PDA

View Full Version : vr6 in type 3


TT-TDI MANIAC
10-03-2006, 21:14
Beste vw maten ik zit te twijfelen, ik rijd nu golf3 tdi maar omdat ik veel minder kms rijd zitik er over te denken om er een vr6 in te bouwen. Het is een echte zomer auto. Ik kan zelf goed sleutelen dus daar ligt het niet aan, de vraag is is dit een juist besluit, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, wat heb ik allemaal nodig. Ik kan een 96er motor kopen met alles er op en aan die er zo in kan en is gereviseerd met km stand 35000 euri en kost me 2000 euro. Dus kom maar op met tips positief en negatief. En nee ik koop niet een vr6 omdat ik in mijn auto veel geld heb gestoken.

Nils

NeFReT
10-03-2006, 21:16
ALS je het aan mij zou vragen dan zou ikzelf liever de tdi weg doen voor een leuk bedrag

en 2000 euro heb je al over voor een blok

2000 euro plus het geld wat je van je tdi hebt kan je mischein een hele mooie EN een originele kopen

tegenwoordig is een 6 cilinder op kenteken ERGG moeilijk

maar hoe dan ook

succes;)(Y)

Jurgen Santana
10-03-2006, 21:20
tegenwoordig is een 6 cilinder op kenteken ERGG moeilijk

Een Golf 3 Vr6 heeft een nederlandse typegoedkeuring. Dus als je het geheel netjes inbouwd, inclusief bijbehorende uitlaat, wielophanging, remmen mag het geen probleem geven.

NeFReT
10-03-2006, 21:23
dat wist ik niet

nou in ieder geval veel succes dan

dan gaan ik ook maar rustig op zoek naar een vr6 blok voor een mk2:D

vwbullit
10-03-2006, 21:27
dat gaan nou net niet meer

Black Devil
11-03-2006, 13:22
dat wist ik niet

nou in ieder geval veel succes dan

dan gaan ik ook maar rustig op zoek naar een vr6 blok voor een mk2:D

:confused: daar is geen type goedkeuring voor........... :rolleyes:

NeFReT
11-03-2006, 17:41
golf waar ik aan ken komen(chassis) is al een 6 cilinder op kenteken

is ook met kenteken en al dus:D alleen is bijna helemaal kaal dus ook zonder blok

tdiwolf
11-03-2006, 19:57
aangezien je een cabrio front hebt, schijnt het dat je hier ook aanpassingen aan moet doen.

wat weet ik niet maar dan kun je je alvast voor bereiden,

en voor de ombouw, alles onder de kap, boom, pc, subframe, en vergeet de tank niet.

succes.

indewarre
11-03-2006, 20:18
ombouw mag ook wel in een golf 1 type goedkeuring is niet nodig, maar je moet wel vr6 remmen en uitlaat met E keur hebben en een weggedragstest doen, voor meer info rdw. die helpen je graag