PDA

View Full Version : plus geschakeld!?


Zaahied
13-03-2006, 11:57
Hoi,

weer zo'n eentje van vwforum... ;)

Ik ben nu op mijn werk, zal me volgende keer even uitgebreid voorstellen met foto's natuurlijk. :)

Momenteel ben ik met mijn golf3 bezig. De nodige schroefset, velgen, dvd-speler, tft is al aangeschaft. Wacht alleen nog op de tijd om in in te bouwen. :cool:

Maar mijn vraag is het volgende... Ik zoek een kabel waar spanning op staat wanneer je contact aanstaat en geen spanning wanneer je contact uit is. :confused:

Dat moet als massa gaan dienen wanneer de contact eraf is...

Om het duidelijker te maken....

Het is voor een dummy alarm led

Heb bij de radio al gemeten, maar nix gevonden.(mede dankzij de vorige eigenaar)..

Ook al de search gebruikt, noppes...

Alvast bedankt!

remoss
13-03-2006, 12:01
Hey Zaahied,

Wanneer je iets geschakeld wilt hebben op die manier moet je hem als massa aansluiten bij de achterruitverwarming of sigaretten aansteker ;)

Effe kabeltje stukje blootleggen met een mesje en erop solderen op plakken..

Greetz remos

Big_Mac_Mark
13-03-2006, 12:06
Kun je dat niet gewoon doen met een schakelaar die je ergens verstopt? Klik je hem aan als je weg gaat, kleine moeite, en het 'gelegenheidsboefje' laat zich er wel door afschrikken!

patrick16v
13-03-2006, 12:09
Kun je dat niet gewoon doen met een schakelaar die je ergens verstopt? Klik je hem aan als je weg gaat, kleine moeite, en het 'gelegenheidsboefje' laat zich er wel door afschrikken!

idd ff een schakelaartje verstoppen. of je moet er een relais tussen zetten, maar ik begrijp aan je vraag dat je niet echt thuis bent met elektriciteit, dus het schakelaartje is een goede optie!!!!

Marcski
13-03-2006, 12:10
als je radio zijn radio-zenders onthoudt, krijgt deze echt wel constante plus.. nog een keer goed meten dus

Zaahied
13-03-2006, 12:15
bedankt iedereen,

een schakelaar kan ook (makkelijk), maar meer als laatste optie...

Achteruitverwarming of sigarettenaansteker is een goede optie voor massa?

De radio is constant, dan blijft hij knipperen...

Is er nix bij de zekeringkast te pakken? Een relais kan, maar het is maar een tijdelijke oplossing tot ik een alarm heb. Het wordt nu echt erg bij mij in de buurt...

remoss
13-03-2006, 12:25
Ik heb voor mijn alarm installatie het ook met de achterruit verwarming gedaan werkt perfect!!!

contact aan..lampje uit, contact uit, lampje aan!!Op aanraden van mijn oom, monteur bij vm meest gangbare en standaard oplossing..!!

Veel gebruikt door officiele dealers!

Succes en peace of cake!

Zaahied
13-03-2006, 12:29
Ik heb voor mijn alarm installatie het ook met de achterruit verwarming gedaan werkt perfect!!!

contact aan..lampje uit, contact uit, lampje aan!!Op aanraden van mijn oom, monteur bij vm meest gangbare en standaard oplossing..!!

Veel gebruikt door officiele dealers!

Succes en peace of cake!

Waar in de auto heb je de kabels gepakt? Voor in de zekeringkast?

Beide op de zelfde plek (plus/min)

remoss
13-03-2006, 12:35
Je pakt de plus van de autoradio, en de min van de knop
van de achterruitverwarming!

Deze min is als je het contact aan hebt de +...snappie ;)

succes

Zaahied
13-03-2006, 12:42
Je pakt de plus van de autoradio, en de min van de knop
van de achterruitverwarming!

Deze min is als je het contact aan hebt de +...snappie ;)

succes

Thanx! ik ga het vanmiddag proberen! :D

;)

Reaper Kustoms
13-03-2006, 12:55
zorg dat het lampje wat je gaat gebruiken een LED (light emitting diode) is of dat je er een diode tussenzet (deze zorgen ervoor dat de stroom maar 1 kant op kunnen gaan), anders heb je kans op een grillparty onder je dash...

remoss
13-03-2006, 12:57
Gewoon een standaard orgineel dummy alarm ledje gebruiken!!

Succes vanmiddag, hoor het vanavond wel van je!

Zaahied
13-03-2006, 15:59
Gewoon een standaard orgineel dummy alarm ledje gebruiken!!
h
Succes vanmiddag, hoor het vanavond wel van je!

Ik ben net even met de multimeter bezig geweest en ben er achtergekomen dat ik dus rood (constant +) in combinatie met geel/zwart (geschakeld +) wat achter de schakelaar zit het doet. :)

Meteen even de ledje opgezet, en doet het perfect :tongue: !

Alleen moet ik nog de kabels nog daar netjes doortrekken en omdat ik weer zo moet werken, houdt het voor nu weer even op. :(

Ik hoop dat ik morgen weer even de kans krijg...

Ook suggesties over hoe kabels door te trekken hoor ik graag...

In ieder geval, BEDANKT! ;)

remoss
13-03-2006, 17:54
Mooi werk.. gefixed!

draden lopen bij mij gewoon achter mijn dashboard. Aansluiten op de rode van de radio, en dan de andere achter het dashboard, achter de fan knoppen naar het midden. lampje zat bij mij bij de knoppen naast achterruit verwarming.

Dat is ook de plaats waar 'vaak' het ledje zit voor het orginele alarm.

Succes en Your Welcome!

Antoineveld
13-03-2006, 18:04
Normaal is bij de golf 3 een rood/bruine draad de geschakelde plus, zie ook mijn webiste bij FAQ vraag 5: Hoe sluit ik een alarm aan. Hier staat ook de geschakelde plus tussen. Deze geeft 12 volt als de sleutel in het slot zit (je hoeft hem dus nog niet eens om te draaien naar de accesoirestand bij andere auto's). Sleutel er helemaal uit is stroom eraf.