PDA

View Full Version : Pimp my ride, een grote bezeikerij!


Der Typ Siebzehn
19-03-2006, 14:46
Ik heb gisteren in "Autobild" (is de duitse uitvoering van "Autoweek") een bericht over Pimp my ride gelezen, vanwege het zogenaamde pimpen van oude krotten......maar wat ze daar dus zouden doen volgens het bericht is alleen maar het uiterlijk vertoon van een desbetreffende auto pimpen(velgen, interieur en onzin toevoegen), maar over zaken zoals b.v. roest zou gewoon een nieuw kleurtje heen komen cq afgedekt worden, en dat noemen ze pimpen, ik noem het liever bezeiken van de eigenaar van de auto. Maar het zou niet aan de jongens van WCC (West Coast Customs), de uitvoerders dus, liggen (hun doen alleen maar wat hun opgedragen word), maar aan MTV, wat een kutzender :chair:

Melvin
19-03-2006, 14:54
weet je toch zelf ook.. WCC levert goede producten, maar niet tijdens pimp my ride, gewoon een kwestie van geld en tijd!

ik herinner me verschillende auto's met roest waar aluminium overheen werd gepopt en vervolgens afwerken met een kilo plamuur. Het resultaat tijdens de uitzending is nog goed, daarna is niet hun probleem...

Waldorf
19-03-2006, 14:56
de eigenaar van een voertuig blijft ten aller tijde verantwoordelijk voor de technische staat van de auto.
Helaas is dat bij de nederlandse versie nog erger. daar voeren ze carrosserie arbeid uit, die een dusdanige aantasting van de auto zijn, dat ze daarna niet eens meer op de weg zouden mogen rijden.
Neem bijvoorbeeld die dakar/rally uitvoering van de Golf. regenwater kon niet meer weglopen. Het dak werd verandert. Allemaal zaken die aangepakt kunnen worden. Want geldt er niet een regel die stelt dat een voertuig opnieuw ter keuring aangeboden dient te worden indien zaken veranderd zijn waardoor deze afwijkt van de door de fabrikant aangeleverde specificaties.

just my 2 cents.

Tommy
19-03-2006, 15:00
Snap dan niet dat WCC zich er voor leent... mooi slechte reclame!!!!!!

Der Typ Siebzehn
19-03-2006, 15:02
weet je toch zelf ook.. WCC levert goede producten, maar niet tijdens pimp my ride, gewoon een kwestie van geld en tijd!

ik herinner me verschillende auto's met roest waar aluminium overheen werd gepopt en vervolgens afwerken met een kilo plamuur. Het resultaat tijdens de uitzending is nog goed, daarna is niet hun probleem...

dat wist ik helaas niet:redface: maar het is precies zoals jij beschrijft roest afwerken met b.v. een kilo plamuur, idd dus een kwestie van geld en tijd, en ik altijd maar denken dat alleen "De grote beurt" een shitprogramma is.....

Der Typ Siebzehn
19-03-2006, 15:05
Snap dan niet dat WCC zich er voor leent... mooi slechte reclame!!!!!!

Tja, WCC vangen er wel mooi geld voor als ze zich voor zulke dubieuze praktijken "lenen".

maartenunplukt
19-03-2006, 18:16
daarom WCC zijn ondertussen zelf beroemdheden geworden. Niet alleen WCC, maar ok de deelnemers van dat soort programma's zitten onder de wurgcontracten. Het is jammer, maar zo gaat dat. Anders zou zo'n programma helemaal niet haalbaar zijn. MTV levert hapklare brokken voor de 17jarigen. Wil je echt tunen/pimpen/opknappen zien kan je toch echt beter discovery aanzetten. Maarja, dan ben je 6 afleveringen naar 1 auto aan het kijken ipv 1 auto per half uurtje MTV style :)

hajee
19-03-2006, 18:44
pimp my ride is mi toch wel een heel ander niveau dan "de grote beurt"
daar worden in ieder geval echte grote wielen en zo gemonteerd.
bij de grote beurt doen ze af en toe aan"mischbereifung"
alleen dan voor kleiner dan achter :)

Der Typ Siebzehn
19-03-2006, 20:51
ehmmm, beunwerk kan ik niet echt niveau noemen, maar je hebt gelijk, als "pimp my ride" al niveau heeft, dan iig meer als "de grote beurt", je kunt het woord niveau hier eerder door "een betere smaak" vervangen.

@Maartenunplukt: je zult toch het programma, hoe heet het nog eens? "A car is reborn" ?(ik weet de naam niet precies:redface: ) wat op discovery na "whealer-dealers" komt, bedoelen?

Tommy
19-03-2006, 20:53
ehmmm, beunwerk kan ik niet echt niveau noemen, maar je hebt gelijk, als "pimp my ride" al niveau heeft, dan iig meer als "de grote beurt", je kunt het woord niveau hier eerder door "een betere smaak" vervangen.

@Maartenunplukt: je zult toch het programma, hoe heet het nog eens? "A car is reborn" ?(ik weet de naam niet precies:redface: ) wat op discovery na "whealer-dealers" komt, bedoelen?




RIDES!!!!!!!

hajee
19-03-2006, 20:59
ehmmm, beunwerk kan ik niet echt niveau noemen, maar je hebt gelijk, als "pimp my ride" al niveau heeft, dan iig meer als "de grote beurt", je kunt het woord niveau hier eerder door "een betere smaak" vervangen.

zo bedoelde ik het ook, pimp my ride komen best aardige auto's uit.
en de grote beurt vind ik alleen maar hilarisch.

jettaracing
19-03-2006, 21:28
RIDES!!!!!!!


:iamwithst :woowoo: :rock:

Menace
20-03-2006, 01:04
American hot rod :D

Reaper Kustoms
20-03-2006, 12:37
idd, die gevallen pimp my ride en de grote beurt hebben binnen een paar maanden de bellen op de lak staan.... die roote spijlbus bij de grote beurt vorig jaar. enige die ik wel goed uit de bus vond komen (CAL-LOOK)... maar die was rot dat wil je niet weten, en ik denk niet dat ze die serieus herstelt hebben.

Gert
20-03-2006, 14:41
Hoe naief kan je zijn om te denken dat je je auto terugkrijgt in concours conditie
Geldt ook voor de kijkers :D

hajee
20-03-2006, 14:44
Hoe naief kan je zijn om te denken dat je je auto terugkrijgt in concours conditie
Geldt ook voor de kijkers :D
mee eens, vooral als je ziet met welk schroot ze beginnen..

Reaper Kustoms
21-03-2006, 16:48
ik zit echt te wachten tot discovery eens met eens sterk restauratieprogramma komt. dus zoiets als a car is born, alleen volledige scenes, en dus niet dat als hij begint met iets dat je na 2 sec. ziet dat t af is, en je er nog de ballen van leert.

maartenunplukt
22-03-2006, 00:09
ik ben bang dat discovery daar ondertussen ook te "poppy" voor is geworden. Blijft populair wetenschappelijk.

DesertWind
28-03-2006, 19:39
van dat discovery verhaal:

ik werk zelf in de restauratie, en er zijn ook echt serieus rijke klanten, die ook discovery hebben gezien en dan denken dat hun auto na 1 maand klaar is (volledige restauratie)
als ze er dan achterkomen dat het toch wel een paar jaar duurt (omdat je niet telkens maar aan 1 auto kan afwerken en dan pas de volgende, maar meer projecten naast elkaar hebt en daarnaast nog onderhoud) dan kijken ze wel sip. over zowel de kosten als de tijd die erin gaat zetten.
Maar die mensen die zien dat dan ook wel in dat het veel meer werk is, en die geven zelf toe dat de programma;s op tv eigenlijk maar lachertjes zijn (qua tijdslijn die ze daar neerzetten) vergeleken met de realiteit waarbij (bij ons dan in ieder geval) de kwalitiet zeer hoog is. En kwaliteit vergt tijd.

Lomax
29-03-2006, 13:21
Tja, waarom zou een programma over auto's nu beter zijn dan de eigen huis en tuin (en varianten) waar ze een woning opknappen in een paar dagen.

Ook daar wordt alles zo gemaakt dat het op TV er goed uit ziet maar in het echt ...
(een kennis was cameraman bij eigen huis en tuin)

St4©k3r
30-03-2006, 11:37
laat nou toevallig een vriend van mij, een auto van Pimp My Ride Europe moeten maken.. zijn nu al 3 dagen aan het plamuren :)

the hanz
31-03-2006, 11:19
en wie zei er dat ze er geen tijd in steken drie dagen plamuren, moet toch wel goed zijn :D :D

Berserker
31-03-2006, 11:35
ik werk zelf in de restauratie, en er zijn ook echt serieus rijke klanten, die ook discovery hebben gezien en dan denken dat hun auto na 1 maand klaar is (volledige restauratie)

Als je hier op volksforum kijkt, zie je ook een project van 3 jaar voorbij gaan in 15 minuten, betekent nog steeds niet dat het zo lang geduurt heeft...

alleen volledige scenes, en dus niet dat als hij begint met iets dat je na 2 sec. ziet dat t af is, en je er nog de ballen van leert.

pff mensen denk eens na, is toch logisch dat ze niet iedere seconde kunne laten zien, een filmpje over polijsten, zie je iemand een dag lang met schuurpapier over een velg gaan, jeej wie kijkt daar nu naar???
tgaat gewoon om de big picture, en dus vind ik discovery daar best goed in...

DesertWind
31-03-2006, 19:41
klopt berseker,

maar er wordt ook vaak voorgespiegeld in die programma's dat het allemaal zo makkelijk is en snel gaat.
Maar de meeste mensen (die dus niet weten hoe de vork in de steel steekt) verkijken zich daarom op de duur etc van een goed project

levis
01-04-2006, 08:58
bij pimp my ride heb ik ze ook auto's op zien knappen dat ging nergens over.
een ford mustang met een gat in de bodem aan de bestuurderskant, hier werd gewoon een plaat met popnagels vastgezet en die t1 bus werd ook zo het dak van gemaakt met een hoop epoxy erover. lijkt er toch niet op.
ander vraagje, heeft amerika zoiets als apk? lijkt me niet. voor de rest mag ik er graag naar kijken, maar ze laten niet alles zien.

Lieuwe
01-04-2006, 16:38
Dat American Hotrod op Discovery is ook een kansloos programma. Je hebt die Duane die loopt de hele dag iedereen wat af te zeiken en Boyd is veels te goed en ontslaat bijna nooit iemand. Zijn ook een stel kansloze mensen die daar werken .. alleen die oude man is wel grappig :D En wat sleutelen betreft krijg je echt bijna niets te zien :( Doe mij dan maar A Car is Reborn ofzo daar steek je nog es wat van op.

Gisteren DGB ook gezien ? Die Audi80 Cabrio .. echt zonde :chair:

Berserker
03-04-2006, 09:19
Als je denkt dat TV een goed middel is om iets te leren over auto's opknappen/tunen, etc. Dan ben je volgens mij al verkeerd bezig het is puur vermaak met paar kleine tips...

Maar op een forum zoals dit of praten met mensen die er verstand van hebben en natuurlijk gewoon doen leer je veel meer van... :redface:

DeNB3rt
07-06-2006, 19:02
Wel leuk, bij pimp my ride UK is er op de site een game te vinden, met, rara, een golf 1 die gepimped moet worden :D

http://www.mtv.co.uk/mtvuk/shows/pimpmyride2/

RubenD
07-06-2006, 22:56
Een auto spuiten met de deuren nog dicht, ook zo'n PMR actie. Jammer dat MTV dat zo wil.

DGB ook, daar kunnen ze helemaal niks.

Als ik dat zo lees van Deserwind dan breng ik mijn auto graag daar heen, niet dat ik het geld heb ofzo...

En Rides is een mooi programma, maar of A ..... was (re) born. Ze mogen wel eens stoppen met herhalen. Heb die kitcar al zo vaak voorbij zien komen dat ik hem volgens mij nu met de ogen dicht in elkaar kan draaien.... :tongue:

Maar bij Discovery begrijpen ze het teminste!