PDA

View Full Version : Ipod in je auto


arnus71
17-03-2006, 10:29
Vraagje: Kan je je ipod in je auto gebruiken door hem als een soort uitzender in te stellen, en vervolgens je tuner die frequentie op te vangen die je ipod dus uitzendt?

Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb wel eens gelezen/etc dat je daar wel een speciale radio/cd-speler (head unit) voor nodig hebt, dus dat het niet werkt met je 'normale' bestande (lees=wat oudere) radio.

Ik heb een Grundig radio/cd spelert van een paar jaar uit namelijk...

Of zijn er andere manieren om je Ipod in je auto aan te sluiten???

Golf_1_gts
17-03-2006, 10:34
Pfff werkt extreem goed met oude radio's; je I-pod gaat nl gewoon op een radiofrequentie uitzenden in een straal van 10 meter zoiets. Dus ben je stiekum ook nog een kleine radio piraatje. Erg handig als je een oude radio hebt met alleen maar FM ofzo...gewoon even de frequentie zoeken waar de ipod staat en spelen maar :D

Stijn
17-03-2006, 10:42
Marinda heeft er ook een voor gebruik van d'r iPod mini in d'r GTI...(Griffin iTrip) maar dat laat te wensen over! Antenne staat natuurlijk achteraan op het dak dus ontvangst is matig. Het is ook erg moeilijk om een echt lege frequentie te vinden in Nederland. De zendertjes zouden net wat sterker moeten zijn, maar is natuurlijk gelimiteerd tot 0,00001 Watt ofzo voor de wet.

Veel goedkoper, veel storingsvrijer maar minder mooi is gewoon de cassette interface, als je een cassettedek hebt tenminste.

arnus71
17-03-2006, 10:42
Pfff werkt extreem goed met oude radio's; je I-pod gaat nl gewoon op een radiofrequentie uitzenden in een straal van 10 meter zoiets. Dus ben je stiekum ook nog een kleine radio piraatje. Erg handig als je een oude radio hebt met alleen maar FM ofzo...gewoon even de frequentie zoeken waar de ipod staat en spelen maar :D

Heb je daar dan nog iets extra's voor nodig? Of werkt het "zo maar"?

Golf_1_gts
17-03-2006, 10:46
Zal zo eens voor je vragen vriend van me heeft zo'n ding mooi aangesloten in zijn mitsubitsi colt op een oude radio. En het ontvangst daarvan is echt perfect.
Ligt eraan welke ipod je hebt he dacht ik.

arnus71
17-03-2006, 10:59
Ik heb nog geen Ipod, mede omdat ik hem niet in de auto kan gebruiken. Maar als het ook aan het model ipod ligt kan ik daar evt. rekening mee houden bij aanschaf...

Golf_1_gts
17-03-2006, 11:16
ik weet niet of ze allemaal zelf kunnen uitzenden of je er een apart dingetje voor nodig hebt

Stijn
17-03-2006, 11:36
Wat ik zei, het is een apart apparaatje, bijvoorbeeld de Griffin iTrip. Je plugt 'm bovenin de iPod op de batterij en audiouitgang (past op alle modellen). Goedkope modellen werken op vaste frequenties, duurdere zijn vrij instelbaar.

Marcski
17-03-2006, 12:23
er zijn ook interfaces om je iPod op de cd-wisselaar-ingang aan te sluiten, alpine en kenwood hebben dit bijvoorbeeld, maar geen idee of grundig dat ook heeft

Erik
17-03-2006, 12:34
er zijn ook interfaces om je iPod op de cd-wisselaar-ingang aan te sluiten, alpine en kenwood hebben dit bijvoorbeeld, maar geen idee of grundig dat ook heeft
klopt !! dit zie je steeds vaker bij autoradio's,
pioneer heeft nu ook al, via een adapter (die je wel los erbij moet kopen :tongue: ) sluit je je ipod zo aan op je radio en dan heb je echt een super kwaliteit,
maja je moet wel en een nieuwe radio kopen en een adapter (en dan ook nog eens de ipod die je nog niet hebt :D ), dus wordt het een leuk prijsje :woowoo: :chair:

martijnvanderh
17-03-2006, 12:44
Ik heb mijn nano gewoon aangesloten op de aux-ingang

Van mini-jack naar dubbele tulp. Goede kabel ertussen,
klaar!

ploon
17-03-2006, 12:56
ik zag in de UK iemand die vanuit zijn i-pod met een "mini-jack -> tulp-stekker"-kabeltje direct op zijn versterker had aangesloten (die had verder geen radio in zijn auto)

Lomax
17-03-2006, 13:32
Maar als beetje man van de wereld koop je toch geen ipod ?

dan koop je een mp3 speler van iriver of wat dan ook, als het maar niet zo'n monster is met die witte oordoppen :P (en die vreselijke i-tunes software)

Stijn
17-03-2006, 13:44
Je bent toch niet verplicht itunes te gebruiken, dat haal je niet eens uit de doos.

Lomax
17-03-2006, 15:49
Ah, ik had begrepen dat i-tunes verplicht was :(

Maar als ik eens kijk bij bv. http://www.mp3shop.nl wat je kan krijgen voor het geld van een ipod ;)

RubenD
17-03-2006, 16:27
niet verplicht itunes te gebruiken
Humm zou je mij dan kunnen vertellen hoe je dan wel de nummers op de Ipod kunt zetten en ze toch afspelen?

Over die interfaces, sony heeft ook van deze interfaces om minidsic/mp3/HD spelers mee aan te kunnen sturen. Het is echter zo dat sony binnenkort met een HD 1G radio komt. Er zit dan een 1G stick in het frontje ingebouwd. Je haalt dus het frontje van je radio en hangt hem met een usbkabel aan je pc. Erheen slepen en klaar is kees.

Maar je hebt dus wel mp3tjes op de pc neem ik aan, waarom haal je dan niet gewoon een radio die mp3 aan kan? Zijn er ook zoveel van, Sony heeft die ook andere merken weet ik zo niet.

Check iig: www.rondevries.nl & een andere website die nog goedkoper is, weet de url zo niet. Moet ik thuis ff in mijn favorieten kijken. Wil je die ook weten PM mij maar!

Succes met de zoektocht!

Lomax
17-03-2006, 20:20
als je even googled op auto radio mp3 cd speler vind je zat :)
bv. deze (http://www.bestekeus.nl/shop/default.php/cPath/131_289)

arnus71
21-03-2006, 15:27
Ik wil dus niet cd's moeten branden om muziek te transporteren. Ik neem aan dat dat wel moet met MP3 spelers voor in de auto.

danielle
21-03-2006, 16:47
Ik heb een Ipod en een Pioneer autoradio... die net te oud schijnt te zijn... wil ook wel weten wat de beste oplossing is, voordat ik allerlei dure dingen aanschaf! Ik ben trouwens heel tevreden over mijn Ipod, Itunes werkt perfect om muziek op de Ipod te zetten, makkelijker kan niet!

Marco
21-03-2006, 23:53
Marinda heeft er ook een voor gebruik van d'r iPod mini in d'r GTI...(Griffin iTrip) maar dat laat te wensen over! Antenne staat natuurlijk achteraan op het dak dus ontvangst is matig. Het is ook erg moeilijk om een echt lege frequentie te vinden in Nederland. De zendertjes zouden net wat sterker moeten zijn, maar is natuurlijk gelimiteerd tot 0,00001 Watt ofzo voor de wet.

Veel goedkoper, veel storingsvrijer maar minder mooi is gewoon de cassette interface, als je een cassettedek hebt tenminste.

Denk ietsje meer, wat jij zegt is dat ie 0,01 milliWatt heeft, denk dat ie dan nog niet eens wat doorgeeft aan de antenne als je em ertegenaan houdt. Denk dat ie op 1 mWatt zit, maar als je nou ff beetje handig bent en ff naar http://www.ipodwizard.net/wiki/index.php/ITrip_Amplifier surft dan bouw je je eigen versterkertje en heb je denk ik of iets simpeler http://www.spymac.com/forums/showthread.php?threadid=198341&curr=0

Misschien straks wel n idee voor de passat.... :rolleyes:

DeNB3rt
22-03-2006, 01:22
Maar als beetje man van de wereld koop je toch geen ipod ?

dan koop je een mp3 speler van iriver of wat dan ook, als het maar niet zo'n monster is met die witte oordoppen :P (en die vreselijke i-tunes software)

Ben ook vreselijk alergisch voor dat wit ding, mijne (een Xclef HD500, al 3 jaar in bezit )zit gewoon op een omgebouwde logitech 5.1 speakerset :D

Werkt allemaal op 12V spanning, 1.5€ onderdeeltjes voor nodig :D

Verder hebk dus geen radio (luister er anders ook nooit naar)

-==Golf88==-
22-03-2006, 07:02
He,


Check deze site (als je um nog niet kent! :) ):
http://www.ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=1

Dit verkopen ze niet in de winkel!!!
Versterkt het signaal van je ipod en nog wat leuke functies!

Big up!

frankvr6
22-03-2006, 07:19
gewoon een dvdspeler van jvc de 5101 kopen kost geen drol meer en dan een dvd met mp3 maken en tada een paar 1000 nummers er op geen wisselaar meer nodig geen cds meer in de auto heb het ook evt schermpje er aan en klaar

arnus71
22-03-2006, 08:45
He,


Check deze site (als je um nog niet kent! :) ):
http://www.ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=1

Dit verkopen ze niet in de winkel!!!
Versterkt het signaal van je ipod en nog wat leuke functies!

Big up!
Kijk, dit lijkt me wel wat... lekker simpel (just like me :D ). De site ziet er wel een beetje vaag uit moet ik zeggen, zou 'm wel een beetje knijpen om mijn geld over te maken...

breadfan83
22-03-2006, 09:22
doet t prima!

mijn huisgenoot heeft dit ook (niet in zijn auto, maar op zijn kamer...)
gewoon uitzenden en je radio ontvangt

is alleen een dingetje...
die i-pod zenders zijn hier geloof ik niet toegestaan, althans dat was zo in de tijd dat hij t ding kocht
ze zenden namelijk vaak op de zelfde frequentie als de poitie, en daar zijn de heren in blauw niet blij mee, stoort nogal als je in n flinke achtervolging zit ne je krijgt aanwijzingen van justin timberlake :D

Dirk
22-03-2006, 15:54
Heb je een aux-in op je Grundig zitten?
Dan is het namelijk helemaal makkelijk.
En er zijn wat adapter sets te koop voor een i-pod, maar daar betaal je al gauw 75 euro voor.





Vraagje: Kan je je ipod in je auto gebruiken door hem als een soort uitzender in te stellen, en vervolgens je tuner die frequentie op te vangen die je ipod dus uitzendt?

Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb wel eens gelezen/etc dat je daar wel een speciale radio/cd-speler (head unit) voor nodig hebt, dus dat het niet werkt met je 'normale' bestande (lees=wat oudere) radio.

Ik heb een Grundig radio/cd spelert van een paar jaar uit namelijk...

Of zijn er andere manieren om je Ipod in je auto aan te sluiten???

arnus71
22-03-2006, 16:06
Heb je een aux-in op je Grundig zitten?
Dan is het namelijk helemaal makkelijk.
En er zijn wat adapter sets te koop voor een i-pod, maar daar betaal je al gauw 75 euro voor.
Ik ga vrijdag m'n radio even uitbouwen om te kijken wat voor uitgangen er nog vrij zijn, anders moet ik de politie gaan storen denk ik!! :D