instelbare dempers gaan, of dempers die bewezen een lagere dempingsgraad hebben als je huidige dempers. Of je houd deze set en gaat op zoek naar een manier om andere dempers te kopen (enkel de patronen) en dat je deze vervolgens gaat monteren in je huidige veerpoten.

Kan je misschien wat meer over het veranderen van de veerconstante vertellen??

Over aanlopen maak ik me niet druk, ik heb genoeg ruimte in de kasten met deze wielen.

RubenD
03-03-2006, 19:22
Tuurlijk altijd!

De veerconstante is een feit, een vast iets. Daar kun je dus niks aan doen. Wel kun je veren zelf veranderen door er een ring af te zagen of ze te verwarmen, gevolg ze zijn waardeloos en ze kunnen weggegooid worden.

Zelf kun je dus niks aan de veren doen.

Veerconstante word bepaald door de kracht te meten die vereist is voor een bepaalde indrukking. Daar kun je dus niks aan doen. Wat wel bestaat is een lineare veer en een progressieve veer.

Bij een lineare veer is constant dezelfde kracht nodig om de veer een cm verder in te drukken. Bij een progressieve veer is deze variabel/verandelijk. Meestal is het dan zo dat het eerste stuk van de indrukking minder kracht kost, vervolgens zul je dan opeens een knik zien en dan zal de grafiek (van de meting) stijler lopen.

Daar kun je dus iets aan doen -> custom veren laten ontwikkelen. Maar de veren die je nu hebt zijn gewoon goed. Je gaat verlagen, gevolg de veerweg word korter terwijl het wagengewicht gelijk blijft. De veerconstante word dus aangepast.

Ik wil anders wel grafieken laten zien en berekeningen maar ik hoop dat ik je zo voldoende uitgelegt heb. Zo niet pm maar, dan weet je zeker dat ik reageer!

Maargoed als je niet zo wilt stuiteren op kinderkopjes wegen dan zeg ik dempers. Misschien zelf elektronisch gestuurde dempers...

Klaas16v
03-03-2006, 19:39
Ik rij dagelijks met een supersport op standje zeer laag (op zn laagst dus), ik mijd zoveel mogelijk klinkerweggetjes, dat is inderdaad niks.

Christiaan
03-03-2006, 20:11
Of je gebruikt de zoekfunctie op het forum.. hier zijn al zoooveeeel topics over geweest...

NeFReT
03-03-2006, 21:25
hey hallie
\

zoals sommige zeggen

ander neem je een set met hardheid verstelling

denk aan koni,h&r,weitec ofzo

maar jah dan betaal je er naturlijk ook wel wat voor

hallie mk3
03-03-2006, 23:07
bedankt voor de reacties, maar het zal helaas ff moeten wachten. me auto heeft namelijk net een tik op ze kont gehad:(

stijnex16v
04-03-2006, 09:50
hmm fijn voor je kontje als het niet je eigen schuld is heb je een schroefset voor nik shihih

hallie mk3
04-03-2006, 17:18
en dan met schade rond blijven rijden zeker??

NeFReT
04-03-2006, 17:26
klote man voor je

is niet te erg hoop ik

anders zien ik het vanavond wel

hoop dat het goed komt;)

hallie mk3
04-03-2006, 17:36
schade valt mee hoor.

rogek
05-03-2006, 17:52
of je neemt een vogtland set ;)

super set... niet goedkoop maar wel zeer goed...

NeFReT
08-03-2006, 14:50
of je w8 weer op een autoshow in essen:D:D:P

Joerivr6
09-03-2006, 13:03
Ikzelf heb weitec onder mijn vr6 zitten. Mijn ervaring is, is dat het comfortabeler is als KW. Daarnaast is het ook betaalbaarder.
Met het volgende resultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/6/6/FotoOZEMVPLT.jpg


Koni is naast KW en weitec ook een hele mooie set, maar zal aanzienlijk duurder uitvallen.

Edit: lees net dat iemand je een kusje gegeven heeft :chair: , succes ermee

vento16v
28-03-2006, 16:39
Hallo Hallie, ik kan een schroefset supersport kopen van een jaar oud , ben je er wel tevrede over of is het te stug?Het is voor mijn vento 16v.
ronald

Eduard
28-03-2006, 21:23
Morgen komt er bij mij een Weitec schroefsetje onder, niet hardheid verstelbaar, ben benieuwd :D

Eduard
29-03-2006, 17:50
Vandaag eindelijk de schroefset onder golf gekregen..

fotootje:

http://img92.imageshack.us/img92/8120/dsc015905cd.jpg


Het zakt nog wel iets na.. Als hij achter nog lager moet, dan moet er spoorverbreders tussen, anders komt de schroef tegen de band aan :(

Maar tot dusver zeker een aanrader, ben er erg over te spreken (ja nu al :))

hallie mk3
29-03-2006, 18:35
ziet er goed uit!!! en hoe is t comfort en weggedrag?

Eduard
03-04-2006, 18:17
Comfort is goed.. het is natuurlijk niet zo comfortabel als het origineel dat je bij geen kuiltje in de weg voelt, maar ben zeker erg tevreden.
Zaterdag naar Duitsland op stap geweest, met 2 man achterin. Helemaal nergens geen last van ondanks de 215/40/r16 bandjes :D

vw_driver
11-04-2006, 17:52
ik heb een weitec hardheid en hoogte verstelbaar..
ik vind het een superset voor niet al te veel geld.

een kennis van mij heeft een supersportsetje. en mijn weitec set is velen malen comfortabeler, ik gebruik hem ook gewoon dagelijks.

hij is op deze hoogte:
http://members.lycos.nl/williamessen/Verlaging%20Golf%20en%20Rover/Golf1.JPG

Edit- je mag gerust komen proefrijden hoor :tongue:

Capo
20-04-2006, 13:54
Off topic:

wat voor uitlaat zit er onder je MK3 Hallie???

2 x 60 mm???

mischatdi
24-04-2006, 19:06
mocht je er vanaf willen hou ik mij aan bevolen want ik wil juist een supersport setje

hallie mk3
30-04-2006, 16:14
Capo, zou niet weten hoe groot die uitlaat is, moet ik ff meten dan. Tis in ieder geval eentje van laser en vrij bescheiden formaat. Ik heb hem ook zover mogelijk naar binnen geschoven, want wilde hem zo onopvallend mogelijk hebben;)

mischatdi, voorlopig zit hij dr nog op, maar je kan evt ook bij blackdevil informeren want die heeft nu een actie met supersport setjes.