PDA

View Full Version : Open luchtfilter verzamelbak..


sciroccoGTII
24-04-2006, 20:36
hej mede vw`ers..

Ik heb een scirocco 1.8 8V met KA-jetronic. Wil onder mijn spinnekop een RVS bak maken met een open luchtfilter.. Maar ik kan in de buurt van die bak geen open luchtfilter kwijt i.v.m ruimtegebrek.. aan de andere kant van de motor is wel genoeg ruimte..kan ik hier gewoon een pijp van ong. 1 meter tussen doen??of teveel weerstand??

Greetzzz...

sciroccoGTII
01-05-2006, 19:22
Kan niemand mij helpen?? Wil dus geoon een rvs bak (zelfde idee als de orginele filterbak) onder mijn KA-jetronic systeem plaatsen (luchtweger). Nu heb ik alleen plaats voor een luchtfilter van formaat aan de andere zijde van de auto.. Nu moet er dus een leiding tussen van +- 1 meter.. Zou dit teveel weerstand opleveren?? Zit 1 haakse bocht in..wordt een lasbocht of een nog grotere bocht beuigen i.vm weerstand.

Iemand tips voor mij?? wil graag beginnen..

Met vriendelijke groet.. een scirocco rijder

bolku
02-05-2006, 08:41
Hoi,

Waarom zet je er niet gewoon een inlaatspruitstuk van een Golf 2 op?
Die zit al aan de andere kant...
Ik heb in het verleden ook speciale bakken gemaakt om onder de spinnenkop te plaatsen zodat je een openluchtfilter kan monteren, als het goed is heb ik er nog eentje liggen.
Deze kost 75 euro incl. een nieuw filter.

sciroccoGTII
02-05-2006, 16:11
Die optie heb ik al geprobeerd maar gaat niet i.v.m ruimtegebrek om het gasklephuis etc. weg te krijgen.. Werk zelf in de RVS en Alu industrie dus het maken is geen probleem..maar toch bedankt voor je aanbod.

bolku
03-05-2006, 07:46
Vreemd...

Ik bouw al jaren motoren uit de Golf 2 in de Golf 1 en ik heb nog nooit problemen gehad met het inlaatspruitstuk.
Het past gewoon, dus ik zou het gewoon zo doen.