PDA

View Full Version : Schokkend rijgedrag / vermogensverlies


Roelsmoel
08-03-2006, 16:20
Snap 't effe niet meer...

Mijn VR vertoonde enige tijd geleden wat moeilijkheden... Namelijk was het zo dat hij bij koude of warme motor bij gas geven in een laag toerental (tussen 1000 en 2500) vreselijk stotterend accelereerde... Ook miste ik flink wat power.
Toen had ik allereerst mijn brandstoffilter vervangen maar het euvel was er nog. Toen trok ik maar de bougies eruit en waren er 2 helemaal zwart en vetgeslagen in plaats van mooi brons. Ik heb ze toen allemaal maar vervangen en toen was het probleem voor een dikke 3 weken weg.
Nu echter na dit weekend was het probleem er weer. Weer dat schokkend vooruitkomen en zwaar vermogensverlies. Dus maar weer de bougies eruit en was er weer 1 een klein beetje zwartig. Dus goed schoongemaakt en nieuwe bougiekabels gekocht en gemonteerd...

Maar helaas was het er vanochtend weer eventjes... Niet extreem, maar wel een beetje...

Is het dan toch misschien een software matige verkeerde afstelling?
Ik kan namelijk niet echt een vals luchtaanzuiging ontdekken en verder geen vreemde dingen of geluiden...

Groetjes Raoul

Black Devil
08-03-2006, 16:36
tja, valt weinig aftestellen aan een vr6, rotor/kap nog fris? (of heb je DIS). Misschien een of andere sensor stuk, controleer ook even op de achterste baksteun, zit onder aanzuigbuis tussen LF en gasklep of de stekker v/d lambdasonde nog heel is. omdat het blok behoorlijk kantelt kan het zijn dat er een draadje stuk is, heb het zelf ens gehad.

succes

Reaper Kustoms
08-03-2006, 16:37
ik zou toch maar eens goed controleren op scheuren in je lucht aanzuiging of vacuumslangen: soms zie je ze niet goed en zitten ze aan de onderkant van een slang, of vlakbij een klem...

Reaper Kustoms
08-03-2006, 16:39
hoe staat het met je rotor in je verdelerkap? als die evrsleten is, kun je ook wel eens van die syptomen hebben. of is je luchtfilter wel fatsoenlijk schoon en droog?
eerst simpel denken, dan pas moeilijke dingen zoeken.

Roelsmoel
08-03-2006, 16:41
Moet er nog even bijzeggen dat hij ook bij de dealer is geweest om uit te lezen (hij kreeg namelijk ook even kuren met stationair draaien (zwaar schokken) en op een gegeven moment zelfs uitval bij koppelingspedaal intrappen.
Bij de dealer kwam er toen bij uitlezen uit dat mijn pingelsensor niet meer goed zou zijn. Deze is toen vervangen, onnodig bleek later want de melding bleef tot we de de bekabeling van de kabelboom naar de pingelsensor hadden vervangen.

Nu is het stationair wel weer goed, alleen bij lage toeren en accelereren is het een gevoelsmatige 1.4 over drempels

Black Devil
08-03-2006, 16:52
STK (stationair toerentalklep) vervuilt??

Roelsmoel
08-03-2006, 17:01
Stationair loopt die inmiddels goed.

Is echt met rijden... Stel je voor een 1.4 op 3 poten op de snelweg met allemaal minidrempels... Zo rijdt mijn Vr nu...

Black Devil
08-03-2006, 17:04
maar wat voor ontsteking heb je nu??

Roelsmoel
08-03-2006, 19:59
Rotor geloof ik bij de 93er modellen. Is een blok van november 1993... Oplevering 1994 :rolleyes:

Reaper Kustoms
08-03-2006, 22:29
controleer of al je bougies vonken, dan weet je meteen of het iets met je ontsteking is. gewoon ff op verschillende punten nameten. het kan best ook dat je gamelle bougiekabels hebt of zo. kijk eerst maar eens of het contactpunt van je rotor nog uitsteekt.

rogek
08-03-2006, 22:55
als het goed is heb je dis ;)

ik zou ri de luchtmassameter denken.. ook wel eens problemen met uitvallen voor stoplichte enzow?

Roelsmoel
09-03-2006, 09:35
Volgens mij heb ik toch echt rotor, er zitten ook al nieuwe kabels in en nieuwe bougies dus dat kan het ook niet zijn. En voor stoplichten valt die niet uit, doet die het prima

Reaper Kustoms
09-03-2006, 11:33
dus check die rotor dan. kan ook verdelerkap zelf zijn. check de contactpunten

Joerivr6
09-03-2006, 12:37
Ik heb een dergelijke storing ook gehad, na lang zoeken en ploeteren ben ik naar de dealer gegaan en heb ik daar de waarden uit laten lezen van mijn koelwatertemperatuur sensoren. Er zitten er twee op het blok, een voor je meter en een voor het management.

Bij mij bleek de sensor voor het management (blauwe) -50 aan te geven ipv 90 graden.
Je kan ook zelf even testen door deze even los te halen. Loopt hij beter, noodloop, dan weet je ook bijna genoeg, een dergelijke sensor kost +/- 5 eu

Mocht dit niet helpen, dan kan je lmm defect zijn. Haal deze ook even los (stekker eraf) rijdt hij beter........ wederom noodloop... dan is deze defect.

Daarnaast kan je ook nog hetzelfde doen met je lambda sonde.

Ikzelf denk dat het je lambdasonde of je koelwatertemp sensor is.

Succes verder.