PDA

View Full Version : Stotter probleem golf 3


RemcoGT
31-03-2006, 20:53
Goedeavond iedereen,

Ik heb sinds kort nogal een naar probleempje met mijn golf 3 1800.. de motor stotterd namelijk wanneer koud is nogal erg.. houd ook in. Wanneer ik weg rijd is het net of iemand af en toe de handrem ff aantrekt en dan in eens weer loslaat.
Nu heeft een bekende van me de auto gisteren uitgelezen en gaf deze 1 maal de fout melding aan "air intake temp sensor".
Ik dacht eerst dat het stotteren kwam door slechte onsteking die zit er ook aan te komen maar nu heb ik van horen zeggen dat die air temp sensor ook een hele grote kan spelen met dat gestotter.
Is dit zo?? zo ja .. welk type past bij mijn golf er in ik heb namelijk een monopoint carb en geen losse luchtmassameter met zo'n element er in.
Er is me namelijk ook verteld dat er eentje in past van een Mercedes die zijn ook een stuk goedkoper.
Als iemand het weet.. dan hoor ik dat graag :)

Groeten,
Remco

RemcoGT
02-04-2006, 09:13
nah ok volgens dealer is er een hele geringe kans dat het daar aan ligt .. ben gisteren druk geweest met controleren van bedrading die naar het gasklephuis liep en de injector ben 2 draden tegen gekomen die zowat kaal waren door slijtage.
Vandaag maar ens een stukje rijden :tongue:

RemcoGT
04-04-2006, 18:24
sluit dit topic maar probleem is al opgelost.. bedankt voor de vele reacties :hug:

Der Typ Siebzehn
07-04-2006, 15:06
je hebt een monopoint injectie erin, geen monopoint carb, dit even terzijde.....

Eduard
09-04-2006, 16:21
Wat was het probleem nou? Ben wel benieuwd