PDA

View Full Version : Help!!! Motor 1.8 16V mer Webers in Golf 1 loopt niet lekker


gdekoning
18-03-2006, 12:35
Wie kan mij voorzien van technische schema's die ik nodig kan hebben tijdens het inbouwen van een injectie op mijn 1.8 16V??

Ik heb een complete set aangeschaft, maar hoe, wat, waar komt???!!!???
De bedrading komt op mij sterk over als spaghetti. Heel erg veel connectoren, enzo.

Alvast bedankt,

Gerrit

Gert
18-03-2006, 12:41
Mijn ervaring is dat een 16V onderin niet veel doet .
Webers onderin doen ook niet veel .
Tel dat bij elkaar op en je snapt bijna waar het aan ligt .
Hoe lekker loopt die niet bij lage toeren ? Wat doet de motor ?

DJW
18-03-2006, 14:43
sind hoelang heb je het probleem, vanaf het begin of ineens?

DJW
18-03-2006, 14:44
...en heb je nog andere delen aangepast (vliegwiel,nokkenas oid)

RubenD
18-03-2006, 15:04
Vliegwiel afdraaien maakt nogal uit, die van mij loopt onderin ook altijd te bokken. Verder 4000rpm en hoger anders gebeurd er niks he!

Maar de carbs zijn goed afgesteld?

vwleusden
18-03-2006, 18:44
computer er ook uit flikkeren en een onsteking plaatsen met vacuumvervroeging. Verder een goede lange kelk op de carbs knallen voor een beetje koppel.

gdekoning
20-03-2006, 12:50
computer er ook uit flikkeren en een onsteking plaatsen met vacuumvervroeging. Verder een goede lange kelk op de carbs knallen voor een beetje koppel.

Het probleem doet zich al vanaf het begin voor. De auto heb ik in deze staat gekocht. De vorige eigenaar zei dat de carbs moesten worden afgesteld, en dat klopte ook. Maar zelfs na het laten afstellen liep de motor wel iets beter, maar het was nog niet zoals je zou willen. Vliegwiel, nokkenas drijfstangen en zuigers zijn inderdaad aangepast.
Ik ben nog niet zo erg thuis in dit soort werkzaamheden, maar ik zou met een beetje technische ondersteuning een eind komen. Een ontsteking met vacuumvervroeger, dat snap ik nog wel, maar de computer er uit halen is een ander onderwerp. Ik bedoel, zo makkelijk zal het toch niet zijn? Moeten er nog stekkerverbindingen worden veranderd? Of is het zo simpel als gewoon loskoppelen?
En wat doet dat met de toerenteller en zo??
Stationair loopt de motor tussen de 1200 en 2000 rpm.
Alles wat je wat lager wilt zetten, dan gaat het toerental richting de 500, en dan stopt de motor er mee.
Soms hoor ik ook een soort backfire geluid, maar niet constant.
Heeft iemand een idee hoe ik de Webers kan synchroniseren? Met vacuummeters? En welke stelschroeven moet je daarvoor verdraaien?

bolku
22-03-2006, 09:36
Hoi,

Waar heb je je Golf af laten stellen?
Ik denk dat je echt even naar een tuningsbedrijf moet gaan die verstand van zaken hebben, niet gewoon naar een willekeurige garage, die kunnen een geprepareerde 16V met webers echt niet afstellen.
Ikzelf ga altijd naar Speedcentre in Geldermalsen ( www.speedcentre.nl) om de door mij gebouwde motorblokken in Golf 1 en Golf 1 cabbie op de rollerbank te laten afstellen en vermogensmeten.
Kost ff een paar centen, maar wat een vermogen weet Jaap van Speedcentre er uit te halen puur door een perfecte afstelling.
Zo door blijven rijden kost uiteindelijk nog meer aan brandstof die waarschijnlijk onverbrand je uitlaat weer uitkomt en als je motor zo beroerd loopt is een motorschade ook niet ondenkbaar als je door blijft klooien...

gdekoning
22-03-2006, 10:06
Hoi,

Waar heb je je Golf af laten stellen?
Ik denk dat je echt even naar een tuningsbedrijf moet gaan die verstand van zaken hebben, niet gewoon naar een willekeurige garage, die kunnen een geprepareerde 16V met webers echt niet afstellen.
Ikzelf ga altijd naar Speedcentre in Geldermalsen ( www.speedcentre.nl) om de door mij gebouwde motorblokken in Golf 1 en Golf 1 cabbie op de rollerbank te laten afstellen en vermogensmeten.
Kost ff een paar centen, maar wat een vermogen weet Jaap van Speedcentre er uit te halen puur door een perfecte afstelling.
Zo door blijven rijden kost uiteindelijk nog meer aan brandstof die waarschijnlijk onverbrand je uitlaat weer uitkomt en als je motor zo beroerd loopt is een motorschade ook niet ondenkbaar als je door blijft klooien...

Klopt, ik ben al een keer daar geweest en heb daar ook 265,00 euro voor betaald.
Maar nadat de carbs waren afgesteld, kwam jaap erachter dat er anti vibration ringen tussen de carbs moesten worden gemonteerd.
Hij raadde aan dat door iemand anders te laten doen, ivm zijn uurloon.
Nu doet met name een van de carbs raar, omdat deze nagenoeg gen vacuum heeft.
Heb jij injectie of ook carbs?
Ik denk er namelijk over om er injectie in te plaatsen als ik niet gauw een oplossing vind.

serge pot
25-03-2006, 16:08
synchroon is kut ,en backfire uit webers is te arm mengsel

serge pot
25-03-2006, 16:09
btw ik ben op de meeting bij bunnik ,synchroon meters kan ik mee nemen ,

bolku
26-03-2006, 00:23
Hoi,

Persoonlijk houd ik mij eigenlijk alleen maar bezig met injectiemotoren, maar de webers moeten zeker goed af te stellen zijn, tenzij ze versleten zijn, maar dat was dan op de bank wel naar boven gekomen.
Ik zou idd die rubbers monteren en weer naar Geldermalsen gaan.
Als je er echt niet uitkomt kan ik de motor ook voor je ombouwen naar injectie, ik gebruik alleen wel digifant...ik ben allergies voor K(*T)-Jetronic injectiesystemen..wat een ellende kan je daar mee hebben......

serge pot
26-03-2006, 08:37
hmzzzzzzz hoe meer electronica ,hoe meer shit je kunt hebben

gdekoning
27-03-2006, 21:24
Hoi,

Persoonlijk houd ik mij eigenlijk alleen maar bezig met injectiemotoren, maar de webers moeten zeker goed af te stellen zijn, tenzij ze versleten zijn, maar dat was dan op de bank wel naar boven gekomen.
Ik zou idd die rubbers monteren en weer naar Geldermalsen gaan.
Als je er echt niet uitkomt kan ik de motor ook voor je ombouwen naar injectie, ik gebruik alleen wel digifant...ik ben allergies voor K(*T)-Jetronic injectiesystemen..wat een ellende kan je daar mee hebben......

Wat voor een ellende kun je zoal verwachten?

bolku
29-03-2006, 00:04
Slecht af te stellen, verloop van de afstelling, moeilijk starten, hoog verbruik enz.
Dit zijn de belangrijkste kwalen wat mij een paar jaar geleden heeft doen besluiten om dit injectiesysteem te mijden.
K-Jetronic is mechanish en dat slijt dus op den duur......en aangezien we het over injectiesystemen hebben van vaak bijna 20 jaar oud komt dat vaak voor.
Het mooiste is het om een injectiesysteem te kopen van een goed lopende motor waar je dus van weet dat het goed is.
Ik ben momenteel bezig voor een klant met de ombouw van een 16V naar digifant en heb een goed werkend k-jetronic systeem liggen van deze auto.

serge pot
29-03-2006, 21:52
net als webers en bejaarde vrouwlijksluitspieren ,na verloop van tijd slijt alles in en wordt het incontinent,als je dus goed onderhoud pleegt is heen fluitje aan de hand .en is zelfs k tronic zelfs goed af te stellen en reageert sneller op het gas dan de huidige electronische parkinson gaspendalen .
met injectie ,trap gas max in en laat los .he toeren teller bewoog een mm .
doe ik dit met mijn keihin carbs ben ik toch al snel ff 2500 rpm verder geweest .
nee voor geen injectie ,trage zooi.

serge pot
29-03-2006, 21:54
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken .en daar hou ik niet van .