PDA

View Full Version : extra accu of niet!!??


lompeboer
22-03-2006, 21:18
ik heb momenteel een hertz compo voor(160watt zonder versterker) komt pioneer compo in met versterker)
achter het ik drie weg rockfort fosgate(watt???)
en als sub heb ik 4x rockfort p2 400watt rms.....met een rockfortfosgate 8004 aanstuur unit...1254watt rms
dit hele circus word aangstuurd met een 4x60 watt pioneer mp80...

is het nu handig om een extra acuu te monteren met diode of een extra dinamo...of te zaam??

wie heeft de aoplossing??

Henk46
28-03-2006, 20:37
rf p2 is 200W RMS.

Op je vraag, nee denk niet dat je een extra accu nodig hebt,

Wel is aan te raden om een Yellowtop accu te nemen en een GOEIE condensator en nog belangrijker DIKKE bekabeling

RKR
28-03-2006, 21:01
Als je goede dikke bekabeling hebt, heb je idd geen tweede accu nodig. Hoor wel dat het beter is om er achterin nog 1 te hebben, maar als je ook nog een goede condensator hebt, lijkt mij dat wel overbodig (het blijft geinig om er toch één achterin te hebben ;) ). Je hebt hem niet nodig, maar neem dan wel lekker dikke bekabeling, wat heb je er nu (of wat wilde je er) in leggen?

PS. heb zelf wel een tweede accu, heb geen hoorbaar verschil in het geluid gemerkt, wel knipperen mn lampen minder (dat bleven ze doen, zelfs met condensator...toch eens naar kijken :) !). Wat wel mooi is, als mijn ene accu leeg is, start ik gewoon op de ander! Al 2x nodig gehad ;)!

Reaper Kustoms
29-03-2006, 12:28
je moet voor een gel-accu gaan. dat is een eenmalige investering waarvan je heel lang plezier hebt.

Drhardstyle16v
29-03-2006, 21:04
Als je goede dikke bekabeling hebt, heb je idd geen tweede accu nodig. Hoor wel dat het beter is om er achterin nog 1 te hebben, maar als je ook nog een goede condensator hebt, lijkt mij dat wel overbodig (het blijft geinig om er toch één achterin te hebben ;) ). Je hebt hem niet nodig, maar neem dan wel lekker dikke bekabeling, wat heb je er nu (of wat wilde je er) in leggen?

PS. heb zelf wel een tweede accu, heb geen hoorbaar verschil in het geluid gemerkt, wel knipperen mn lampen minder (dat bleven ze doen, zelfs met condensator...toch eens naar kijken :) !). Wat wel mooi is, als mijn ene accu leeg is, start ik gewoon op de ander! Al 2x nodig gehad ;)!


als je een goeie zware condensator hebt is de spannings dip ook over hoor

lompeboer
29-03-2006, 22:07
rf p2 is 200W RMS.

Op je vraag, nee denk niet dat je een extra accu nodig hebt,

Wel is aan te raden om een Yellowtop accu te nemen en een GOEIE condensator en nog belangrijker DIKKE bekabeling

sorry...ik dacht 400 rms maar is maar 250...dus ook geen 200....
ik heb een cap van 1 fahrat-->caliber... (of hoe je dat ook schijven mag) en en 35mm kwadraat bekabeling van voor tot achter en extra dikke kabels van de dinamo naar de accu.....

Henk46
30-03-2006, 09:16
P2 is wel 200W RMS en 400W peak :rolleyes:

klik maar (http://vangelderenhifi.nl/contents/nl/p1202.html?lmd=38799.319444)

lompeboer
30-03-2006, 20:16
P2 is wel 200W RMS en 400W peak :rolleyes:

klik maar (http://vangelderenhifi.nl/contents/nl/p1202.html?lmd=38799.319444)
neej hoor van de rockford site.... P215S4

Description Value
Size 15"
Impedance 4-Ohm
Power Handling 250 RMS
500 Peak
Motor Size 60 oz. double stacked
Voice Coil Diameter 2" aluminum
Speaker Connector Dual 8 AWG compression
Mounting Depth 7.4375"
Rec. Sealed Enclosure 2.25 cu. ft.
63.72 liters
Rec. Vented Enclosure 2.50 cu. ft.
70.8 liters
Tuning Frequency (vented) 33 Hz
Weight 15.8 Lbs.
(7.2 Kg.)


maakt ook niet uit hoor :) klinkt er niet minder om....

Moroder
30-03-2006, 20:32
En misschien slim bij het toepassen van een tweede accu. Regel een zelfde soort dynamo met een grotere opbrengst!

Baricade
30-03-2006, 21:43
Ik heb anders nog wel een dietz liggen om de tweede accu apart te schakelen, zodat met contact uit, alleen je tweede accu word ontladen met radio aan, en je dus altijd weer kunt starten en rijden.
Ik had zelf namelijk ook een optima blue top achter in ipv het reservewiel.
Is inderdaad bijna een levenslange investering..

Golf_1_gts
04-05-2006, 13:21
Ik heb anders nog wel een dietz liggen om de tweede accu apart te schakelen, zodat met contact uit, alleen je tweede accu word ontladen met radio aan, en je dus altijd weer kunt starten en rijden.
Ik had zelf namelijk ook een optima blue top achter in ipv het reservewiel.
Is inderdaad bijna een levenslange investering..


behalve als je lekke band krijgt :D.... dan heb je niks aan je reserve accu ipv het reservewiel

twister74
05-05-2006, 20:40
ik heb momenteel een hertz compo voor(160watt zonder versterker) komt pioneer compo in met versterker)
achter het ik drie weg rockfort fosgate(watt???)
en als sub heb ik 4x rockfort p2 400watt rms.....met een rockfortfosgate 8004 aanstuur unit...1254watt rms
dit hele circus word aangstuurd met een 4x60 watt pioneer mp80...

is het nu handig om een extra acuu te monteren met diode of een extra dinamo...of te zaam??

wie heeft de aoplossing??
1 condensator is meer als genoeg voor wat je in de auto hebt, per 1000 wat heb je een condensator nodig om de klappen op te vangen als er vermogen gevraagd wordt

ravii
22-11-2010, 07:57
ik heb nog 2 yellowtop accus liggen en 1 rode. dus als iemand ze zoekt,...

sjors corteccia
22-11-2010, 20:21
en als je al een 2e accu neemt, is het an te raden 2 dezelfde te nemen, anders ontlaad/ bijlaad de 1 sneller dan de ander.
en persoonlijk zou ik geen optima nemen, heb er een paar gehad, maar zijn niet echt degelijk. neem een nortstar of een banner.

en een cap kan zeker zin hebben, maar koop dan geen knakencap van 4 tientjes, maar een goede van 140,-

en wat het bijladen betret, wees daar niet te bang voor, ik neem aan dat je driekwart van de tijd dat je auto rijd je gewoon op normaal volume speelt.
ik speel zelf met bijna 2 kw op en standaard accu en dynamo van een simpel benzine 1.6je. gaat prima.