PDA

View Full Version : Vr6 betrouwbaar?


Dinges
25-03-2006, 18:34
Hallo allemaal.

Gelijk maar even voorstellen, Dinges dus, getrouwd met de trotse eigenaresse van een Golf 2 gti 16v wob edition.
Ook vader van 3 kinderen en daar komt mijn vraag vandaan dus.
Een Golf 2 is eigenlijk te klein voor 3 kinderen en 2 deuren zijn ook niet echt praktisch. Nu willen we dus eigenlijk op zoek naar een 5 deurs (misschien variant) Golf 3.
Ikke zelf ben een beetje verliefd op het geluid en de souplesse van 6 cilinders.
Maar het is wel de bedoeling dat hij start als mijn lief de sleutel omdraait daar ik de hele week van huis ben voor mijn werk.

Kortom, is het slim op zoek te gaan naar een Vr6 (verbruik valt nog wel mee zag ik op het forum hier) of kan ik beter uitkijken naar een knappe 5 deurs met een minder dikke motor?

Gegroet van Dinges, nieuw hier

corrado-usa
25-03-2006, 18:44
Heb ook een vr6 in mn golf 2.
Altijd starten en lopen en dat na een paar jaar stilstaan.

Dinges
26-03-2006, 12:40
Niemand anders ervaringen met vr6?
Ik kom nog al eens verhalen hier tegen over dure revisies bij angstig lage kilometerstanden als ik zo eens rondneus.
Is dit alleen als er getuned word of ook al bij een standaard vr6?

Der Typ Siebzehn
26-03-2006, 13:27
Een 2,8L VR6 is toch een tamelijk eenvoudige motor, 2 kleps techniek, geen turbo e.d., en dus robuust. Ik heb wel al eens van problemen met de distributieketting gehoord.

Berserker
26-03-2006, 13:30
en bij de 2.8 heb je het probleem met snel erg warm te worden, aangezien het zo'n compact blok is, dit is bij de 2.9 verholpen...

Der Typ Siebzehn
26-03-2006, 15:17
en bij de 2.8 heb je het probleem met snel erg warm te worden,

je zult wel bedoelen dat die snel dreigt tot oververhitting?

tempel
26-03-2006, 16:22
Heb zelf nu twee jaar een vr6,gebruikelijke dingen zoals kachelradiateur,termostaathuis ed gehad.Kettingrevisie bij ongeveer 150000km is normaalen kan behoorlijk in de papieren lopen,ik heb prijzen gezien van 700 tot 1700 euro(bij de dealer).Ik vind het een geweldige auto,maar meevallend benzineverbruik,1op8 a9, zonder constant het volledige vermogen aan te spreken, gemiddeld.Kijk ook eens op facts van de VR6-specialist of op de sitehttp://www.vr6clubholland.nl/

Groet,Tempel

ralphey
26-03-2006, 17:01
Als je het geld hebt is een Golf4 V5 een betere keuze.

Ralph

Der Typ Siebzehn
26-03-2006, 17:25
De Golf 4 V5??? Zijn er toch niet zoveel van verkocht worden vanwege de matige prestaties van die uitvoering en het relatief (te) hoge verbruik hiervan, die uitvoering werd in verschillende tests in de diverse Duitse autobladen hierdoor iig niet aanbevolen.

tempel
26-03-2006, 20:32
Golf4V5?,als geld geen probleem is koop je toch een R32?V5 vind ik persoonlijk geen alternatief voor een VR6,en het zijn ook niet bepaalt de beste blokken die VW ooit gebouwd heeft.

Groet,Tempel

Der Typ Siebzehn
27-03-2006, 16:34
Golf4V5?V5 vind ik persoonlijk geen alternatief voor een VR6,en het zijn ook niet bepaalt de beste blokken die VW ooit gebouwd heeft.

That´s what I say.

Reaper Kustoms
28-03-2006, 11:56
Heb zelf nu twee jaar een vr6,gebruikelijke dingen zoals kachelradiateur,termostaathuis ed gehad.Kettingrevisie bij ongeveer 150000km is normaalen kan behoorlijk in de papieren lopen,ik heb prijzen gezien van 700 tot 1700 euro(bij de dealer).Ik vind het een geweldige auto,maar meevallend benzineverbruik,1op8 a9, zonder constant het volledige vermogen aan te spreken, gemiddeld.Kijk ook eens op facts van de VR6-specialist of op de sitehttp://www.vr6clubholland.nl/

Groet,Tempel

bij vr6 specialist zou ik me maar niet teveel ophouden. daar zijn al meerdere mensen goed op de koffie gekomen...

steven16v
28-03-2006, 11:58
bij vr6 specialist zou ik me maar niet teveel ophouden. daar zijn al meerdere mensen goed op de koffie gekomen...

En ook zijn daar meerdere mensen tevreden weg gegaan. Zo is er altijd wel wat.
De slechte dingen onthouden mensen altijd, en de goede dingen vergeten ze.

tempel
28-03-2006, 14:13
VR6-specialist wil ik niet over oordelen,maar de facts op hun site zijn wel handig
als je overweegt een VR6 aan te schaffen.

Tempel.

arnus71
28-03-2006, 14:50
Persoonlijk zou ik zelf voor een 5 deurs GTI gaan met de 2 liter 8 klepper, het is toch een familiebak! Die blokken zijn oersterk en heb je genoeg pit om af en toe wat harder te rijden dan wat mag. Wel een luxe uitvoering zoeken, die zijn er zat.

Maar dan heb je dus geen 6 cilinder...

*edit*
Of een Vento GT!:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volkswagen/26795418.html?return=eJwlytEKwiAYhuF7GbhDndpYKRJ2J1IjRXM%2FU9Yquvd%2B6ex9Pj6nuPoENeiiuJSqK7Nbr177WkExFheYM324NVZIztVCc2L%2FCwUP5z0Z3t%2BKiU8i7TbnuhAxiuFeibxgS8sxEsq%2BA7Tc28bF6XBseqHwPk4TaikBKXowvNPfH7cVLmM%3D&df=1

Dinges
31-03-2006, 21:12
Daar was ik weer!
Even een weekje afwezig geweest, internationaal chauffeur, dus dan heb je dat ongeveer elke week.
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik inderdaad voor een gewone GTI ga in plaats van een 6 pitter (of de lotto moet binnenkomen natuurlijk)
En misschien wel een Vento, bedankt Arnus71, had ik nog niet eens aan gedacht.
Denk dat ik eens bij die meneer ga kijken, ziet er goed uit, alleen wel erg hoog op de poten maar dat is op te lossen natuurlijk

jettaracing
31-03-2006, 21:40
He ,ook nog even een reactie van mij ,Ik heb vorig jaar voor de vrouw een passat variant vr6 aangeschaft,en daar tot nog toe geen grote problemen mee ondervonden !
Alleen een koelslang vernieuwd en het koelvloeistof omlooppompje is vervangen.
De vorige eigenaar had al de kettingrevisie laten uitvoeren en de kachelradiateur vernieuwd,dus dat scheelde wel weer.
En het verbruik valt ook wel mee ,zo'n 1op 10,en dat voor een auto van zo'n 1300 kilo...!
Ze rijd er dagelijks mee,en s'weekends rijden we er met de hele familie mee ,dus kilometers maakt ie ook wel redelijk.
Een vr6 kopen is altijd een keuze die je moet maken ,de techniek is opzich zelf goed betrouwbaar ,mits ze goed gebruikt zijn en goed onderhouden zijn!
In ieder geval succes met je keuze!
(o ja de vento is ook geleverd in vr6............)

Mad_Uwe
01-04-2006, 11:46
Ik zou ook voor een VR6 gaan. Kies alleen wel eentje die al een kettingrevisie gehad heeft of hou rekening met een reparatie van eurootje of 600,-. Wat betreft het koelsysteem zijn ze kritisch maar wat wil je 6 cilinders onder 1 cilinderkop...

Heb zelf een Corrado VR6 gehad en mis em nog altijd! Verbruik van 1 op 10 en super geluid en prestaties!!

Dinges
01-04-2006, 20:22
Ja lekker hoor, nu begin ik dus weer te twijfelen.
Keuzes, keuzes, valt niet mee allemaal.
Wat dat betreft wa het sovjet systeem zo gek nog niet, 1 model, hebben of niet.
We gaan er nog even over nadenken dus, heeft gelukkig nog niet echt veel haast maar toch.....

Bedankt allemaal

frankvr6
01-04-2006, 21:19
ik rij nu al een paar jaar vr6 en rij dagelijks met mijn vr6 syncro variant met een verbruik van 1 op 12 gemiddeld gewoon goed warm rijden en dan heb je een super auto onder je maar zorg wel dat je een laat type hebt de mijne is van eind 96 model 97 een blok waar alle kinderziektes uit zijn en nu 150000 gelopen en nog als nieuw zelfs de ketting en spanner en een wegligging die ook super is

RubenD
01-04-2006, 23:54
Rogek hier van het forum wil die van hem wel verkopen als ik mij niet vergis. Hij heeft een Vento GT VR6

frankvr6
02-04-2006, 06:43
die is al verkocht

Dinges
02-04-2006, 17:49
Even vraagje tussendoor.
Kent iemand deze Golf misschien?

http://www.speurders.nl/autos/volkswagen/18770954/volkswagen_golf_2_8_vr6_hatchback_5_drs_.html?5.5.18226215_18830699_18367518_18772550_18770954_18756019_18756197_18744831_18741344_18740704_18740648_18729752_18714876_18713898_18713466_18695377_18678440_18659608_18235340_18641879.title0710descr0610golf0210vr6.616.99

Vind hem wel erg leuk namelijk en volgens zeggen is er al een stukje motor gereviseerd, zou dat de beruchte kettingrevisie zijn misschien?

frankvr6
02-04-2006, 17:52
beetje veel kroeg pk's n van 174 naar 210 red je daar niet mee met wat daar op zit

Dinges
02-04-2006, 18:01
35 pk met een spruitstuk en een chipje?
Kon je wel eens gelijk hebben ja, maar toch.
Iets minder mag best hoor.
De vraag was eigenlijk of het iets zou kunnen zijn, misschien kent iemand de auto?

Heb hem overigens net een mailtje gestuurd of hij wat meer info had over de motorrevisie.
Ik wacht af (met een beetje spanning toch wel)

Bedoel, volgens de fabriek heb ik er nu 134, zijn er standaard toch al 40 meer bij een vr6, dus vooruit ga ik toch al

Waldorf
03-04-2006, 07:21
lijkt me dat die ook te klein is voor jouw gezin. een golf kan nu eenmaal geen buggy achterin hebben, als ook een luiertas etc. mee moet. Daarentegen kan dat bij een variant of een Vento wel. Ik zou in jouw plaats voor een 2.0 gti gaan, zoals Jurgen al voorstelde.
Retegoed alternatief. Zeker als je zelf vaak van huis bent, en je een betrouwbare auto voor je vrouw wilt.

frankvr6
03-04-2006, 07:23
een kinderwagen past perfect in een golf3 hoor ligt er dagelijks 1 in bij de vrouw en bij een station ook zelfs met sub kist en verhoogde bodem

tempel
03-04-2006, 09:00
Golf3 heeft nog kleinere kofferbak dan een Golf2,en 1 op 12 met VR6-synchro.
Hoe doe je dat toch,dat haalde ik nog niet met een Golf2 achtklepper :mad:

Tempel

frankvr6
03-04-2006, 09:49
wij hebben een bugaboo kinderwagen niet 1 van de kleinste maar past precies
en ik rij gewoon normaal met de vr6 en loopt echt 1 op 12 kan er ook niks aan doen
sorry maar back on topic

loco-vr6
03-04-2006, 19:42
mijn mening, koop een leuke en veilige auto.
Als je vrouwtje er voornamenlijk mee gaat rijden met de kinderen zou ik die golf 2 voor dr bij houden, goedkope verzekering dr op en knallen als papa dr zin in heeft.
Die blauwe vr6 op speurders is niks, ik rij zelf ook een vr6 uit 1992 maar daar is alles omgebouwd en alle ziektes zijn dr uit. een knappe vr6 zit je al gou op een 4000 euro wil je geen ex-straatracer hebben. een vr6 is net een kind, heeft veel geduld en liefde nodig en als ie warm is kan je m op zn flikker geven, als ie koud is, wees geduldig anders krijg je dr spijt van. en ALS er iets kapot gaat, wat niet snel gebeurt, is het duur.
Zoek een leuke vento ofzo en pimp je golf 2, een hoop jongens hier hebben een daily drive, en de hobby wagen, waarom zou dat nou zijn????????

succes, greetz Loco

Johan6N
07-04-2006, 16:00
Heb ook een VR6 gereden en 1x flink bedrag neer moeten tellen ivm koppakking. Toen hebben ze maar gelijk de ketting ed gedaan. Maar tot op de dag vanvandaag mis ik nog steeds het geweldige rijden en geluid van die super 6

Madison90ps
07-04-2006, 16:08
Vr6!!!........prachtige Wages!!!

Dinges
08-04-2006, 10:39
Was ik weer!!
Ik heb nog eens nagedacht over de vr6, zoals al geroepen hier is het misschien toch niet zo handig om zo'n auto als daily te gebruiken, plus dat de verzekering ivm de hoge nieuwwaarde ook nog wel eens wat hoog kan uitvallen.
We zijn nu aan het rondsnuffelen naar iets anders, variantje ofzo, of een vento, liefst met een beetje leuke motor erin.
Voor de hobby rij ik al op 2 wielen, het meisje mag best een beetje flitsend karretje hebben en buggies en luiertassen zijn geen probleem meer, daar zijn we al vanaf.

We gaan weer rustig verder kijken, we hebben geen haast