PDA

View Full Version : Santana GL5


anthobema
05-03-2006, 12:52
Wie weet wat de volgende auto waard is:

Santana GL 5 1.9 5-cilinder 85kW met 4+e bak
Donkerblauw metallic, blauw velours interieur
Stuurbekrachtiging, 13" lichtmetaal van Ronal, verstraler onder voorbumper
Bouwjaar 1982, sinds 1986 in bezit, dealer onderhouden
Verkeert in prima staat en is schadevrij

Vanwege afkeuring voor het rijbewijs moet deze auto weg

M.I.V.W
05-03-2006, 12:54
Ik denk dat Jurgen "MISTER SANTANA" hem wel zou willen hebben :);)

Jurgen Santana
05-03-2006, 16:18
Inderdaad!!

Jurgen Santana
30-12-2006, 22:12
Goh, heb ik de Santana nog niet eens een jaar in mijn bezit, lijkt veel langer:D

JettaPowerrr
31-12-2006, 00:08
Geen idee wat zoiets waard is, maar..... :rock: :rock: :rock:

Wunderbahre auto! Knap zeldzaam, zo'n 5 cilinder!

:postpics:

jettaracing
31-12-2006, 15:25
Ja jurgen heb je er ook foto´s van?
ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Jurgen Santana
06-01-2007, 18:46
De Santana staat nu lekker binnen voor de winter. Heb vandaag bijna de hele dag aan een Santana op de sloop te Zoetermeer gesleuteld. Heb weer een paar reserve onderdelen:D

Zo stond ie er begin dit jaar nog bij...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/6/9/DSC00515.JPG

Zijn wel wat kleine dingetjes veranderd nu. Nieuw (beter) interieur en dashboard, paar delen van de carroserie gerepareerd en nieuw gepoten. Mistlampen, stickers, trekhaak en zijknipperlichten verwijderd.

De carroserie reparatie's en het spuitwerk zijn bij MIVW Cardesign gedaan. De rest doe ik uiteraard zelf.

Laat je niet misleiden door het kenteken, het is echt een 82er. De dealer (eerste eigenaar de eerste 4 jaar) was het kentekenbewijs kwijt geraakt. Ik heb hem van de tweede eigenaar gekocht.

Benji
06-01-2007, 18:56
Ja jurgen heb je er ook foto´s van?
ben eigenlijk ook wel benieuwd!

We hebben hem toen toch bekeken bij de Volksforummeet? Zéér nette auto in ieder geval. Toen had Ebut de Santana/Passat ook nog.

JettaPowerrr
06-01-2007, 19:00
Hmmm, valt me nu pas op, dat de topic-starter al wel 1 posts heeft.....
Kortom, die zien we niet meer terug. Jammer. Had wel meer info gewild over die Santana GL 5.

Jurgen Santana
06-01-2007, 19:01
Hmmm, valt me nu pas op, dat de topic-starter al wel 1 posts heeft.....
Kortom, die zien we niet meer terug. Jammer. Had wel meer info gewild over die Santana GL 5.

Vraag maar raak, ik heb hem toendertijd overgekocht :D

JettaPowerrr
06-01-2007, 19:15
Krijg nou de pip.....zie nu pas de datum op de start-post! Hahaha, dus het gaat gewoon over jou Santana! Tja, info vragen overbodig, want niet meer te koop, lol.

Maar ben toch wel nieuwsgierig....hoe rijd dat nou, zo'n Santana met 5-pitter???

Jurgen Santana
06-01-2007, 19:20
Het rijd goed. Hij is niet traag maar een racemonster is het ook niet.

Bovendien rijd ik er vrij rustig mee aangezien ik hem een beetje heel wil houden en niet te snel wil verslijten:D Geluid is wel veel mooier dan een 4 cillinder met 85kw!

JettaPowerrr
06-01-2007, 19:26
Ik heb een tijdje een Audi 100 2.3E automaat gehad. En idd, zo'n 5-cilinder loopt erg mooi, een heel eigen geluid.
Gelukkig rijd je er rustig mee, die dingen zijn behoorlijk zeldzaam! Ik ben op E-Bay wel eens 5-cilinder Passats Variant tegen gekomen, in GT-uitvoering. Übergeill! Was bezig met bieden op een mooie rode, maar die oversteeg mijn budget behoorlijk...jammer...

Veel plezier met de Santana, kerel! Ik hoop hem nog eens in het echt te kunnen bewonderen!

jettaracing
07-01-2007, 14:17
Ik zie nou ook ineens dat ik de auto al heb bekeken op de volksforummeet!
Mooi exemplaar ! zeker met zo'n 5 cilinder,had er toen wel eens van gehoord ,maar tot dan toe nog niet één gezien in het echt .
In één woord ,Toppie :thumbup:

Arnaud
07-01-2007, 15:34
Mooie auto, lekker zeldzaam.

Larsv5
07-01-2007, 19:17
Het rijd goed. Hij is niet traag maar een racemonster is het ook niet.

Bovendien rijd ik er vrij rustig mee aangezien ik hem een beetje heel wil houden en niet te snel wil verslijten:D Geluid is wel veel mooier dan een 4 cillinder met 85kw!


5 Cilinder rock's....!!!! :thumbup:

Jurgen Santana
13-01-2008, 23:20
Van het weekend een stuk of wat nieuwe asbakken voor de Santana binnen gekregen. Van de oude was het greepje afgebroken. Blijkbaar had ik er al die tijd nog niet ingekeken
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/Asbak.jpg
Peuken uit de tijd dattie nog niet wegenbelasting vrij was

JettaPowerrr
14-01-2008, 01:18
:eek: Das oud! :D

Maar hij bevalt dus nog steeds goed, neem ik aan??

Jurgen Santana
17-01-2008, 22:16
Ja hoor, ga binnenkort eea aanpakken.

Wielkast RA moet gerepareerd worden, dit ivm roestschade door vuil wat achter de vulhals is blijven hangen.

Remmen wat updaten. Voorremmen een maatje groter (256mm ipv 239mm) en achter de trommels een maatje groter (230mm ipv 200mm). Redelijk subtiel dus, moet niet te gek worden aangezien ik wel de ouderwetse look wil houden.

Dan nog een stukje omlaag en andere wielen.

En tenslotte het Audio gedeelte wat upgraden.

JettaPowerrr
17-01-2008, 22:34
Mooie plannen! Is ook nog steeds een mooie wagen. :thumbup:

Maar waarom achter dan geen schijven plaatsen? Het is wel modern, maar ik denk niet dat het afbreuk doet. :)

Jurgen Santana
01-05-2008, 22:55
Vandaag is het eerste gaatje dichtgelast. Het grootste gat werd nadat alles weggezaagd was wel erg groot. Ook zit de bevestiging van de RA gordel in dit gat. Ik ga dus eerst een kijken of er nog aan origineel reparatieplaatwerk te komen is. En anders moet er wat anders in gelast worden.

Jurgen Santana
14-03-2009, 15:25
Het gat zit inmiddels alweer een tijdje dicht:D

Vandaag heb ik de laatste hand aan de verlaging gelegd. De achterkant had ik eind 2008 al gedaan. Vandaag is de voorkant ook een stukje gezakt.

Ik ben al met al niet ontevreden met het resultaat. Niet te extreem maar wel netjes in mijn ogen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/DSC_4751klein.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/DSC_4755klein.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/DSC_4758klein.JPG

Arne
14-03-2009, 16:46
Netjes hoor, heb je ook het originele kenteken er weer op? Zo te zien wel...

Kun je misschien kort uitleggen hoe je te werk bent gegaan met t verlagen van de voorzijde, ik ga t morgen bij mijn Passat doen, en alle tips zijn welkom :thumbup:

Jurgen Santana
14-03-2009, 17:20
Ik heb eerst de bovenste moer van de schokbreker en de centrale moer van de aandrijfas losgehaald.

Toen de auto omhoog gezet en de remklauwhouders losgemaakt (dus niet de remklauwen zelf los gehaald) de remslang zit met een clip aan de poot vast die je aan de achterkant met een tangetje kunt inkijpen om los te halen, vervolgens de stuurkogels losgehaald.

Je kunt beter eerst de stuurkogels los halen want dan kun je de poot makkelijker draaien bedacht ik me achteraf:)

Daarna de twee moeren van de fuseekogel losgehaald. In de fuseekogel bevestiging zitten sleufgaten dus let op met terugzetten. Als je dit wilt laten zitten kun je ook de bout onderaan het fusee loshalen maar ik had geen zin om de fuseekogel uit het fusee te wurmen. Bovendien wil ik hem van de zomer ook eens laten uitlijnen.

De rest wijst van zelf denk ik. Alleen dat dekseltje op de schokbreker zat erg vast. En vergeet niet om voor je de schokdemper in het demperhuis doet een beetje olie in het huis te laten lopen. Zo voorkom je dat de schokbreker gaat liggen klapperen.

Ik heb trouwens veerschotels gebruikt van een wat nieuwer model Audi 80. Zijn qua model gelijk alleen dan een cm platter. Veren en schokdempers van een Weitecset wat ik toen het nog leverbaar was heb besteld voor mijn vorige Santana. Alleen was het me altijd al opgevallen dat deze set blauwe veren heeft en vandaag zag ik dat er ook AP op de veren staat. Maar het rijd goed in iedergeval.

Arne
14-03-2009, 18:40
Super, zo moet t wel lukken. Uitlijnen wil ik ook laten doen binnenkort dus dan haal ik die 2 fuseekogelmoeren ook wel los...

Ik heb trouwens Audi 80 typ81 sportschokdempers van KAW, en een set veren van FK, zou -75mm moeten geven. Veerschotels heb ik van JOM, van die verlaagde voor Audi 80, maar ik moet nog even zien of ik die wel echt ga gebruiken, ik vind ze er een beetje sjofel uitzien namelijk :). Anders misschien die originele Audi 80 schotels, typ89 is dat zeker?

Jurgen Santana
14-03-2009, 19:07
Volgens mij wel ja, onderdeelnummer begon met 893.

Arne
15-03-2009, 22:37
Gelukt, bedankt voor de tips. Heb de JOM veerschotels toch maar gemonteerd, maar het is geen succes, de veren schieten eronder vandaan, volgende week alles maar weer los dus, en wisselen voor Audi 80 schotels.

levis
16-03-2009, 19:47
dikke santana!! zal wel lekker rijden zon 5 cil.

Jurgen Santana
27-10-2009, 18:03
En weer een jaar APK d'r op. De garage had op het sleutellabel "Jurgen Santana" geschreven. Zouden ze daar ook op Volksforum zitten?:D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6FOIJRLU.jpg

Tjaap
27-10-2009, 18:06
hehehe, ze wisten iig wat het was, niet "die grote blauwe van die lange gozer"

breadfan83
27-10-2009, 18:12
hehehe, ze wisten iig wat het was, niet "die grote blauwe van die lange gozer"

Hoe weet jij dat Jurgen een grote blauwe heeft?

levis
27-10-2009, 19:55
dik ding zeg, heb je niet meer foto;s?

M v D
27-10-2009, 23:17
Inderdaad echt een dikke limousine! Ze hebben een compleet andere uitstraling dan een Passat en dat door een paar kleine andere details.:)
Ben ook wel benieuwd naar wat meer foto's.
Hou 'm heel, vooral de cilinderkop...! :S